Tot mijn grote verbazing reageerden "de dames" erg positief: de ene riep "oh leuk!", een ander "had altijd al zoiets willen zien".
En inderdaad, even later zaten ze met z'n allen te kijken hoe een man een stier vol prikte met speren.
Ik heb direct naar een ander kanaal gezapt en zal niet meer naar Yorin kijken. Ik hoop dat ik wat dat betreft wat medestanders kan krijgen.
Ik vind het niet kunnen dat een omroep mensen naar een stierengevecht stuurt, daar waarschijnlijk voor betaald en zo dit vreselijke volksvermaak in stand houdt!
Ik vind het zelf ook zielig, maar ik kan er ook wel een bepaald soort "schoonheid" in ontdekken, maar ja, ik denk dat ik gewoon teveel Hemingway heb gelezen
Ben iig benieuwd hoe lang je het volhoudt om niet naar Yorin te kijken
Kan HMG niet gewoon opgedoekt worden ? En de publieke zenders ook gelijk... Lang leve SBS6/NET5/Vacht!
quote:Ik ben ook niet voor dit soort tradities, maar om nou gelijk een tv verbod voor Yorin uit te roepen vind ik wel een beetje ver gaan. Yorin heeft toch ook best leuke programmas? Je zou wel een statement kunnen maken door niet naar ticket to love te gaan kijken, dan vallen de kijkcijfers tegen en gooit Yorin het er wel af.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:32 schreef HH het volgende:Ik heb direct naar een ander kanaal gezapt en zal niet meer naar Yorin kijken. Ik hoop dat ik wat dat betreft wat medestanders kan krijgen.
Ik kijk toch niet naar Ticket to Love
quote:Ik pleit ook voor een uitzondering voor friends, dat is de enigste keer dat ik bewust voor Yorin kies.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:41 schreef VlasBaard het volgende:
Ik keek toch al niet naar Yorin (behalve Friends... mag dat ter uitzondering ?) dus ik denk dat ik me daar wel aan kan houden verder.. Doe ik er ook gelijk gratis RTL 4 & 5 bij.
quote:Ik eet wel vlees. Vlees eten is natuurlijk, de ene helft van de natuur eet de andere helft op. Zo gaat dat al zo lang we bestaan.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:35 schreef Vivi het volgende:
Het is wel onderdeel van de cultuur daar, Jij eet zeker ook geen vlees?
Natuurlijk gebeuren er in de vlees verwerkende industrie ook vreselijke dingen. En ik hoop door als het kan biovlees te kopen daar niet aan mee te werken.
Maar om dieren zo te treiteren puur voor de lol, daar kan ik niet tegen. We zouden toch inmiddels beschaafder moeten zijn.
En daarnaast zijn vrouwen besnijdenissen ook onderdeel van sommige culturen, dat moeten we toch ook niet in stand houden?
quote:Ja, maar waarom moet dat nou ten koste van die stier gaan? Kijk dan naar boksen ofzo.
Ik vind het zelf ook zielig, maar ik kan er ook wel een bepaald soort "schoonheid" in ontdekken, maar ja, ik denk dat ik gewoon teveel Hemingway heb gelezen
quote:Ik kijk toch al zelden tv, dus dat is niet zo'n probleem.
Mijn statement is niet zozeer richting Yorin, dan zou ik hen daarop aanspreken, maar meer naar de mensen die er naar kijken en denken: "oh een stieren gevecht." en verder niets.
Als er naar gekeken wordt, wordt het uitgezonden. Wij bepalen dus wat er uitgezonden wordt.
quote:Klopt, en de reacties van de kandidates vallen me in dat kader dus wel tegen..
Op dinsdag 03 juli 2001 12:53 schreef HH het volgende:
Zolang Friends nog herhalingen zijn, kan je dat toch ook wel missen?Mijn statement is niet zozeer richting Yorin, dan zou ik hen daarop aanspreken, maar meer naar de mensen die er naar kijken en denken: "oh een stieren gevecht." en verder niets.
Als er naar gekeken wordt, wordt het uitgezonden. Wij bepalen dus wat er uitgezonden wordt.
quote:Zal voor mij niet moeilijk zijn, ik kijk toch al nooit naar Urine, allemaal grote bagger. En Friends heb ik na ong. 6000 afleveringen nu ook wel gezien.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:32 schreef HH het volgende:Ik heb direct naar een ander kanaal gezapt en zal niet meer naar Yorin kijken. Ik hoop dat ik wat dat betreft wat medestanders kan krijgen.
waar zitten die mensen met hun hoofd, vast achter een fles 'Corona'
Het is een ronduit domme actie van de makers van het programma (en van die wijven, maar eerlijk is eerlijk: je bent natuurlijk al niet zo snugger als je met zo'n dom programma meedoet).
Om Yorin te gaan boycotten, tsja. Je bereikt er niets mee.
Over stierenvechten: ja, het is een traditie. Maar het is een walgelijke traditie. Niks mooi gevecht tussen mens en dier (wat trouwens sowieso al nooit mooi is).
Pezen en spieren van een stier worden voor het gevecht al doorgesneden, waardoor hij een groot deel van zijn kracht al kwijt is. Om het niet te hebben over de flinke pijn die het beest lijdt...
Tijdens het 'gevecht' zijn er nog picadors die het beest extra kwellen door er speren in te prikken.
En ALS dat beest dan eens een keer zo'n vent op de hoorns neemt is het een monster en wordt het alsnog afgemaakt (hoezo, hij had toch gewonnen?).
Stierenvechten is walgelijk. Punt.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 03-07-2001 15:45]
quote:Vanaf het begin van de naamsverandering. Nog nooit naar gekeken, het kán dus wel.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:35 schreef Vivi het volgende:
quote:Dat vind ik dus het allerkwalijkste eraan. Als je dat beest dan ook een gelijke kans geeft, dan wordt het volgens mij veel leuker om naar te kijken. Zie je er ook wat meer van die akelige ventjes die op de horens genomen worden. Want een stier die niet van te voren bewerkt is komt veel sneller door de bocht..
Op dinsdag 03 juli 2001 14:53 schreef Verbal het volgende:
Pezen en spieren van een stier worden voor het gevecht al doorgesneden, waardoor hij een groot deel van zijn kracht al kwijt is.
Irene-tje prik!
quote:Humor!
Op dinsdag 03 juli 2001 15:58 schreef Elbutre het volgende:
Had die stierenvechter zijn speren niet op Irene kunnen richten! Dat vind ik nou wel een mooie sport!Irene-tje prik!
Tja, delicaat punt. Ze hebben het in ieder geval niet opgehemeld en niemand verplicht erheen te gaan, de dames mochtten gaan, hoefde niet.
Daarbij hebben ze het vrij nuchter in beeld gebracht met wel een sterke nadruk op de twee dames die het niet leuk vonden, in ieder geval niet opgehemeld!
En daarbij genomen dat het een HELAAS nog steeds een cultuur is in Spanje en Mexico hoort het eigenlijk wel bij het programma!
Ik vind het hartstikke amusant om naar stierengevechten te kijken.. tis gewoon een traditie..
quote:Tsja... je hoeft ze niet alledrie op een rijtje te hebben natuurlijk
Op woensdag 04 juli 2001 00:27 schreef Qarinx het volgende:
tjah wat is er mis met stierenvechten, het hoort bij het land, dus waarom zou het niet als een cultureel onderdeel uitgezonden mogen worden..??Ik vind het hartstikke amusant om naar stierengevechten te kijken.. tis gewoon een traditie..
V.
quote:Ik heb ze perfect op een rijtje..word een beetje moe van de hypocrisie van de meeste nederlanders.. want als jullie dierenmishandeling zo zielig vinden, waarom eten jullie überhaupt nog vlees..??
Op woensdag 04 juli 2001 00:39 schreef Verbal het volgende:[..]
Tsja... je hoeft ze niet alledrie op een rijtje te hebben natuurlijk
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |