abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2003 @ 17:31:57 #1
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_15406563
Immigratie bedreigt niet alleen de democratie, maar ook de verzorgingsstaat.

Het risico is vooral groot wanneer de immigratie niet wordt gecontroleerd door degenen die gastheer zijn voor de nieuwkomers, maar plaatsvindt via asielprocedures, gezinsvorming en gezinshereniging. Uit de hele wereld reppen zich mee-eters naar onze staatsruif. Volgens berekeningen van de econoom Pieter Lakeman hebben immigranten en hun nazaten de autochtone bevolking tot nu toe bijna honderd miljard euro gekost. Je kunt het mensen uit de derde wereld niet kwalijk nemen dat ze verhuizen naar een land waar het geld op straat ligt; wel de nationale overheid dat zij het geld van de belastingbetalers op straat smijt.

Eens of niet mee eens ?

[b]Andersdenken hoeft niet, zélf denken wél.[/b][url] http://www.democrates.net[/url]
  zondag 14 december 2003 @ 17:33:59 #2
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_15406608
Het is wel een beetje kort door de bocht, maar in princiepe ben ik het wel met je eens.
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_15406614
Wat is je oplossing dan, geen immigranten meer of immigranten mogen geen gebruik meer maken van collectieve goederen
  zondag 14 december 2003 @ 17:37:31 #4
73849 moezza
Trust but verify
pi_15406679
Immigratie hoeft de democratie absoluut niet te bedreigen, zolang er maar een nuchter beleid gevoerd wordt omtrent de immigratie waardoor het land niet overvol raakt en zolang de immigranten genoeg voorbereid worden op de samenleving. Daarnaast kunnen ze juist de democratie verbeteren ipv bedreigen, aangezien andere invalshoeken kunnen geven aan onze cultuur. Dus ik ben het niet met je eens.
Vergeetachtigheid is een vorm van vrijheid.
  zondag 14 december 2003 @ 17:37:48 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15406685
Je stelling impliceert dat immigranten de democratie bedreigen. Wil je dat nader uitleggen?

Natuurlijk is ongebreidelde immigratie niet goed voor de verzorgingsstaat. Dan krijg je veel economische gelukszoekers die kunnen meeprofiteren hier.

En de belastnigcenten worden niet op straat gegooid. Het is weinig relevant. Als je niet wilt dat mensen hier komen om een uitkering te plukken oid, dan moet je dat dmv het immigratiebeleid aanpakken.

[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 14-12-2003 17:38]

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15406694
volledig met je eens
pi_15406888
Mee eens!
20-07: U2 @ Arena, Amsterdam
24-09: U2 @ Meadowlands, New York
25-09: U2 @ Meadowlands, New York
  zondag 14 december 2003 @ 17:50:11 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_15406995
Op zich mee eens. Mensen die hier uit puur economisch overwegingen heen verhuizen kunnen we niet tot in het oneindige toelaten. We doen dat volgens mij ook niet, maar door bepaalde regelingen komen er wellicht meer binnen dan we zouden willen. Hier moet dan ook kritisch naar gekeken worden.
Verder ben ik wel benieuwd naar de berekening die tot dat bedrag heeft geleid. Heb je daar misschien een bron van?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_15407027
Jij legt het probleem bij de immigranten neer. Ik leg het probleem bij de verzorgingsstaat neer. Het is fundamenteel fout. Een participatiestaat werkt veel beter en is ook ideologisch te prefereren.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zondag 14 december 2003 @ 17:51:48 #10
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_15407038
eens!
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
  zondag 14 december 2003 @ 17:53:53 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_15407101
[offtopic]
quote:
There are 11 different people, those who can read binary and those who can't
*proest*
[/offtopic]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_15407117
k snap je tekst niet
046
Dank aan Yeahinho
pi_15409527
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:51 schreef UnderWorld_ het volgende:
Jij legt het probleem bij de immigranten neer. Ik leg het probleem bij de verzorgingsstaat neer. Het is fundamenteel fout. Een participatiestaat werkt veel beter en is ook ideologisch te prefereren.
Dit begint eng te worden.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 22:00 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb wel meer liberale oplossingen voor die problemen dan röntgenstraal of sommige andere users. En zeker met problemen met allochtonen kan je zien dat die opgelost kunnen worden door meer vrijheid en verantwoordelijkheid en dus een ander beleid wat zeker niet lijkt op de verzorgingsstaat. Die problemen laten imo dus gewoon goed zien dat Nederland niet goed draait. Ik heb meer tegen het algemene Nederlandse beleid van teweinig verantwoordelijkheid geven aan de burgers, en ik vind het dus ook niet heel erg dat allochtonen daar gemiddeld meer misbruik van maken, want ze laten gewoon goed zien dat Nederland verkeerd bezig is.

zondag 14 december 2003 @ 19:46:30 #14
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15409833
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:31 schreef Luis het volgende:
Immigratie bedreigt niet alleen de democratie, maar ook de verzorgingsstaat.

Het risico is vooral groot wanneer de immigratie niet wordt gecontroleerd door degenen die gastheer zijn voor de nieuwkomers, maar plaatsvindt via asielprocedures, gezinsvorming en gezinshereniging. Uit de hele wereld reppen zich mee-eters naar onze staatsruif. Volgens berekeningen van de econoom Pieter Lakeman hebben immigranten en hun nazaten de autochtone bevolking tot nu toe bijna honderd miljard euro gekost. Je kunt het mensen uit de derde wereld niet kwalijk nemen dat ze verhuizen naar een land waar het geld op straat ligt; wel de nationale overheid dat zij het geld van de belastingbetalers op straat smijt.

Eens of niet mee eens ?

Ter informatie en voor de volledigheid zien wij graag de bron van dit fraai stukje er bij gegeven: http://www.democrates.net/multikul/ondergang.htm
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  zondag 14 december 2003 @ 19:49:39 #15
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15409920
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:46 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ter informatie en voor de volledigheid zien wij graag de bron van dit fraai stukje er bij gegeven: http://www.democrates.net/multikul/ondergang.htm

Leuke bron. Alleen al de kop en de naam van de link
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_15411198
Copy/paste zonder bronvermelding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')