quote:
El Moumni ,,ontsteld'' door brief Van BoxtelROTTERDAM (ANP) - De Rotterdamse imam El Moumni is geschokt door de brief die minister van Boxtel (integratiebeleid) hem vorige week heeft gestuurd. De bewindsman uitte hierin zijn verontwaardiging over de vermeende leugens van de imam.
,,Uw brief aan mij waarin ik als leugenaar ben afgeschilderd, heeft bij mij diepe sporen van ontsteltenis achtergelaten'', schreef de omstreden imam woensdag in een reactie op de brief van de minister.
In het gesprek dat Van Boxtel 23 mei met El Moumni had, wilde Van Boxtel twee dingen van de imam weten. Een daarvan was of de citaten van de imam in Vrij Nederland klopten. Het weekblad schreef El Moumni de uitspraak toe dat honden en varkens nog beter zijn dan homoseksuelen. El Moumni drukte Van Boxtel op het hart dat hij deze uitlatingen niet had gedaan in het vraaggesprek met Vrij Nederland.
Onderzoek
Uit een onderzoek naar preken van El Moumni in opdracht van Van Boxtel bleek vorige week dat de imam in Marokko dieren wel degelijk beter noemt dan homo's. Van Boxtel schreef hierop een boze brief naar El Moumni waarin hij liet weten hevig teleurgesteld zijn in de imam.
El Moumni zegt nu dat Van Boxtel in het gesprek op 23 mei specifiek naar zijn uitlatingen in het interview met Vrij Nederland vroeg, niet naar zijn preken. Die waren geen onderwerp van gesprek. ,,Bovendien, ik hoef mij bij u niet te verantwoorden voor de inhoud van mijn preken'', schrijft El Moumni in zijn reactie.
Hij heeft het dus wel gezegd!!, helemaal geen verkeerde vertaling ofzo, link123!! hij vond het alleen beter om te liegen (ikke niet begrepe)Preek
,De preek waarnaar u in uw brief refereert, dateert van zes jaar geleden en had geen enkele relatie met Europa, noch met Europeanen'', zegt de imam verder. In de bewuste preek citeert hij verzen uit de Koran waarin staat dat schriftgeleerden de daden van ,,onoplettende'' mensen lager kwalificeren dan de daden van honden, apen en varkens.
,,Dit oordeel betreft niet de mens, maar zijn daden Dat was de kern van mijn preek.'' Dat anderen in deze preek lezen dat de Europeanen lager zijn dan honden en varkens, kan volgens El Moumni het gevolg zijn van verkeerde interpretaties van zijn Arabische teksten.
Een woordvoerder van de minister meldde woensdag dat de minister zelf de brief nog niet heeft ontvangen. de pers is belangrijker??
quote:Bah. Ik keur zijn uitspraak absoluut niet goed, maar de manier waarop jij hier weer met teksten loopt te kwakken is ook van een bedroevend laag nivo
(ikke niet begrepe)
quote:Whatever Waspman. Laten we dat dan gaan invoeren: Verantwoording afleggen aan een minister over de inhoud van preken. Schaf lekker de scheiding tussen kerk en staat af, en veel plezier verder. Eikel!
El Moumni zegt nu dat Van Boxtel in het gesprek op 23 mei specifiek naar zijn uitlatingen in het interview met Vrij Nederland vroeg, niet naar zijn preken. Die waren geen onderwerp van gesprek. ,,Bovendien, ik hoef mij bij u niet te verantwoorden voor de inhoud van mijn preken'', schrijft El Moumni in zijn reactie.
quote:natuurlijk hoeft hij geen verantwoording af te leggen.. maar hij wist dondersgoed wat van Boxtel bedoelde, en dat hij zich er op zo'n manier probeert onderuit te lullen vind ik gewoon laf
Op woensdag 20 juni 2001 16:40 schreef links234 het volgende:[..]
Whatever Waspman. Laten we dat dan gaan invoeren: Verantwoording afleggen aan een minister over de inhoud van preken. Schaf lekker de scheiding tussen kerk en staat af, en veel plezier verder. Eikel!
quote:Waarom? Als van B. vraagt naar de inhoud van een interview met VN dit jaar, waarom zou je dan gaan lullen over een preek in marokko van (sinds wanneer is hij weg uit marokko?) 6 jaar terug?
Op woensdag 20 juni 2001 16:45 schreef waspman het volgende:[..]
natuurlijk hoeft hij geen verantwoording af te leggen.. maar hij wist dondersgoed wat van Boxtel bedoelde, en dat hij zich er op zo'n manier probeert onderuit te lullen vind ik gewoon laf
quote:Oh ja! Dat is een mooie! Wat ben jij een kneus zeg
Op woensdag 20 juni 2001 16:47 schreef links234 het volgende:[..]
Waarom? Als van B. vraagt naar de inhoud van een interview met VN dit jaar, waarom zou je dan gaan lullen over een preek in marokko van (sinds wanneer is hij weg uit marokko?) 6 jaar terug?
Alles lul je goed! Niet te geloven
Dus als de politie aan mij vraagt: Meneer, heeft u dat vermoorde kind in uw achtertuin begraven?
Ik: Nee meneer
En later blijkt dat ik het kind in mijn voortuin had begraven, dan zal ik tijdens de rechtszaak zeker stellen dat ik niet gelogen heb tijdens het verhoor omdat ze vroegen of ik het kind in de achtertuin heb begraven, en ze niks vroegen over de voortuin?
DAT is de redenatie die jij nu gebruikt
Het heeft ook totaal geen zin om daar tegenin te gaan, want jij luistert toch naar geen enkel argument
quote:niveau
Op woensdag 20 juni 2001 16:36 schreef MrBig het volgende:
nivo
quote:Goeie vergelijking ook. Vergelijken werkt ook zo goed in discussies. Maar als je het toch wilt doen:
Op woensdag 20 juni 2001 16:59 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh ja! Dat is een mooie! Wat ben jij een kneus zeg
Dus als de politie aan mij vraagt: Meneer, heeft u dat vermoorde kind in uw achtertuin begraven?
Ik: Nee meneerEn later blijkt dat ik het kind in mijn voortuin had begraven, dan zal ik tijdens de rechtszaak zeker stellen dat ik niet gelogen heb tijdens het verhoor omdat ze vroegen of ik het kind in de achtertuin heb begraven, en ze niks vroegen over de voortuin?
Het heeft ook totaal geen zin om daar tegenin te gaan, want jij luistert toch naar geen enkel argument
Je bent niet verplicht om dat soort dingen tegen de politie te zeggen.
quote:Als aan jouw gevraagd wordt of je tegen je moeder gezegd hebt dat je Links234 een kneus vind, en je antwoord daarop in alle eerlijkheid daar op "nee" (want ik neem toch aan dat je het daar niet over hebt met je moeder), dan mogen we jou voor een leugenaar uit maken omdat je het wel op Fok gezegd hebt?
Op woensdag 20 juni 2001 16:59 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh ja! Dat is een mooie! Wat ben jij een kneus zeg
Ik: Nee meneerEn later blijkt dat ik het kind in mijn voortuin had begraven, dan zal ik tijdens de rechtszaak zeker stellen dat ik niet gelogen heb tijdens het verhoor omdat ze vroegen of ik het kind in de achtertuin heb begraven, en ze niks vroegen over de voortuin?
quote:Ja, want dan heb ik het toch gedaan?
Op woensdag 20 juni 2001 17:11 schreef Doc het volgende:[..]
Als aan jouw gevraagd wordt of je tegen je moeder gezegd hebt dat je Links234 een kneus vind, en je antwoord daarop in alle eerlijkheid daar op "nee" (want ik neem toch aan dat je het daar niet over hebt met je moeder), dan mogen we jou voor een leugenaar uit maken omdat je het wel op Fok gezegd hebt?
Simpel zat
quote:Ook in topics van 6 jaar geleden op een ander forum?
Op woensdag 20 juni 2001 17:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ja, want dan heb ik het toch gedaan?
Simpel zat
quote:Heb jij nou een verrekte laag IQ of heb ik te hard aan m'n stickie lopen zuigen?
Op woensdag 20 juni 2001 17:16 schreef X-Ray het volgende:
Ja, want dan heb ik het toch gedaan?Simpel zat
quote:Deze geachte meneer El M. loopt al zo'n 25 jaar rond in NL, maar spreekt nog geen woord Nederlands.
Op woensdag 20 juni 2001 16:47 schreef links234 het volgende:[..]
Waarom? Als van B. vraagt naar de inhoud van een interview met VN dit jaar, waarom zou je dan gaan lullen over een preek in marokko van (sinds wanneer is hij weg uit marokko?) 6 jaar terug?
quote:Als ik dat had gedaan, is het antwoord ja
Op woensdag 20 juni 2001 17:18 schreef links234 het volgende:[..]
Ook in topics van 6 jaar geleden op een ander forum?
Jezus wat ben jij simpel zeg?!
Niet zo gek dat je je rot verveelt op je werk!
quote:Jij hebt te hard aan je stickie lopen zuigen
Op woensdag 20 juni 2001 17:19 schreef Koekepan het volgende:[..]
Heb jij nou een verrekte laag IQ of heb ik te hard aan m'n stickie lopen zuigen?
Ik kan trouwens wel wat beters voor je regelen als je dat wil hoor
Dat wiet roken is leuk als je 15 bent, maar als grote jongen is het niks natuurlijk
quote:Ach jee, daar hebben we onze huisdealer ook weer.
Op woensdag 20 juni 2001 17:22 schreef X-Ray het volgende:
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 17:22 schreef X-Ray het volgende:
Maar volgens mij las je toch niet goed. Je had het namelijk niet tegen je moeder verteld, dus je hád naar alle waarheid 'nee' kunnen zeggen.
quote:Je hebt gelijk
Op woensdag 20 juni 2001 17:25 schreef Koekepan het volgende:[..]
Maar volgens mij las je toch niet goed. Je had het namelijk niet tegen je moeder verteld, dus je hád naar alle waarheid 'nee' kunnen zeggen.
Maar dan gaat die vergelijking dus echt nergens over!
EL Moumni heeft het namelijk wel gezegd, alleen in een andere preek. Mist deze man dan daadwerkelijk het verstand om logisch na te denken?
Blijkbaar
quote:De opmerking van El-Moumni dat homo's ziek zijn heeft diepe sporen van ontsteltenis achtergelaten bij Nederlandse homo's, en niet alleen bij hen.
Op woensdag 20 juni 2001 16:32 schreef waspman het volgende:
spits:De Rotterdamse imam El Moumni is geschokt door de brief die minister van Boxtel (integratiebeleid) hem vorige week heeft gestuurd. De bewindsman uitte hierin zijn verontwaardiging over de vermeende leugens van de imam.
,,Uw brief aan mij waarin ik als leugenaar ben afgeschilderd, heeft bij mij diepe sporen van ontsteltenis achtergelaten'', schreef de omstreden imam woensdag in een reactie op de brief van de minister.
quote:Dat klopt, want El-Moumni heeft nooit een vraaggesprek gevoerd met Vrij Nederland. VN citeerde uit ''oud werk'' van El-Moumni, en dat is waar Van Boxtel ook op doelde.
In het gesprek dat Van Boxtel 23 mei met El Moumni had, wilde Van Boxtel twee dingen van de imam weten. Een daarvan was of de citaten van de imam in Vrij Nederland klopten. Het weekblad schreef El Moumni de uitspraak toe dat honden en varkens nog beter zijn dan homoseksuelen. El Moumni drukte Van Boxtel op het hart dat hij deze uitlatingen niet had gedaan in het vraaggesprek met Vrij Nederland.
quote:Het ging niet om een interview met VN, maar over zijn preekboeken. Van Boxtel wilde weten of El-Mouni dat ooit gezegd had.
OnderzoekUit een onderzoek naar preken van El Moumni in opdracht van Van Boxtel bleek vorige week dat de imam in Marokko dieren wel degelijk beter noemt dan homo's. Van Boxtel schreef hierop een boze brief naar El Moumni waarin hij liet weten hevig teleurgesteld zijn in de imam.
quote:Gelul van een dronken aardbei.
Preek
,De preek waarnaar u in uw brief refereert, dateert van zes jaar geleden en had geen enkele relatie met Europa, noch met Europeanen'', zegt de imam verder. In de bewuste preek citeert hij verzen uit de Koran waarin staat dat schriftgeleerden de daden van ,,onoplettende'' mensen lager kwalificeren dan de daden van honden, apen en varkens.
,,Dit oordeel betreft niet de mens, maar zijn daden. Dat was de kern van mijn preek.'' Dat anderen in deze preek lezen dat de Europeanen lager zijn dan honden en varkens, kan volgens El Moumni het gevolg zijn van verkeerde interpretaties van zijn Arabische teksten.
In de preekbundel, die als boek is uitgegeven, staat dat West Europeanen lager zijn dan varkens en honden omdat ze homohuwelijken tolereren.
Verder blijkt dat El-Moumni onze westerse samneleving verfoeit. Maar het is wel de samenleving waarin zijn geloofsgenoten moeten integreren.
quote:Uiteraard. De media-propaganda machine van de molslims werk op volle toeren.
Een woordvoerder van de minister meldde woensdag dat de minister zelf de brief nog niet heeft ontvangen.
Een brief eerder in de openbaarheid brengen dan dat de afzender hem ontvangen heeft. Wat een toonbeeld van beschaving.
quote:Moslims mogen geen alcohol drinken
Op woensdag 20 juni 2001 17:56 schreef R@b het volgende:
Gelul van een dronken aardbei.
quote:Aardbeien wel! nu weten we zijn echte identiteit
Op woensdag 20 juni 2001 18:08 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Moslims mogen geen alcohol drinken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |