abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15533872
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 09:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan moet je denk ik eens buiten je eigen kamer rondkijken, want die trend is er wel degelijk.

Als je het nieuws een beetje volgt dat weet je dat afgestudeerden het erg lastig hebben om een baan te vinden. Velen moeten voor een minimumloon werken. En ja, ook in mijn omgeving is dit het geval, zoals vele anderen voor mij ook al constateren.

Voor bronnen verwijs ik je naar de archieven van de vele internetnieuws-pagina's. Genoeg over te vinden.

recessie? Dat is geen structureel probleem.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_15533957
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:03 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

recessie? Dat is geen structureel probleem.

wat wil je daarmee zeggen?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_15533996
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:07 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

wat wil je daarmee zeggen?

Vraag ik me ook af, aangezien ik geen econoom ben of iets anders in die richting. Ik kan je wel vertellen hoeveel RAM je nodig hebt, als je wilt.
pi_15534079
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af, aangezien ik geen econoom ben of iets anders in die richting. Ik kan je wel vertellen hoeveel RAM je nodig hebt, als je wilt.

Ik heb even een pagina niet gelezen, maar je had het over een probleem dat afgestudeerden niet aan een baan kunnen komen. Ik zeg dat dat een tijdelijk probleem door de laagconjunctuur. Het is dus geen structureel probleem.

En als je nog wil reageren:

De armoede in Nederland valt mee

pi_15534463
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Boeren in de polder zitten helemaal niet te wachten op nederlandse spruitjesplukker. Een pool zeurt niet, neemt met een grijpstuiver genoegen en is niet verzekerd van rechtsbijstand of een ziektewet. Het is niet de nederlander die te lam is om te werken, het zijn in dit geval de boeren die voor een duppie op de eerste rang willen zitten.

Dat is wel erg makkelijk scoren natuurlijk.

Ik heb recentelijk een Duitse reportage gezien, waarbij (met subsidie) werklozen naar aspergetelers gingen, maar dat werd niks, die mensen wilden domweg niet.

In het UN stond ook een stukje over Polen in NL en hoe dat ging. Voorselectie en sociale druk (iemand ligt eruit als hij/zij zijn best niet doet) en contactpersonen in Polen die al eerder in NL hebben gewerkt. Tsja, met zo'n instelling en voorselectie zou ik ook graag die mensen willen.

Nederlanders kosten inderdaad veel meer, zijn ook nog meer ziek en werken minder hard. Dat zou ik eerder als een stille hint opvatten van wat in NL beter kan. Gezien het gemak waarmee men de Ziektewet als recht bekijkt is hier veel te winnen.

pi_15550442
quote:
166 tt-TV1 166 vr 19 dec 20:25:28
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ

HONGER EN DAKLOOSHEID IN VS NEMEN TOE
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Dit jaar is het aantal mensen in de
Amerikaanse steden dat honger lijdt en
dakloos is merkbaar gestegen. Dat deelt
de conferentie van Amerikaanse
burgemeesters mee.

De organisatie registreerde in een
enqu๊te 17% meer aanvragen voor
soepbedeling en voedselhulp. De vraag
naar plaatsen in opvangcentra voor
daklozen steeg in 2003 met 13%.

De meeste steden zitten in de rode
cijfers omdat ze van Washington minder
geld krijgen, en hebben veel nood-
lijdenden moeten afwijzen.

De stijgende armoede heeft te maken met
de slechte economische toestand.
pi_15586601
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:02 schreef Kentaro het volgende:
Balkenende heef gewoon gelijk.
We hebben het kleinste percentage 'armen' van de hele Europese unie.
Wat volgt als het nog slechter gaat. 8% achteruit? In Kenya sterft men van de honger met een inkomen van rond de 0.
pi_15586644
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:16 schreef sampoo het volgende:

[..]

Wat volgt als het nog slechter gaat. 8% achteruit? In Kenya sterft men van de honger met een inkomen van rond de 0.

Het is een feit dat wij het kleinste percentage 'armen' hebben van de EU. Vergelijking met de 3e wereld slaan nergen op.
pi_15586774
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:17 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Het is een feit dat wij het kleinste percentage 'armen' hebben van de EU. Vergelijking met de 3e wereld slaan nergen op.

Je volgt het volgens mij niet. Het is totaal ongepast om de idealen die jezelf hebt te beinvloeden door de rest van de EU. Balkenende kan indien we het 'armste' land van de EU zijn ook vergelijken met de derde wereld. We hebben vast ook het minste aantal 'rijken' van de EU wat doen we daar aan? Ik kan het wellicht wel vinden met zijn plannen maar niet met zijn argumentatie.
pi_15586970
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:22 schreef sampoo het volgende:

[..]

Je volgt het volgens mij niet. Het is totaal ongepast om de idealen die jezelf hebt te beinvloeden door de rest van de EU. Balkenende kan indien we het 'armste' land van de EU zijn ook vergelijken met de derde wereld. We hebben vast ook het minste aantal 'rijken' van de EU wat doen we daar aan? Ik kan het wellicht wel vinden met zijn plannen maar niet met zijn argumentatie.

Het is ook geen argument om te zeggen dat er het goed is, het is een argument om het commentaar van de oppositie te ontkrachten dat Nederland een puinhoop is en dat een groot deel in armoede leeft en dat het buiten proporties zou zijn; dat is dus duidelijk niet zo als je kijkt naar de rest van de EU.
pi_15593752
De meeste mensen die de afgelopen 15 jaar werkzaam waren in de IT werkten in de detachering. Leaseauto van de zaak, heftig vet salaris en na twee tot vijf jaar manager. Het kon niet op. De bomen groeiden tot in de hemel. En je hoeft er niet eens echt iets voor te doen of te kunnen! De klanten hebben je nodig en betalen dat belachelijke bedrag iedere maand toch wel.

Ik werk zelf in de IT. En ik ken dus een aantal mensen die tot voor kort manager waren in de IT, een hele dikke leasebak hadden, een huis van bijna een miljoen en een bruto inkomen van 5000 Euro per maand of meer.

Nou gaat het slecht met de IT. De klanten zijn (terecht!) kritisch geworden en willen waar voor hun geld. Ze betalen geen begen geld meer als ze geen resultaten zien. En zo hoort het ook.

Nou hebben veel van die IT managers die in de detachering werken een heel groot probleem. Als ze er nog werken. Want er is totaal geen werk meer voor hun. De bijdrage die zijn mogelijk kunnen leveren staat in schril kontrast met de hoeveelheid geld die je daar voor moet ophoesten.

Ze zijn slapend rijk geworden. En nu zijn ze de geleden van de arme mensen aan het opvullen. Want die vaste lasten tikken door. En die levensstijl verander je niet van vandaag op morgen.

† In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 22:24:01 #112
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15593809
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:21 schreef DiGuru het volgende:
De meeste mensen die de afgelopen 15 jaar werkzaam waren in de IT werkten in de detachering. Leaseauto van de zaak, heftig vet salaris en na twee tot vijf jaar manager. Het kon niet op. De bomen groeiden tot in de hemel. En je hoeft er niet eens echt iets voor te doen of te kunnen! De klanten hebben je nodig en betalen dat belachelijke bedrag iedere maand toch wel.

Ik werk zelf in de IT. En ik ken dus een aantal mensen die tot voor kort manager waren in de IT, een hele dikke leasebak hadden, een huis van bijna een miljoen en een bruto inkomen van 5000 Euro per maand of meer.

Nou gaat het slecht met de IT. De klanten zijn (terecht!) kritisch geworden en willen waar voor hun geld. Ze betalen geen begen geld meer als ze geen resultaten zien. En zo hoort het ook.

Nou hebben veel van die IT managers die in de detachering werken een heel groot probleem. Als ze er nog werken. Want er is totaal geen werk meer voor hun. De bijdrage die zijn mogelijk kunnen leveren staat in schril kontrast met de hoeveelheid geld die je daar voor moet ophoesten.

Ze zijn slapend rijk geworden. En nu zijn ze de geleden van de arme mensen aan het opvullen. Want die vaste lasten tikken door. En die levensstijl verander je niet van vandaag op morgen.

Moet ik nu medelijden hebben of zo? Ik snap je punt niet helemaal.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15593921
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moet ik nu medelijden hebben of zo? Ik snap je punt niet helemaal.

Armoede is een relatief iets.
  † In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 22:29:45 #114
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15593983
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:28 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Armoede is een relatief iets.

Okay, dat wou ik toch zeggen. Die brullende IT-consultants hebben het vooral aan zichzelf te danken.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 23 december 2003 @ 20:50:02 #115
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15650008
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:46 schreef Lod het volgende:

[..]

En door het geven van vaste porties is het ook nog goed voor de lijn voor veel mensen. Dan eten ze tenminste niet teveel. Moeten we wel alles op de bon gooien.

uit het gesloten: Het wordt tijd voor gaarkeukens

gaarkeukens zou een goede stap zijn ,om te voorkomen dat er honger wordt geleden.

verder zou je uitkeringen af kunnen schaffen en dan voedselbonnen en een sociale woning + zakgeldregeling aan kunnen bieden. Dat bespaart een hoop geld en stimuleert mensen veel meer werk te zoeken.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15650088
Ik zou zeggen zet er zelf een op BHFH.
  dinsdag 23 december 2003 @ 20:55:00 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15650116
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

uit het gesloten: Het wordt tijd voor gaarkeukens

gaarkeukens zou een goede stap zijn ,om te voorkomen dat er honger wordt geleden.

verder zou je uitkeringen af kunnen schaffen en dan voedselbonnen en een sociale woning + zakgeldregeling aan kunnen bieden. Dat bespaart een hoop geld en stimuleert mensen veel meer werk te zoeken.

En dan zorg jij voor een wettelijke regeling dat werkgevers ook iedereen moeten aannemen of zo?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 23 december 2003 @ 20:58:25 #118
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_15650191
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dan zorg jij voor een wettelijke regeling dat werkgevers ook iedereen moeten aannemen of zo?

Waarom zou dat dan moeten? Als je de minimumlonen afschaft lost de werkgelegenheid zelf op.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 23 december 2003 @ 20:58:44 #119
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15650198
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

nee, maar een onderdak en eten is gegarandeerd voor de werkelozen en armen. Ik denk dat je de WW helemaal moet afschaffen en de mensen meteen sociale huisvesting moet geven en voedselbonnen, dus werkloos? verhuizen en naar de gaarkeukens... dan zal iedereen al het werk accepteren. Nu nemen mensen vaak de neus op voor werk, omdat de uitkering goed bevalt,m of omdat het werk beneden het niveao is.

Ik zou werkgevers wel willen verplichten ook hoog gekwalificeerd personeel aan te nemen voor bijvoorbeeld lopende band werk... je bent namelijk NOOIT overgekwalificeerd voor iets.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 23 december 2003 @ 21:35:33 #120
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15651459
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Ik zou werkgevers wel willen verplichten ook hoog gekwalificeerd personeel aan te nemen voor bijvoorbeeld lopende band werk... je bent namelijk NOOIT overgekwalificeerd voor iets.

Dat is leuk in theorie, maar zo'n hoogopgeleide gaat *direct* weg als ie een betere baan heeft gevonden. Daar zit je als baas niet op te wachten. En als overheid zit je er niet op te wachten dat een hoogopgeleide achter de lopende band gaat.

En dan is het nog maar de vraag of er uberhaupt wel werk is.
Dus erg onzinnig...

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15696670
Ik heb de berichten niet gelezen, maar ik geef Balkenende groot gelijk! De verschillen in inkomen in Nederland zijn gering vergeleken met het buitenland. De welgestelden worden langzaam maar zeker uitgebuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')