quote:maar dan is het dus hun eigen keuze
Op woensdag 14 januari 2004 12:12 schreef ixion het volgende:[..]
jammer alleen dat dit normaal geregeld wordt voor een bepaalde periode... je kunt dus niet gewoon een stukje grond "kopen" en er dan klaar mee zijn.
en het lijkt me ook niet dat die mensen altijd de kosten willen blijven betalen omdat je dan op een gegevenmoment de kosten mag ophoesten voor je oma,opa,overgrootopa enzenzvan mij mogen ze overigens
als zij niet willen betalen voor een eeuwig/landurig graf net zoals de rest van de medelanders dan doen ze dat toch niet, dat is niet mijn probleem.
quote:Tja, hoe je dit gaat oplossen weet ik ook niet...
Zo is het voor moslims belangrijk om binnen 24 uur na het overlijden te worden begraven. In Nederland schrijft de wet echter voor dat er minimaal 36 uur tussen het tijdstip van overlijden en de begrafenis moet liggen.
Beide redenen zijn dus historisch verklaarbaar.
En die 24 uurs regel. Die is volgens mij ook ingesteld om zeker te zijn van iemands dood. Het is al eens vaker voorgekomen dat iemand dood was verklaard, maar binnen 24 uur weer 'tot leven' kwam.
Maar ja, als zij graag het risico willen lopen levend begraven te worden, moeten ze vooral hun gang gaan. Heb ik geen moeite mee.
Maar in gevallen van overlijden onder verdachte omstandigheden, zullen ze gewoon moeten wachten tot het lichaam wordt vrijgegeven.
quote:2e/3e generatie moslim of 2e/3e generatie Turk?
Op woensdag 14 januari 2004 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik ben ook 2/3 (?) generatie moslim en ik word in Turkije begraven. Dat is allemaal al geregeld.
quote:Wat een onzin dat andere mensen de kosten op zich moeten nemen, je kan nu een X bedrag storten en dan tot het einde der tijden een Y bedrag uitgekeerd krijgen. Dan hoeft er toch niemand voor de kosten op te draaien?
Op woensdag 14 januari 2004 12:12 schreef ixion het volgende:[..]
jammer alleen dat dit normaal geregeld wordt voor een bepaalde periode... je kunt dus niet gewoon een stukje grond "kopen" en er dan klaar mee zijn.
en het lijkt me ook niet dat die mensen altijd de kosten willen blijven betalen omdat je dan op een gegevenmoment de kosten mag ophoesten voor je oma,opa,overgrootopa enzenzvan mij mogen ze overigens
Ook meteen een goede investering in NL, als opeens alle moslim een paar duizend euro doneren.
quote:Ik voel me nog steeds grotendeels Turks, ook al ben ik hier geboren. Plus dat ik zeker weet dat mijn graf in Turkije gerespecteerd zal worden en er niet de kans bestaat dat mijn graf wordt ondergezeken door een stel neo's.
Op woensdag 14 januari 2004 13:03 schreef FreedonNadd het volgende:[..]
2e/3e generatie moslim of 2e/3e generatie Turk?
Mag ik vragen waarom je in turkije begraven wilt worden?
quote:Hm, ik weet niet of je daar tot het einde ter tijden zeker van kunt zijn. Ook in Turkije wordt de jeugd vrijer. Er komt ook steeds meer toerisme, dus grafschennerij zal daar ook wel voor kunnen komen. Jongeren die op stap gaan, te veel zuipen en dan lekker stoer doen onderweg naar huis.
Op woensdag 14 januari 2004 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik voel me nog steeds grotendeels Turks, ook al ben ik hier geboren. Plus dat ik zeker weet dat mijn graf in Turkije gerespecteerd zal worden en er niet de kans bestaat dat mijn graf wordt ondergezeken door een stel neo's.
quote:De jeugd in Turkije wordt zeker vrijer, maar hierbij wordt respect bijna nooit uit het oog verloren.
Op woensdag 14 januari 2004 14:09 schreef Gia het volgende:[..]
Hm, ik weet niet of je daar tot het einde ter tijden zeker van kunt zijn. Ook in Turkije wordt de jeugd vrijer. Er komt ook steeds meer toerisme, dus grafschennerij zal daar ook wel voor kunnen komen. Jongeren die op stap gaan, te veel zuipen en dan lekker stoer doen onderweg naar huis.
De schenders tussen de toeristen zullen dan zeker kennismaken van de "gastvrijheid" van de Turkse politie of gendarme. De lokale jongeren kijken dus al wel uit. Overigens woon ik 200km van de kust af, dus van zoveel toeristen zal ik geen last hebben.
quote:Goh, waarom wordt dat respect dan in Nederland wel uit het oog verloren?
Op woensdag 14 januari 2004 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
De jeugd in Turkije wordt zeker vrijer, maar hierbij wordt respect bijna nooit uit het oog verloren.
quote:Waarom in Turkije? Je bent toch Nederlander?
Op woensdag 14 januari 2004 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik ben ook 2/3 (?) generatie moslim en ik word in Turkije begraven. Dat is allemaal al geregeld.
quote:1) Je woont toch in Nederland?
Op woensdag 14 januari 2004 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Overigens woon ik 200km van de kust af, dus van zoveel toeristen zal ik geen last hebben.
quote:Waarschijnlijk zal een van de redenen de 36-uursregel zijn....
Op woensdag 14 januari 2004 14:29 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Waarom in Turkije? Je bent toch Nederlander?
quote:Met twee nationaliteiten ben je op elk gewenst moment datgene wat voor jou op dat moment het gunstigst is.
In Nederland kun je niet voor eeuwig begraven worden, nou dan ben je toch Turk en laat je je in Turkije begraven.
Makkelijk toch!
quote:Dat maak jij ervan. De meeste jongeren hebben zeer zeker wel respect.
Op woensdag 14 januari 2004 14:23 schreef Gia het volgende:[..]
Goh, waarom wordt dat respect dan in Nederland wel uit het oog verloren?
quote:Antwoord is al gegeven.
quote:1) Ja, maar mijn begraafplaats is in Turkije.
Op woensdag 14 januari 2004 14:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
1) Je woont toch in Nederland?
2) Als je begraven wordt heb je sowieso geen last meer van toeristen. Da's inherent aan dood zijn namelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-01-2004 15:01]
quote:Ik ben wat mij betreft altijd al Turk geweest. Ik gebruik mijn paspoort alleen als ik bepaalde landen over moet steken. En omdat ik niet constant naar de vreemdelingenpolite wil om de zoveel tijd. Voor het gemak zeg maar. Voor de rest is het maar een stukje papier. Ik zou me meer nederlander kunnen voelen als ik door sommigen in NL niet als paria zou worden gezien.
Op woensdag 14 januari 2004 14:38 schreef Gia het volgende:[..]
Met twee nationaliteiten ben je op elk gewenst moment datgene wat voor jou op dat moment het gunstigst is.
In Nederland kun je niet voor eeuwig begraven worden, nou dan ben je toch Turk en laat je je in Turkije begraven.
Makkelijk toch!
Voor de rest klopt het wel.
quote:Och, indien je alleen Nederlander bent kun je je ook laten begraven in Turkije of een willekeurig ander land. Dat is ieders goed recht.
Op woensdag 14 januari 2004 14:38 schreef Gia het volgende:[..]
Met twee nationaliteiten ben je op elk gewenst moment datgene wat voor jou op dat moment het gunstigst is.
Makkelijk toch!
Overigens lijkt het mij niet echt een probleem in Nederland uitzonderingen te maken op de 36-uursregel, maar als je een eeuwigdurend grafrecht wil dan kan je je maar beter in het buitenland laten begraven. Ieders eigen keuze.
quote:In Nederland ook. Flauwekul argument.
Op woensdag 14 januari 2004 14:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:2) Ik had het niet over toeristen, dat was een ander. Ik had het over eventuele neo's in NL die mijn graf zouden kunnen onderzeiken als ik hier begraven zou worden. Dat risico is in Turkije vrijwel nihil.
quote:Dat kun je een flauwekul argument vinden of niet. Ik vind van wel. Ik zeg ook niet dat het nu gebeurt, maar gezien de ontwikkelingen sluit ik niets uit.
Op woensdag 14 januari 2004 14:58 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Och, indien je alleen Nederlander bent kun je je ook laten begraven in Turkije of een willekeurig ander land. Dat is ieders goed recht.
Overigens lijkt het mij niet echt een probleem in Nederland uitzonderingen te maken op de 36-uursregel, maar als je een eeuwigdurend grafrecht wil dan kan je je maar beter in het buitenland laten begraven. Ieders eigen keuze.
[..]In Nederland ook. Flauwekul argument.
quote:Is er in Nederland dan zoveel respect te zien van mensen?
Op woensdag 14 januari 2004 14:23 schreef Gia het volgende:Goh, waarom wordt dat respect dan in Nederland wel uit het oog verloren?
Zie ook Hoe geweld NORMAAL op te lossen? .
quote:Ik vraag me echt af hoe je een lichaam binnen 24 uur in Turkye kan begraven.
Op woensdag 14 januari 2004 14:58 schreef Kozzmic het volgende:Overigens lijkt het mij niet echt een probleem in Nederland uitzonderingen te maken op de 36-uursregel, maar als je een eeuwigdurend grafrecht wil dan kan je je maar beter in het buitenland laten begraven. Ieders eigen keuze.
Stel dat je als Turk in Delfzijl komt te overlijden, dan ben je nogal wat uren kwijt om uberhaupt bij een vliegveld (Schiphol in dit geval, Eelde heeft niet veel vluchten richting Turkije) te komen. Het vliegen, uitladen, verplaatsen en begraven daar nog niet bijgerekend.
Daar gaat nogal wat tijd overheen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |