Vanacht was ie echt zo klote dat ik er nu NOG met een klotegevoel mee zit
Ik schoot per ongeluk me vader dood....en verbergde het lijk.... in me droom zat dit me ook ZO dwars.... dat ik op een gegeven moment het lijk "per ongeluk" ontdekte... ik wou het gewoon vertellen in me droom dat het een ongeluk was...maar ik durfde het niet
Telkens van dit soort kutdromen.... wat kan dat nou betekenen?
Maar haal uit de bibliotheek eens een (serieus) boek over dromen. (Het kleine boekje 'Dromen' door Carl G. Jung, een selectie van zijn geschriften over het onderwerp van uitgeverij Lemniscaat volstaat om je een idee te geven van droomanalyse. 'Dromen, sprookjes, mythen' van Erich Fromm is niet gemakkelijk, maar vertelt veel over de manier waarop je dromen kunt interpreteren.)
quote:Zit er iets in je dat je niet bevalt? Iets dat je hebt opgekropt en dat je het nog niet geheel heb verwerkt? Of iets dat je wel dwars zit en wel hebt verwerkt, maar nog steeds eraan denkt? Oftewel een soort van verwroeging.
Op vrijdag 22 juni 2001 09:25 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds dezelfde, rare droom:
Ik vermoord iemand....en dan maak ik me niet druk om de moord zelf...maar dat iemand erachter komt
quote:Een aantal jaren heb ik een min of meer de zelfde droom gehad. 3 of 4 keer achter elkaar
Ik vermoord iemand....en dan maak ik me niet druk om de moord zelf...maar dat iemand erachter komt
Vanacht was ie echt zo klote dat ik er nu NOG met een klotegevoel mee zitIk schoot per ongeluk me vader dood....en verbergde het lijk.... in me droom zat dit me ook ZO dwars.... dat ik op een gegeven moment het lijk "per ongeluk" ontdekte... ik wou het gewoon vertellen in me droom dat het een ongeluk was...maar ik durfde het niet
Er is naderhand niks gebeurd dat iets met die droom te maken lijkt te hebben.
De dood hoeft niet het einde te symboliseren, het kan ook een afsluiting van een bep. levensfase zijn.
Ga bij jezelf ten rade wat je de laatste tijd bezig houdt en/of dwars zit. Denk dan bv. aan een ruzie met je vader of iemand anders, een grote verandering in je leven, problemen op school of werk etc.
Ik zou niet weten wat ik voor mijn ouders of zo verborgen zou moeten houden
Erg raar
Ik herinner mn dromen eigenlijk nooit, behalve deze dromen dan
Volgende dag verteld mij vriendin dit en weet ik het helemaal te herinneren maar dan de droom waar ik naast vriend iun bos loop hij wordt gruwelijk neer geschoten dit voelde ik ook echt zo heel naar vervolgens begin ik dus te rennen en loop overal tegen aan liep een tak bots tegen tak met hoofd en noem zo maar op, dan wordt ik neergeslagen en raak ik bewusteloos.
Mijn vriendin was zich echt dood geschrokken dat ze begon te roepen en dat heeft ze zo'n 20 keer heel hard gedeaan en aan me trekken maar werd gewoon niet wakker toen mepte ze me op mijn rug werd ik wakker in ieder geval ogen waren open. Ik ben gaan liggen zei tegen haar heel afwezig zo nu gaan we weer slapen.
Dit vond ik echt heel appart het was zo echt in de naarste vorm, echt heel angstig, iemand een verklaring dat dit zo echt kan zijn??
Wow lang verhaal:)
quote:Zo, ik heb mijn dromenboek er ff bijgepakt. Zal kijke wat je droom wellicht kan betekenen.
Vanacht was ie echt zo klote dat ik er nu NOG met een klotegevoel mee zitIk schoot per ongeluk me vader dood....en verbergde het lijk.... in me droom zat dit me ook ZO dwars.... dat ik op een gegeven moment het lijk "per ongeluk" ontdekte... ik wou het gewoon vertellen in me droom dat het een ongeluk was...maar ik durfde het niet
Eigenlijk heb ik meer details nodig, alle details zijn belangrijk, zoals waar je bent, met wie, voorwerpen, kleuren etc.
Maar oke. Ik zal nu een aantal woorden beschrijven (nb dit is letterlijk uit mijn dromenboek overgenomen). Til er ook niet te zwaar aan, doe ik ook niet, ik vind het gewoon grappig om te doen.
Moord:
Misschien ontkennen we een deel van onze eigen aard dat we niet vertrouwen, of proberen het onder controle te krijgen. We kunnen ook gevoelens over andere mensen hebben, die alleen veilig in dromen kunnen worden geuit.
Als we zo woedend zijn dat we doden, veronderstelt dat we nog steeds woede uit onze kindertijd vasthouden, aangezien het heel natuurlijk voor een kind is om iemand dood te wensen. Als we in een droom iemand anders proberen te vermoorden, dienen we eerst te begrijpen wat die persoon voor ons vertegenwoordigt, voordat we het geweld van onze eigen gevoelens onderkennen. In spirituele zin dienen we te kijken naar wat ons in de weg staat.
Lijk:
Als we een dood lichaam zien, moeten we misschien kijken naar een deel van onszelf dat is gstorven, of naar een niet meer bestaande relatie.
Schieten:
Als de dromer op iets schiet dient hij misschien zijn eigen angsten onder ogen te zien. Hij weigert misschien delen van zijn persoonlijkheid die hem niet aanstaan onder ogen te zien. In spirituele zin betekent het bewust zijn van een schot of van schieten dat we ons bewust zijn van de noodzaak van een gerichte ernergie-explosie.
Gezin/vader:
In psychologische zin moet de strijd voor individualiteit plaatsvinden binnen de veiligheid van het gezin. Maar dit gebeurt niet altijd. In dromen zijn we in staat het beeld dat we van de gezinsleden hebben te manipuleren, zodat we onze problemen kunnen ondergaan zonder iemand anders te kwetsen.
Vader stat voor gezag en de conventionele vormen van recht en orde. In het leven van een man wordt de vader een rolmodel, al dan niet terecht.
Vinden:
Als we dromen dat we iets vinden, worden we ons bewust van een deel van onszelf waar we iets aan hebben of iets aan zullen hebben. We ontdekken of beseffen iets.
De geest heeft de eigennaardige gewoonte onze aandacht te vestigen op iets wat moet gebeuren om ons in staat te stellen ons doel te bereiken. Hij maakt gebruik van verstoppen, zoeken en vinden als metafoor voor inspanningen die we ons in de waaktoestand moeten getroosten. Dus als we iets vinden zonder er al te veel voor te hoeven doen, zou dat een teken zijn dat er gebeurtenissen plaats gaan vinden die zullen onthullen wat de dienen te weten.
Nou, dit zegt mijn droomboek dus. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Ben benieuwd wat je ervan vind!! Mocht je je nog meer details herinneren (was er bv ook bloed e.d?), en je wil weten wat het boek hierover zegt, let me know!
Succes, en droom zacht!!
Groetjes,
Esther
quote:Ik heb ook een dromenboek bij de hand..misschien dat je hier iets mee kunt:
Ik denk wel dat je dit wel begrijpt..dit is in ieder geval wat mijn droom woordenboek zegt.., vergeet niet dat dit een leidraad is en dat je zelf het beste de droom kunt interpreteren..
Groetjes Spliffunk
quote:In je droom is het je vader, maar dat hoeft helemaal niet echt te zijn. Het kan iemand zijn naar wie je opkijkt en misschien toch een negatief gevoel bij hebt waar je je eigenlijk voor schaamt en bang bent dat dat ontdekt wordt.
(dit is puur speculatief)
Ik had een droom, niet lucide. Om eerlijk te zijn: het leek in geen enkel opzicht een droom, eerder erg reëel. Beangstigend reëel.
quote:Hoewel de droom enorm bizar was, moet ik er wel bij vermelden, dat ik me beter voel dan ooit, ik heb ineens meer controle over mijn gedachten (ik probeer meester te worden in het 'niet-denken' (dan is het dus letterlijk 'stil in je hoofd') en ik ben nu dus met sprongen vooruit gegaan). Ook gaat het hele denkproces, bij allerlei zaken, vele malen beter; ik kan helderder denken.
Ik was dus in een hele grote ruimte, een operatiekamer; het soort welke in horrorfilms weleens voorkomen: erg groot en erg donker.
Ik ontwaakte uit een soort narcose. De bovenkant van mijn schedel was eraf gesneden en ik had deze dus vast, in mijn handen, als een kommetje. Mijn hersens lagen erin, en ik had een heel erg vreemd en licht gevoel in mijn hoofd.Er was daar iemand, die ik niet kon zien, maar deze persoon vertelde me dat in mijn hersens op moest eten, zodat mijn lichaam weer nieuwe hersens aan zou maken. Met tegenzin begon ik te eten.
Toen ik ongeveer drie kwart opgegeten had, voelde ik een lichte tinteling in mijn lichaam en ik was weer verdoofd. Vervolgens werd mijn schedel weer aan elkaar gehecht. Toen het klaar was, voelde in nog de snede die gemaakt was.
Ineens werd alles zwart en ik werd wakker, met een heel, heel, heel erg vreemd gevoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |