1) in een winkel maakt een kind een pakje chocolade open en begint dit op te eten, de moeder ziet dit en geeft het kind een tik op het hoofd en zegt 'uitspugen, weet je wel hoe duur dit is'
de moeder betaalt netjes de chocolade omdat het 'aangebroken is'
komt er zo'n 'vrije opvoeding doos' aan die gaat de discussie met de moeder aan over dat ze haar kind niet zo maar mag slaan, want dat helpt niet en ze wilde zelf de politie bellen....
die moeder riep 'rot alsjeblieft op zeg en ga je eigen kinderen eens controleren' en liep weg,
gaat die 'vrije opvoedings doos' een discussie aan met de de kassiere,die de tik wel kon begrijpen..
zegt die kassiere 'ik zou mijn kind ook een tik geven'
zegt die 'v-o-d' 'nou ik niet, ik sla mijn kind nooit'
kassiere 'dus als u kind iets steelt uit een winkel,zegt u dan foei niet meer doen,dat mag niet'
zegt de v-o-d 'ja'
die kassiere 'kijk en dat is nu het probleem met de opvoeding in nederland'
dit was gewoon een superhalf uurtje in de speciaalzaak.
ander voorbeeld,zelfde winkel,andere vrouw..
kind met moeder langs de snoep, kind neemt een supriseei in de mond
kassiere zegt tegen de moeder 'dat moet wel betaalt worden'
moeder zegt 'ik wil dat niet eens kopen'
kassiere 'moet je wel beter op je kind letten'
terwijl de moeder betaalt, pakt en eet het kind nog 2 suprise eieren..
de moeder zei er helemaal niets van en bleef gewoon betalen...
dan het mooiste voorbeeld, de buren...
kind staat buiten met knikkers tegen de muur aan te gooien
moeder komt naar buiten en zegt 'john, niet meer doen'
moeder gaat weer naar binnen,en het kind gaat gewoon weer lekker verder met gooien.
na een kwartier gaat het de moeder weer naar buiten en zegt 'John,hou nou op' en gaat weer naar binnen..
het kind blijft gewoon lekker doorgaan.
weer een kwartier later komt de moeder naar buiten.bijna huilend en -let op- stampend(als een klein kind) zegt ze weer 'Jooohhhooon hou nouuuuuu ooooppppp'
het kind gaat haar nadoen,ik piste bijna in mijn broek van het lachen,en de moeder gaat weer naar binnen.. 5 minuten later stopt het kind
p.s dit kind is pas 3 jaar..
sorry maar als ouder,ben ik van mening dat je in alle gevallen gewoon een paar tikken mag uitdelen,
de manier waarop sommige ouders denken hun kinderen op te voeden en met welk gemak te denken met de opvoeding weg te komen, kan men niet goed blijven keuren,misschien moet er een OUDERTEST komen..
alleen bij het halen van de test mag je aan kinderen beginnen en anders niet
een kind is geen huisdier maar een verantwoording
quote:Strenge toespraak is meestal al genoeg... Een tik is als ze echt iets mis doen... Ik weet ook niet hou oud de kids zijn, want de meeste peuters hebben gewoon een fascinatie voor alles wat in de mond past...
Op vrijdag 2 januari 2004 10:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
volgens mij moeten er andere manieren zijn om je kind te laten luisteren zonder dat je ze half in elkaar hoeft te trimmen. Stel ze iets leuks in het vooruitzicht of zo.
quote:ROFL!! en dan bij de geboorte een streepjescode op zijn/haar kont dat ie geboren had mogen worden!
Op vrijdag 2 januari 2004 10:03 schreef S-Cript het volgende:
kan men niet goed blijven keuren,misschien moet er een OUDERTEST komen..
alleen bij het halen van de test mag je aan kinderen beginnen en anders niet
quote:Rottigheid uithalen resulteert dus in iets leuks ??
volgens mij moeten er andere manieren zijn om je kind te laten luisteren zonder dat je ze half in elkaar hoeft te trimmen. Stel ze iets leuks in het vooruitzicht of zo.
Half in elkaar trimmen hoeft niet, een tik op vingers is iets anders dan je kind in elkaar te slaan en in mijn ogen wel verantwoord.
Ik geef het je te doen om met een brullend kind in een overvolle supermarkt te staan, en dan tegen het kind zeggen 'Het mag niet'terwijl het kind weet] dat het door deze vorm van chantage zijn zin kan krijgen
De eerste de beste die zijn mond open doet als ik mijn kinderen terechtwijs kan van mij ook de volle laag krijgen.
quote:er zijn verschillen in het slaan bij kinderen. als je het hebt over kinderen meerdere klappen geven waardoor ze met een blauw oog en een bloedneus naar hun kamer gaan dan vind ik dat ook geen lekkere opvoeding maar dat noemen we mishandeling. en bij opvoeding geven de meeste ouders maar 1 tik meestal tegen het achterhoofd. werkt een stuk beter als (als jij stopt met die chocolade eieren in je mond te stoppen dan gaan we morgen naar de dierentuin) kom op zeg, dan denken die kinderen toch ook als ik eerst chocola ga vreten dan gaan we de volgende dag iets leuks doen. zal vast werken.
quote:Dus dan zou je ze belonen als ze iets verkeerds hebben gedaan ?
[Dit bericht is gewijzigd door GeforceDDQ op 02-01-2004 10:17]
quote:Het hangt natuurlijk per kind af. Maar een kind dat steelt uit een supermarkt zou eigenlijk niet gecorrigeerd moeten worden. Het kind zou al daarvoor moeten weten dat het niet mag. Ouders zouden in de eerste jaren sowieso scherper op het kind moeten letten.
Op vrijdag 2 januari 2004 10:12 schreef dice het volgende:[..]
Rottigheid uithalen resulteert dus in iets leuks ??
Da's wel de associatie die je kind aangaat; Dus als het ondeugend is is of dingen doet die niet mogen volgt er een beloning ...
Half in elkaar trimmen hoeft niet, een tik op vingers is iets anders dan je kind in elkaar te slaan en in mijn ogen wel verantwoord.
Ik geef het je te doen om met een brullend kind in een overvolle supermarkt te staan, en dan tegen het kind zeggen 'Het mag niet'terwijl het kind weet] dat het door deze vorm van chantage zijn zin kan krijgen
![]()
De eerste de beste die zijn mond open doet als ik mijn kinderen terechtwijs kan van mij ook de volle laag krijgen.
quote:Inderdaad kinderen zijn verdomd slim, zelfs als ze maar een paar jaar oud zijn. Ze WETEN dat als ze een keel opzetten dat ze dan hun zin kunnen krijgen. Als je ze maar consequent niet hun zin geeft dan leren ze vanzelf dat het niet helpt. Maar ik heb ook echt meegemaakt dat ANDEREN zich ermee gingen bemoeien met onze kinderen in dit geval en ze iets aan gingen bieden om stil te krijgen. Ja zo lust ik er ook nog wel een, dat helpt niet. Heb je vervolgens ruzie met zo'n stom mens die vind dat zij wel weet hoe ze JOUW kinderen op moet voeden.
quote:Nee, natuurlijk niet. Het is slechts een middel om in bepaalde situatie je kinderen rustig te houden. Overigens werkt dit niet alleen bij kinderen.
Op vrijdag 2 januari 2004 10:15 schreef GeforceDDQ het volgende:[..]
Dus dan zou je ze belonen als ze iets verkeerds hebben gedaan ?
quote:Ik wil ook geen kinderen. Ik vind sowieso dat we er allemaal beter mee kunnen stoppen. Het is een verloren zaak.
Op vrijdag 2 januari 2004 10:17 schreef MissAlPacino het volgende:
haha, dit is dus 1 van de redenen dat ik geen kinderen neem. Opvoeden is veel ste moeilijk en ik betwijfel of ik dat kan. Iedereen die ouder wil worden zou een opleiding opvoeden moeten volgen.
quote:Je uit je alleen wat moeilijk. Je bent een beetje een stil type
Op vrijdag 2 januari 2004 10:21 schreef QuietGuy het volgende:
Ik ben vroeger ook wel eens geslagen, en ben toch aardig terecht gekomen
gewoon niets doen omdat je een kind van 3 niet aankan, my ass.
dan ben je als ouder nu al gewoon gefaald,laat staan als het kind de pubertijd ingaat..
quote:?????????????
Op vrijdag 2 januari 2004 10:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Het hangt natuurlijk per kind af. Maar een kind dat steelt uit een supermarkt zou eigenlijk niet gecorrigeerd moeten worden. Het kind zou al daarvoor moeten weten dat het niet mag. Ouders zouden in de eerste jaren sowieso scherper op het kind moeten letten.
quote:Als je ouders zo hard slaan dat je ergens anders weer op de grond terecht komt, is dat een beetje te hard
quote:precies anders had je nooit zo'n mooi blauw kleurtje gekregen!
quote:Ik ben nooit geslagen en heb daar geen trauma aan overgehouden. Ik heb ook geen vrije opvoeding gehad trouwens. Sommige mensen zoals mijn ouders hebben gewoon een talent voor opvoeden.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 02-01-2004 10:25]
quote:Voor de duidelijkheid, mijn naam is gebaseerd op sarcasme
Op vrijdag 2 januari 2004 10:21 schreef sqlsmurft het volgende:
[..]
Je uit je alleen wat moeilijk. Je bent een beetje een stil type
quote:eigenaardige redenatie...
Op vrijdag 2 januari 2004 10:22 schreef blackbully het volgende:[..]
?????????????
jaja je bedoeld zeker dat het niet voor mag komen dat kinderen uit de winkel stelen, maar je roept dat wanneer ze dat wel doen je de hoop maar moet opgeven en ze lekker crimineel laten, lijkt me toch wat ver gaan
quote:valt wel mee, (denk ik) ik neem het alleen erg letterlijk.
Op vrijdag 2 januari 2004 10:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
eigenaardige redenatie...
ik snap echt wel wat er bedoeld wordt, maar dat staat er niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |