Zelf ben ik in de zomer van 2000 met Djoser naar Turkije geweest en dat is me prima bevallen, maar van alle andere reisorganisaties weet ik eigenlijk amper wat ik kan verwachten. Natuurlijk kan ik lezen wat er in de brochures staat, maar het is toch altijd leuker en leerzamer om het van anderen te horen. Ik ben met name geïnteresseerd in ervaringen met reisorganisaties die verre groepsreizen organiseren, zoals Ashraf, Koning Aap, Summum, Shoestring, Fox, Afriesj en Baobab.
Wat ik zoal wil weten is:
- Hoe de hotels waren
- Hoe de reisleiders waren (NL of Engels, betrokken of meer op de achtergrond)
- In hoeverre er een "vast" dagprogramma was, dwz in hoeverre je zelf inbreng hebt in wat je gaat doen (djoser had bijv. heel veel ingepland en dat vond ik persoonlijk wel prettig)
- Hoe de samenstelling van de reisgroep was (oud, jong, mix)
- Wat je nog meer kwijt wil
Alvast bedankt
Een reis valt of staat met de samenstelling van de groep. Mijn groep was jonger dan gemiddeld (23 tot 52 jaar) en heel gezellig. Hetzelfde geldt voor de reisleidster, die ook heel betrokken was bij het reilen en zeilen van de groep. Ze vertelde nog wel dat haar laatste groep verschrikkelijk was. Omdat ik 'alleen' reisde, is voor mij de sfeer in de groep erg van belang.
De hotels ervaarde ik als luxer dan verwacht. Maar ook dat scheelt per reis. Djoser had inderdaad veel ingepland, maar je bent nooit verplicht om mee te gaan.
Zelf ben ik wel benieuwd of een leuke groep eerder regel of eerder uitzondering is.
quote:Ik had iig in Turkije ook een erg leuke groep. Wel vooral mensen boven de 40, maar toch erg gezellig.
Op woensdag 17 december 2003 17:16 schreef amr_diab het volgende:Zelf ben ik wel benieuwd of een leuke groep eerder regel of eerder uitzondering is.
En natuurlijk is de groep heel belangrijk, maar daar kun je een reis niet op uitzoeken En er zijn vast nog wel behoorlijk wat verschillen tussen de reisorganisaties, dus daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |