Het wordt op deze manier gemaakt:
Een trechter wordt in de bek van die dieren gestopt en onder dwang wordt er graanvoeding naar binnen gepropt. De lever van de gans of de eend kan de verwerking van de grote hoeveelheden graan niet aan en wordt daardoor 5 tot 10 keer zo groot als normaal. De dieren worden letterlijk ziek.
Bovendien hebben de dieren slechts zoveel bewegingsruimte:
Helaas zijn er nog steeds een hoop restaurants die dit op de menukaart hebben staan. Door op deze link te klikken kun je in 1 keer een protestmailtje sturen naar al deze restaurants.
Maar ik eet dan ook niet voor niets bijna altijd vegetarisch
Maar ff serieus, de behandeling van die dieren kan natuurlijk niet op deze manier. Het is erg lekker, maar niet ten koste van alles. Kappen met die handel zou ik zeggen .... maar ja waar vraag is !!
Kut dierenactivisten altijd....
quote:
Het overgrote deel van de leghennen/pluimvee in Nederland is gehuisvest in batterijkooien. Hoewel dit voor veel pluimveehouders het meest ideale houderijsysteem is, bestaat er veel weerstand tegen het gebruik ervan, omdat vanuit ethologisch oogpunt gezien het verblijf in batterijkooien voor de hen een ernstige welzijnsbeperking betekent. Per 1 januari 2012 is de batterij dan ook verboden.© Praktijkonderzoek - Animal Sciences Group - Wageningen UR. Laatst bijgewerkt: 18-12-2003 16:44.
Maar goed, ik ook als vleeseter zeg: nokken met die Foie gras!
maar vergeet niet, dat ze niet allemaal zo worden "opgevoed"
als je dat bij de biologische winkel kan vinden zal dat dan niet zo gebeurd zijn
quote:Nu moet ik maar zeggen, die kut mensen met een laag iq.
Op vrijdag 19 december 2003 21:46 schreef FRaGMaN het volgende:
die beesten hebben een geheugen van 15 seconden.
Als je het niet wilt eten, prima, maar val anderen er niet mee lastig.Kut dierenactivisten altijd....
Want 15 seconden geheugen? ahum, dat is dus niet iets wat klopt. Daarnaast is zulke dingen moeilijk na te gaan hoor.
Maar dat foie gras enzo
Nu moeten ze het maar eens verboden maken. Goed dat Wakker dier actie houd!
quote:Ik weet niet of foie gras in de biologische winkel te vinden is. De pate mag pas de naam "foie gras" hebben als de lever minstens 5 keer zo groot is als een normale lever. Dit betekent dus dat foie gras per definitie op een dieronvriendelijke wijze gemaakt wordt.
Op vrijdag 19 december 2003 21:59 schreef ASSpirine het volgende:
ik eet het heel af en toe...maar vergeet niet, dat ze niet allemaal zo worden "opgevoed"
als je dat bij de biologische winkel kan vinden zal dat dan niet zo gebeurd zijn
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:04 schreef thabit het volgende:[..]
Ik weet niet of foie gras in de biologische winkel te vinden is. De pate mag pas de naam "foie gras" hebben als de lever minstens 5 keer zo groot is als een normale lever. Dit betekent dus dat foie gras per definitie op een dieronvriendelijke wijze gemaakt wordt.
waar haal jij je info vandaan?
lijkt me nogal een belachelijke redenering
quote:Je hebt wel ergens gelijk dat het jammer is dat een vegetarier dit topic opent.
Op vrijdag 19 december 2003 21:58 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind het dan weer een beetje jammer dat het topic door een vegetarier wordt geopend. Ik ben ook tegen dit soort martelingen maar als ik dan weet met hoeveel fanatisme de ts zich afzet tegen vleeseten in totaal krijg ik een gevoel van betweterigheid...Maar goed, ik ook als vleeseter zeg: nokken met die Foie gras!
Maar goed. Verder goed dat het duidelijk gemaakt word.
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:05 schreef ASSpirine het volgende:[..]
waar haal jij je info vandaan?
lijkt me nogal een belachelijke redenering
quote:Bron.
Een Europese handelsverordening heeft vastgelegd dat de naam foie gras alleen gebruikt mag worden voor levers van meer dan 250 (eenden) of 400 (ganzen) gram. Dit gewicht kan, zo geven wetenschappers aan, alleen bereikt worden met de dieronvriendelijke dwangvoedering.
quote:ALS ze een geheugen van 15 seconden hebben, hebben ze op dat moment wel pijn.
Op vrijdag 19 december 2003 21:46 schreef FRaGMaN het volgende:
die beesten hebben een geheugen van 15 seconden.
Als je het niet wilt eten, prima, maar val anderen er niet mee lastig.Kut dierenactivisten altijd....
ophouden met foie gras
quote:snap ik niet dat ze zo'n "normen" vastleggen
Op vrijdag 19 december 2003 22:15 schreef thabit het volgende:[..]
[..]
is de lever soms niet lekker als je bv een wilde gans hebt geschoten en je eet dan de lever op
Stel we schaffen deze manier van voeden af, dan moet een houder van ganzen 5 keer zoveel ganzen gaan houden om dezelfde hoeveelheid pate te kunnen maken (aangezien de levers 5 keer zo groot werden op de oude manier). Dit betekent dus dat er 5 keer zoveel ganzen gekweekt en afgemaakt worden.
Nou is mijn vraag wat is gemener, 5 keer zoveel ganzen houden in kleine hokjes, of minder ganzen met dwangvoeding. Ik weet wel dat de vegetariers onder ons het liefst iedereen zou willen bekeren en het hele dierenfokken willen afschaffen, maar dat is niet haalbaar dus vandaar deze vraag, 5 keer zoveel ganzen die sterven of de huidige aantal met dwangvoeding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |