abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16242536
Stel je zit op de wc en je moet poepen. Dan gebruik je daarna graag wc-papier. Hoe kun je de wc-rol het best ophangen? Moet de kant waar je aan het papier trekt nou tegen de muur zitten of niet?

Het is met wetenschappelijke argumenten aan te tonen dat het wel degelijk verschil maakt! Ik ga het nog niet verraden, eerst mogen jullie nadenken.

woensdag 14 januari 2004 @ 03:13:07 #2
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_16242575
ik denk van de muur af om energie te sparen
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  Redactie Games woensdag 14 januari 2004 @ 03:17:15 #3
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16242624
ik doe altijd van de muur af
Maar das een gewoonte...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_16243169
Haha LOL zit hier nu te discusieren over ditte me vriend zegt dat ie hem ophangt zoals het hem uitkomt,maar als ik erover nadenkt hangt ie hem altijd op met de treklaag van de muur af.Ikke dus ook vin ik handiger.Heb er een hekel aan als die andersom hangt.Tis zelfs zo erg als ik ergens anders op bezoek ben en hij hangt verkeerd draai ik hem om
  woensdag 14 januari 2004 @ 04:11:20 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16243200
Aanstekker erbij houden tijdens het schijten is een leuk wetenschapelijk expiriment.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 14 januari 2004 @ 04:17:14 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16243247
Ik ga eens even uitgebreid expirimenteren nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16243255
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 04:17 schreef Megumi het volgende:
Denk je eraan je handen te wassen?
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_16243259
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 04:17 schreef Megumi het volgende:
Welke van de twee experimenten?
  woensdag 14 januari 2004 @ 04:22:03 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16243276
Ahh. Lekker zo een potje schijtyen. Aanstekker toch maar laten liggen.
pi_16243424
Even een kleine brainstormsessie

Situatie 1: losse papier tegen de muur
Situatie 2: losse papier vrij

Papier zit in beide gevallen tegen de muur met dezelfde kant, dus die wrijving is hetzelfde.

Als de rol draait, dan maakt het qua snelheid waarmee hij langs de muur glijd ook niet uit hoe hij hangt (hoeksnelheid beide kanten gelijk)

In beide gevallen trek je het papier waarschijnlijk iets van de muur af. Door de vorm van de rol zal er een grotere arm zijn in situatie 1 (er vanuitgaande dat de rol relatief laag hangt) Hierdoor zal de wrijving minder zijn, want minder grote druk tussen de oppervlakken.
Maar dit is helaas ook maar een aanname. Als je recht omlaag trekt, maakt het weer niets meer uit.

Heb eigenlijk geen idee in idt geval...

If you're not wiping out, you're not pushing your limits
pi_16243451
Van de muur af, want als je het ertegenaan hangt, kom je met je handen tegen de muur en verzamelen daar zich alle bacteriën dus op. Dat komt dan weer tegen het papier aan en dan wordt het alleen maar vies. Jakkes! .
pi_16244223
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 05:03 schreef RanzUil het volgende:
Van de muur af, want als je het ertegenaan hangt, kom je met je handen tegen de muur en verzamelen daar zich alle bacteriën dus op. Dat komt dan weer tegen het papier aan en dan wordt het alleen maar vies. Jakkes! .
Heb jij zulke vieze handen dan?

Van de muur af, is makkelijker te pakken.

And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_16244248
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 05:03 schreef RanzUil het volgende:
Jij zit aan je kontgat voordat je het afveegt? En anders zijn het echt niet zulke jakkes-bacterien, dezelfde die je ook binnenkrijgt als je je mond afveegt o.i.d.
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:02:59 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16246863
Ik van de muur af, in verband met de hoek die de het af te pakken papier maakt met de rok, heb helaas nu ff geen tijd om het uit te rekenen.
pi_16246916
Van de muur af. Heeft te maken met hygiene. Zodat het papier vrij van de muur hangt. Iedere juffrouw van de retirade weet dat.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:07:03 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16246946
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:05 schreef Lucille het volgende:
Van de muur af. Heeft te maken met hygiene. Zodat het papier vrij van de muur hangt. Iedere juffrouw van de retirade weet dat.
Daar is zelfs iemand op gepromoveerd
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:13:47 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_16247098
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:05 schreef Lucille het volgende:
das een saai en vrij klotenantwoord

* teleurgesteld afdruipt...

woensdag 14 januari 2004 @ 11:14:08 #18
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_16247104
Als je puur en alleen naar de krachten gaat kijken die vrij komen op het papier tijdens het van de rol trekken, lijkt het mij logisch dat als je aan het papier tegen de muur trekt, de zgn "onderrol", daar de minste krachten op komen.
De uitleg hiervoor is simpel: Je trekt nooit recht naar beneden maar altijd iets schuin naar voren. Omdat het papier van onder de rol komt, trek je de rol iets van de muur af waardoor er minder wrijving optreed.
Bij de zgn "overrol", waarbij het papier van de muur afhangt trek je ook schuin naar onder. Hierbij druk je de rol juist tegen de muur waardoor er meer wrijving ontstaat.

Maar ik ben het wel eens met Lucille. Het is hygiënischer om een overrol te hebben, dan heb je minder contacht met de muur.

ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:45:37 #19
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16247932
Qua hygiëne is het beter om je rol van de muur af te hangen. Dit kan ik illustreren met de volgende foto's. Het rode lijntje op de foto's is het stukje (zijaanzicht) van de rol wat contact maakt met de lucht (en waar dus gemakkelijk bacteriën op kunnen komen), en dan het stuk wat je billen raakt.

Manier 1:

Manier 2:

Bij manier 2 zie je dat een aanzienlijk groter stuk van de toiletrol in aanraking komt met de lucht. Bij manier 1 zullen er dus minder bacteriën uit de lucht op je toiletpapiertje zitten. Hygiënischer dus

Ik begin haast te denken dat ik geen leven heb, als ik zelfs dit soort dingen met foto's ga lopen toelichten

woensdag 14 januari 2004 @ 12:12:49 #20
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_16248711
Ik gok op tegen de muur, al heb ik geen idee waarom. Bij mij hangt 'ie nl. altijd zo.
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_16250262
Er bestaan ook nog alternatieven, zoals bijvoorbeeld een stapeltje vochtig toiletpapier. Hoe verhoudt dat zich tot de reeds gegeven opties?
  woensdag 14 januari 2004 @ 13:45:42 #22
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_16251179
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:12 schreef xplvr het volgende:
Ik gok op tegen de muur, al heb ik geen idee waarom. Bij mij hangt 'ie nl. altijd zo.
Heb je de voorgaande posts überhaupt gelezen??
pi_16251309
Nu wil ik het weten ook
pi_16253206
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:45 schreef Christine het volgende:
Qua hygiëne is het beter om je rol van de muur af te hangen. Dit kan ik illustreren met de volgende foto's. Het rode lijntje op de foto's is het stukje (zijaanzicht) van de rol wat contact maakt met de lucht (en waar dus gemakkelijk bacteriën op kunnen komen), en dan het stuk wat je billen raakt.

Manier 1:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Manier 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bij manier 2 zie je dat een aanzienlijk groter stuk van de toiletrol in aanraking komt met de lucht. Bij manier 1 zullen er dus minder bacteriën uit de lucht op je toiletpapiertje zitten. Hygiënischer dus

Ik begin haast te denken dat ik geen leven heb, als ik zelfs dit soort dingen met foto's ga lopen toelichten

Het meeste toiletpapier is ook maar aan éen kant zacht, dat is de 'veegkant' van manier 1...
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:58:45 #25
58789 Snakey
-||||--------||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')