Het is met wetenschappelijke argumenten aan te tonen dat het wel degelijk verschil maakt! Ik ga het nog niet verraden, eerst mogen jullie nadenken.
quote:Denk je eraan je handen te wassen?
Op woensdag 14 januari 2004 04:17 schreef Megumi het volgende:
Ik ga eens even uitgebreid expirimenteren nu.
quote:Welke van de twee experimenten?
Op woensdag 14 januari 2004 04:17 schreef Megumi het volgende:
Ik ga eens even uitgebreid expirimenteren nu.
Situatie 1: losse papier tegen de muur
Situatie 2: losse papier vrij
Papier zit in beide gevallen tegen de muur met dezelfde kant, dus die wrijving is hetzelfde.
Als de rol draait, dan maakt het qua snelheid waarmee hij langs de muur glijd ook niet uit hoe hij hangt (hoeksnelheid beide kanten gelijk)
In beide gevallen trek je het papier waarschijnlijk iets van de muur af. Door de vorm van de rol zal er een grotere arm zijn in situatie 1 (er vanuitgaande dat de rol relatief laag hangt) Hierdoor zal de wrijving minder zijn, want minder grote druk tussen de oppervlakken.
Maar dit is helaas ook maar een aanname. Als je recht omlaag trekt, maakt het weer niets meer uit.
Heb eigenlijk geen idee in idt geval...
quote:Heb jij zulke vieze handen dan?
Op woensdag 14 januari 2004 05:03 schreef RanzUil het volgende:
Van de muur af, want als je het ertegenaan hangt, kom je met je handen tegen de muur en verzamelen daar zich alle bacteriën dus op. Dat komt dan weer tegen het papier aan en dan wordt het alleen maar vies. Jakkes!.
Van de muur af, is makkelijker te pakken.
quote:Jij zit aan je kontgat voordat je het afveegt? En anders zijn het echt niet zulke jakkes-bacterien, dezelfde die je ook binnenkrijgt als je je mond afveegt o.i.d.
Op woensdag 14 januari 2004 05:03 schreef RanzUil het volgende:
Van de muur af, want als je het ertegenaan hangt, kom je met je handen tegen de muur en verzamelen daar zich alle bacteriën dus op. Dat komt dan weer tegen het papier aan en dan wordt het alleen maar vies. Jakkes!.
quote:Daar is zelfs iemand op gepromoveerd
Op woensdag 14 januari 2004 11:05 schreef Lucille het volgende:
Van de muur af. Heeft te maken met hygiene. Zodat het papier vrij van de muur hangt. Iedere juffrouw van de retirade weet dat.
quote:das een saai en vrij klotenantwoord
Op woensdag 14 januari 2004 11:05 schreef Lucille het volgende:
Van de muur af. Heeft te maken met hygiene. Zodat het papier vrij van de muur hangt. Iedere juffrouw van de retirade weet dat.
* teleurgesteld afdruipt...
Maar ik ben het wel eens met Lucille. Het is hygiënischer om een overrol te hebben, dan heb je minder contacht met de muur.
Manier 1:
Manier 2:
Bij manier 2 zie je dat een aanzienlijk groter stuk van de toiletrol in aanraking komt met de lucht. Bij manier 1 zullen er dus minder bacteriën uit de lucht op je toiletpapiertje zitten. Hygiënischer dus
Ik begin haast te denken dat ik geen leven heb, als ik zelfs dit soort dingen met foto's ga lopen toelichten
quote:Heb je de voorgaande posts überhaupt gelezen??
Op woensdag 14 januari 2004 12:12 schreef xplvr het volgende:
Ik gok op tegen de muur, al heb ik geen idee waarom. Bij mij hangt 'ie nl. altijd zo.
quote:Het meeste toiletpapier is ook maar aan éen kant zacht, dat is de 'veegkant' van manier 1...
Op woensdag 14 januari 2004 11:45 schreef Christine het volgende:
Qua hygiëne is het beter om je rol van de muur af te hangen. Dit kan ik illustreren met de volgende foto's. Het rode lijntje op de foto's is het stukje (zijaanzicht) van de rol wat contact maakt met de lucht (en waar dus gemakkelijk bacteriën op kunnen komen), en dan het stuk wat je billen raakt.Manier 1:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Manier 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Bij manier 2 zie je dat een aanzienlijk groter stuk van de toiletrol in aanraking komt met de lucht. Bij manier 1 zullen er dus minder bacteriën uit de lucht op je toiletpapiertje zitten. Hygiënischer dus
Ik begin haast te denken dat ik geen leven heb, als ik zelfs dit soort dingen met foto's ga lopen toelichten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |