Het VBL-forum bestaat nu 1 jaar.
Wat vinden jullie dat er verbetert kan worden?
Wat moet veranderen?
Hoe krijgen we nog meer users naar VBL?
Ideeėn, opmerkingen, suggesties? Spui ze hier maar.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 08-01-2004 15:39]
Een Centraal Ik-bash-jou-club-jij-de-mijne topic biedt misschien uitkomst?
Wat me wel opvalt is dat er maar mondjesmaat mensen langer blijven plakken. Je ziet ze een paar keer en dan zijn ze weer verdwenen of je ziet ze alleen incidenteel nog eens langs komen.
Waarom is dat? Zijn we hier teveel een kliekje aan het vormen waardoor de laagdrempeligheid weg is? Want soms kan het er best hard aan toe gaan in de PSV, Feyenoord en Ajax topics, terwijl dit vaak toch met enige vorm van humor en zelfspot gebeurt.
Dus een oproep aan alle lurkers en mensen die niet of nauwelijks hier posten, maar de sport voetbal wel leuk vinden, wat is er hier allemaal mis?
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit het leukste forum vind waar ik me het beste thuis voel. Vaak zijn er leuke en pittige discussies, maar vrijwel iedereen respecteert elkaar.
quote:Zo gaat dat nou eenmaal. Maar de "aanhang" groeit gestaag. En dan druk ik me voorzichtig uit denk ik. We kunnen niet iedereen behagen hoewel dat vreemd is omdat hier vaak verschillende soorten discussie s zijn. Soms flame-war-achtig, soms ook goed, nuttig, hoe je het ook wilt noemen.
Wat me wel opvalt is dat er maar mondjesmaat mensen langer blijven plakken. Je ziet ze een paar keer en dan zijn ze weer verdwenen of je ziet ze alleen incidenteel nog eens langs komen.
Waarom is dat? Zijn we hier teveel een kliekje aan het vormen waardoor de laagdrempeligheid weg is? Want soms kan het er best hard aan toe gaan in de PSV, Feyenoord en Ajax topics, terwijl dit vaak toch met enige vorm van humor en zelfspot gebeurt.
quote:Nou nou zoveel is er niet mis volgens mij.
Dus een oproep aan alle lurkers en mensen die niet of nauwelijks hier posten, maar de sport voetbal wel leuk vinden, wat is er hier allemaal mis?
quote:Ik heb de tijd niet om weer een beetje intensief en goed te gaan posten
quote:Tja..... If I would know....
Heb het gevoel dat erg groepie is, maar krijg altijd te horen dat dat helemaal niet zo is Maar doordat het gevoel er is, werkt het zegmaar toch op die manier.
Zelf heb ik het niet zo op het hele Hools-gebeuren en het AC Fok omdat ik waarschijnlijk wat minder creatief en wat serieuzer ben. Het valt me wel op dat ik daar (vnl. in Hools) soms namen zie die ik elders in het forum helemaal nergens tegen kom. Het lijkt me dat als je iets wilt doen aan (of beter: tegen) kliekjesvorming, dat je dan zonder ze te pushen zulke mensen toch beter kunt betrekken in het geheel van VBL.
Maar dat is verder ook iets wat niet echt veel boeit.
quote:Op mijn werk stellen ze het inderdaad niet heel erg op prijs als ik geen cent meer opbreng, maar wel mijn postaantal hier op VBL opkrik. Ik vindt het altijd wel een leuk onderdeel om op rond te kijken. Ik lees zeer zeker meer dan dat ik post. Sorry, ik zal mijn best wat meer gaan doen.
Op donderdag 8 januari 2004 15:56 schreef FLR het volgende:[..]
Ik heb de tijd niet om weer een beetje intensief en goed te gaan posten
Dus lurk ik gewoon maar wat...
+ ik ben niet zo'n forum-mens. Maar goed, als ik leuke topics zie, kijk ik vaak wel ff.
Verder een goed forum, goed gemod (of wat de vervoeging ook is), goede discussies. Couldn't be better!
quote:Ach ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn altijd vaste groepjes die tegen elkaar tekeer gaan als er clubs aangevallen worden. Soms gaat dat er vrij heftig aan toe. Ook zijn er veel mensen die tot de vaste kern (let op: niet kliek) behoren die het vaak over prive-zaken hebben. "Mail me even? Wat was je mailadres ook alweer?" en dat soort dingen. Kan ik me soms ook wel aan storen. Maargoed, dat blijf je altijd hebben, zeker als mensen buiten het forum contact met elkaar hebben. Persoonlijk heb ik daar helemaal niks mee, trek ik me er weinig van aan en reageer ik er lekker op los.
Op donderdag 8 januari 2004 16:01 schreef Dagobert het volgende:[..]
Tja..... If I would know....
Heb het gevoel dat erg groepie is, maar krijg altijd te horen dat dat helemaal niet zo is
Maar doordat het gevoel er is, werkt het zegmaar toch op die manier.
(je begrijpt dat Bluezz de notulen maakt)
quote:Precies
Op donderdag 8 januari 2004 16:07 schreef Dagobert het volgende:
Tis trouwens ook de vraag of je uverhaupt iets zou moeten veranderen om meer users te trekken. Het forum is zoals het nu is en daar zijn een hoop mensen blij mee, dus waarom evt. veranderen als je er vooral mensen ongelukkig mee maakt
In tegenstelling tot Twi vind ik Hools een uitstekende uitkomst om ook over andere zaken te babbelen met vaste VBL-mensen dan alleen over VBL alhoewel ik het de laatste tijd een stuk minder begin te vinden door bepaalde mensen
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:13 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb het hier zaterdag wel over, met een pint erbij, praat een stuk beter, vind je niet Golfer?
(je begrijpt dat Bluezz de notulen maakt)
quote:of op Soccerquest van de VI,wat een bagger
Op donderdag 8 januari 2004 16:17 schreef Stpan het volgende:
Ik ben hier nu toch alweer 2 weken ofzo.........en het bevalt me wel. Vooral dat je je moet aanmelden en dus geregistreerd staat. Ik weet niet of iemand weleens op het voetbalonline-forum komt, wat een zooi is het daar zeg.
Elkaar wat meer respecteren zou mogen.
Verder moet ik zeggen dat het wel steeds leuker wordt.
Het valt me zelfs op dat nieuwe users die niet verder komen dan concurrent-bashing en totaal niet willen/kunnen discussieren, zelfs door hun eigen clubgenoten de les worden gelezen.
Naast de nodige discussietopics is het ook altijd leuk om met de mensen in Hools wat offtopic te lullen.
Ben benieuwd of zaterdag het in real life net zo gezellig is.......
ajax = kut!
ons altijd maar zwart maken
maar voor de rest, ben ik heel blij met deze fora
is het nog maar een jaar
Het leek langer
Ik vraag me toch wel af waar ik vroeger altijd zat voordat ik nara VBL kwam
quote:niet meer dan het woord "newbie" in andere fora
Op donderdag 8 januari 2004 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dat het niet echt toegankelijk isEr worden tevaak termen gebruikt als teletekst suporter en calimero.
Iedereen is hier welkom, en dat is vanaf het begin van VBL zo geweest. Juist dat is denk ik een van de grootste oorzaken dat dit subforum zo leuk is en zo goed is gaan lopen. Ik heb de antipathie tegen VBL ook nooit echt begrepen, aangezien dit hele forum aan elkaar bungelt van kliekjes...
Dit subforum is in mijn ogen uitgegroeid tot een van de sfeervolste en vooral ook apartste. Dat laatste, omdat hier van alles wat door elkaar hobbelt en niemand dat wat interesseert. Heerlijk toeven dus.
quote:Je moet ook niet alle posts te serieus nemen. Laten we in godsnaam niet vallen over woordjes als calimero en teletekstsupporter. Al hangt dat met name af van de insteek en draai die de poster eraan geeft. Soms zijn de discussies verhit, maar ook die verhitte discussies vind ik meestal wel leuk. Ze horen erbij. Dan heb ik persoonlijk meer problemen met ziektes e.d.
Op donderdag 8 januari 2004 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dat het niet echt toegankelijk isEr worden tevaak termen gebruikt als teletekst suporter en calimero.
Elkaar wat meer respecteren zou mogen.
Verder moet ik zeggen dat het wel steeds leuker wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 08-01-2004 16:28]
quote:Gebeurt andersom evengoed
Op donderdag 8 januari 2004 16:19 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind de indringende ajacieden (geen namen) in de PSV topics af en toe vervelend
ons altijd maar zwart maken
maar voor de rest, ben ik heel blij met deze fora
is het nog maar een jaar
![]()
Het leek langerIk vraag me toch wel af waar ik vroeger altijd zat voordat ik nara VBL kwam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |