Dag lieve Moccie, heel veel liefs en eindelijk rust voor jou
maar toch meer een F&F topic.
maar vind je die plaatjes niet een beetje 'macaber' om op het forum te zetten?
Verder wens ik je sterkte
dank je
nee, het is niet macaber om ze te plaatsen. Ze ligt er erg mooi bij en omdat BlaatschaaP niet de kans heeft gekregen om haar nog in levende lijven te zien, waren de 2 redenen om deze foto's te plaatsen.
Nee, want Moccie was doodsbang voor de dierenarts ( zie ook het verhaal ) en het spuitje zou erg veel pijn gedaan hebben, nu kon ze rustig sterven...
quote:Dat vind ik nou ook... ik heb het idee dat het beeste nu een hongerdood is gestorven, wat vast niet zo zal zijn en zeker niet de bedoeling is gezien de liefde die de TS voor het beestje heeft. Dus ik ga de TS niet veroordelen ofzo.
Op woensdag 17 december 2003 13:38 schreef ondeugend het volgende:
Ik vraag me toch af of je haar niet beter een spuitje had kunnen laten geven, als het de laatste 3 weken toch al zo slecht ging ?Verder wens ik je sterkte
Veel sterkte!
quote:dank je Khalein
Op woensdag 17 december 2003 13:55 schreef Khalein het volgende:![]()
![]()
![]()
* O-W knuffel geeft
Sterkte...
Were you comfortable curled on the rug?
And did you know your time drew near?
Your wide green eyes held gentle love,
and quiet pain, but showed no fear.
You slipped away so quietly
that we weren't sure that you were gone.
Our bouncy little cat is stilled
but your spirit lingers on.
Little ghostcat, where are you?
Are you happy, are you strong?
I feel your warmth, your life, your love
and still can hear your purring song.
Heel veel sterkte!
quote:Als het beestje zo ziek was als je hierboven beschrijft, betwijfel ik of ze uberhaupt nog angst voor de dierenarts zou hebben gevoeld.
Op woensdag 17 december 2003 13:44 schreef Oscar-Wilde het volgende:Nee, want Moccie was doodsbang voor de dierenarts ( zie ook het verhaal ) en het spuitje zou erg veel pijn gedaan hebben, nu kon ze rustig sterven...
Desalniettemin kan ik me voorstellen dat je heel verdrietig bent hoor en ik twijfel niet aan je liefde voor het beestje.
quote:het enige wat ik zeggen kan, is dat jij haar niet kende...
Op woensdag 17 december 2003 14:44 schreef ondeugend het volgende:[..]
Als het beestje zo ziek was als je hierboven beschrijft, betwijfel ik of ze uberhaupt nog angst voor de dierenarts zou hebben gevoeld.
Je schrijft immers dat ze 2 keer een opleving heeft gehad, 1 keer haar staart omhoog en een blijk van herkenning toen je haar aaide. De overige tijd kon ze zich alleen naar de bak toe bewegen.Desalniettemin kan ik me voorstellen dat je heel verdrietig bent hoor en ik twijfel niet aan je liefde voor het beestje.
quote:Nee daar heb je natuurlijk gelijk in ....
Op woensdag 17 december 2003 14:45 schreef Oscar-Wilde het volgende:[..]
het enige wat ik zeggen kan, is dat jij haar niet kende...
Trouwens ik ben zelf ook in het bezit van een hele lievie kat van 17 jaar oud ...
Die ook ontzettend benauwd is voor de dierenarts, zo angstig dat ze op zijn rug is gesprongen en de arme man de nagels in zijn nek heeft geplaatst. En geloof me .. ik voelde me een ontzettend gemeen mens op dat moment. Maar het gaat uiteindelijk om het welzijn van het beestje.
quote:nogmaals, dat heb ik gedaan toen zij aan haar tumor geopereerd moest worden en alle andere Xen ook, maar nu was het duidelijk dat de dierenarts niets anders dan haar een dodelijk en zeer pijnlijke spuitje kon geven. Ik heb er uitgebreid naar geinformeerd en zij was niet de enige kat in onze familie die op zo'n wijze om het leven zou moeten komen. Wat ik gedaan heb is mentaal contact met haar gezocht, steeds weer, om te kijken wat zij mij aangaf. Voor mij kwam daaruit dat ze door wou gaan en bij mij wou blijven. De laatste dagen was ik ook steeds bezig om haar duidelijk te maken dat het ok was om te gaan en dat ze dan eindelijk rust zou vinden. Het kan toeval zijn, maar zoals ik al schreef, de laatste X dat ik haar in leven zag en afscheid nam ( omdat ik weg ging ) leek ze ook afscheid van mij te nemen. Natuurlijk herkende ze me de hele tijd wel, maar nu bracht ze het op om mij te roepen, te spinnen ( heel kort ) en haar nageltjes te krommen zoals een kat doet als die het naar zijn zin heeft. Het mooie hier ook aan was dat ik nog 1 overgebleven kat heb van 16 jaar en zij waren altijd heel close en zij heeft nu ook afscheid kunnen nemen.
Op woensdag 17 december 2003 14:51 schreef ondeugend het volgende:[..]
Nee daar heb je natuurlijk gelijk in ....
Trouwens ik ben zelf ook in het bezit van een hele lievie kat van 17 jaar oud ...
Die ook ontzettend benauwd is voor de dierenarts, zo angstig dat ze op zijn rug is gesprongen en de arme man de nagels in zijn nek heeft geplaats. En geloof me .. ik voelde me een ontzettend gemeen mens op dat moment. Maar het gaat uiteindelijk om het welzijn van het beestje.
(Toch moet me nog 1 ding van het hart: het spuitje dat ze gekregen had als je er toch voor gekozen had haar in te laten slapen was niet pijnlijker geweest als het spuitje dat ze kreeg toen ze geopereerd werd. Waarom denk je dat?)
ik heb een kat van 10 jaar oud , ze heeft een ontsteking in dr buik wat niet meer over gaat ( volgens mij aalvleesklier ontsteking maar ik weet het niet zeker meer) dan kotst ze al dr eten uit soms met bloed erbij dan ben ik bang dat ze ook niet lang leeft , ik hoop wel dat ze ook 17 word
Nou ja , hoe dan ook .... het is een heel verdrietig verhaal. Ik hoop voor je dat het gemis snel wat dragelijker wordt.
quote:nee, bij een operatie kunnen ze in een ader spuiten om de kat in te laten slapen. Bij de dodelijke spuit moet dat bij katten in een spier ( bij honden niet, een heel groot verschil ) Een spuit in een spier is het meest pijnlijkste spuit wat je krijgen kan...
Op woensdag 17 december 2003 15:10 schreef Offy het volgende:
Wat een ontzettend sneu verhaal zeg, jammer dat ze de laatste paar dagen zoveel pijn lijkt te hebben gehad. Veel sterkte!(Toch moet me nog 1 ding van het hart: het spuitje dat ze gekregen had als je er toch voor gekozen had haar in te laten slapen was niet pijnlijker geweest als het spuitje dat ze kreeg toen ze geopereerd werd. Waarom denk je dat?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |