abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15820414
quote:
Herben stopt in 2007 30-12-2003

Fractievoorzitter Mat Herben van de LPF zal na de verkiezingen van 2007 niet terugkeren in de Tweede Kamer, dat zegt hij dinsdag in een interview in Metro. De fractievoorzitter wil niets kwijt over wie hem zou moeten opvolgen, hij vindt dat de partij daarover moet besluiten.

"Voor de verkiezingen moet er een nieuwe lijsttrekker worden aangewezen, wie dat wordt zien we nog wel, maar ik zal hoogstwaarschijnlijk niet aanblijven," aldus Herben in Metro.

Oud-Defensieambtenaar Herben werd in 2002 leider van de LPF na de moord op Pim Fortuyn. Hij was eerst de woordvoerder van Fortuyn. In augustus van dat jaar werd Herben weggestuurd en opgevolgd door Harry Wijnschenk. Twee maanden later werd Herben gevraagd weer fractievoorzitter te worden.

[Copyright 2003, Novum]

nieuws.nl

zal de LPF het kunnen rooien in de Tweede Kamer zonder Herben na 2007? in de 3 jaar ertussen kan er weliswaar veel gebeuren maar voor nu vind ik dat het besluit van Herben de Tweede Kamer na 2007 te verlaten een domper voor de LPF, omdat Herben de fractie tot nu toe het beste had geleid

pi_15820504
Prima. Dan heeft Eerdmans nog drie jaar om zich voor te bereiden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15820506
ik hoop het niet
pi_15820525
eindelijk
  dinsdag 30 december 2003 @ 11:59:37 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15820662
Het zal voor de eenheid niet zo goed zijn. herben kon de eenheid meestal wel goed bewaren. Nu gaan alle profiteurs binnen de LPF zich misschien meer roeren...

Eerdmans zie ik als de beste vervanger.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15820672
Ohja, de vraag was: zal de LPF het kunnen rooien in de Tweede Kamer zonder Herben na 2007?

Ik denk het wel. Maar het zal moeilijk worden. Noem, naast Herben en Eerdmans nog een LPF'er die regelmatig in het nieuws komt? En als Herben verdwijnt heb je alleen Eerdmans nog als het gezicht van de LPF. Varela niet meegerekend natuurlijk. Een partij heeft toch wel wat meer coryfeeen nodig. Als er na drie jaar nog geen mensen zijn die zich hebben weten te profileren dan denk ik dat de LPF het (wederom) erg moeilijk krijgt.

dinsdag 30 december 2003 @ 12:04:18 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15820780
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:00 schreef sizzler het volgende:
Ohja, de vraag was: zal de LPF het kunnen rooien in de Tweede Kamer zonder Herben na 2007?
De LPF is dalende qua zetels. Ik zie een Eerdmans dat tij niet keren. Ik denk dat ze gaan schommelen rond de 5 zetels.

Naast Eerdmans is er eigenlijk niemand, dat is ook een gevaar voor de LPF. GL heeft dat probleem ook een beetje. SP en D66 hebben als middelkleine partijen wel goede mensen die als leider kunnen fungeren. Dat is erg nodig voor het voortbestaan.

dinsdag 30 december 2003 @ 12:13:59 #8
66575 DubbelFrisss
identiteitscrisis...
pi_15821072
Mat is een held.
Eerdmans is een lul.
Dit is een ramp...

Even de situatie vereenvoudigd weergegeven

pi_15821170
De LPF staat nu op 3 zetels in de peilingen, zo'n zinkend schip zou ik ook verlaten

Als ik Herben was, zou ik eens goed om me heen kijken in de lande om de krachten te bundelen met Pastors, Sorensen, Peter R. de Vries en zelfs Heinsbroek en Nagel.

Een andere optie is dat hij zich richt op het zoeken van een goede opvolger. Ik zie niemand in de fractie die dat van hem over zou kunnen nemen. Pastors is de enige in dat circuit die zich staande kan houden. Maar die blijft liever in Rotterdam, denk ik, hoop ik.

pi_15821217
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:04 schreef Sidekick het volgende:
GL heeft dat probleem ook een beetje.
Hallo, de fractieleider is met zwangerschapsverlof en er is een vervangster die op vrijwel alle punten een dikke voldoende scoort. En verder bulkt het van het politieke talent in GroenLinks, in veel gemeenten bv.
  dinsdag 30 december 2003 @ 12:22:43 #11
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_15821314
Jammer. Herben is erg gegroeid als politicus. Vind het ook wel een leuke vent eigenlijk. Een waardige opvolger binnen de LPF is er volgens mij ook niet.
Later word ik mijzelf in het groot.
  dinsdag 30 december 2003 @ 12:57:13 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15822196
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo,

Hoi.
quote:
de fractieleider is met zwangerschapsverlof en er is een vervangster die op vrijwel alle punten een dikke voldoende scoort. En verder bulkt het van het politieke talent in GroenLinks, in veel gemeenten bv.
Marijke Vos is de enige. De rest zie ik totaal niet.
pi_15822451
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je vergeet .... ehh.... tja......dinges.

Maar idd, de SP en GL hebben het zelfde 'probleem'. Maar de LPF heeft baat bij wat meer 'prominenten'. En dan niet zoals Varela of Nawijn want die hoor je nooit (in positieve zin).

pi_15822557
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:57 schreef Sidekick het volgende:
Je hebt toch maar 1 fractieleider nodig?

Bij de andere partijen wel dan? Wie is er bij D66 dan? En bij de SP?

Maar bij Groen Links, even uit mijn hoofd: Kees Vendrik, Joost Lagendijk, Jos van der Lans (1e K.). Zijn er toch al 4, waarvan 3 hele goede en zeer ervaren en gewaardeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 30-12-2003 13:12]

dinsdag 30 december 2003 @ 13:11:43 #15
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_15822562
Ach als ze binnen GroenLinks Vendrik al een talent vinden, ben ik niet bang dat SCH nog wel een paar namen uit z'n mouw kan schudden...

Net te laat....

pi_15822625
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:11 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ach als ze binnen GroenLinks Vendrik al een talent vinden, ben ik niet bang dat SCH nog wel een paar namen uit z'n mouw kan schudden...

Net te laat....

Dat vinden ze niet bij GroenLinks alleen hoor. Zijn ballen worden door zo'n beetje de hele politiek gekust om zijn dossierkennis en manier van onderhandelen.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:17:24 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_15822727
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vinden ze niet bij GroenLinks alleen hoor. Zijn ballen worden door zo'n beetje de hele politiek gekust om zijn dossierkennis en manier van onderhandelen.

En wat heeft dat allemaal opgeleverd? Als je sinds 1998 al in de kamer zit, verwacht ik dat je met veel onderhandelingstactiek ook wat bereikt.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:18:18 #18
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_15822750
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:00 schreef sizzler het volgende:

Ik denk het wel. Maar het zal moeilijk worden. Noem, naast Herben en Eerdmans nog een LPF'er die regelmatig in het nieuws komt? En als Herben verdwijnt heb je alleen Eerdmans nog als het gezicht van de LPF.

Hildebrand Nawijn is er ook nog (al is ie nu erg stil).
Trouwens ik kan ook niet meer dan 3 CDAers of VVDers uit de tweede kamer opnoemen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_15822772
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:17 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

En wat heeft dat allemaal opgeleverd? Als je sinds 1998 al in de kamer zit, verwacht ik dat je met veel onderhandelingstactiek ook wat bereikt.

Ik snap niet wat je bedoelt? Wat wil je dat een Tweede Kamer lid bereikt behalve dat hij goed zijn werk doet, in zijn geval inbreng heeft in de fractie en diverse kamercommissies, meewerkt aan wetsvoorstellen en moties en degelijk oppositie voert. Dat heeft hij allemaal gedaan, zoals een kamerlid betaamt.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:19:16 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15822785
Um, wat geeft Herben het idee, dat er na 2007 nog een fractieleider nodig is? Pim is dan al 5 jaar dood, dus de magie is dan echt wel uitgewerkt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_15822847
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt toch maar 1 fractieleider nodig?

Bij de andere partijen wel dan? Wie is er bij D66 dan? En bij de SP?

Maar bij Groen Links, even uit mijn hoofd: Kees Vendrik, Joost Lagendijk, Jos van der Lans (1e K.). Zijn er toch al 4, waarvan 3 hele goede en zeer ervaren en gewaardeerd.

Die namen stellen niks voor. GL heeft dus ook het probleem dat het publiek maar één of twee personen van GL kent. Laatst is er een van GL overleden (wat was zijn naam ook al weer?). Hij deed het best goed.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:23:39 #22
73633 Het_Vijfde_Wiel
Mining Once & 4ever
pi_15822923
Met een beetje geluk verdwijnt die hele LPF in 2007 uit de kamer... Hun toegevoegde waarde in het parlement heb ik nl. nog niet kunnen ontdekken.
Soms is het beter iets moois te verliezen, Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:25:09 #23
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15822974
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 11:54 schreef sizzler het volgende:
Prima. Dan heeft Eerdmans nog drie jaar om zich voor te bereiden.
Idd. Die zie ik zowiezo als enige redding voor de LPF.

Hij is er nu al bijna klaar voor, na 3 jaar zeker. Goede zaak dus.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:27:18 #24
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15823061
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:23 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Hun toegevoegde waarde in het parlement heb ik nl. nog niet kunnen ontdekken.
In dat geval mag driekwart vd kamer verdwijnen. Te beginnen met de SP, GL en kleine confessionele partijen. Heb ik nog nooit ook maar 1 toegevoegde waarde van gezien, integendeel zelfs.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 30 december 2003 @ 13:29:13 #25
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_15823130
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt? Wat wil je dat een Tweede Kamer lid bereikt behalve dat hij goed zijn werk doet, in zijn geval inbreng heeft in de fractie en diverse kamercommissies, meewerkt aan wetsvoorstellen en moties en degelijk oppositie voert. Dat heeft hij allemaal gedaan, zoals een kamerlid betaamt.

Wat ik een beetje wou aangeven is dat Vendrik zijn werk dan wel goed zou kunnen doen, maar dat hij zich echt niet bijzonder onderscheidt van zijn collegae... Tenminste, dat vind ik - op basis van alles wat ik van hem heb gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')