Ik zit dus met een probleem en ik dacht dus laat ik maar een acountje op fok aanmaken .
En ik zal nu dus een beetje mijn probleem proberen uit te leggen..
Een jaar gelede was mn leve dus nog helemaal goed, had een hoop vriende een vriendin en alles ging wel goed met me etc.
Nu is dus ongeveer iets meer dan een half jaar mijn beste vriend dood (hoe en wat doet er verder even niet toe).
Sindsdien zat ik steeds meer binnen, achter de computer etc, en raakste steeds meer contact het met mn vriende kwijt, zo erg zelfs dat ik nu bijna geen vriende meer over heb :S
Met die vriendin is het trouwens ook al een hele tijd uit.
Maar nu zit ik dus bijna zonder vriende en al een hele tijd zonder vriendin (ben niet echt lelijk ofzo geloof me), maarjah ik voel me dus ontzettend aleen!
Ik wil nu dus de draad oppakken maar dat lukt me dus niet, die oude vriende zijn me vriende gewoon niet meer.
Ik maak af en toe nog wel is een babbeltje met ze maar meer ook niet.
Volgens mij vinde ze me een beetje raar geworde ofzo.. ik weet het niet.
En tot overmaat van ramp ben ik ook nog verliefd geworden wat dus niets is geworde
Ik heb dus helemaal geen zin meer in mn mieserige leven en zou ook niet weten dat ik moet
doen. (ik ben nu overigens 17 jaar)
Wat zouden jullie doen ik zo een situate??
gr. flash
Nou ben je ten eerste eigenlijk veel te jong om nu al zo eenzaam te zijn.
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt na een scheiding + verhuizing.
Het beste kun je i.p.v. alleen achter de PC te zitten, je aansluiten bij een vereniging, sportclub of zoiets.
Probeer niet je oude vrienden terug te krijgen als dat niet meer lukt,
maak nieuwe!!!
Ikzelf ben op een sportclub gegaan in mijn nieuwe woonplaats.
Na de lessen lekker blijven hangen in de kantine, praten enz.
Na een tijdje had ik nieuwe vrienden en een jaar later zelfs een nieuwe
vriendin. Geloof me, het werkt.
Jezelf in huis opsluiten werkt niet. Niemand komt bij jou aan de deur om vrienden te worden. Zoek mensen op. Ja het zal een paar keer mislukken, maar uiteindelijk lukt het.
De PC is leuk maar je kunt er ook een paar uur minder achter zitten en er op uit gaan. In je eentje de disco in gaat ook moeizaam.
Beter is een club of vereniging, contact gaat daar vanzelf.
Succes.
Door alleen te zijn heb ik mijn grootste hobby ontdekt. Met vrienden zou ik naar de standaard zuip/strandvakanties zijn gegaan. Maar bij gebrek aan vrienden ben ik naar Egypte gegaan waar ik ben gaan duiken. Nu is het een uit de hand gelopen hobby, dit jaar ga ik mezelf duiksinstructeur noemen
Focus je er niet teveel op, heb ik wel gedaan en het ging goed mis in die grijze massa. Maar achter de pc zitten gaat iig niet werken.
Maar dat snap je zelf ook wel
Zo hoeft het natuurlijk niet te lopen. Je kan ook gewoon je eigen gang gaan en het verlies in je eentje verwerken, bezoek het graf bijvoorbeeld.
We zijn niet allemaal afhankelijk van vrienden en vriendinnen, vooral niet als ze jou niet liggen. Er zijn zat mensen die vanalles in hun eentje doen en maar een paar mensen hebben waar ze kwesties waar zij zelf niet uitkomen, goed mee kunnen bespreken.
Maar vervelende of verdrietige gevoelens kan je maar beter kwijt zijn, dus werk daar aan.
quote:Veel dingen die je beschrijft zijn herkenbaar.. De reden dat je vrienden bent kwijtgeraakt is waarschijnlijk omdat verschillen in levenswijze nu blijken. Met andere woorden : Je past niet bij ze, en jullie groeien uit elkaar. Ik weet niet hoe je je vriend bent kwijtgeraakt, maar ik vrees op een onverwachte manier (Kan me er wel een en ander bij voorstellen). Jij zit met jezelf in de clinch, daardoor ervaar je het misschien zo dat zij jou "raar" vinden, wat wellicht ook klopt. Meestal komen het soort situaties zoals je nu beschrijft door vicieuze circels. Hetgeen je wilt/hoopt sluit niet aan op de werkelijkheid, en daarom blijf je in gedachten circels volgen. Wanneer je dit herkent, probeer je dan te spitsen op een toekomst-ideaal, en zet alle zeilen bij. Weet dat wanneer je je ergens voor inzet, dat je zult overwinnen!
Op vrijdag 2 januari 2004 11:02 schreef -Flash- het volgende:
Hallo,Ik zit dus met een probleem en ik dacht dus laat ik maar een acountje op fok aanmaken
.
Nu is dus ongeveer iets meer dan een half jaar mijn beste vriend dood (hoe en wat doet er verder even niet toe).
Sindsdien zat ik steeds meer binnen, achter de computer etc, en raakste steeds meer contact het met mn vriende kwijt, zo erg zelfs dat ik nu bijna geen vriende meer over heb :SIk maak af en toe nog wel is een babbeltje met ze maar meer ook niet.
Volgens mij vinde ze me een beetje raar geworde ofzo.. ik weet het niet.Wat zouden jullie doen ik zo een situate??
quote:Klinkt cliche, maar dit is zonder grappen idd wat je moet proberen.
Op vrijdag 2 januari 2004 11:10 schreef Balthar het volgende:
Hoi,Nou ben je ten eerste eigenlijk veel te jong om nu al zo eenzaam te zijn.
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt na een scheiding + verhuizing.Het beste kun je i.p.v. alleen achter de PC te zitten, je aansluiten bij een vereniging, sportclub of zoiets.
Probeer niet je oude vrienden terug te krijgen als dat niet meer lukt,
maak nieuwe!!!Ikzelf ben op een sportclub gegaan in mijn nieuwe woonplaats.
Na de lessen lekker blijven hangen in de kantine, praten enz.
Na een tijdje had ik nieuwe vrienden en een jaar later zelfs een nieuwe
vriendin. Geloof me, het werkt.Jezelf in huis opsluiten werkt niet. Niemand komt bij jou aan de deur om vrienden te worden. Zoek mensen op. Ja het zal een paar keer mislukken, maar uiteindelijk lukt het.
De PC is leuk maar je kunt er ook een paar uur minder achter zitten en er op uit gaan. In je eentje de disco in gaat ook moeizaam.
Beter is een club of vereniging, contact gaat daar vanzelf.Succes.
quote:Toch vind ik het raar dat mensen het raar vinden dat andere mensen met zichzelf in de clinch zitten. Ik denk dan gelijk, kom maar op met je problemen, we praten het uit. Tenminste, als ik een vriend was.
Op zaterdag 3 januari 2004 00:40 schreef Mariel het volgende:[..]
Veel dingen die je beschrijft zijn herkenbaar.. De reden dat je vrienden bent kwijtgeraakt is waarschijnlijk omdat verschillen in levenswijze nu blijken. Met andere woorden : Je past niet bij ze, en jullie groeien uit elkaar. Ik weet niet hoe je je vriend bent kwijtgeraakt, maar ik vrees op een onverwachte manier (Kan me er wel een en ander bij voorstellen). Jij zit met jezelf in de clinch, daardoor ervaar je het misschien zo dat zij jou "raar" vinden, wat wellicht ook klopt. Meestal komen het soort situaties zoals je nu beschrijft door vicieuze circels. Hetgeen je wilt/hoopt sluit niet aan op de werkelijkheid, en daarom blijf je in gedachten circels volgen. Wanneer je dit herkent, probeer je dan te spitsen op een toekomst-ideaal, en zet alle zeilen bij. Weet dat wanneer je je ergens voor inzet, dat je zult overwinnen!
Ik vind dat deze vrienden het een beetje laten afweten en dat niemand afhankelijk hoeft te zijn van mensen die zich vrienden van je noemen, maar geen begrip voor je problemen hebben. (Maar we hadden het hier over jongeren van 17)
Circels moet inderdaad doorbroken worden. Maar ik denk dat de reden waarom je in zo'n circel bent gekomen eerst erkent en verwerkt moet worden eer je zo'n vicieuze circel kan verlaten.
Rustig aan, alles heeft z'n tijd nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |