abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:41:58 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15449780
Dit stond op de Telegraaf site
quote:
De Rotterdamse politie maakt serieus werk van het herstellen van de normen en waarden in de stad. Vorige week nog kondigde ze aan hard op te gaan treden tegen rokers die hun peuk uittrappen op straat. Afgelopen weekeinde werd bekend dat het in de Maasstad voortaan ook afgelopen is met het nafluiten van vrouwen: wie op het Centraal Station dames lastig valt met gefluit riskeert zelfs een boete van 40 euro.

"Het gaat om ongewenst fluitgedrag", benadrukt woordvoerder Huub Veeneman van de Rotterdamse politie. "Want niet alle vrouwen storen zich er aan. Een enkeling ervaart het zelfs als een compliment. Als we zien dat een vrouw wordt aangesproken of nagefloten, vragen we haar daarom eerst of ze er last van had, voordat we een prent uitschrijven voor de belager." Inmiddels zijn op het CS vijf mannen op de bon geslingerd voor ongewenst nafluiten. Het fluitverbod geldt overigens ook voor het nafluiten van mannen door vrouwen (of door mannen). Dat blijkt in de praktijk echter nauwelijks voor te komen. De georganiseerde aanpak van 'illegaal fluiten' begon een half jaar geleden al met een afspraak tussen de politie en het openbaar ministerie in Rotterdam.

"We kregen zoveel klachten van vrouwen die zich op en rond het station bedreigd en geïntimideerd voelden door rondhangende, fluitende en sissende jongeren, dat we hebben gezocht naar een manier om daar wat aan te doen" , licht Veeneman het opmerkelijke Rotterdamse initiatief toe.

Op basis van een 'overlast-artikel' in de plaatselijke verordening werd een zogenoemd 'sfeerproces-verbaal' opgesteld. Die uitgebreide beschrijving van de situatie op het station wordt aan de bekeuring geniet, zodat justitie informatie heeft over de omstandigheden waaronder de overtredingen is begaan. "Het is heus niet zo dat we razzia's gaan houden om bouwvakkers van de steigers te plukken die zich tijdens de noeste arbeid op een wat vrijpostige wijze uitlaten tegenover het langslopend vrouwelijk schoon" , zegt Veeneman. "Maar hoe sommige mannen zich gedragen tegenover langslopende vrouwen kan gewoon niet door de beugel. Het gaat niet zozeer om nafluiten, maar om allerlei vormen van intimiderend gedrag. Dat kan variëren van sissen en ongevraagd met iemand oplopen tot het naroepen van de meest grove en smerige scheldwoorden." Volgens de Rotterdamse politie is het Centraal Station al jarenlang een plek waar jongeren zich verzamelen om 'naar mooie vrouwen te kijken'. Daarbij gaat een aantal, met name allochtonen, in hun poging om contact te maken vaak ver over de schreef. Veeneman: "Één van de jongens die zijn aangehouden wegens het intimideren van een vrouw verklaarde dat hij dat deed omdat hij al een hele tijd op zoek was naar een vriendin." Van de vrouwen die maandagmiddag door het drukke Centraal Station lopen reageren de meeste een beetje lacherig op het plan. "Rotterdam is de laatste tijd wel erg voortvarend met het uitdelen van boetes", zegt de blonde Chantal Voorthuizen (24) uit Schiedam die met enige ingehouden trots verklaart ook zelf regelmatig 'slachtoffer' te zijn van ongevraagd gefluit. "Maar ik vraag me af of het werkt. Meestal negeer ik het gewoon, hoewel ik moet toegeven dat dat ook niet altijd helpt."

Ik fluit zelf nooit naar vrouwen, maar die regel vind ik toch wel overdreven.
Nederland begint steeds meer op Singapoor te lijken met al die belachelijke regeltjes
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:44:07 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15449835
Belachelijk.

Wat moeten bouwvakkers nu doen om de tijd te doden?

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15449854
Wat is er mis met Singapore?
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:45:32 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15449865
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:45 schreef Kentaro het volgende:
Wat is er mis met Singapore?
teveel regeltjes...
pi_15449917
Kijk, zo een regel is bijna niet te handhaven.
Op zich kan ik het wel begrijpen, het kan best intimiderend overkomen als je s'avonds over straat loopt en een groep tegenkomt van gasten die naar je lopen te hissen/sissen (geen ervaring, ben een man..).

Aan de andere kant, als (in vrijgezelle tijden) een mooie vrouw langsliep liet ik ook nogal eens een zachte fluit van waardering gaan.. zou ik daar dan ook voor beboet worden?

En met de Nederlandse politie zou je zien dat ik een boete zou krijgen, maar zo een dreigend staande groep ( waarbij ik altijd het idee krijg dat ze niet veel goeds van plan zijn) niets van de politie hoort..

Ach..

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:49:15 #6
39784 zebirski
lip up fattttttttyyy
pi_15449952
laat die stad is de echte problemen op te lossen. of zijn die daar niet ???
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:49:39 #7
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15449958
3 kilo coke in je buik: Goede terugreis

fluiten: 40 euro boete.

Hamelen
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:49:41 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15449959
Het zal in de praktijk idd alleen maar op groepjes allochtonen neerkomen.

Onze rechtsstaat

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:50:46 #9
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_15449990
Beetje bizar dit...

Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat die rondhangende swa's op CS je behoorlijk gaan vervelen na de zoveelste 'eeej smatje'.

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:52:10 #10
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_15450019
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:49 schreef Posdnous het volgende:
Het zal in de praktijk idd alleen maar op groepjes allochtonen neerkomen.

Onze rechtsstaat

Als die nu juist voor problemen zorgen kunnen ze op deze manier worden aangepakt
pi_15450041
De Taliban is verdreven. Kan wel kloppen want ze zitten nu hier. Straks lopen alle vrouwen met een Burka (welke sommige nu al beter om kunnen doen).

ontopic:
Vind dit wel erg ver gaan. Wat zal het volgende worden?

dinsdag 16 december 2003 @ 10:54:27 #12
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_15450074
Het is een simpel "gedraag je". Heel makkelijk.

Prima regel. Wie niet horen wil moet maar dokken.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:55:28 #13
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15450101
geld dit ook voor ongewenst na sissen?
pi_15450112
quote:
"Maar hoe sommige mannen zich gedragen tegenover langslopende vrouwen kan gewoon niet door de beugel. Het gaat niet zozeer om nafluiten, maar om allerlei vormen van intimiderend gedrag. Dat kan variëren van sissen en ongevraagd met iemand oplopen tot het naroepen van de meest grove en smerige scheldwoorden."
aanpakken, het is echt niet normaal daar. Je moet er maar eens lopen 's avonds met je vriendin (ik spreek uit ervaring).

En dat gezeur van teveel regels is onzin. Wat is dan het maximum aan regels? En als we aan dat maximum zitten laten we alles maar lopen?

Onze nieuwe nederlanders vragen om meer regels, zij kunnen nl. niet met onze vrijheden omgaan

pi_15450175
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:49 schreef Koos_26 het volgende:
3 kilo coke in je buik: Goede terugreis

fluiten: 40 euro boete.

Tja, wat kun je hier tegenin brengen.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2003 @ 11:01:09 #16
21636 Feestkabouter
pi_15450254
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:47 schreef Cheiron het volgende:
Kijk, zo een regel is bijna niet te handhaven.
Ben ik niet helemaal met je eens.
Een regel die ingaat op de essentie (geen overlast) is volgens mij bijvoorbeeld beter dan een regel dat je niet mag samenscholen. Als ik met een groep vrienden bij een station wacht op de aankomst van nog 2 vrienden en zo'n regelneuker met pet komt ons vertellen dat we niet met zo'n groep samen mogen 'rondhangen', dan worden wij goed giftig. Wij=allen gewoon in het werkende deel van ons leven, verdienen fantastisch, gewoon fatsoenlijk volk, en we staan gewoon elkaar te vertellen wat we afgelopen week beleefd hebben. We gooien zelfs geen peuk op straat omdat niemand van ons rookt!

En nou niet reageren dat we vast wel iets fout gedaan hebben: ja technisch gezien had de eikel nog gelijk ook, we waren met een flinke groep, maar we deden echt totaal niets negatiefs.
Maar iets verderop lopen dan 2 jochies op een bank ipv dat ze erop zitten. Het is maar een extreem klein dingetje en niet strafbaar, maar het is wel onfatsoenlijk. Zeg DAAR dan wat van, maar nee, daar zijn geen regels voor.......

Terug naar het fluiten, of eigenlijk de 'overlast':
Het onderdrukt wel bepaalde spontaniteit, da's jammer, veel vrouwen zouden er ook geen probleem mee hebben.

† In Memoriam † dinsdag 16 december 2003 @ 11:02:15 #17
21636 Feestkabouter
pi_15450278
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:54 schreef robh het volgende:
Het is een simpel "gedraag je". Heel makkelijk.

Prima regel. Wie niet horen wil moet maar dokken.

precies, dat wordt ermee nagestreefd, en dat is ook precies het goeie.
  dinsdag 16 december 2003 @ 11:02:43 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_15450290
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:58 schreef dewd het volgende:

Tja, wat kun je hier tegenin brengen.

Het is niet of/of natuurlijk, het zou altijd en/en moeten zijn. Maar ik heb liever dat mn stad zou opknappen dan dat ik met druk moet maken om die drugskoeriers die de douane niet eens voorbij komen..

Als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor mn eigen stek.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15450497
Ik vind het op zich wel een goed idee Het gaat niet eens zo zeer om het fluiten zelf, maar met name om de agressie die je achter je aan krijgt als je niet reageert op het gefluit. Ik zou het wel hilarisch vinden als ik word gevolgd door zo'n ventje en ik zie hem een boete krijgen
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  FOK!fotograaf dinsdag 16 december 2003 @ 11:32:58 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15451087
Nafluiten?? Hahaha, zijn er nog mensen die dat echt doen? T R I E S T
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Moderator dinsdag 16 december 2003 @ 11:39:06 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15451262
dat peuken-op-de-grond-slinger-verbod vond ik al onmogenlijk na te streven

nu gaan ze eerst naar de dame in kwestie vragen of ze het mooi vond en vervolgens naar de 'belager' om 40 piek te eisen, je zou denken dat het politieapparaat van een stad als Rotterdam belangrijkere zaken om handen heeft maar als dat niet zo is mogen ze gerust dit soort dingen doen van mij ... no point in having these people just standing around on my tax dollars

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_15451317
Zoals je het gisteren op TV zag (groepjes jongeren op CS die alles met rok nafloten en riepen) ben ik er helemaal voor. Zeker als je hoort dat men, als er niet op het fluiten wordt gereageerd, vaak de achtervolging in zet.

De politie zei trouwens ook dat het geen prioriteit heeft, maar iets om op te letten en het geeft ze een instrument om CS veiliger te maken.

En ja, het waren WEER die jongeren, ja. Het hadden overigens ook andere jongeren kunnen zijn. Maar die waren het weer niet.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_15451330
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:44 schreef Posdnous het volgende:
Belachelijk.

Wat moeten bouwvakkers nu doen om de tijd te doden?

Dan maar de radio harder. .
Goan!!!
  dinsdag 16 december 2003 @ 11:43:29 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_15451371
Sommige steden in Nederland hebben blijkbaar het beleid van een kleuterschool nodig. Het zal wel aan het type volk liggen. In weze is het goed vergelijkbaar met het onzin forum hier.
pi_15451403
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:55 schreef MALLENS het volgende:
geld dit ook voor ongewenst na sissen?
Bij ongewenst nasissen krijg je van mij een snoeiharde ram voor je harses.
Scheelt weer poen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')