En niet-rokers, wat zijn jullie ervaringen hierbij tot dusver?
quote:Dan is er bij deze alvast een topic om erover te praten..
Op zaterdag 3 januari 2004 09:29 schreef MikeyMo het volgende:
de meesten beginnen 5 januari pas weer met werklen dus die merken het dan pas...
quote:en mocht je roken op het werk?
Op zaterdag 3 januari 2004 09:29 schreef Brennie het volgende:[..]
Dan is er bij deze alvast een topic om erover te praten..
Niet aan gedacht.. want heb alweer gewerkt eigenlijk
Verder gaat het ook over andere ervaringen met het beleid.
quote:De situatie is onveranderd.
Op zaterdag 3 januari 2004 09:33 schreef MikeyMo het volgende:[..]
en mocht je roken op het werk?
quote:een balkon kan je toch beschouwen als een aparte rookruimte met natuurlijke afzuiging?
Op zaterdag 3 januari 2004 09:35 schreef Brennie het volgende:[..]
De situatie is onveranderd.
Ik sta op 8 hoog op een ijskoud balkon te roken.
En dat mag eigenlijk niet meer.. maar de leiding zal het laten gedogen.
quote:In de zomer is het perfect.. nu is het helemaal niets natuurlijk.
Op zaterdag 3 januari 2004 09:36 schreef MikeyMo het volgende:[..]
een balkon kan je toch beschouwen als een aparte rookruimte met natuurlijke afzuiging?
quote:ach ja, je kan natuurlijk ook gewoon stoppen, ben je van al het gezeik af
Op zaterdag 3 januari 2004 09:38 schreef Brennie het volgende:[..]
In de zomer is het perfect.. nu is het helemaal niets natuurlijk.
Ach.. je wordt er wel hard en doorgewinterd van.
Je krijgt het gevoel dat je nog een bikkel bent ook
Moet je de mietjes horen als je de balkondeur 1 tel even openzet.
quote:De hele dag, werkweek in, werkweek uit tussen 20 rokers zitten, zou mij ook niet helemaal bevallen denk ik zo
Op zaterdag 3 januari 2004 09:37 schreef crash_bandicoot het volgende:
Het zal best wel even wennen worden denk ik,wij werken met 22 man op de afdeling waarvan 2 niet rokers,dus de stemming is niet echt best meer,want met die 2 valt niet te praten.
On topic: Op de treinstations wordt uitbundig in alle talen omgeroepen dat er nergens meer gerookt mag worden behalve op de toegewezen plekken op de perrons. En het sneeuwde! Dat was voor de rokers niet echt prettig denk ik.
Ik ben blij dat ik nu van die stank in de trein af ben. Valt wel op dat er in de trein minder wordt gerookt. Mensen die willen roken hebben massaal sigaret al in de mond bij het uitstappen
Maargoed nu stink ik tenminste niet meer naar sigarettenrook als ik geen plekje kan vinden in het niet-rokersgedeelte.
Staions.. eh.. zn buitenstation he..
Voor de rails mag ik roken, maar als ik een stap er overheen zet krijg ik een prent.. zit in de zelfde lucht en ben maar een paar cm opgeschoven...
Beetje overdreven... K ga ook echt niet pal naast iemand staan en dan een peuk opsteken...
En over de peuken op straat? Moeten ze maar eerder zulke asbakken maken...
* Twisted_TpaU steekt er nog 1tje op....
quote:En terecht, het is nu wetgeving; de meerderheid van nederland heeft via het democratisch proces besloten dat je mensen niet meer lastig mag vallen met je rook.
Het zal best wel even wennen worden denk ik,wij werken met 22 man op de afdeling waarvan 2 niet rokers,dus de stemming is niet echt best meer,want met die 2 valt niet te praten.
Overigens, lijkt me echt super voor je baas, het vooruitzicht dat hij straks 20 van de 22 medewerkers in de ziektewet heeft zitten. Dan moeten die 2 collega's al het werk doen. Alleen daarom al zou je absoluut respect voor ze moeten hebben
't Blijft gewoon TRIEST, om je dodelijke verslavende middelen via je longen uit giftige rook te filteren
quote:Sorry dat ik het zeg, maar dit geeft de indruki van een erg laag baantje, als er zoveel junks zitten...
Op zaterdag 3 januari 2004 09:37 schreef crash_bandicoot het volgende:
quote:ja zo'n een of andere aggresieve aso dat zonodig moest roken in de trein en iemand gelijk een tik in het gezicht verkoopt als die persoon er wat van zegt.
Op zaterdag 3 januari 2004 09:43 schreef Sphere het volgende:
In de trein was er al flink gevochten hoorde ik.
quote:hahaha,jij bent niet wijs,dus als je rookt heb je een laag baantje,het is gewoon stom toeval, en bijna iedereen heeft een h.b.o opleiding.
Op zaterdag 3 januari 2004 09:51 schreef RemcoDelft het volgende:[..]
Sorry dat ik het zeg, maar dit geeft de indruki van een erg laag baantje, als er zoveel junks zitten...
Overigens maken veel bedrijven van de gelegenheid gebruik door de 'rook'-tijd voortaan als pauze te beschouwen. Rokers moeten die tijd dan later weer inhalen. Ben benieuwd hoe dat volgende week zal gaan...
quote:Het is gewoon stumperig hoe nederland amerika probeert na te doen,
Op zaterdag 3 januari 2004 10:16 schreef NewOrder het volgende:
Wel grappig om te zien dat rokers denken dat zij in het middelpunt van de belangstelling staan, terwijl de nieuwe tabakswet er nou juist voor de niet-rokers is gekomen. Alleen jammer dat er in de horeca nog geen verbod is, maar dat zal er vast en zeker komen.Overigens maken veel bedrijven van de gelegenheid gebruik door de 'rook'-tijd voortaan als pauze te beschouwen. Rokers moeten die tijd dan later weer inhalen. Ben benieuwd hoe dat volgende week zal gaan...
quote:nee hoor, ik vind het wel fijn dat ik beschermd wordt nu
Op zaterdag 3 januari 2004 10:22 schreef crash_bandicoot het volgende:[..]
Het is gewoon stumperig hoe nederland amerika probeert na te doen,
maar wel al het belastinggeld in je zak steken,hoezo hypocriet.
Overigens is dit geloof ik het gevolg van Europese Regelgeving als ik alles goed begrepen heb
tuurlijk is het goed als je niet in een blauwe ruimte zit..
Sommige rokers zijn alleen zeikerds en niet rokers soms ook..
En over de horeca en niet roken.....
Laten we eerst maar kijken welke ideeen ze allemaal hebben en mee aankomen..
Ondertussen kan die prijsstijging mij niet interesseren... Heb toch al goedkoper sigaretten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |