Het VBL-forum bestaat nu 1 jaar.
Wat vinden jullie dat er verbetert kan worden?
Wat moet veranderen?
Hoe krijgen we nog meer users naar VBL?
Ideeën, opmerkingen, suggesties? Spui ze hier maar.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 08-01-2004 15:39]
Een Centraal Ik-bash-jou-club-jij-de-mijne topic biedt misschien uitkomst?
Wat me wel opvalt is dat er maar mondjesmaat mensen langer blijven plakken. Je ziet ze een paar keer en dan zijn ze weer verdwenen of je ziet ze alleen incidenteel nog eens langs komen.
Waarom is dat? Zijn we hier teveel een kliekje aan het vormen waardoor de laagdrempeligheid weg is? Want soms kan het er best hard aan toe gaan in de PSV, Feyenoord en Ajax topics, terwijl dit vaak toch met enige vorm van humor en zelfspot gebeurt.
Dus een oproep aan alle lurkers en mensen die niet of nauwelijks hier posten, maar de sport voetbal wel leuk vinden, wat is er hier allemaal mis?
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit het leukste forum vind waar ik me het beste thuis voel. Vaak zijn er leuke en pittige discussies, maar vrijwel iedereen respecteert elkaar.
quote:Zo gaat dat nou eenmaal. Maar de "aanhang" groeit gestaag. En dan druk ik me voorzichtig uit denk ik. We kunnen niet iedereen behagen hoewel dat vreemd is omdat hier vaak verschillende soorten discussie s zijn. Soms flame-war-achtig, soms ook goed, nuttig, hoe je het ook wilt noemen.
Wat me wel opvalt is dat er maar mondjesmaat mensen langer blijven plakken. Je ziet ze een paar keer en dan zijn ze weer verdwenen of je ziet ze alleen incidenteel nog eens langs komen.
Waarom is dat? Zijn we hier teveel een kliekje aan het vormen waardoor de laagdrempeligheid weg is? Want soms kan het er best hard aan toe gaan in de PSV, Feyenoord en Ajax topics, terwijl dit vaak toch met enige vorm van humor en zelfspot gebeurt.
quote:Nou nou zoveel is er niet mis volgens mij.
Dus een oproep aan alle lurkers en mensen die niet of nauwelijks hier posten, maar de sport voetbal wel leuk vinden, wat is er hier allemaal mis?
quote:Ik heb de tijd niet om weer een beetje intensief en goed te gaan posten
quote:Tja..... If I would know....
Heb het gevoel dat erg groepie is, maar krijg altijd te horen dat dat helemaal niet zo is Maar doordat het gevoel er is, werkt het zegmaar toch op die manier.
Zelf heb ik het niet zo op het hele Hools-gebeuren en het AC Fok omdat ik waarschijnlijk wat minder creatief en wat serieuzer ben. Het valt me wel op dat ik daar (vnl. in Hools) soms namen zie die ik elders in het forum helemaal nergens tegen kom. Het lijkt me dat als je iets wilt doen aan (of beter: tegen) kliekjesvorming, dat je dan zonder ze te pushen zulke mensen toch beter kunt betrekken in het geheel van VBL.
Maar dat is verder ook iets wat niet echt veel boeit.
quote:Op mijn werk stellen ze het inderdaad niet heel erg op prijs als ik geen cent meer opbreng, maar wel mijn postaantal hier op VBL opkrik. Ik vindt het altijd wel een leuk onderdeel om op rond te kijken. Ik lees zeer zeker meer dan dat ik post. Sorry, ik zal mijn best wat meer gaan doen.
Op donderdag 8 januari 2004 15:56 schreef FLR het volgende:[..]
Ik heb de tijd niet om weer een beetje intensief en goed te gaan posten
Dus lurk ik gewoon maar wat...
+ ik ben niet zo'n forum-mens. Maar goed, als ik leuke topics zie, kijk ik vaak wel ff.
Verder een goed forum, goed gemod (of wat de vervoeging ook is), goede discussies. Couldn't be better!
quote:Ach ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn altijd vaste groepjes die tegen elkaar tekeer gaan als er clubs aangevallen worden. Soms gaat dat er vrij heftig aan toe. Ook zijn er veel mensen die tot de vaste kern (let op: niet kliek) behoren die het vaak over prive-zaken hebben. "Mail me even? Wat was je mailadres ook alweer?" en dat soort dingen. Kan ik me soms ook wel aan storen. Maargoed, dat blijf je altijd hebben, zeker als mensen buiten het forum contact met elkaar hebben. Persoonlijk heb ik daar helemaal niks mee, trek ik me er weinig van aan en reageer ik er lekker op los.
Op donderdag 8 januari 2004 16:01 schreef Dagobert het volgende:[..]
Tja..... If I would know....
Heb het gevoel dat erg groepie is, maar krijg altijd te horen dat dat helemaal niet zo is
Maar doordat het gevoel er is, werkt het zegmaar toch op die manier.
(je begrijpt dat Bluezz de notulen maakt)
quote:Precies
Op donderdag 8 januari 2004 16:07 schreef Dagobert het volgende:
Tis trouwens ook de vraag of je uverhaupt iets zou moeten veranderen om meer users te trekken. Het forum is zoals het nu is en daar zijn een hoop mensen blij mee, dus waarom evt. veranderen als je er vooral mensen ongelukkig mee maakt
In tegenstelling tot Twi vind ik Hools een uitstekende uitkomst om ook over andere zaken te babbelen met vaste VBL-mensen dan alleen over VBL alhoewel ik het de laatste tijd een stuk minder begin te vinden door bepaalde mensen
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:13 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb het hier zaterdag wel over, met een pint erbij, praat een stuk beter, vind je niet Golfer?
(je begrijpt dat Bluezz de notulen maakt)
quote:of op Soccerquest van de VI,wat een bagger
Op donderdag 8 januari 2004 16:17 schreef Stpan het volgende:
Ik ben hier nu toch alweer 2 weken ofzo.........en het bevalt me wel. Vooral dat je je moet aanmelden en dus geregistreerd staat. Ik weet niet of iemand weleens op het voetbalonline-forum komt, wat een zooi is het daar zeg.
Elkaar wat meer respecteren zou mogen.
Verder moet ik zeggen dat het wel steeds leuker wordt.
Het valt me zelfs op dat nieuwe users die niet verder komen dan concurrent-bashing en totaal niet willen/kunnen discussieren, zelfs door hun eigen clubgenoten de les worden gelezen.
Naast de nodige discussietopics is het ook altijd leuk om met de mensen in Hools wat offtopic te lullen.
Ben benieuwd of zaterdag het in real life net zo gezellig is.......
ajax = kut!
ons altijd maar zwart maken
maar voor de rest, ben ik heel blij met deze fora
is het nog maar een jaar
Het leek langer
Ik vraag me toch wel af waar ik vroeger altijd zat voordat ik nara VBL kwam
quote:niet meer dan het woord "newbie" in andere fora
Op donderdag 8 januari 2004 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dat het niet echt toegankelijk isEr worden tevaak termen gebruikt als teletekst suporter en calimero.
Iedereen is hier welkom, en dat is vanaf het begin van VBL zo geweest. Juist dat is denk ik een van de grootste oorzaken dat dit subforum zo leuk is en zo goed is gaan lopen. Ik heb de antipathie tegen VBL ook nooit echt begrepen, aangezien dit hele forum aan elkaar bungelt van kliekjes...
Dit subforum is in mijn ogen uitgegroeid tot een van de sfeervolste en vooral ook apartste. Dat laatste, omdat hier van alles wat door elkaar hobbelt en niemand dat wat interesseert. Heerlijk toeven dus.
quote:Je moet ook niet alle posts te serieus nemen. Laten we in godsnaam niet vallen over woordjes als calimero en teletekstsupporter. Al hangt dat met name af van de insteek en draai die de poster eraan geeft. Soms zijn de discussies verhit, maar ook die verhitte discussies vind ik meestal wel leuk. Ze horen erbij. Dan heb ik persoonlijk meer problemen met ziektes e.d.
Ik vind dat het niet echt toegankelijk isEr worden tevaak termen gebruikt als teletekst suporter en calimero.
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 08-01-2004 16:28]
quote:Gebeurt andersom evengoed
Op donderdag 8 januari 2004 16:19 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind de indringende ajacieden (geen namen) in de PSV topics af en toe vervelend
ons altijd maar zwart maken
maar voor de rest, ben ik heel blij met deze fora
is het nog maar een jaar
![]()
Het leek langerIk vraag me toch wel af waar ik vroeger altijd zat voordat ik nara VBL kwam
mensen die voetbal al direct bestempelen als een kutspel, een spel voor de dommen, leuk zeg, achter een balletje aanhollen
en af en toe durft er zelfs 1tje binnen te komen om commentaar te geven, en dan wordt hij falikant de grond in geboord door de VBL'ers
op successupportes heb ik het niet zo
vooral degene die pas komen als oranje goed presteerd, niet iemand à la Chelloboy
quote:Sorry
Op donderdag 8 januari 2004 15:54 schreef Speed1971 het volgende:
Eensch
Om nog even terug te komen op die felle discussies. Voetbal is een sport waar de emoties hoog kunnen oplopen en dat moet je zo af en toe ook in de disussies terug zien vind ik. Maar als je bijvoorbeeld naar discussies in POL, C&H of OOG kijkt kan het er ook fel aan toe gaan en die discussies zijn meestal ook aardiger om te volgen dan een discussie waar iedereen het met elkaar eens is.
quote:Er mag best commentaar gegeven worden op het spelletje voetbal en wat daar omheen hangt als dat maar op een normale manier gebeurd maar als ze gelijk beginnen te janken van voetbal is kut en alle voetbalsupporters zijn dom weet je dat je zwaar commentaar kan verwachten in een subforum als VBL.
Op donderdag 8 januari 2004 16:27 schreef ASSpirine het volgende:
de haat tegenover de VBL'ers is af en toe groot van buitenafmensen die voetbal al direct bestempelen als een kutspel, een spel voor de dommen, leuk zeg, achter een balletje aanhollen
en af en toe durft er zelfs 1tje binnen te komen om commentaar te geven, en dan wordt hij falikant de grond in geboord door de VBL'ers
op successupportes heb ik het niet zo
vooral degene die pas komen als oranje goed presteerd, niet iemand à la Chelloboy
quote:Als de een een slechte eigenschap heeft en de ander ook, dan wordt degene met de minst slechte niet meteen goed hoor
Op donderdag 8 januari 2004 16:16 schreef DutchGooner het volgende:
Als men dan toch zo graag over kliekje wil spreken is dat hier zeker niet meer dan in bv. ONZ..
quote:Mij gaat het erom dat je constant buiten VBL leest dat het zo'n kliekje is daar in VBL want IMO absoluut niet zo is,je hebt te maken met vaste mensen hier net zoals je die in andere fora hebt
Op donderdag 8 januari 2004 16:30 schreef Dagobert het volgende:[..]
Als de een een slechte eigenschap heeft en de ander ook, dan wordt degene met de minst slechte niet meteen goed hoor
Maar het feit dat er meer fanaten zitten dan elders zal waarschijnlijk door het onderwerp komen, lijkt me dat je bij POL en Soaps geen eeuwenoude vete`s zal ontdekken !
Keep up the good thing !
quote:Het probleem is gewoon, dat hier weinig andere mensen komen, en daarom lijkt VBL een kliekje, waar niemand tussen durft te komen.
Op donderdag 8 januari 2004 16:33 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Mij gaat het erom dat je constant buiten VBL leest dat het zo'n kliekje is daar in VBL want IMO absoluut niet zo is,je hebt te maken met vaste mensen hier net zoals je die in andere fora hebt
quote:goed gesproken
Op donderdag 8 januari 2004 16:34 schreef Inquistor87 het volgende:[..]
Het probleem is gewoon, dat hier weinig andere mensen komen, en daarom lijkt VBL een kliekje, waar niemand tussen durft te komen.
quote:en dat is juist het enige non-VBL topic in VBL,says enough
Op donderdag 8 januari 2004 16:37 schreef Sloggi het volgende:
Dat van die kliekvorming valt mee. Het enige wat ik een echte kliek vindt is het voetbalcafé. Maar daar zal het wel voor bedoeld zijn ofzo.
quote:Ja eh
Op donderdag 8 januari 2004 16:36 schreef DutchGooner het volgende:[..]
goed gesproken
quote:Dat zijn gewoon de vaste VBL-ers die je in elk topic terug ziet komen, het wow steeds dezelfde gezichten daar mag ik vast niet tussen komen gevoel
Op donderdag 8 januari 2004 16:37 schreef Sloggie het volgende:
Dat van die kliekvorming valt mee. Het enige wat ik een echte kliek vindt is het voetbalcafé. Maar daar zal het wel voor bedoeld zijn ofzo.
quote:En zo gaan we nog jaren in een cirkeltje rond
Op donderdag 8 januari 2004 16:34 schreef Inquistor87 het volgende:[..]
Het probleem is gewoon, dat hier weinig andere mensen komen, en daarom lijkt VBL een kliekje, waar niemand tussen durft te komen.
quote:Goed punt denk ik
Op donderdag 8 januari 2004 16:34 schreef Bjoro het volgende:
Maar het feit dat er meer fanaten zitten dan elders zal waarschijnlijk door het onderwerp komen, lijkt me dat je bij POL en Soaps geen eeuwenoude vete`s zal ontdekken !
quote:Tja, dat is ook het minst serieuze topic, wel leuk overigens. Ik ben daar op een gegeven moment ook eens in gaan posten en toch ook niet helemaal uitgekotst. Maar van een slowchat topic moet je houden en dat zorgt overal voor discussies.
Op donderdag 8 januari 2004 16:37 schreef Sloggi het volgende:
En eigenlijk erg opmerkelijk hoe supporters van verschillende, concurrerende ploegen toch vaak redelijk met elkaar omgaan. Maarja, iedereen is hier natuurlijk erg beschaafd
wat wil je nog meer?
subtiele topics die het over je aartsrivalen hebben
Stel je team op met ALLEEN maar Nederlanders
dat was duidelijk bedoelt voor de ajcieden, en dat is juist zo leuk aan VBL
elkaar treiteren
quote:roda
Op donderdag 8 januari 2004 16:49 schreef ASSpirine het volgende:
de eeuwenlange haat tegenover je rivalen is toch leuk
hier kan men elkaar kleineren door over een team slecht te sprekenzolang het nog leuk blijft
wat wil je nog meer?
subtiele topics die het over je aartsrivalen hebben
Stel je team op met ALLEEN maar Nederlanders
dat was duidelijk bedoelt voor ajcieden, en dat is juist zo leuk aan VBLelkaar treiteren
quote:Uiteraard, maar ik wil eerst even jullie meningen en suggesties vernemen, zonder die te willen beïnvloeden.
Op donderdag 8 januari 2004 16:23 schreef DutchGooner het volgende:
Hebben de modjes trouwens nog een mening?
quote:Je wilt gewoon van iedereen mening horen en daarin mee praten?
Op donderdag 8 januari 2004 16:59 schreef golfer het volgende:[..]
Uiteraard, maar ik wil eerst even jullie meningen en suggesties vernemen, zonder die te willen beïnvloeden.
quote:Allereerst de spelling van de modjes.
Op donderdag 8 januari 2004 15:33 schreef golfer het volgende:Wat vinden jullie dat er verbetert kan worden?
Nee hoor, ik vind het wel geinig. Ik heb ook het idee dat de users hier het onderscheid tussen het echte leven en het forum nog wel kunnen maken, i.t.t. sommige andere fora.
Ik behoor niet tot de zgn. 'kliek' maar toch wordt er normaal gereageerd op mij, en zo geldt dat eigenlijk voor alle users die op een fatsoenlijke manier posten.
Verder over het feit dat veel users niet langer blijven hangen, ik vind dat wel mee vallen. De aanwas van gebruikers gaat niet zo snel, maar ook niet iedereen heeft evenveel tijd om hier intensief te posten.
Eventuele verbeterpuntjes zijn dus lastig en zou misschien meer bij de users zelf dan bij Fok! liggen. Er zijn al wat misverstanden geweest over die zgn. knipoogposts naar nieuwe users, die het toch verkeerd interpreteerden en er een probleem van maakten. Dat zou die indruk van die kliekvorming ook kunnen veroorzaken.
quote:Wie ben jij dan eoa newbe ozo ?
Op donderdag 8 januari 2004 17:02 schreef Suijk het volgende:[..]
Allereerst de spelling van de modjes.
Nee hoor, ik vind het wel geinig. Ik heb ook het idee dat de users hier het onderscheid tussen het echte leven en het forum nog wel kunnen maken, i.t.t. sommige andere fora.
Ik behoor niet tot de zgn. 'kliek' maar toch wordt er normaal gereageerd op mij, en zo geldt dat eigenlijk voor alle users die op een fatsoenlijke manier posten.
Verder over het feit dat veel users niet langer blijven hangen, ik vind dat wel mee vallen. De aanwas van gebruikers gaat niet zo snel, maar ook niet iedereen heeft evenveel tijd om hier intensief te posten.Eventuele verbeterpuntjes zijn dus lastig en zou misschien meer bij de users zelf dan bij Fok! liggen. Er zijn al wat misverstanden geweest over die zgn. knipoogposts naar nieuwe users, die het toch verkeerd interpreteerden en er een probleem van maakten. Dat zou die indruk van die kliekvorming ook kunnen veroorzaken.
quote:`
Op donderdag 8 januari 2004 17:06 schreef Bjoro het volgende:[..]
Wie ben jij dan eoa newbe ozo ?
Een af en toe bezoeker?
quote:denk het !
Op donderdag 8 januari 2004 17:07 schreef Inquistor87 het volgende:
Een af en toe bezoeker?
Ik vind het forum in z'n huidige vorm ok. Soms wordt er wat geflamed tussen supporters, maar dat hoort erbij. Het loopt niet de spuigaten uit.
Samenvattend: niet teveel veranderen, gaat lekker zo
quote:Precies.
Op donderdag 8 januari 2004 17:07 schreef Inquistor87 het volgende:[..]
Een af en toe bezoeker?
En zoals al eerder gemeld, men gaat hier over het algemeen respectvol met elkaar om, ondanks de rivaliteit.
Voor de nieuwe users lijkt de sfeer me ook prima, mede door de sterke mate van zelfregulering hier, want een ieder lijkt toch als prioriteit te hebben om het vooral gezellig te houden.
Mbt de kliekjesvorming:
A: Waar heb je dat niet?
B: Is de harde kern van een voetbalclub niet ook een 'kliekje'?
C: Is die kliek van vaste users hier zelf vervelend/post belemmerend of post de nieuwkomer vervelend/kruipt deze meteen in een soort slachtoffer rol? Denk het laatste.
Ergo: Waar hebben we het in hemelsnaam over?
Volgens mij hoeft niemand te janken over kliekjes, omdat men hier open staat voor nieuwe users, ongeacht geslacht/voetbalclub voorkeur etc.
Echter: Mocht je hier als een niks toevoegende idioot, ruzies uitlokkende sarrende zeikend of wat dan ook gaan posten als nieuwe user, dan komt die zelfregulering vanzelf van boven op je neer. maar volgens mij kun je dan niet zeiken over kliekjesvorming, maar moet je het juist waarderen dat het hier toch vooral 1 grote kliek is, wat de reden is dat het hier zo goed loopt.
Ik kan dan ook geen fundamentele zaken aandragen die ik voor verbetering vatbaar zie, het zijn hooguit nu en dan enkele kleine details waarvan ik dan (achteraf) denk: dat het wellicht iets anders gekund, maar dan heb ik het al over slotjes/veranderen van topictitels en dat soort feitelijk nietszeggend gemierenneuk waarbij je niet langer stil zou moeten staan dan 5 seconden.
Conclusie van mijn kant luidt derhalve: Niks veranderen, gaat prima zo, meer users 'trekken' hoeft niet actief, zie liever 10 man uit zichzelf komen die hier leuk willen posten dan 100 man nav eoa 'actie' waarvan de helft loopt te zieken en dit ziet als een voetbal onzin forum.
En mensen die over de boel hier lopen te janken, kan ik missen als kiespijn, wees tevreden zoals het hier is en anders zoek je maar een forum waar je het wel naar je zin hebt. De mensen zeiken mij veel te snel want volgens mij vind je niet (snel) beter dan hier.
Plus :
. Ik vind het zelfs prachtig als Tony en DG weer ajacieden uit aan het lokken zijn.
.
Min : (Dit zijn vooral kleine dingetjes)
En dan voor mij persoonlijk nog : Ik vind de sfeer hier voor mezelf niet echt leuk meer. Om een geintje kan ik echt wel lachen, maar op elke post van mij (serieus of niet) een reactie als 'ga buiten spelen' of 'jij bent echt een dom kankerjoch' krijgen, wordt na een tijdje best vervelend. En Golfer en Doc zouden misschien wat meer op dat soort dingen kunnen letten, want ik denk ook niet dat het hun bedoeling is dat mensen hier niet meer met plezier posten.
Ik ben zelf ook niet een van de braafsten en niet al m'n posts zijn van zeer hoogstaand niveau ofzo, maar mensen moesten mijn reacties misschien wat meer met een korreltje zout nemen en mij niet meteen voor 'dom' uit gaan maken omdat ze denken dat ik het echt meen. Een knipoog als PI zegt toch genoeg?
Mm, dit waren mijn punten iig. Op die kleinere dingetjes na; ga zo door VBL. .
[Dit bericht is gewijzigd door Viper-X op 08-01-2004 18:08]
quote:Hallo, het is Feyenoord. Daar valt verder niet veel boeiends over te vermelden tegenwoordig.
Op donderdag 8 januari 2004 17:53 schreef Viper-X het volgende:Als ik zie dat er nieuwe reacties in het centrale Feyenoord-topic zijn, en ik kijk, denkend dat er nieuws e.d. over Feyenoord in staat, vind ik het persoonlijk vervelend als het weer is een post is waarin een paar Feyenoorders ergens met elkaar afspreken of vertellen hoeveel bier ze wel niet ophebben. Misschien is een apart topic voor dit soort vermeldingen een goed idee? Af en toe is echt niet erg, maar soms gaan er gewoon wel 10 posts achter elkaar over bovengenoemde zaken.
En die dingen horen nu eenmaal bij het supportersgedoe, als je enkel Feyenoord nieuws wilt lezen kun je net zo goed naar feyenoord.nl gaan denk ik dan.
zie maar nar mij en El_catalan en Zapper in de primera division topics (vorig seizoen)
dat houd de sfeer erin
quote:Meerendeel van de Feijenoordsupporters zijn mensen die elke wedstrijd gaan en dus ook regelmatig dingen meemaken of zelfs elkaar ontmoeten. Ik heb het niet graag op internet over Feijenoord, praten over mijn club doe ik IRL wel. Voel je vrij om zelf een discussie over Feijenoord op te starten.
Op donderdag 8 januari 2004 17:53 schreef Viper-X het volgende:Als ik zie dat er nieuwe reacties in het centrale Feyenoord-topic zijn, en ik kijk, denkend dat er nieuws e.d. over Feyenoord in staat, vind ik het persoonlijk vervelend als het weer is een post is waarin een paar Feyenoorders ergens met elkaar afspreken of vertellen hoeveel bier ze wel niet ophebben. Misschien is een apart topic voor dit soort vermeldingen een goed idee? Af en toe is echt niet erg, maar soms gaan er gewoon wel 10 posts achter elkaar over bovengenoemde zaken.
quote:Dat roep je over jezelf af
En dan voor mij persoonlijk nog : Ik vind de sfeer hier voor mezelf niet echt leuk meer. Om een geintje kan ik echt wel lachen, maar op elke post van mij (serieus of niet) een reactie als 'ga buiten spelen' of 'jij bent echt een dom kankerjoch' krijgen, wordt na een tijdje best vervelend. En Golfer en Doc zouden misschien wat meer op dat soort dingen kunnen letten, want ik denk ook niet dat het hun bedoeling is dat mensen hier niet meer met plezier posten.
Geen problemen met de huidige opzet...ga lekker door zo.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 18:22 schreef Cruoninga het volgende:
'De Voetbalsupporter' is na 'de Allochtoon' de meest door de samenleving uitgekotste soort. Aangezien er geen sub-forum is voor Allochtonen zijn wij het minst populair. Logisch dus.
Scherp
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:57 schreef popolon het volgende:
Ik vind het wel leuk.
quote:hier ben ik mee eens
Op donderdag 8 januari 2004 17:57 schreef popolon het volgende:
Ik vind het wel leuk.
Bij voorbaat dank!
quote:Die mening deel ik met je, Cart_man!
Op donderdag 8 januari 2004 18:21 schreef Cart_man het volgende:Dat roep je over jezelf af
![]()
quote:Daar heb je gelijk in, jullie hebben het volste recht om daarover te posten, en vaak vind ik het nog leuk ook om te lezen, maar dat neemt niet weg dat ik me er soms een beetje aan stoor omdat ik een ander soort post verwacht wanneer ik naar het Feyenoord-topic ga.
Op donderdag 8 januari 2004 18:21 schreef Cart_man het volgende:[..]
Meerendeel van de Feijenoordsupporters zijn mensen die elke wedstrijd gaan en dus ook regelmatig dingen meemaken of zelfs elkaar ontmoeten. Ik heb het niet graag op internet over Feijenoord, praten over mijn club doe ik IRL wel. Voel je vrij om zelf een discussie over Feijenoord op te starten.
quote:Misschien wel een beetje soms, maar sommige opmerkingen van jou zijn ook niet al te intelligent/vriendelijk.
Dat roep je over jezelf af![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Viper-X op 08-01-2004 19:40]
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 18:56 schreef pascalheister het volgende:
best gezellig in VBL lekker discuseren met elkaar, en toch elkaar respecteren.
Dus lekker houden zo
quote:Jij komt hier alleen om Cart_man's kont te likken en een beetje stoer te doen. Cart_man komt tenminste nog met wat meer argumenten en een eigen mening dan jij.
Op donderdag 8 januari 2004 19:02 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Die mening deel ik met je, Cart_man!
quote:Voor een deel wel, maar Loek wordt harder aangepakt dan een aantal anderen. Ik zelf heb helemaal geen problemen met Loek en ik bind het jammer als bepaalde mensen hier niet meer willen posten omdat ze steeds aangevallen worden
Op donderdag 8 januari 2004 18:21 schreef Cart_man het volgende:Dat roep je over jezelf af
![]()
quote:Hahahaha!
Op donderdag 8 januari 2004 19:29 schreef Viper-X het volgende:Jij komt hier alleen om Cart_man's kont te likken en een beetje stoer te doen.
Wat ben jij een grappig, maar ook ontzettend sneu, ventje!
Het feit dat ik jou als "mede-Feyenoorder" al enkele maanden uitkots, zegt meer of jou dan over mij.
Ik heb meer op met de gemiddelde neus hier op VBL dat met het zielige hoopje stront dat LoekB aka ViperX heet.
De manier waarop jij de hele tijd loopt te janken in het Feyenoord topic als er een keertje over een reisje of iets dergelijks wordt gelult, is echt sneu, je gedraag je dan als een complete jankbal. Terwijl je zelf je gezicht nooit laat zien in de Kuip.
Je mening m.b.t. Van Hooijdonk en Van Marwijk veranderd met de richting van de wind, eerst ben je fel mening a toebedeeld en dan eens is het fel mening b.
Maar goed, ik ga me verder niet bezighouden met Loek, er zijn leukere mensen hier op VBL.
[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 08-01-2004 19:51]
quote:Hetzelfde geldt andersom.
Op donderdag 8 januari 2004 19:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik zelf heb helemaal geen problemen met Loek
[Dit bericht is gewijzigd door Viper-X op 08-01-2004 19:49]
quote:Ik vind dat je deels gelijk hebt. Maar ik vind het ook enigszins lastig om reacties op Loek te modden. Hij hakt er zo af en toe stevig in, maar z'n incasserings vermogen is lager dan anderen die ook "stevig" kunnen reageren, zoals Speed, Doopy, en Cart en nog wat figuren. Als je wat harder wil posten, moet je ook wat kunnen incasseren vind ik. Dat geldt niet alleen op VBL volgens mij maar ook op andere fora.
Op donderdag 8 januari 2004 19:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Voor een deel wel, maar Loek wordt harder aangepakt dan een aantal anderen. Ik zelf heb helemaal geen problemen met Loek en ik bind het jammer als bepaalde mensen hier niet meer willen posten omdat ze steeds aangevallen worden
Daarnaast is de mening van Loek niet altijd even standvastig. Ene moment kan Loek roepen dat VanHooijdonck een held is, een week later moet die geldwolf opzouten, waarna het weer een week later weer een held kan zijn. Dat kan ook ergernis opwekken.
Ik ben ten allen tijde bereid goed op de reacties op Loek te letten, maar ik denk dat Loek zelf ook op z'n eigen posts moet letten...
quote:Precies, meningen verschillen, maar je mening moet niet veranderen met de richting van de wind. Dan maak je jezelf ongeloofwaardig, en niet echt discussiewaardig imho!
Op donderdag 8 januari 2004 19:56 schreef Doc het volgende:Daarnaast is de mening van Loek niet altijd even standvastig. Ene moment kan Loek roepen dat VanHooijdonck een held is, een week later moet die geldwolf opzouten, waarna het weer een week later weer een held kan zijn. Dat kan ook ergernis opwekken.
Zat eerst in alle topics behalve Hools, totdat ik de meet zag en iemand me vroeg me eens voor te stellen in Hools. Dus nu daar ook. Hools heeft dus zeker wel een drempel. Maar een echt café heeft ook een drempel.
Snap alleen dat Loek bashen niet zo goed. Niet leuk om altijd dezelfde te pakken. Beetje zieken is leuk en zelfs gezond, maar niet steeds dezelfde. Da's gewoon kinderlijk zielig.
[Dit bericht is gewijzigd door ErikT op 08-01-2004 20:07]
quote:Ik sluit me hier volledig bij aan, dit was ongeveer wat ik ook te melden had
Op donderdag 8 januari 2004 17:42 schreef DIGGER het volgende:
<knip>
quote:Nu vraag ik jou ( ik kom je nog wel eens op GAM tegen ) Denk je dat in GAM geen termen voorkomen die een aander niets zegt? Laat staan ONZ waar in elk topic wel 20 termen voorkomen waar een buitenstaander niets van begrijpt waar de rest van de users dubbel om ligt. Zijn het nou echt die paar voetbaltermen die users ( die ook echt om het spelletje geven!!! ) hier weghoudt? Ik zou het namelijk zonde vinden als users zo als jij hier wegblijft om zo'n reden! Of is er nog iets anders die die zogenaamde 'kliek' veroorzaakt?
Cart en Franky zeggen dat Loek het wel een beetje over zichzelf afroept, wat ik ook een beetje denk (iets waar ik overigens best wel mee wil helpen dat dat minder gebeurd).
Dan is Loek's reactie tegen Franky " Jij komt hier alleen om Cart_man's kont te likken en een beetje stoer te doen". Dan kan je er donder op zeggen dat Franky daar fel op terug reageert. Dat ga ik dan ook niet modden. Maar ik kan me voorstellen dat het voor Loek niet leuk is om te lezen.
quote:Eerlijkgezegd ben ik weinig users tegen gekomen die respect hebben voor hooligans, het gaat in dat geval meestal over die-hard/harde kern supporters in de zin van wedstrijden bezoeken, daar bestaat wel respect voor. Maar ik kan me vergissen!
Op donderdag 8 januari 2004 17:53 schreef Viper-X het volgende:Ik vind dat er iets te angstvallig discussies over hooligans vermeden worden, met als reden 'die discussie heeft toch geen zin'. Snap niet helemaal waarom dit zo is? Dit onderwerp heeft (helaas) met voetbal te maken, dus er zou gewoon over gediscuseerd moeten mogen worden.
Vind dat VBL iets te veel respect toont voor deze mensen, onder het motto 'zei zijn wel de harde kern en de fanatiekste supporters'.[/i]
quote:Dat denk ik ook.
Op donderdag 8 januari 2004 19:58 schreef ErikT het volgende:
Zat eerst in alle topics behalve Hools, totdat ik de meet zag en iemand me vroeg me eens voor te stellen in Hools. Dus nu daar ook. Hools heeft dus zeker wel een drempel. Maar een echt café heeft ook een drempel.
quote:Loek antwoord zelf fel (nix mis mee), maar zodra hij dan een weerwoord krijgt dan begint hij te janken dat mensen hem verkeerd behandelen, en dat vind ik hypocriet.
Op donderdag 8 januari 2004 20:01 schreef Doc het volgende:
Mooi voorbeeld hierboven van wat ik hierboven bedoel.Cart en Franky zeggen dat Loek het wel een beetje over zichzelf afroept, wat ik ook een beetje denk (iets waar ik overigens best wel mee wil helpen dat dat minder gebeurd).
Dan is Loek's reactie tegen Franky " Jij komt hier alleen om Cart_man's kont te likken en een beetje stoer te doen". Dan kan je er donder op zeggen dat Franky daar fel op terug reageert. Dat ga ik dan ook niet modden. Maar ik kan me voorstellen dat het voor Loek niet leuk is om te lezen.
Mij zul je nooit horen janken dat mensen mijn verkeerd behandelen als ik zelf ben begonnen, op VBL krijg je toch wel een dikkere huid denk ik zo.
En als ik een discussie niet kan winnen ga ik gewoon bij mijn mamma uithuilen!
quote:Je kan het hypocriet noemen, maar ik denk eerder dat Loek's incasseringsvermogen wat lager in vergelijking met wat-ie post. Ik denk ook dat als-ie zelf fel post het minder fel opvat dan als-ie iets terug ontvangt. Terwijl de lading achter de post die hij zelf verstuurd en wat-ie ontvangt niet minder zwaar is. Ik denk ook dat als je post (ook onafhankelijk van welk forum overigens) er goed op moet letten dat je zeker niet feller post dan je zelf kan incasseren.
Op donderdag 8 januari 2004 20:04 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Loek antwoord zelf fel (nix mis mee), maar zodra hij dan een weerwoord krijgt dan begint hij te janken dat mensen hem verkeerd behandelen, en dat vind ik hypocriet.
Mij zul je nooit horen janken dat mensen mijn verkeerd behandelen als ik zelf ben begonnen, op VBL krijg je toch wel een dikkere huid denk ik zo.
En als ik een discussie niet kan winnen ga ik gewoon bij mijn mamma uithuilen!
quote:Hij had het volgens mij vooral over het feit dat op een gegeven moment op het merendeel van zijn (ook normale) posts op die manier wordt gereageerd, dat viel me ook wel eens op. Aan wie het ligt weet ik niet. Een 'imago' (al is het maar op internet) krijg je ook niet zomaar en als jij de enige bent bij wie het gebeurt, lijkt me dat ook geen toeval meer.
Op donderdag 8 januari 2004 20:04 schreef FrankyMcG het volgende:Loek antwoord zelf fel (nix mis mee), maar zodra hij dan een weerwoord krijgt dan begint hij te janken dat mensen hem verkeerd behandelen, en dat vind ik hypocriet.
quote:Ik deel ze idd zelf ook wel is uit, ja. En ik kan best kritiek hebben hoor, en ook wel tegen een geintje, maar kom dan met góede kritiek, en niet met 100 x 'je bent een kleuter'.
Op donderdag 8 januari 2004 19:56 schreef Doc het volgende:[..]
Ik vind dat je deels gelijk hebt. Maar ik vind het ook enigszins lastig om reacties op Loek te modden. Hij hakt er zo af en toe stevig in, maar z'n incasserings vermogen is lager dan anderen die ook "stevig" kunnen reageren, zoals Speed, Doopy, en Cart en nog wat figuren. Als je wat harder wil posten, moet je ook wat kunnen incasseren vind ik. Dat geldt niet alleen op VBL volgens mij maar ook op andere fora.
quote:Voor mede-Feyenoorders geldt dat ook wel is hoor... Pierre is een held. >> Pierre heeft kritiek op het Legioen >>> Pierre moet weg.
Daarnaast is de mening van Loek niet altijd even standvastig. Ene moment kan Loek roepen dat VanHooijdonck een held is, een week later moet die geldwolf opzouten, waarna het weer een week later weer een held kan zijn. Dat kan ook ergernis opwekken.
Om even op je voorbeeldje in te springen : Als v. Hooijdonk naar Engeland was gegaan (waar eerst sprake van was), dan had ik dat geaccepteerd, want het voetbal daar is beter. Maar door naar Turkije te gaan, heeft ie bewezen dat het hem alleen om het geld ging, en tóen vond ik hem een geldwolf die op kon zouten. .
quote:Doe ik zelf ook best veel de laatste tijd, vind ik. Maar ik heb nou eenmaal dat 'imago' waardoor users blijkbaar niks van mij kunnen hebben.
Ik ben ten allen tijde bereid goed op de reacties op Loek te letten, maar ik denk dat Loek zelf ook op z'n eigen posts moet letten...
quote:Kijk, een normale reactie mét argumenten. En niet 'kanker op joh, ga teletekst 666 kijken ofzo
Op donderdag 8 januari 2004 20:01 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Eerlijkgezegd ben ik weinig users tegen gekomen die respect hebben voor hooligans, het gaat in dat geval meestal over die-hard/harde kern supporters in de zin van wedstrijden bezoeken, daar bestaat wel respect voor. Maar ik kan me vergissen!
[Dit bericht is gewijzigd door Viper-X op 08-01-2004 20:21]
quote:Toch maar eens nadenken hoe je dan aan dat Imago kunt gaan werken?
Op donderdag 8 januari 2004 20:12 schreef Viper-X het volgende:
Maar ik heb nou eenmaal dat 'imago' waardoor users blijkbaar niks van mij kunnen hebben.
Overigens wil ik van deze discussie geen discussie over Loek of Viper of andere individuele users maken.
Het is meer de bedoeling om te kijken wat een ieder van de algemene sfeer van VBL vindt en waar dat eventueel te verbeteren valt.
quote:Dat doe een hele tijd toch al best wel, al zeg ik het zelf?
Op donderdag 8 januari 2004 20:16 schreef golfer het volgende:[..]
Toch maar eens nadenken hoe je dan aan dat Imago kunt gaan werken?
quote:Niet dat dit topic over mij moet gaan (liever niet zelfs), maar als het meerdere users uit zichzelf opvalt dat ik vaak de lul ben is dat toch misschien iets wat onder de sfeer in VBL valt, waar misschien iets aan gedaan kan worden. (van beide kanten.)
Overigens wil ik van deze discussie geen discussie over Loek of Viper of andere individuele users maken.
Het is meer de bedoeling om te kijken wat een ieder van de algemene sfeer van VBL vindt en waar dat eventueel te verbeteren valt.
quote:Bedenk dat je eigen reacties ook niet altijd van een al te hoog niveau zijn. Je kan soms wat 'drammen' en ook niet altijd met echte argumentatie komen.
Op donderdag 8 januari 2004 20:12 schreef Viper-X het volgende:[..]
Ik deel ze idd zelf ook wel is uit, ja. En ik kan best kritiek hebben hoor, en ook wel tegen een geintje, maar kom dan met góede kritiek, en niet met 100 x 'je bent een kleuter'.
.
quote:Ik lees echt heel veel hier, maar ik ken werkelijk, en dat meen ik echt, niemand die zo vaak van mening veranderd. Dat is niet alleen met Pierre met meer zaken. Op zich op basis van nieuwe informatie je mening aanpassen is niets mis mee, maar zo regelmatig van mening veranderen als jij is opmerkelijk.
Op donderdag 8 januari 2004 20:12 schreef Viper-X het volgende:Voor mede-Feyenoorders geldt dat ook wel is hoor... Pierre is een held. >> Pierre heeft kritiek op het Legioen >>> Pierre moet weg.
Om even op je voorbeeldje in te springen : Als v. Hooijdonk naar Engeland was gegaan (waar eerst sprake van was), dan had ik dat geaccepteerd, want het voetbal daar is beter. Maar door naar Turkije te gaan, heeft ie bewezen dat het hem alleen om het geld ging, en tóen vond ik hem een geldwolf die op kon zouten.
.
quote:Een "imago" is lastig. Maar het is niet alleen imago. Ik kan me nog herinneren dat er plots een user "kike" verscheen hier, waarbij ik meteen het idee had "dat is Loek", wat dus klopte.
Op donderdag 8 januari 2004 20:12 schreef Viper-X het volgende:Doe ik zelf ook best veel de laatste tijd, vind ik. Maar ik heb nou eenmaal dat 'imago' waardoor users blijkbaar niks van mij kunnen hebben.
Het is natuurlijk lastig om anders te posten dan je bent. En dat moet ook niet. Maar soms zou je op een bepaalde manier tactischer kunnen zijn. Neem je eerste post na 4 dagen (en een min of meer afscheid): dat is een Ajax-jen post. En dergelijke posts zijn nou niet bepaald het voorbeeld van volwassenheid. Niet dat je altijd heel volwassen moet doet doen, maar bedenk dat als je een imago hebt dat je niet volwassen post, je dat alleen kan veranderen door juist een hele tijd niet fel of jennerig te posten. En dat is niet iets wat een weekje duurt en dat je daarna weer fel kan doen, maar ik denk dat pas misschien na 3 maanden zonder 'flames' en zonder fel te reageren als je uitgedaagd wordt (dus als je laat zien enig incasseringsvermogen gekweekt te hebben), men het idee krijgt "hee, Loek is ouder geworden".
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 08-01-2004 20:32]
dat we sport voorbij zijn in posts bevestigd het bestaansrecht!!! Verder, het EK kan hier en hoeft niet in een appart forum.
Alleen het hakken op elkaar kan wel iets minder en de hele tijd opnieuw clubs afzeiken in de centrale club topics is ook erg lastig want liefhebbers van die clubs kunnen dan 3 pagina's terug kijken voor iets wat positief is over de club of ze zijn de hele tijd bezig de argumenten van andere te weerleggen. Daarbij gaat het ook vaak om dezelfde dingen, bij PSV is van Bommel eens in de 5 dagen de lul bij vitas gaat t om de 10 dagen om geld etc. etc.
Een minpuntje vind ik dat de live topcis nogal eens verworden tot zinloos geflame, maar goed daar kun je ook wegblijven. Keep up the good work.
[Dit bericht is gewijzigd door okkidude op 08-01-2004 20:44]
quote:Waarom vind je het dan niet leuk om te reageren? Juist als liefhebber van het voetbal en daarna pas van een club kun je misschien wat rationeler op verschillende zaken reageren dan anderen!
Op donderdag 8 januari 2004 21:12 schreef mbn het volgende:
Ik vind Voetbal een leuk forum, maar post er zelf te weinig. Ik lees redelijk wat topics, maar vooral in verschillende discussies vind ik het niet leuk om te reageren.
...
Daarnaast ach over die harde posts lees ik vaak heen of ze moeten van Loek zijn, dan heb ik vaak de neiging om te gaan reageren omdat Loek gelijk zo kwaad wordt
Wat wel een minpunt is aan VBL, is dat in de topiclist namen zoals "Feyenoord" en "PSV" voorkomen, maar dat schijnt zo te moeten anders gaan er weer wat mensen huilen
quote:snap best wel dat je hem hier niet zo vaak ziet.
Op donderdag 8 januari 2004 19:59 schreef pfaf het volgende:[..]
Nu vraag ik jou ( ik kom je nog wel eens op GAM tegen ) Denk je dat in GAM geen termen voorkomen die een aander niets zegt? Laat staan ONZ waar in elk topic wel 20 termen voorkomen waar een buitenstaander niets van begrijpt waar de rest van de users dubbel om ligt. Zijn het nou echt die paar voetbaltermen die users ( die ook echt om het spelletje geven!!! ) hier weghoudt? Ik zou het namelijk zonde vinden als users zo als jij hier wegblijft om zo'n reden! Of is er nog iets anders die die zogenaamde 'kliek' veroorzaakt?
ajax is kut noemt hij een kwaliteitstopic,"het lijkt VBL wel"
Vraag me dan in hemelsnaam af wat je uberhaupt in VBL doet...
quote:hmm was hier dit topic aan het lezen, en kwam deze tegen en wilde hier op reageren:
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit het leukste forum vind waar ik me het beste thuis voel. Vaak zijn er leuke en pittige discussies, maar vrijwel iedereen respecteert elkaar.Wat me wel opvalt is dat er maar mondjesmaat mensen langer blijven plakken. Je ziet ze een paar keer en dan zijn ze weer verdwenen of je ziet ze alleen incidenteel nog eens langs komen.
Aller eerst is het inderdaad dat gezeik in die topics.. waarom ik hier ook minder kom. Wat ik ook vind is dat het jammer genoeg inhoudelijk wat minder is geworden, waardoor er niet echt veel topics meer zijn van "eej ff nog in dat topic kijken of er nog wat nieuws bij is gekomen"
nu is het meer als een discussie geopend word van hij is goed, nee dat is hij niet want hij is homo blablabla
maar betekent niet dat er helemaal niks meer aan is hoor
wilde gewoon even de belangrijke puntjes omhoog halen
quote:Hoe later in het seizoen hoe meer jij gaat reageren vrees ik
Op donderdag 8 januari 2004 21:41 schreef hellmondunited het volgende:[..]
hmm was hier dit topic aan het lezen, en kwam deze tegen en wilde hier op reageren:
Aller eerst is het inderdaad dat gezeik in die topics.. waarom ik hier ook minder kom. Wat ik ook vind is dat het jammer genoeg inhoudelijk wat minder is geworden, waardoor er niet echt veel topics meer zijn van "eej ff nog in dat topic kijken of er nog wat nieuws bij is gekomen"
nu is het meer als een discussie geopend word van hij is goed, nee dat is hij niet want hij is homo blablabla
maar betekent niet dat er helemaal niks meer aan is hoor
wilde gewoon even de belangrijke puntjes omhoog halen
quote:nee hoor.. heb het helmond sport topic bijvoorbeeld al tijden niet meer gebruikt
Op donderdag 8 januari 2004 21:42 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Hoe later in het seizoen hoe meer jij gaat reageren vrees ik
![]()
vind het een lolletje om elkaar maken best leuk maar moet nog wel een beetje een discussiewaarde in voetbal zijn
En ik ben nooit zo intelligent, klopt. Ik weet me altijd goed aan te passen.
Dat je een vast kliekje hebt is toch wel op elk forumonderdeel, en misschien is dit ook juist goed
Van mij hoeft er nix verandert te worden
quote:I know you're gonna hate me for this
Op donderdag 8 januari 2004 22:01 schreef Cart_man het volgende:
Loek heeft wel een beetje gelijk Franky.En ik ben nooit zo intelligent, klopt. Ik weet me altijd goed aan te passen.
Jij en Loek lijken vrij veel op elkaar qua manier van posten dat botst zo af en toe. Jullie zijn beide koppig en provoceren graag, soms vraag ik me zelfs af of loek een kloon van je is
Ik mag graag in Hools komen en niet alleen om te lurken, maar ook om zo af en toe mijn ietwat afwijkende mening te geven.
Mij boeit het wel en wee van vrijwel elke voetbalclub en kijk daarom ook veel in de centrale voetbalclubtopics.
Minpunten aan VBL:
1) In de FAQ staat nadrukkelijk dat er geen ziektes etc naar elkaar toegewenst mag worden. Dit is voor mij een zeer belangrijk punt en misschien dat ik er daarom wat overgevoelig voor ben, maar de moderatie daarop valt me tegen. Eigenlijk valt me tegen dat mensen dergelijk taalgebruik denken te moeten gebruiken.
2) Kliekjesvorming: Heeft zeker zijn nadelen daar sommige users hierdoor erg afgeschrikt worden. Persoonlijk geen last van overigens.
3) Overzichtelijkheid: Er zijn een aantal typen topics te onderscheiden. Ik noem de Centrale Club Topics. Deze kan je soms zonder search erg lastig terugvinden daar er idioot veel topics worden aangemaakt.
4) Te weinig vrouwen. Volgens mij jagen we de newbeevrouwen nogal weg. Niet slim
Pluspunten:
1) Toch die moderatie ondanks mijn opmerking bij de negatieve punten.
De moderatie is erg relaxt en gebeurt op een normale manier. Top!
2) Diversiteit. Dit is nogal breed, dus laat ik het uitleggen. Je hebt erg veel verschillende users met diverse meningen. Op de 1 of andere manier komt dat op een goede manier tot uiting in VBL.
3) De vaste users. Valt mij op dat ondanks de emoties dit meestal op een fatsoenlijke manier goed gaat.
4) Toegangkelijkheid: heb hier even over getwijfeld maar de echte voetbalfan past zich denk ik snel aan in dit forum en zal zijn ei er kwijt kunnen. Iemand die hier ff per ongeluk langs komt vallen zal zich misschien kapot schrikken omdat hij/zij de humor niet ziet.
5) Verdraagzaamheid. Komt in de andere punten ook aan de orde, maar vind ik toch een heel goed punt van VBL. Komt ook door de positieve manier van modereren.
6) Hools! Topcafe dat nooit opgeheven moet worden in dit forum.
Al met al vind ik dit dus een fijn forum, maar goed daarom kom ik er ook. En mensen nou ik toch aan het aandachtvragen ben: check en post nou ook eens in het centrale zwolle topic want ik ben er zo alleen
Alleen die nare helmonder komt me daar om de zoveel tijd vertellen dat zij volgend jaar onze plek komen innemen.
quote:HAAT
Op donderdag 8 januari 2004 22:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
I know you're gonna hate me for this
Jij en Loek lijken vrij veel op elkaar qua manier van posten dat botst zo af en toe. Jullie zijn beide koppig en provoceren graag, soms vraag ik me zelfs af of loek een kloon van je is
quote:Ik ook van jou
Op donderdag 8 januari 2004 22:27 schreef Cart_man het volgende:
HAAT
quote:Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens
Op donderdag 8 januari 2004 22:27 schreef sqlsmurft het volgende:
Post hier toch al een tijdje, dus heb ik ook wel recht om het een en ander op te merkenIk mag graag in Hools komen en niet alleen om te lurken, maar ook om zo af en toe mijn ietwat afwijkende mening te geven.
Mij boeit het wel en wee van vrijwel elke voetbalclub en kijk daarom ook veel in de centrale voetbalclubtopics.Minpunten aan VBL:
1) In de FAQ staat nadrukkelijk dat er geen ziektes etc naar elkaar toegewenst mag worden. Dit is voor mij een zeer belangrijk punt en misschien dat ik er daarom wat overgevoelig voor ben, maar de moderatie daarop valt me tegen. Eigenlijk valt me tegen dat mensen dergelijk taalgebruik denken te moeten gebruiken.
quote:hmm.. volgens mij heb ik dat toch maar een keer gezegd, kwam je eerder gezelschap houden omdat je daar maar zo alleen zat in dat topic
Alleen die nare helmonder komt me daar om de zoveel tijd vertellen dat zij volgend jaar onze plek komen innemen.
[Dit bericht is gewijzigd door hellmondunited op 08-01-2004 22:39]
quote:Omdat mensen vaak met een vooringesteld standpunt de discussie ingaan. Als jij heel fanatiek iets denkt of iets hoopt dan wordt je blind voor argumenten van andere mensen. Heel begrijpelijk, maar het maakt een discussie veel minder leuk.
Op donderdag 8 januari 2004 21:16 schreef Suijk het volgende:[..]
Waarom vind je het dan niet leuk om te reageren? Juist als liefhebber van het voetbal en daarna pas van een club kun je misschien wat rationeler op verschillende zaken reageren dan anderen!
Maar hoe dan ook. Het blijft een leuk forum, waar leuke discussies te lezen zijn en veel informatie wordt gepost.
quote:Juist users als jij, die geen vooringebakken standpunt hebben, maken het VBL-forum zo leuk, omdat ze de andere users die wel blind of fanatiek achter 1 standpunt staan, de ogen soms kunnen openen.
Op donderdag 8 januari 2004 23:25 schreef mbn het volgende:Omdat mensen vaak met een vooringesteld standpunt de discussie ingaan. Als jij heel fanatiek iets denkt of iets hoopt dan wordt je blind voor argumenten van andere mensen. Heel begrijpelijk, maar het maakt een discussie veel minder leuk.
Daarnaast zit het ook wel een beetje in mijn karakter ingebakken. Ik ben meer een informatieverzamelaar als iemand die mezelf graag wil horen praten.Maar hoe dan ook. Het blijft een leuk forum, waar leuke discussies te lezen zijn en veel informatie wordt gepost.
Blijf gewoon lekker meelezen en jouw mening ook verkondigen.
Alle overige reakties in dit topic geven mij in ieder geval het idee dat we met VBL op de juiste weg zijn en dat er niet al te veel veranderd hoeft te worden qua stijl van posten of modereren, waarvoor dank.
Alle ideeën of suggesties blijven uiteraard welkom en ik weet zeker dat Doc en ik daarvoor open blijven staan.
Jullie maken VBL een erg leuk forum-onderdeel en het modereren ervan voor ons heel aangenaam.
quote:Doc en ik proberen daar echt zoveel mogelijk op te modereren en er zijn zelfs enkele van de zeer sporadische bans voor uitgedeeld in VBL.
Op donderdag 8 januari 2004 22:27 schreef sqlsmurft het volgende:
Post hier toch al een tijdje, dus heb ik ook wel recht om het een en ander op te merkenIk mag graag in Hools komen en niet alleen om te lurken, maar ook om zo af en toe mijn ietwat afwijkende mening te geven.
Mij boeit het wel en wee van vrijwel elke voetbalclub en kijk daarom ook veel in de centrale voetbalclubtopics.Minpunten aan VBL:
quote:Elke keer komt ie weer terug: die kliekjesvorming.
2) Kliekjesvorming: Heeft zeker zijn nadelen daar sommige users hierdoor erg afgeschrikt worden. Persoonlijk geen last van overigens.
quote:Vandaar die centrale clubtopic, die juist met even de search gebruiken op een club-naam makkelijk te vinden zijn en wildgroei over elke scheet die een voetballer van een bepaalde club doet voorkomt.
3) Overzichtelijkheid: Er zijn een aantal typen topics te onderscheiden. Ik noem de Centrale Club Topics. Deze kan je soms zonder search erg lastig terugvinden daar er idioot veel topics worden aangemaakt.
quote:Mee eens. Maar het is nou eenmaal ook statistisch (Doc zijn specialisme) te bewijzen dat mannen meer interesse hebben in voetbal, dan vrouwen.
4) Te weinig vrouwen. Volgens mij jagen we de newbeevrouwen nogal weg. Niet slim
quote:Echte ouderwetse kliekjesvorming kun je het niet noemen, en hoewel ik DIGGER (af en toe) best kan waarderen op andere vlakken toont zijn reactie hier weer zo'n typisch 'kliekjes'-sfeer. Hij zal er nu niet op in gaan want a.s. zaterdag praat het makkelijker. Dan had 'ie wat mij betreft hier niet hoeven reageren, of gewoon wel even dat minuutje uitgetrokken om wat speerpunten van 'm hier te noemen. Nou interesseert het mij persoonlijk verder niet zoveel, maar het stimuleert wel het gevoel van "Ohja, dat is dat clubje voetbalfanaten die elkaar regelmatig zien/spreken buiten het forum om...".
Op vrijdag 9 januari 2004 00:02 schreef golfer het volgende:
Elke keer komt ie weer terug: die kliekjesvorming.
Geef mij nou eens aan waar VBL zich qua "kliekjes"-vorming anders onderscheid dan in Onzin, DIG, POL, Eiland, IDOLS, OUD, Truth, WFL etc. of you name wat voor forumonderdeel dan.
Elk sub-forum trekt nou eenmaal bepaalde belangstellenden aan, die geinteresseerd zijn in een bepaald onderwerp.
Dat is dan nog geen kliekje, maar in mijn ogen een groep users die op dat moment dezelfde interesse/hobby heeft.
Iedereen is welkom in VBL, mits het over het onderwerp van het betreffende forum-onderdeel gaat.
Als ik in Truth een topic over voetbal ga openen, word ik door de vaste users daar ook vast gewezen op het feit dat ik verkeerd zit. Dat maakt het nog geen "kliekje" daar toch?
Nu gaat het om een meeting waar iedereen die wil bij kan zijn, maar veel mensen (waaronder ik) zitten nou niet echt (meer) wat je zegt te springen op meetings. Zo komen er ook geregeld een-twee(-drie)-tjes voor in serieuze topics tussen users over dingen die per mail geregeld zouden kunnen/moeten worden (of vragen om emailadressen e.d.). Draagt ook weer bij aan die incrowd-sfeer.
Ik kan er niet meer wakker om liggen, want ik post hier al een paar jaar, maar kan begrijpen dat nieuwelingen dan zo'n gevoel hebben dat ze hier op een of andere manier op zichzelf staan.
DIGGER, sorry om je als voorbeeld te misbruiken, maar het kwam mooi van pas
Voor de rest sluit ik me aan bij de posts van golfer.
(En Bart, waarom kom je niet meer op meetings? In het verlden heb ik je op die enkele meeting waar ik kom wel eens gezien? Mail me maar voor het antwoord)
quote:Dat het al zo vaak wordt aangegeven lijkt me eerder een teken dat het ook zo is. En wat betreft je vergelijking met andere fora. Tsja volgens mij ging het hier over VBL, dus heb ik daar mijn reactie op gebaseerd.
Op vrijdag 9 januari 2004 00:02 schreef golfer het volgende:Elke keer komt ie weer terug: die kliekjesvorming.
Geef mij nou eens aan waar VBL zich qua "kliekjes"-vorming anders onderscheid dan in Onzin, DIG, POL, Eiland, IDOLS, OUD, Truth, WFL etc. of you name wat voor forumonderdeel dan.
Elk sub-forum trekt nou eenmaal bepaalde belangstellenden aan, die geinteresseerd zijn in een bepaald onderwerp.
Dat is dan nog geen kliekje, maar in mijn ogen een groep users die op dat moment dezelfde interesse/hobby heeft.
Iedereen is welkom in VBL, mits het over het onderwerp van het betreffende forum-onderdeel gaat.
Als ik in Truth een topic over voetbal ga openen, word ik door de vaste users daar ook vast gewezen op het feit dat ik verkeerd zit. Dat maakt het nog geen "kliekje" daar toch?
quote:Ik heb het idee dat iedere nieuwkomer die hier komt -en niet start met het (ongefundeerd) afkraken van het een of ander- van harte welkom wordt geheten.
Op vrijdag 9 januari 2004 09:59 schreef sqlsmurft het volgende:Ben het overigens wel met je eens dat het niet alleen in VBL gebeurt, maar zoals Twi al uitlegde werpt het wel een drempel op voor nieuwkomers. Begrijp dat het erg lastig is om er wat aan te doen als moderator en nu ik er nog eens over heb nagedacht denk ik ook dat als je er echt op gaat modereren je de sfeer aantast.
Een nieuwkomer moet er maar ff doorheen bijten.
Mensen die voor het eerst op VBL komen en meteen starten met roepen dat een specifieke club kut is of voetbal niet deugt zal dat te horen krijgen, maar ook als regulars ongefundeerd om zich heen slaan zal daar wat van gezegd worden. Daar weet je alleen van dat die meestal ook normaal kunnen posten.
Oh en Doc, wat was het ook alweer? doc @fok.nl?
* twi heeft last van het chronisch meeting-beu zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-01-2004 12:31]
quote:Dat wat er toen gebeurd is was 1 malig!
Op donderdag 8 januari 2004 22:01 schreef Cart_man het volgende:
Loek heeft wel een beetje gelijk Franky.
Maar jij moest het weer zo nodig aan Loek doorlullen!
quote:Yep, e-mail is correct (heb alleen wel effe een spatie gezet tussen doc en @ die bij echte posts er niet moet staan
Op vrijdag 9 januari 2004 11:35 schreef twi het volgende:
Ja in principe is het hetzelfde als het 'gezeur' van Loek in de diverse Feyenoord topics. En om nou te zeggen dat ik me er gigantisch aan stoor, nee. Ik zie daarbij trouwens ook wel in dat het effe makkelijk is om in een postje desnoods als [sup] tekst een opmerking te plaatsen. Maar hoe je het ook wendt of keert, het geeft toch een soort van ons kent ons sfeertje waar velen waarschijnlijk weinig zin hebben om zich er tussen te mengen.Oh en Doc, wat was het ook alweer? doc @fok.nl?
* twi heeft last van het chronisch meeting-beu zijn
quote:Dat is dan ook niet waar ik op doelde.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:09 schreef Doc het volgende:
Ik heb het idee dat iedere nieuwkomer die hier komt -en niet start met het (ongefundeerd) afkraken van het een of ander- van harte welkom wordt geheten.Mensen die voor het eerst op VBL komen en meteen starten met roepen dat een specifieke club kut is of voetbal niet deugt zal dat te horen krijgen, maar ook als regulars ongefundeerd om zich heen slaan zal daar wat van gezegd worden. Daar weet je alleen van dat die meestal ook normaal kunnen posten.
quote:Beste AJAX fan,
Op vrijdag 9 januari 2004 01:27 schreef twi het volgende:[..]
Echte ouderwetse kliekjesvorming kun je het niet noemen, en hoewel ik DIGGER (af en toe) best kan waarderen op andere vlakken toont zijn reactie hier weer zo'n typisch 'kliekjes'-sfeer. Hij zal er nu niet op in gaan want a.s. zaterdag praat het makkelijker. Dan had 'ie wat mij betreft hier niet hoeven reageren, of gewoon wel even dat minuutje uitgetrokken om wat speerpunten van 'm hier te noemen.
DIGGER, sorry om je als voorbeeld te misbruiken, maar het kwam mooi van pas
Prima reactie, op zich heb je uiteraard helemaal gelijk, echter was mijn opmerking totaal niet serieus bedoeld.
Op pagina 3 heb ik gister einde middag zelf dan ook redelijk uitvoerig mijn mening met motivatie gegeven.
Met vriendelijke groet,
je ADO buur.
Ik snap niet dat dat hier als minpunt wordt aangevoerd.
Kijk, ik snap dat er in de ogen van sommigen kliekjesvorming is, als deze mensen vinden dat mensen die mekaar hier al een poos kennen vriendelijker/opener doen naar een bekend persoon dan naar een nieuw persoon.
Maar wat is hier raar aan?
In het hele leven kom je het overal tegen, op school, dansles, de kroeg, etc. etc. etc. kortom, het hoort bij het leven, je 'relatie' kan niet met iedereen even dik en al even langdurig zijn.
Een kliekje op zich is dus geen minpunt.
Wat wel een minpunt zou zijn is als je als nieuwkomer geen kans krijgt van de regulars hier, maar dat is volgens mij hier totaal niet aan de orde, tenzij je als een randdebiel post natuurlijk (maar dat wordt hier van niemand geaccepteerd).
Dus volgens mij moeten de mensen die zich ergeren aan kliekjes, dit bij zichzelf zoeken, want als ze normaal posten hier, is er volgens mij niemand die je overal buitensluit en niet normaal op je reageert.
Ben geen psycholoog, maar is het niet zo dat je als je je als nieuweling in een groep heel voorzichtig gaat gedragen omdat je bang bent dat je niet goed zal vallen in de groep, je feitelijk al het idee hebt dat het zo is, ook al is het niet het geval? Kortom, druk je dan jezelf al niet bij voorbaat die hoek in voor je eigen gevoel?
quote:En dit is de kern van een eventuele discussie. Volgens mij is iedereen hier vrij open naar nieuwe users, maar als je met de instelling post van "oei, eng hier, ze moeten me vast niet" dan kan het alleen maar mislukken
Op vrijdag 9 januari 2004 13:16 schreef DIGGER het volgende:Wat wel een minpunt zou zijn is als je als nieuwkomer geen kans krijgt van de regulars hier, maar dat is volgens mij hier totaal niet aan de orde, tenzij je als een randdebiel post natuurlijk (maar dat wordt hier van niemand geaccepteerd).
quote:Onzekere users is niet zo'n probleem.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:En dit is de kern van een eventuele discussie. Volgens mij is iedereen hier vrij open naar nieuwe users, maar als je met de instelling post van "oei, eng hier, ze moeten me vast niet" dan kan het alleen maar mislukken
Ik irriteer me gewoon aan newbies met eerste posts in de trant van: "<ernstige ziekte><rivaliserende club>"
Als je meteen leuk mee discussiert wordt je makkelijk gewaardeerd hier!
quote:Moet zeggen dat ik jouw aanwezigheid erg waardeer en echt niet snap waarom je overal een ban krijgt behalve in VBL.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:32 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is het heel leuk hier sinds ik er ben
[Dit bericht is gewijzigd door sqlsmurft op 09-01-2004 13:38]
quote:Dat weet je niet, want die posten niet.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:26 schreef FrankyMcG het volgende:Onzekere users is niet zo'n probleem.
quote:Dat zijn ook niet de blijvertjes, maar die zullen wel blijven komen (net kakkerlakken
Ik irriteer me gewoon aan newbies met eerste posts in de trant van: "<ernstige ziekte><rivaliserende club>"Als je meteen leuk mee discussiert wordt je makkelijk gewaardeerd hier!
En voor de 'onzekere' users: het zijn maar lettertjes op een scherm die andere mensen eventueel zouden kunnen lezen en die daar dan weer wat over typen.
quote:Een eigen mening over bepaalde onderwerpen wordt niet door iedereen gewaardeerd
Op vrijdag 9 januari 2004 13:34 schreef sqlsmurft het volgende:Moet zeggen dat ik jouw aanwezigheid erg waardeer en echt niet snap waarom je overal een ban krijgt behalve in VBL.
* sqlsmurft denkt dat je gediscrimineerd wordt....![]()
quote:Jij voelde in het begin aan als een butt-plug: hoogst oncomforabel (zullen we maar zeggen).
Op vrijdag 9 januari 2004 13:32 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is het heel leuk hier sinds ik er ben
Gelukkig ben je daarna wat bij getrokken zodat je absoluut je eigen karaktertje hebt, maar wel te pruimen bent.
Beminnen zal ik je echter nooit.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:41 schreef DIGGER het volgende:[..]
Jij voelde in het begin aan als een butt-plug: hoogst oncomforabel (zullen we maar zeggen).
quote:Ik zou het nog eerder met je vrouw doen, Digger
Op vrijdag 9 januari 2004 13:41 schreef DIGGER het volgende:
Beminnen zal ik je echter nooit.
quote:Ervaringsdeskundige???
Op vrijdag 9 januari 2004 13:41 schreef DIGGER het volgende:[..]
Jij voelde in het begin aan als een butt-plug: hoogst oncomforabel (zullen we maar zeggen).
Ik vind niet dat er echt iets mis is, ik heb alleen niet altijd even veel tijd. Verder doe ik niks liever dan voetbal kijken op tv, er over lullen is ook leuk, maar je blijft altijd discussies houden en je komt er nooit over uit. Ik heb nog nooit een Ajaxied horen toegeven dat Koeman nog maar weinig heeft gepresteerd als trainer (lijkt me duidelijk dat het CL verhaal gewoon geluk was).
Wel zie ik dat er onderling respect voor elkaar is, waar je dat op straat niet zal zien tussen 2 vandalisten die zichzelf die-hard fans noemen. En dat respect hoort er ook te zijn, voetbal is gewoon super en dat er mensen zijn die voor 2 verschillende clubs zijn is alleen maar mooi om het vuurtje op te stoken (in positive zin).
Dat we allemaal maar een goed voetbal jaar mogen hebben, en dan vooral Feyenoord natuurlijk, de mooiste club uit het land!
groeten
quote:Zo'n vermoeden had ik op zich al (zie m'n reactie op dat bericht), maar ik kon zo gauw even geen ander voorbeeld vinden
Op vrijdag 9 januari 2004 13:06 schreef DIGGER het volgende:[..]
Beste AJAX fan,
Prima reactie, op zich heb je uiteraard helemaal gelijk, echter was mijn opmerking totaal niet serieus bedoeld.
Op pagina 3 heb ik gister einde middag zelf dan ook redelijk uitvoerig mijn mening met motivatie gegeven.
Met vriendelijke groet,
je ADO buur.
quote:Je wil zelf een blauw kleurtje dus
Op vrijdag 9 januari 2004 14:19 schreef SCH het volgende:
Is er al gezegd dat we van die baggermodjes af moeten?
quote:Eerder bruin denk ik...
Op vrijdag 9 januari 2004 14:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Je wil zelf een blauw kleurtje dus
quote:Ben ik veel te schattig voorik quote jou maar even
Op vrijdag 9 januari 2004 14:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Je wil zelf een blauw kleurtje dus
quote:Weer eensch...
Op vrijdag 9 januari 2004 14:15 schreef zjroentje het volgende:
Alles is al zo'n beetje gezegd, wat mij persoonlijk betreft.
quote:DIGGER,ga naar bed,je bent ziek...
Op vrijdag 9 januari 2004 13:06 schreef DIGGER het volgende:[..]
AJAX
quote:Yup. Nu zijn de mods aan de beurt
Op vrijdag 9 januari 2004 14:15 schreef zjroentje het volgende:
Alles is al zo'n beetje gezegd, wat mij persoonlijk betreft.
quote:Volgens mij heb je daar gelijk in.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
En dit is de kern van een eventuele discussie. Volgens mij is iedereen hier vrij open naar nieuwe users, maar als je met de instelling post van "oei, eng hier, ze moeten me vast niet" dan kan het alleen maar mislukken
Ik weet nog wel dat één van mijn eerste posts gelijk de wrevel van SCH wekte, aangezien ik nogal chargerend kritisch was over Foppe.
Verder opende ik ook nog het traditionele "newbie-topic" over een wereldelftal, wat ook prompt gesloten werd. Dat kan afschrikkend werken misschien, maar ja, op alle fora werkt dat zo.
Mijn ervaring is dat als je gewoon komt posten, je van niemand last hebt en zo "in de groep wordt opgenomen", zeg maar. Het ligt heel erg aan je eigen posts en ook wat je je ervan aantrekt. Sommige mensen schrikken als ze een felle reactie krijgen op een post of topic, anderen gaan gewoon door.
En kliekjesvorming maakt mij persoonlijk niks uit. Als mensen elkaar IRL kennen, heb ik er geen problemen mee dat ze elkaar bijvoorbeeld met de voornaam ipv nickname aanspreken, andere zaken bespreken e.d. Ik snap echt niet waarom mensen daar een probleem van kunnen maken.
Overigens vind ik dit een goed forum, met mensen die over het algemeen weten waar ze het over hebben en vaak over een gezonde dosis humor beschikken.
quote:Met het voorspel ben ik bekent maar met inlikken nog niet.......
Op zondag 11 januari 2004 21:50 schreef just me het volgende:
* just me haat inlik-kliekjes
quote:Is er ook een kroeg dan?
Op woensdag 28 januari 2004 13:01 schreef Bluezz het volgende:
VBL ??
Alleen de kroeg bezoek ik wel eens
quote:Ja, gang doorlopen, 1e links
Op woensdag 28 januari 2004 13:04 schreef DIGGER het volgende:Is er ook een kroeg dan?
Vind niemand het leuk, de voetbal liefhebbers het dan, om een weekend naar een topwedstrijd te gaan in het buitenland? Met de FokVoetbalreisCrew?
quote:Topwedstrijd?
Op maandag 2 februari 2004 23:05 schreef jojomen4 het volgende:
Hey, ga niet schelden als ik iets vraag waar al over gesproken wordt, maare...Vind niemand het leuk, de voetbal liefhebbers het dan, om een weekend naar een topwedstrijd te gaan in het buitenland? Met de FokVoetbalreisCrew?
Als we gaan is het naar Carlisle natuurlijk
quote:mja, denk nie dat de belangstelling dan groot zal zijn
Op maandag 2 februari 2004 23:20 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Topwedstrijd?
Als we gaan is het naar Carlisle natuurlijk
maare, is het idee als eens voorgesteld? Omdat ik hier nog niet zolang rondhang.. Als er 1 iemand is die Weet waar die kaarten kan kopen. Dan kan een goedkoop hotel en vliegreisje via internet geboekt worden voor een hele groep. Zijn we goedkoper uit dat die 400 euro die ze normaal vragen.
quote:Ik ben altijd wel te porren voor zoiets maar kaartjes he,dat is het probleem en ik moet uiteraard een plekje zoeken in mijn agenda tussen de nog 4 komende Arsenal bezoeken dit seizoen
Op maandag 2 februari 2004 23:38 schreef jojomen4 het volgende:[..]
mja, denk nie dat de belangstelling dan groot zal zijn
maare, is het idee als eens voorgesteld? Omdat ik hier nog niet zolang rondhang.. Als er 1 iemand is die Weet waar die kaarten kan kopen. Dan kan een goedkoop hotel en vliegreisje via internet geboekt worden voor een hele groep. Zijn we goedkoper uit dat die 400 euro die ze normaal vragen.
quote:Hoeveel ben jij ongeveer kwijt voor zo'n reisje, en wat kosten die kaartjes daar ongeveer? En waarom ga je niet af en toe naar Madrid? Das ook nie duur vliegen. En hoe kom je aan de kaartjes?
Op maandag 2 februari 2004 23:39 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Ik ben altijd wel te porren voor zoiets maar kaartjes he,dat is het probleem en ik moet uiteraard een plekje zoeken in mijn agenda tussen de nog 4 komende Arsenal bezoeken dit seizoen
quote:gisteren 130,70 voor de Eurostar vanaf Brussel en 60 voor het kaartje
Op maandag 2 februari 2004 23:44 schreef jojomen4 het volgende:[..]
Hoeveel ben jij ongeveer kwijt voor zo'n reisje
quote:betaal gewoon de kostprijs,tussen de 25 en 48 pond
, en wat kosten die kaartjes daar ongeveer?
quote:omdat Spaans voetbal/Real Madrid mij absoluut niet trekt,ga trouwens 24.02 naar Spanje voor Celta-Arsenal
En waarom ga je niet af en toe naar Madrid?
quote:via goede contacten
En hoe kom je aan de kaartjes?
quote:Mag ik een keertje mee dan?
Op maandag 2 februari 2004 23:48 schreef DutchGooner het volgende:[..]
gisteren 130,70 voor de Eurostar vanaf Brussel en 60 voor het kaartje
[..]betaal gewoon de kostprijs,tussen de 25 en 48 pond
[..]omdat Spaans voetbal/Real Madrid mij absoluut niet trekt,ga trouwens 24.02 naar Spanje voor Celta-Arsenal
[..]via goede contacten
Weet dat het raar is om te vragen, omdat ik je niet ken enzo, maja nee heb ik blablabla
quote:er zijn nog 23 wachtende voor U
Op maandag 2 februari 2004 23:57 schreef jojomen4 het volgende:[..]
Mag ik een keertje mee dan?
Dan liever naar een Europese wedstrijd van Arsenal, als je daar zo'n groot Fan van bent
Weet dat het raar is om te vragen, omdat ik je niet ken enzo, maja nee heb ik blablabla
quote:oki
Op dinsdag 3 februari 2004 00:05 schreef DutchGooner het volgende:[..]
er zijn nog 23 wachtende voor U
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |