quote:Bron: NOS-TT
Ook schending mensenrechten in EU
DUBLIN Nederland en Luxemburg zijn de
enige van de huidige EU-landen die de
mensenrechten voldoende respecteren,
staat in een rapport van Amnesty"Het
is daarom niet geloofwaardig als de EU
andere landen op de vingers tikt over
schending van mensenrechten."
Volgens Amnesty behandelen verscheidene
Europese landen arrestanten slecht.De
organisatie wijst verder op de Duitse
uitzettingen van Tsjetsjenen naar
Rusland en het gebruik van elektrische
schokken door de Griekse politie.
De Spaanse aanpak van de ETA kan ook
niet door de beugel,net als de Britse
aanpak van terreurverdachten na 11-9.
Op zich goed nieuws natuurlijk, maar dit lijkt mij toch ook een beetje een teken dat we hier in Nederland veel te soft bezig zijn. Want wil je Amnesty tevreden stellen moet je volgens mij wel heel erg ver gaan met het knuffelbeleid voor gevangenen...
quote:Je bedoelt: Je mag ze niet kapot slaan
Op maandag 12 januari 2004 18:53 schreef Tikorev het volgende:
Op zich goed nieuws natuurlijk, maar dit lijkt mij toch ook een beetje een teken dat we hier in Nederland veel te soft bezig zijn. Want wil je Amnesty tevreden stellen moet je volgens mij wel heel erg ver gaan met het knuffelbeleid voor gevangenen...
quote:Je gelooft toch niet echt dat zoiets gebeurt in alle andere landen van de EU behalve Nederland en Luxemburg?
Op maandag 12 januari 2004 18:55 schreef Muizig het volgende:[..]
Je bedoelt: Je mag ze niet kapot slaan
![]()
quote:mja van mij mag het wel hoor, als iemand gaat rellen en schoppen en spugen, pak een stok en sla zn hoofd in..
men moet tegenwoordig veel te aardig zijn tegen mensen die het niet verdienen.
quote:Doen we het in Nederland als een van de zeeeer weinigen op deze godvergeten aardkloot wel goed, doen we het toch nog verkeerd?
Op maandag 12 januari 2004 18:53 schreef Tikorev het volgende:[..]
Bron: NOS-TT
Ik dacht 't niet! Nederland moet gewoon doorgaan met het correct behandelen van gevangenen. Wel mogen de straffen zo af en toe flink wat "straffer".
quote:Je gelooft toch niet echt dat landen als Denemarken, Zweden, Schotland, enz allemaal de mensenrechten schenden? Kun je nagaan wat een belachelijk hoge eisen ze wel niet gesteld moeten hebben. Dat Nederland zelfs aan die eisen voldoet is voor mij een teken dat we hier veel te ver zijn doorgeschoten.
Op maandag 12 januari 2004 20:33 schreef El_Dorko_Grande het volgende:[..]
Doen we het in Nederland als een van de zeeeer weinigen op deze godvergeten aardkloot wel goed, doen we het toch nog verkeerd?
quote:Eens.
Op maandag 12 januari 2004 20:36 schreef Tikorev het volgende:[..]
Je gelooft toch niet echt dat landen als Denemarken, Zweden, Schotland, enz allemaal de mensenrechten schenden? Kun je nagaan wat een belachelijk hoge eisen ze wel niet gesteld moeten hebben. Dat Nederland zelfs aan die eisen voldoet is voor mij een teken dat we hier veel te ver zijn doorgeschoten.
laat iemand die man een abbo'tje Telegraaf geven.
quote:wat dít in dit topic doet? geen idee... ga er dus maar niet op in
Op maandag 12 januari 2004 21:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
OFF topic
"De heilige scheiding tussen verslaggeving en opinie is diep weggezakt in het moeras van het linkse gelijk". Leon de Winter, Elsevier 6-12-2003
laat iemand die man een abbo'tje Telegraaf geven.
ON topic
laat AI zich eens bezighouden met serieus onderzoek... wordt híer nu geld aan besteed??? dat NL het wel goed doet vind ik niet iets om trots op te zijn, maar zegt eerder iets over de belachelijkheid van de maatstaven.
en om als AI te gaan roepen dat het enige machtsblok ter wereld dat nog enigszins clean is ook niks mag zeggen over mensenrechten... waar ben je dan mee bezig??? als in:
iedereen moet ons steunen tegen schending van de mensenrechten,
en jullie moeten allemaal je bek houwen!!!
quote:
quote:Ze hebben alle recht dit te stellen, en ik ben het met ze eens.
De Duitse uitzetting van Tsjechen naar Rusland, het gebruik van elektrische schokken door de Griekse politie en de Spaanse bestrijding van de Baskische afscheidingsbeweging ETA, kunnen volgens de mensenrechtenorganisatie niet door de beugel. Groot-Brittannië zou zich zelfs schuldig hebben gemaakt aan "ernstige schending van de mensenrechten" in de reactie op de terroristische aanslagen van 11 september 2001.
Amnesty
quote:Hoe ver moet je dan gaan om hen te plezieren?
quote:Bron
Internally:Asylum
The Irish Presidency should ensure that EU member states do not shift their responsibility for protection of refugees to third countries where adequate levels of protection and durable solutions are not available.
Immigration and borders
All decisions taken to combat illegal immigration should be subject to effective monitoring mechanisms and a human rights impact assessment.
Human trafficking
Efforts to combat trafficking must include human rights protection for victims of trafficking through appropriate legislative measures.
Human rights compliance in EU countries
The Council of Ministers must give a robust and practical response to the Commission's Communication on Article 7 of the Treaty addressing the issue of EU-level accountability for serious breaches of human rights within an EU member state.
Judicial cooperation
Increased judicial cooperation must be underpinned by adequate procedural safeguards. The European Arrest Warrant should be implemented in all states with appropriate human rights guarantees.
Racism and discrimination
There needs to be pressure on member states to transpose the EU Race Directive (which should have been implemented by July 2003) into national laws across the EU.Externally:
The EU and the UN Commission on Human rights
The Irish Presidency should bolster the UNCHR's core function of monitoring, reporting and public scrutiny of situations of gross human rights abuse and further integrate the EU's work on the UNCHR into regular political dialogues with third countries.
Human rights clause in EU association agreements
Human rights concerns should be stressed in political dialogue with all Mediterranean countries in particular, to complement the Commission's efforts to develop National Action Plans on human rights and democratisation.
Torture
The Irish Presidency should redouble efforts to implement the EU guidelines on torture. The proposed regulation on trade in torture equipment should be adopted by the Council of Ministers without further delay so that controls are in place by the time of the accession of the ten new member states on 1 May.
Human rights defenders
Welcoming the announcement of guidelines for EU policy on human rights defenders, Amnesty urges the Irish Presidency to invite the EU's Latin American and Caribbean partners to use the opportunity of the May summit in Mexico to put in place a roadmap for the implementation of the principles of the UN Declaration on Human Rights Defenders.
European Security Strategy
Human rights responsibility must be made an integral component of crisis management and of long-term engagement in post-conflict resolution.
Arms control
The Irish Presidency is urged to support efforts towards the adoption of an international Arms Trade Treaty by 2006.
quote:ROFL!
Op dinsdag 13 januari 2004 02:05 schreef Ype het volgende:
No fucking shit Sherlock. Ik geloof zelfs niet eens dat Nederland en Luxemburg de mensenrechten prima naleven. Zo heb ik dit al een keer in een ander topic gezegd. Mensenrechten kunnen namelijk alleen maar nageleefd worden als ze nagevolgd worden door mensen die dmv genetische manipulatie zo gevormd zijn dat ze dingen die tegen mensenrechten ingaan niet meer uitvoren.
En hoe denk jij over het verplicht stellen van een minimaal IQ voor politici?
quote:ROFLDEPOFL!
Op dinsdag 13 januari 2004 02:11 schreef DiGuru het volgende:[..]
ROFL!
En hoe denk jij over het verplicht stellen van een minimaal IQ voor politici?
Daar durf ik helemaal niets over te zeggen, gezien intelligentie vrij weinig over andere karaktertrekken zegt (zoals sadisme).
quote:Dat is zeker een hele gevatte opmerking!
Op dinsdag 13 januari 2004 04:42 schreef Ype het volgende:[..]
ROFLDEPOFL!
Daar durf ik helemaal niets over te zeggen, gezien intelligentie vrij weinig over andere karaktertrekken zegt (zoals sadisme).
Het heeft echter geen enkele inhoudelijke waarde.
quote:Op zich raar dat we bij Amnesty er met een schone lei afkomen terwijl er binnen de EU kritiek is over de EBI in ik geloof Almere dat er hier de mensenrechten werden geschonden.
Op maandag 12 januari 2004 18:53 schreef Tikorev het volgende:[..]
Bron: NOS-TT
quote:Dus als de Spaanse ME dat aanpakt door elke verdachte af te knallen zou jij er niets van zeggen?
Op dinsdag 13 januari 2004 11:47 schreef hooibaal het volgende:
Schending van de mensenrechten in Almere? Hoe zou Amnesty denken over het Big-Brother-huis
Maar goed, ff over Spanje ofzo, niet dat ik daar nu dagelijks kom maar als er één organisatie daar de mensenrechten schendt is het de ETA zelf wel, met welk doel dan ook. Wat kan mij het dan verrekken hoe de Spaanse ME dat aanpakt?
ze hoeven die figuren niet te martelen in de cel maar knuffelen hoeft imo ook niet
quote:Jij bedoelt, je moet ze kapotknuffelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |