quote:Dan moet je die tiende keer ook je crouse control aanzetten.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:54 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarom? Ik zit echt niet de hele tijd met m'n neus op de teller maar op de 1 of andere manier lukt het me verbazingwekkend genoeg 9 van de 10 keer om NIET boven de maximumsnelheid uit te komen.
quote:Snap je het nou echt niet? Het gaat de flitsbrigade dan ook juist om die ene keer dat het je NIET lukt? Juist omdat je niet de hele tijd met je neus op je snelheidsmeter zit, maar zoals het een goed automobilist betaamt, voor je kijkt, naar de weg...
Op vrijdag 9 januari 2004 11:54 schreef Jarno het volgende:[..]
Waarom? Ik zit echt niet de hele tijd met m'n neus op de teller maar op de 1 of andere manier lukt het me verbazingwekkend genoeg 9 van de 10 keer om NIET boven de maximumsnelheid uit te komen.
quote:De keren DAT ik geflitst werd, reed ik ook daadwerkelijk veel te hard, trouwens. 70 op de maasboulevard, dat soort grappen. Als ik niet boven de 50 uit wil komen, kom ik dat niet. ZO moeilijk is dat toch niet?
Op vrijdag 9 januari 2004 11:56 schreef Jalu het volgende:[..]
Snap je het nou echt niet? Het gaat de flitsbrigade dan ook juist om die ene keer dat het je NIET lukt? Juist omdat je niet de hele tijd met je neus op je snelheidsmeter zit, maar zoals het een goed automobilist betaamt, voor je kijkt, naar de weg...
quote:Tja, ik heb dan niet zoveel moeite met de bekeuring die je daarvoor krijgt.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:57 schreef Jarno het volgende:[..]
De keren DAT ik geflitst werd, reed ik ook daadwerkelijk veel te hard, trouwens. 70 op de maasboulevard, dat soort grappen. Als ik niet boven de 50 uit wil komen, kom ik dat niet. ZO moeilijk is dat toch niet?
.
Maar exact 50 rijden zonder er op enig moment per ongeluk 4 km/h boven te zitten, dat kan helemaal niemand, tenzij je inderdaad als een ouwe opa alleen nog maar naar je dashboard tuurt. En daar zit hem de kneep, de overheid weet dat en ziet dat als een geweldige manier om de begroting aan te vullen.
Daarom is ook de radardetector verboden, het voorkomt dat je per ongeluk te snel (langs een controle) rijdt. En vermindert dus de inkomsten voor de overheid.
[Dit bericht is gewijzigd door Jalu op 09-01-2004 12:01]
quote:Ik stem voor een chip je hoofd die elke illegale gedacht opvangt en je automatisch een prent in je bus krijgt, nog beter die het geldt automatisch van je rekening af haalt
Op vrijdag 9 januari 2004 11:57 schreef Lord_Corani het volgende:
Ik stem trouwens voor de verplichte (digitale) tachograaf in alle auto's. Automatisch een bon in de bus als je (te lang) te hard rijdt.
quote:Daar zouden ze een film van moeten maken. Iets met Tom Cruise ofzo.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:00 schreef slashme het volgende:[..]
Ik stem voor een chip je hoofd die elke illegale gedacht opvangt en je automatisch een prent in je bus krijgt, nog beter die het geldt automatisch van je rekening af haalt
quote:Ik kan m'n voet heel goed stil houden hoor.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:00 schreef Jalu het volgende:Maar exact 50 rijden zonder er op enig moment per ongeluk 4 km/h boven te zitten, dat kan helemaal niemand
quote:Buiten de bebouwde kom en op de snelweg wel.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:57 schreef Jarno het volgende:
Als ik niet boven de 50 uit wil komen, kom ik dat niet. ZO moeilijk is dat toch niet?.
quote:Goedzo kerel. niet nadenken over trajecten waar harder rijden kan, niet kijken waar het minder druk is. gewoon een extra verkapte belasting.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:57 schreef Lord_Corani het volgende:
Ik stem trouwens voor de verplichte (digitale) tachograaf in alle auto's. Automatisch een bon in de bus als je (te lang) te hard rijdt.
sjongejonge denk toch eens na.
quote:Ja, moet een uitmuntend chauffeur zijn.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:01 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik kan m'n voet heel goed stil houden hoor.
quote:Jij misschien wel, maar een helling of de wind kan al 4 km/h verschil uitmaken op de door jou gereden snelheid. En dus controleert men bij voorkeur onder aan een helling op een verlaten autosnelweg...
Op vrijdag 9 januari 2004 12:01 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik kan m'n voet heel goed stil houden hoor.
quote:Je kan er lacherig over doen, maar ik zie werkelijk waar het probleem niet. En als je dan TOCH al bereidt bent je aan de max. snelheid te houden, dan ga je toch aan de voorzichtige kant van de 120 zitten ofzo? Heb je nog een mooie afwijking naar boven en hoef je je niet druk te maken om flitsers.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:04 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Ja, moet een uitmuntend chauffeur zijn.
Zoveel inzicht ook.
quote:Omdat er dan een inkomstenbron van 150 mln euro per jaar opdroogt. Sim-pel.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:03 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Waarom moet een snelheidsovertreding altijd naar de letter der wet geinterpreteerd worden en hoeft dat niet bij andere delicten?
quote:Of je gaat fietsen, wordt de kans dat je geflitst wordt nog kleiner.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:05 schreef Jarno het volgende:[..]
Je kan er lacherig over doen, maar ik zie werkelijk waar het probleem niet. En als je dan TOCH al bereidt bent je aan de max. snelheid te houden, dan ga je toch aan de voorzichtige kant van de 120 zitten ofzo? Heb je nog een mooie afwijking naar boven en hoef je je niet druk te maken om flitsers.
quote:Zeik niet.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:05 schreef Jarno het volgende:[..]
Je kan er lacherig over doen, maar ik zie werkelijk waar het probleem niet. En als je dan TOCH al bereidt bent je aan de max. snelheid te houden, dan ga je toch aan de voorzichtige kant van de 120 zitten ofzo? Heb je nog een mooie afwijking naar boven en hoef je je niet druk te maken om flitsers.
quote:Waarom zeiken ze dan zo over dat roken joh?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:06 schreef Jalu het volgende:[..]
Omdat er dan een inkomstenbron van 150 mln euro per jaar opdroogt. Sim-pel.
quote:Ja, daar denk ik inderdaad over na. Er zijn ook wel trajecten waar 200 km rijden kan. Maar dat is dan toch geen reden om het te doen?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Goedzo kerel. niet nadenken over trajecten waar harder rijden kan, niet kijken waar het minder druk is. gewoon een extra verkapte belasting.
sjongejonge denk toch eens na.
Trouwens, volgens mij had ik erbij gezet "te lang", dus een keertje over de max heen om iemand in te halen is prima. Maar constant op de 130 waar je 120 mag niet!
quote:Nee, dat heet onwil.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:07 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Zeik niet.
120 rijden zonder de hele tijd je teller in de gaten te houden (je moet immers op de weg en je omgeving letten)is een utopie. zeker op een langer stuk.
quote:Heb jij niks meegekregen over de ziektekosten en dergelijke?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:07 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Waarom zeiken ze dan zo over dat roken joh?
quote:Hetzelfde inderdaad.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:07 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Waarom zeiken ze dan zo over dat roken joh?
quote:nee dat heet realisme.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:08 schreef Jarno het volgende:[..]
Nee, dat heet onwil.
Kon je 3 jaar terug nog naast je fiets naar huis lopen als je 2 kapotte lichten had, tegenwoordig krijg je meteen een bekeuring voor een knipperend achterlicht
Heeft er iemand cijfers van het aantal geflitste mensen op de snelweg en het aantal geflitste mensen daarbuiten?
quote:En heb jij niets meegekregen van onderbezetting bij politie en justitie?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:09 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Heb jij niks meegekregen over de ziektekosten en dergelijke?
En over de wetgeving in de EU?
Dicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |