abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16070537
Naar aanleiding van een vraag van Tony_Montana in het FB-topic dit evaluatie-topic.

Het VBL-forum bestaat nu 1 jaar.

Wat vinden jullie dat er verbetert kan worden?
Wat moet veranderen?
Hoe krijgen we nog meer users naar VBL?

Ideeėn, opmerkingen, suggesties? Spui ze hier maar.

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 08-01-2004 15:39]

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_16070726
Het valt me op dat Supporter-ergernissen worden uitgevochten op topics als het Centrale Transfergeruchten topic e.d. Dat is misschien iets om op te letten.

Een Centraal Ik-bash-jou-club-jij-de-mijne topic biedt misschien uitkomst?

pi_16070979
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit het leukste forum vind waar ik me het beste thuis voel. Vaak zijn er leuke en pittige discussies, maar vrijwel iedereen respecteert elkaar.

Wat me wel opvalt is dat er maar mondjesmaat mensen langer blijven plakken. Je ziet ze een paar keer en dan zijn ze weer verdwenen of je ziet ze alleen incidenteel nog eens langs komen.

Waarom is dat? Zijn we hier teveel een kliekje aan het vormen waardoor de laagdrempeligheid weg is? Want soms kan het er best hard aan toe gaan in de PSV, Feyenoord en Ajax topics, terwijl dit vaak toch met enige vorm van humor en zelfspot gebeurt.

Dus een oproep aan alle lurkers en mensen die niet of nauwelijks hier posten, maar de sport voetbal wel leuk vinden, wat is er hier allemaal mis?

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_16071309
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit het leukste forum vind waar ik me het beste thuis voel. Vaak zijn er leuke en pittige discussies, maar vrijwel iedereen respecteert elkaar.
Eensch
quote:
Wat me wel opvalt is dat er maar mondjesmaat mensen langer blijven plakken. Je ziet ze een paar keer en dan zijn ze weer verdwenen of je ziet ze alleen incidenteel nog eens langs komen.
Waarom is dat? Zijn we hier teveel een kliekje aan het vormen waardoor de laagdrempeligheid weg is? Want soms kan het er best hard aan toe gaan in de PSV, Feyenoord en Ajax topics, terwijl dit vaak toch met enige vorm van humor en zelfspot gebeurt.
Zo gaat dat nou eenmaal. Maar de "aanhang" groeit gestaag. En dan druk ik me voorzichtig uit denk ik. We kunnen niet iedereen behagen hoewel dat vreemd is omdat hier vaak verschillende soorten discussie s zijn. Soms flame-war-achtig, soms ook goed, nuttig, hoe je het ook wilt noemen.
quote:
Dus een oproep aan alle lurkers en mensen die niet of nauwelijks hier posten, maar de sport voetbal wel leuk vinden, wat is er hier allemaal mis?
Nou nou zoveel is er niet mis volgens mij.
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_16071378
quote:
Ik heb de tijd niet om weer een beetje intensief en goed te gaan posten Dus lurk ik gewoon maar wat...
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:01:46 #6
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16071598
quote:
Tja..... If I would know....

Heb het gevoel dat erg groepie is, maar krijg altijd te horen dat dat helemaal niet zo is Maar doordat het gevoel er is, werkt het zegmaar toch op die manier.

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:04:14 #7
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16071691
Houden zo, alsjebliefet. Ik heb het hier prima naar m'n zin, zelfs met sommige medesupporters van de concurrent. Dat er veel mensen niet zo heel lang blijven hangen heb je altijd, maar er is altijd wel een vaste groep prettige mensen (al dan niet met andere samenstelling).

Zelf heb ik het niet zo op het hele Hools-gebeuren en het AC Fok omdat ik waarschijnlijk wat minder creatief en wat serieuzer ben. Het valt me wel op dat ik daar (vnl. in Hools) soms namen zie die ik elders in het forum helemaal nergens tegen kom. Het lijkt me dat als je iets wilt doen aan (of beter: tegen) kliekjesvorming, dat je dan zonder ze te pushen zulke mensen toch beter kunt betrekken in het geheel van VBL.

Maar dat is verder ook iets wat niet echt veel boeit.

pi_16071732
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:56 schreef FLR het volgende:

[..]

Ik heb de tijd niet om weer een beetje intensief en goed te gaan posten Dus lurk ik gewoon maar wat...

Op mijn werk stellen ze het inderdaad niet heel erg op prijs als ik geen cent meer opbreng, maar wel mijn postaantal hier op VBL opkrik. Ik vindt het altijd wel een leuk onderdeel om op rond te kijken. Ik lees zeer zeker meer dan dat ik post. Sorry, ik zal mijn best wat meer gaan doen.
pi_16071781
Ik heb de tijd ook niet, dus ik kom en ga

+ ik ben niet zo'n forum-mens. Maar goed, als ik leuke topics zie, kijk ik vaak wel ff.

Verder een goed forum, goed gemod (of wat de vervoeging ook is), goede discussies. Couldn't be better!

donderdag 8 januari 2004 @ 16:07:05 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16071812
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:01 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Tja..... If I would know....

Heb het gevoel dat erg groepie is, maar krijg altijd te horen dat dat helemaal niet zo is Maar doordat het gevoel er is, werkt het zegmaar toch op die manier.

Ach ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn altijd vaste groepjes die tegen elkaar tekeer gaan als er clubs aangevallen worden. Soms gaat dat er vrij heftig aan toe. Ook zijn er veel mensen die tot de vaste kern (let op: niet kliek) behoren die het vaak over prive-zaken hebben. "Mail me even? Wat was je mailadres ook alweer?" en dat soort dingen. Kan ik me soms ook wel aan storen. Maargoed, dat blijf je altijd hebben, zeker als mensen buiten het forum contact met elkaar hebben. Persoonlijk heb ik daar helemaal niks mee, trek ik me er weinig van aan en reageer ik er lekker op los.
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:07:30 #11
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16071826
Tis trouwens ook de vraag of je uverhaupt iets zou moeten veranderen om meer users te trekken. Het forum is zoals het nu is en daar zijn een hoop mensen blij mee, dus waarom evt. veranderen als je er vooral mensen ongelukkig mee maakt
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_16072065
Ik heb het hier zaterdag wel over, met een pint erbij, praat een stuk beter, vind je niet Golfer?

(je begrijpt dat Bluezz de notulen maakt)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:15:56 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16072171
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:07 schreef Dagobert het volgende:
Tis trouwens ook de vraag of je uverhaupt iets zou moeten veranderen om meer users te trekken. Het forum is zoals het nu is en daar zijn een hoop mensen blij mee, dus waarom evt. veranderen als je er vooral mensen ongelukkig mee maakt
Precies
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:16:21 #14
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16072184
Ben wel tevreden met hoe VBL nu verloopt,mede door prima modjes die vaak de zaak aanvoelen wat toch wel belangrijk is in VBL.
Heb verder eigenlijk weinig op of aanmerkingen die me nu te binnen schieten.
Het enigste waarover ik me wel irriteer is dat "kliekjes"gezeik.
Tuurlijk heb je een vaste kern in VBL maar die heb je net zo goed in ONZ,GC,PTA etc..
Als men dan toch zo graag over kliekje wil spreken is dat hier zeker niet meer dan in bv. ONZ..

In tegenstelling tot Twi vind ik Hools een uitstekende uitkomst om ook over andere zaken te babbelen met vaste VBL-mensen dan alleen over VBL alhoewel ik het de laatste tijd een stuk minder begin te vinden door bepaalde mensen

NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:16:36 #15
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16072196
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:13 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb het hier zaterdag wel over, met een pint erbij, praat een stuk beter, vind je niet Golfer?

(je begrijpt dat Bluezz de notulen maakt)

donderdag 8 januari 2004 @ 16:17:39 #16
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_16072242
Ik ben hier nu toch alweer 2 weken ofzo.........en het bevalt me wel. Vooral dat je je moet aanmelden en dus geregistreerd staat. Ik weet niet of iemand weleens op het voetbalonline-forum komt, wat een zooi is het daar zeg.
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:18:15 #17
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16072269
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:17 schreef Stpan het volgende:
Ik ben hier nu toch alweer 2 weken ofzo.........en het bevalt me wel. Vooral dat je je moet aanmelden en dus geregistreerd staat. Ik weet niet of iemand weleens op het voetbalonline-forum komt, wat een zooi is het daar zeg.
of op Soccerquest van de VI,wat een bagger
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:18:27 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16072277
Ik vind dat het niet echt toegankelijk is Er worden tevaak termen gebruikt als teletekst suporter en calimero.

Elkaar wat meer respecteren zou mogen.

Verder moet ik zeggen dat het wel steeds leuker wordt.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:18:49 #19
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_16072291
Ik heb het hier op VBL goed naar mijn zin, en wordt natuurlijk vaker fel gereageerd (het blijft voetbal) maar er is ook ruimte voor een dikke knipoog en de nodige zelfspot, zoals Tony al zei.

Het valt me zelfs op dat nieuwe users die niet verder komen dan concurrent-bashing en totaal niet willen/kunnen discussieren, zelfs door hun eigen clubgenoten de les worden gelezen.

Naast de nodige discussietopics is het ook altijd leuk om met de mensen in Hools wat offtopic te lullen.

Ben benieuwd of zaterdag het in real life net zo gezellig is.......

ajax = kut!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_16072315
Ik vind de indringende ajacieden (geen namen ) in de PSV topics af en toe vervelend

ons altijd maar zwart maken

maar voor de rest, ben ik heel blij met deze fora

is het nog maar een jaar
Het leek langer

Ik vraag me toch wel af waar ik vroeger altijd zat voordat ik nara VBL kwam

donderdag 8 januari 2004 @ 16:19:32 #21
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16072320
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dat het niet echt toegankelijk is Er worden tevaak termen gebruikt als teletekst suporter en calimero.

niet meer dan het woord "newbie" in andere fora
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_16072368
Ach dat kliekjes gedoe...

Iedereen is hier welkom, en dat is vanaf het begin van VBL zo geweest. Juist dat is denk ik een van de grootste oorzaken dat dit subforum zo leuk is en zo goed is gaan lopen. Ik heb de antipathie tegen VBL ook nooit echt begrepen, aangezien dit hele forum aan elkaar bungelt van kliekjes...

Dit subforum is in mijn ogen uitgegroeid tot een van de sfeervolste en vooral ook apartste. Dat laatste, omdat hier van alles wat door elkaar hobbelt en niemand dat wat interesseert. Heerlijk toeven dus.

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:23:02 #23
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_16072456
Hebben de modjes trouwens nog een mening?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:23:15 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16072463
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

Elkaar wat meer respecteren zou mogen.

Verder moet ik zeggen dat het wel steeds leuker wordt.

Je moet ook niet alle posts te serieus nemen. Laten we in godsnaam niet vallen over woordjes als calimero en teletekstsupporter. Al hangt dat met name af van de insteek en draai die de poster eraan geeft. Soms zijn de discussies verhit, maar ook die verhitte discussies vind ik meestal wel leuk. Ze horen erbij. Dan heb ik persoonlijk meer problemen met ziektes e.d.

[Dit bericht is gewijzigd door twi op 08-01-2004 16:28]

donderdag 8 januari 2004 @ 16:24:50 #25
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_16072518
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:19 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind de indringende ajacieden (geen namen ) in de PSV topics af en toe vervelend

ons altijd maar zwart maken

maar voor de rest, ben ik heel blij met deze fora

is het nog maar een jaar
Het leek langer

Ik vraag me toch wel af waar ik vroeger altijd zat voordat ik nara VBL kwam

Gebeurt andersom evengoed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')