abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 12:16:07 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16248788
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:12 schreef ixion het volgende:

[..]

jammer alleen dat dit normaal geregeld wordt voor een bepaalde periode... je kunt dus niet gewoon een stukje grond "kopen" en er dan klaar mee zijn.
en het lijkt me ook niet dat die mensen altijd de kosten willen blijven betalen omdat je dan op een gegevenmoment de kosten mag ophoesten voor je oma,opa,overgrootopa enzenz

van mij mogen ze overigens

maar dan is het dus hun eigen keuze

als zij niet willen betalen voor een eeuwig/landurig graf net zoals de rest van de medelanders dan doen ze dat toch niet, dat is niet mijn probleem.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_16249017
Nou ja, dat eeuwigdurende graf is voor mij wel de enige reden om te overwegen me in Turkije te laten begraven. Ondanks het feit dat ik geen Turkse roots heb en mijn binding met dat land niet verder gaat dan het bezitten van een huis in Istanbul.
pi_16249250
quote:
Zo is het voor moslims belangrijk om binnen 24 uur na het overlijden te worden begraven. In Nederland schrijft de wet echter voor dat er minimaal 36 uur tussen het tijdstip van overlijden en de begrafenis moet liggen.
Tja, hoe je dit gaat oplossen weet ik ook niet...
Het binnen 24 uur begraven is in warmere landen altijd nodig geweest, aangezien een lichaam snel vergaat in de hitte. Tegenwoordig is dit natuurlijk geen probleem meer, koelen gaat nu prima.
Dat we hier 36 uur wachten komt omdat het vroeger moeilijk was om vast te stellen of iemand echt dood was of schijndood. Als na 36 uur niets in de toestand van de persoon in kwestie werd geconstateerd werd deze officieel dood verklaard. Tegenwoordig kunnen we veel beter en sneller met zekerheid zeggen of iemand dood is of niet.

Beide redenen zijn dus historisch verklaarbaar.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 14 januari 2004 @ 12:37:30 #29
3542 Gia
User under construction
pi_16249258
Simpel, zolang er voor het graf betaald wordt, mag het blijven. Als er niemand meer is die er nog voor wil betalen, wordt het alsnog geruimd. Niemand mag in nederland gratis in zijn graf liggen, dus Moslims ook niet.

En die 24 uurs regel. Die is volgens mij ook ingesteld om zeker te zijn van iemands dood. Het is al eens vaker voorgekomen dat iemand dood was verklaard, maar binnen 24 uur weer 'tot leven' kwam.
Maar ja, als zij graag het risico willen lopen levend begraven te worden, moeten ze vooral hun gang gaan. Heb ik geen moeite mee.

Maar in gevallen van overlijden onder verdachte omstandigheden, zullen ze gewoon moeten wachten tot het lichaam wordt vrijgegeven.

pi_16249961
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben ook 2/3 (?) generatie moslim en ik word in Turkije begraven. Dat is allemaal al geregeld.

2e/3e generatie moslim of 2e/3e generatie Turk?
Mag ik vragen waarom je in turkije begraven wilt worden?
pi_16250065
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:12 schreef ixion het volgende:

[..]

jammer alleen dat dit normaal geregeld wordt voor een bepaalde periode... je kunt dus niet gewoon een stukje grond "kopen" en er dan klaar mee zijn.
en het lijkt me ook niet dat die mensen altijd de kosten willen blijven betalen omdat je dan op een gegevenmoment de kosten mag ophoesten voor je oma,opa,overgrootopa enzenz

van mij mogen ze overigens

Wat een onzin dat andere mensen de kosten op zich moeten nemen, je kan nu een X bedrag storten en dan tot het einde der tijden een Y bedrag uitgekeerd krijgen. Dan hoeft er toch niemand voor de kosten op te draaien?

Ook meteen een goede investering in NL, als opeens alle moslim een paar duizend euro doneren.

pi_16250973
Ze passen zich maar aan.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:51:14 #33
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16251355
Graaf een kuil van 40 meter diep of gebruik de Limburgse mijnen om die mensen te begraven. Dan ben je vrijwel verzekerd van een eeuwig graf.
pi_16251562
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:03 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

2e/3e generatie moslim of 2e/3e generatie Turk?
Mag ik vragen waarom je in turkije begraven wilt worden?

Ik voel me nog steeds grotendeels Turks, ook al ben ik hier geboren. Plus dat ik zeker weet dat mijn graf in Turkije gerespecteerd zal worden en er niet de kans bestaat dat mijn graf wordt ondergezeken door een stel neo's.
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:09:01 #35
3542 Gia
User under construction
pi_16251851
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik voel me nog steeds grotendeels Turks, ook al ben ik hier geboren. Plus dat ik zeker weet dat mijn graf in Turkije gerespecteerd zal worden en er niet de kans bestaat dat mijn graf wordt ondergezeken door een stel neo's.

Hm, ik weet niet of je daar tot het einde ter tijden zeker van kunt zijn. Ook in Turkije wordt de jeugd vrijer. Er komt ook steeds meer toerisme, dus grafschennerij zal daar ook wel voor kunnen komen. Jongeren die op stap gaan, te veel zuipen en dan lekker stoer doen onderweg naar huis.
pi_16252069
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Hm, ik weet niet of je daar tot het einde ter tijden zeker van kunt zijn. Ook in Turkije wordt de jeugd vrijer. Er komt ook steeds meer toerisme, dus grafschennerij zal daar ook wel voor kunnen komen. Jongeren die op stap gaan, te veel zuipen en dan lekker stoer doen onderweg naar huis.

De jeugd in Turkije wordt zeker vrijer, maar hierbij wordt respect bijna nooit uit het oog verloren.

De schenders tussen de toeristen zullen dan zeker kennismaken van de "gastvrijheid" van de Turkse politie of gendarme. De lokale jongeren kijken dus al wel uit. Overigens woon ik 200km van de kust af, dus van zoveel toeristen zal ik geen last hebben.

woensdag 14 januari 2004 @ 14:23:45 #37
3542 Gia
User under construction
pi_16252297
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De jeugd in Turkije wordt zeker vrijer, maar hierbij wordt respect bijna nooit uit het oog verloren.

Goh, waarom wordt dat respect dan in Nederland wel uit het oog verloren?
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:29:42 #38
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_16252481
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben ook 2/3 (?) generatie moslim en ik word in Turkije begraven. Dat is allemaal al geregeld.

Waarom in Turkije? Je bent toch Nederlander?
Alles is één
pi_16252681
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Overigens woon ik 200km van de kust af, dus van zoveel toeristen zal ik geen last hebben.
1) Je woont toch in Nederland?
2) Als je begraven wordt heb je sowieso geen last meer van toeristen. Da's inherent aan dood zijn namelijk.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_16252699
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:29 schreef dr.Tesla het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zal een van de redenen de 36-uursregel zijn....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:38:37 #41
3542 Gia
User under construction
pi_16252715
quote:

[..]

Met twee nationaliteiten ben je op elk gewenst moment datgene wat voor jou op dat moment het gunstigst is.

In Nederland kun je niet voor eeuwig begraven worden, nou dan ben je toch Turk en laat je je in Turkije begraven.

Makkelijk toch!

pi_16252962
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. De meeste jongeren hebben zeer zeker wel respect.
pi_16252973
quote:

[..]

Antwoord is al gegeven.
pi_16253078
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

1) Je woont toch in Nederland?
2) Als je begraven wordt heb je sowieso geen last meer van toeristen. Da's inherent aan dood zijn namelijk.

1) Ja, maar mijn begraafplaats is in Turkije.
2) Ik had het niet over toeristen, dat was een ander. Ik had het over eventuele neo's in NL die mijn graf zouden kunnen onderzeiken als ik hier begraven zou worden. Dat risico is in Turkije vrijwel nihil.
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:53:50 #45
52274 Abou.Jahja
Plezant slachtoffer
pi_16253123
-edit- verwijderd, niet leuk.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-01-2004 15:01]

We komen er aan!
pi_16253132
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Met twee nationaliteiten ben je op elk gewenst moment datgene wat voor jou op dat moment het gunstigst is.

In Nederland kun je niet voor eeuwig begraven worden, nou dan ben je toch Turk en laat je je in Turkije begraven.

Makkelijk toch!

Ik ben wat mij betreft altijd al Turk geweest. Ik gebruik mijn paspoort alleen als ik bepaalde landen over moet steken. En omdat ik niet constant naar de vreemdelingenpolite wil om de zoveel tijd. Voor het gemak zeg maar. Voor de rest is het maar een stukje papier. Ik zou me meer nederlander kunnen voelen als ik door sommigen in NL niet als paria zou worden gezien.

Voor de rest klopt het wel.

pi_16253250
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Makkelijk toch!

Och, indien je alleen Nederlander bent kun je je ook laten begraven in Turkije of een willekeurig ander land. Dat is ieders goed recht.

Overigens lijkt het mij niet echt een probleem in Nederland uitzonderingen te maken op de 36-uursregel, maar als je een eeuwigdurend grafrecht wil dan kan je je maar beter in het buitenland laten begraven. Ieders eigen keuze.

quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

2) Ik had het niet over toeristen, dat was een ander. Ik had het over eventuele neo's in NL die mijn graf zouden kunnen onderzeiken als ik hier begraven zou worden. Dat risico is in Turkije vrijwel nihil.

In Nederland ook. Flauwekul argument.
pi_16253314
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:58 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Och, indien je alleen Nederlander bent kun je je ook laten begraven in Turkije of een willekeurig ander land. Dat is ieders goed recht.

Overigens lijkt het mij niet echt een probleem in Nederland uitzonderingen te maken op de 36-uursregel, maar als je een eeuwigdurend grafrecht wil dan kan je je maar beter in het buitenland laten begraven. Ieders eigen keuze.
[..]

In Nederland ook. Flauwekul argument.

Dat kun je een flauwekul argument vinden of niet. Ik vind van wel. Ik zeg ook niet dat het nu gebeurt, maar gezien de ontwikkelingen sluit ik niets uit.
pi_16253369
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:23 schreef Gia het volgende:

Is er in Nederland dan zoveel respect te zien van mensen?
De verharding van de maatschappij -> Generaliseren -> Totaal geen dialoog meer aan kunnen gaan -> "mijn wil is wet" -> enzovoorts.

Zie ook Hoe geweld NORMAAL op te lossen? .

[b][url=http://mitglied.lycos.de/mindistortion/movies/freedomawaits.swf]FREEDOM[/url][/b]
  woensdag 14 januari 2004 @ 15:21:41 #50
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16253907
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:58 schreef Kozzmic het volgende:

Ik vraag me echt af hoe je een lichaam binnen 24 uur in Turkye kan begraven.

Stel dat je als Turk in Delfzijl komt te overlijden, dan ben je nogal wat uren kwijt om uberhaupt bij een vliegveld (Schiphol in dit geval, Eelde heeft niet veel vluchten richting Turkije) te komen. Het vliegen, uitladen, verplaatsen en begraven daar nog niet bijgerekend.

Daar gaat nogal wat tijd overheen

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')