Maar toch, klote voor je
Me vriendin heeft altijd zere nek/hoofdpijn egt heel erg, nix helpt ... medicijnen/therapie etc. etc. etc. alles ziet er goed uit.. en tis geen migraine .. egt klote
quote:Dat denk ik dus ook, waarschijnlijk is er echt vrijwel niks aan te doen, maar wellicht heeft toch iemand er ervaring mee.
Op woensdag 10 december 2003 17:28 schreef Walterius het volgende:
Hee ik wil niet vervelend zijn, maar als al die artsen ed. je niet kunnen helpen, en je al 9 jaar met dit probleem zit, vreesch ik dat je weinig kans hebt om op een forum als dit wel te kunnen worden geholpen...Maar toch, klote voor je
Dan kunnen namelijk bepaalde spieren aantrekken, wat pijn veroorzaakt...
ben de enigste in de fam die dit heeft.
ben de laatste tijd lichtelijk gestressed. maar vroeger was ik dat nog niet. het is ook echt een winter stressje... niets bijzonders
heb er voor de rest geen hoofdpijn of i.d. bij.
fantoompijn is het ook niet.. de pijn/last is er echt, het is ook te voelen aan de spieren, dat zijn vaak wat hard en zwaar. maar er is niets mis mee.
ik knarsetand ook niet, dat schijnt ook te kunnen. en je kunt dezel klachten krijgen van bijv. een verkeerd gevulde kies in je mond, zodat deze niet symetrisch dichtgaat, dit "tandarts"onderzoek krijg ik nog, maar heb niet het idee, dat mijn mond niet goed dicht gaat.
ik hoop vooral op ervaringen, meningen en e.v.t. goeie raad. er zijn veel alternatieve geneeswijzen, accupunctuur doe ik dus al, en dit helpt. maar het effect is niet blijvend. 1 a 2 dagen meestal.
iets wat opvalt, heb een paar maanden gelede bij het snowboarden een behoorlijke klapper gemaakt, gedeeltelijk op mijn nek beland. (half-pipe, klotending) en toen heb ik 1,5 week echt helemaal geen last gehad, zelfs mijn normale pijn was weg. en langzaam trok het erweer in.
ik weet dat er veel meer van die oosterse geneeswijzen zijn, met drukpunten ofzo. maar er moet toch meer zijn... insmeren met midalgan of tijgerbalsem of i.d. helpt ook niet
quote:Moet je die nek dan niet eens een keer laten kraken of iets dergelijks? Kijken hoe het is om zo nu en dan iemand wat druk uit te laten oefenen?
Op woensdag 10 december 2003 17:39 schreef Agressor het volgende:
heb er voor de rest geen hoofdpijn of i.d. bij.
fantoompijn is het ook niet.. de pijn/last is er echt, het is ook te voelen aan de spieren, dat zijn vaak wat hard en zwaar. maar er is niets mis mee.
ik knarsetand ook niet, dat schijnt ook te kunnen. en je kunt dezel klachten krijgen van bijv. een verkeerd gevulde kies in je mond, zodat deze niet symetrisch dichtgaat, dit "tandarts"onderzoek krijg ik nog, maar heb niet het idee, dat mijn mond niet goed dicht gaat.ik hoop vooral op ervaringen, meningen en e.v.t. goeie raad. er zijn veel alternatieve geneeswijzen, accupunctuur doe ik dus al, en dit helpt. maar het effect is niet blijvend. 1 a 2 dagen meestal.
iets wat opvalt, heb een paar maanden gelede bij het snowboarden een behoorlijke klapper gemaakt, gedeeltelijk op mijn nek beland. (half-pipe, klotending) en toen heb ik 1,5 week echt helemaal geen last gehad, zelfs mijn normale pijn was weg. en langzaam trok het erweer in.
Ik was ook wanhopig na jarenlang hoofdpijn, en in de loop der jaren kon ik me steeds minder goed bewegen. Op het laatst kon ik niet eens meer opzij kijken zonder m'n hele lichaam mee te draaien. Eigenlijk had ik altijd pijn, maar ergens wen je eraan...
Hoevaak ik niet bij de fysio- en manuele therapeut ben geweest...
Zij focusten zich dus elke keer op mijn nek, terwijl de osteopaat een scheef bekken constateerde, waar volgens hem alle ellende vandaan kwam: 3 cm. verschil, vandaar dat het leek of de ene broekspijp langer was dan de andere.
Ben in totaal 4 keer heen geweest, hij heeft zo'n beetje alle wervels moeten losmaken, maar het gaat nu stukken beter, m'n spieren zijn zich alleen nog aan het aanpassen, dat duurt na zoveel jaar wel even.
Normaal gesproken zijn 2 behandelingen voldoende.
De meeste verzekeringen vergoeden tweederde deel van de kosten, 1 behandeling kost ¤ 60,-
Lange post! Bedankt voor het lezen.
quote:Er zijn er niet zoveel, kan zijn dat je dus een stukje moet reizen.
Op woensdag 10 december 2003 18:02 schreef Agressor het volgende:
mmm, hier heb ik dus wat aan, gelijk morgen eentje bellen
thnx
Succes.
quote:Nou, ik wilde het net posten!
Op woensdag 10 december 2003 17:53 schreef CartWOman het volgende:
Als je alles hebt geprobeert: afspraak maken met een osteopaat.
Die bekijken/onderzoeken het gehele plaatje: gewrichten, organen en zenuwstelsel.
quote:Bijzondere ervaring, hè?
Op woensdag 10 december 2003 18:11 schreef Moonah het volgende:[..]
Nou, ik wilde het net posten!
Ik ben sinds kort bij een osteopaat ivm hoofdpijnaanvallen.
Daarnaast heb ik ook chronisch last van mijn nek, maar daar had ik me allang bij neergelegd. Het is een varierende pijn, soms kan ik niet eens omkijken in de auto, soms straalt het uit naar mijn arm.
Wat schetst mijn verbazing? Sinds ik bij die osteopaat ben, is ook mijn nek minder pijnlijk. Dus het is voor jou ook echt het proberen waard.
M'n lichaam is zich nog steeds aan het aanpassen, nog even doorzetten.. eind januari nog voor een controle-behandeling en dan is het klaar.
Heerlijk gewoon.
Jij ook succes verder, Moonah! Gaat goedkomen.
quote:Elke dag ibuprofen? Da's heeeeel ongezond. Ibuprofen is rotzooi.
Op woensdag 10 december 2003 18:44 schreef CartWOman het volgende:[..]
Bijzondere ervaring, hè?
M'n benen zijn gewoon weer even lang...
En ik slikte elke morgen een Ibuprofen 400 mg. na het opstaan, anders kon ik niet functioneren.
Nu alleen nog bij een opkomende migraine of maandelijkse hoofdpijn.
ha geweldig... twee in de buurt, een of 30 km afstand, en op 4 km afstand....
nog nooit van eens osteopeet gehoord trouwens... bel hem gelijk op, hopende dat het uiteindelijk wat word
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |