abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2003 @ 17:24:17 #1
14197 Agressor
The Truth Is In Here
pi_15306837
komt ie... ik heb al vanaf mijn 12 ongeveer, ben nu 21, continu last van mijn nek.
Dit trekt door naar mijn kaken, waardoor ik soms een vreemdekaakbeweging maak, om mijn nek spieren aan te trekken.
Heb al veel geprobeert, chiropraktie,fysio, speciale kussens, stoelen etc.etc. het laatste jaar heb ik eindelijk een goede fysio/accupuncturist die mijn probleem begrijp, maar er ook niets aan kan doen, 2 keer in de week mag ik heen, en dan is het ook genieten, 1 dag geen last meer.
Heb al mri/cat scan gehad, rontgen ook al, niets mis met mijn nek, geen versleten werfels, geen verkeerde houding, loop goed, mijn lek is qua lenigheid/soepelheid top!, ook niet stijf. en toch elke keer die pijn weer. dokteren/artsen fysio's e.d. weten het niet meer. ikzelf ook niet. ben een fanatiek sporter. wielrennen,fitness,karate,tajchi. dus dat is het probleem ook niet. lichaamelijk 100 procent in orde, maar puur mijn nek. iemand nog alternatieven/ervaringen voor wat ik zou kunnen doen??? er moet toch iets zijn??
Always walk without Rythem, so you won't attract worm!
  woensdag 10 december 2003 @ 17:28:51 #2
62123 Walterius
Echt zuppah vetjâhs!
pi_15306959
Hee ik wil niet vervelend zijn, maar als al die artsen ed. je niet kunnen helpen, en je al 9 jaar met dit probleem zit, vreesch ik dat je weinig kans hebt om op een forum als dit wel te kunnen worden geholpen...

Maar toch, klote voor je

[url=http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=5a5gsud3][b]Steun mij met KoC[/b][/url]
  woensdag 10 december 2003 @ 17:29:04 #3
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_15306966
-edit-niet leuk

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 10-12-2003 17:48]

pi_15306973
Hebben meer mensen in je familie deze pijn, misschien is het wel erfelijk!
pi_15306982
*herkent*

Me vriendin heeft altijd zere nek/hoofdpijn egt heel erg, nix helpt ... medicijnen/therapie etc. etc. etc. alles ziet er goed uit.. en tis geen migraine .. egt klote

pi_15307006
Het zou natuurlijk ook phantoompijn kunnen zijn waar veel mensen last van hebben. Misschien moet je het tussen je oren zoeken en niet lichamelijk.
  woensdag 10 december 2003 @ 17:31:00 #7
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_15307007
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:28 schreef Walterius het volgende:
Hee ik wil niet vervelend zijn, maar als al die artsen ed. je niet kunnen helpen, en je al 9 jaar met dit probleem zit, vreesch ik dat je weinig kans hebt om op een forum als dit wel te kunnen worden geholpen...

Maar toch, klote voor je

Dat denk ik dus ook, waarschijnlijk is er echt vrijwel niks aan te doen, maar wellicht heeft toch iemand er ervaring mee.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  woensdag 10 december 2003 @ 17:31:58 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_15307034
Ben je misschien wat erg gestressed??

Dan kunnen namelijk bepaalde spieren aantrekken, wat pijn veroorzaakt...

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_15307119
stil eens
Liberty is the souls right to breathe. If the soul can't take a long hard breath laws are girded too tight. Without liberty, man is a syncope.
  woensdag 10 december 2003 @ 17:39:54 #10
14197 Agressor
The Truth Is In Here
pi_15307219
(stil eens ???????????????)

ben de enigste in de fam die dit heeft.
ben de laatste tijd lichtelijk gestressed. maar vroeger was ik dat nog niet. het is ook echt een winter stressje... niets bijzonders

heb er voor de rest geen hoofdpijn of i.d. bij.
fantoompijn is het ook niet.. de pijn/last is er echt, het is ook te voelen aan de spieren, dat zijn vaak wat hard en zwaar. maar er is niets mis mee.
ik knarsetand ook niet, dat schijnt ook te kunnen. en je kunt dezel klachten krijgen van bijv. een verkeerd gevulde kies in je mond, zodat deze niet symetrisch dichtgaat, dit "tandarts"onderzoek krijg ik nog, maar heb niet het idee, dat mijn mond niet goed dicht gaat.

ik hoop vooral op ervaringen, meningen en e.v.t. goeie raad. er zijn veel alternatieve geneeswijzen, accupunctuur doe ik dus al, en dit helpt. maar het effect is niet blijvend. 1 a 2 dagen meestal.

iets wat opvalt, heb een paar maanden gelede bij het snowboarden een behoorlijke klapper gemaakt, gedeeltelijk op mijn nek beland. (half-pipe, klotending) en toen heb ik 1,5 week echt helemaal geen last gehad, zelfs mijn normale pijn was weg. en langzaam trok het erweer in.

ik weet dat er veel meer van die oosterse geneeswijzen zijn, met drukpunten ofzo. maar er moet toch meer zijn... insmeren met midalgan of tijgerbalsem of i.d. helpt ook niet

woensdag 10 december 2003 @ 17:41:54 #11
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_15307271
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:39 schreef Agressor het volgende:
heb er voor de rest geen hoofdpijn of i.d. bij.
fantoompijn is het ook niet.. de pijn/last is er echt, het is ook te voelen aan de spieren, dat zijn vaak wat hard en zwaar. maar er is niets mis mee.
ik knarsetand ook niet, dat schijnt ook te kunnen. en je kunt dezel klachten krijgen van bijv. een verkeerd gevulde kies in je mond, zodat deze niet symetrisch dichtgaat, dit "tandarts"onderzoek krijg ik nog, maar heb niet het idee, dat mijn mond niet goed dicht gaat.

ik hoop vooral op ervaringen, meningen en e.v.t. goeie raad. er zijn veel alternatieve geneeswijzen, accupunctuur doe ik dus al, en dit helpt. maar het effect is niet blijvend. 1 a 2 dagen meestal.

iets wat opvalt, heb een paar maanden gelede bij het snowboarden een behoorlijke klapper gemaakt, gedeeltelijk op mijn nek beland. (half-pipe, klotending) en toen heb ik 1,5 week echt helemaal geen last gehad, zelfs mijn normale pijn was weg. en langzaam trok het erweer in.

Moet je die nek dan niet eens een keer laten kraken of iets dergelijks? Kijken hoe het is om zo nu en dan iemand wat druk uit te laten oefenen?
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  woensdag 10 december 2003 @ 17:44:04 #12
14197 Agressor
The Truth Is In Here
pi_15307327
heb ik dus al gehad. chiropraktie... en manuale therapie... helpt ook niets..
pi_15307567
Als je alles hebt geprobeert: afspraak maken met een osteopaat.
Die bekijken/onderzoeken het gehele plaatje: gewrichten, organen en zenuwstelsel.

Ik was ook wanhopig na jarenlang hoofdpijn, en in de loop der jaren kon ik me steeds minder goed bewegen. Op het laatst kon ik niet eens meer opzij kijken zonder m'n hele lichaam mee te draaien. Eigenlijk had ik altijd pijn, maar ergens wen je eraan...
Hoevaak ik niet bij de fysio- en manuele therapeut ben geweest...

Zij focusten zich dus elke keer op mijn nek, terwijl de osteopaat een scheef bekken constateerde, waar volgens hem alle ellende vandaan kwam: 3 cm. verschil, vandaar dat het leek of de ene broekspijp langer was dan de andere.
Ben in totaal 4 keer heen geweest, hij heeft zo'n beetje alle wervels moeten losmaken, maar het gaat nu stukken beter, m'n spieren zijn zich alleen nog aan het aanpassen, dat duurt na zoveel jaar wel even.
Normaal gesproken zijn 2 behandelingen voldoende.

De meeste verzekeringen vergoeden tweederde deel van de kosten, 1 behandeling kost ¤ 60,-

Lange post! Bedankt voor het lezen.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 10 december 2003 @ 18:02:49 #14
14197 Agressor
The Truth Is In Here
pi_15307836
mmm, hier heb ik dus wat aan, gelijk morgen eentje bellen
thnx
pi_15307902
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:02 schreef Agressor het volgende:
mmm, hier heb ik dus wat aan, gelijk morgen eentje bellen
thnx
Er zijn er niet zoveel, kan zijn dat je dus een stukje moet reizen.

Succes.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_15308072
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:53 schreef CartWOman het volgende:
Als je alles hebt geprobeert: afspraak maken met een osteopaat.
Die bekijken/onderzoeken het gehele plaatje: gewrichten, organen en zenuwstelsel.
Nou, ik wilde het net posten!
Ik ben sinds kort bij een osteopaat ivm hoofdpijnaanvallen.
Daarnaast heb ik ook chronisch last van mijn nek, maar daar had ik me allang bij neergelegd. Het is een varierende pijn, soms kan ik niet eens omkijken in de auto, soms straalt het uit naar mijn arm.
Wat schetst mijn verbazing? Sinds ik bij die osteopaat ben, is ook mijn nek minder pijnlijk. Dus het is voor jou ook echt het proberen waard.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_15308906
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, ik wilde het net posten!
Ik ben sinds kort bij een osteopaat ivm hoofdpijnaanvallen.
Daarnaast heb ik ook chronisch last van mijn nek, maar daar had ik me allang bij neergelegd. Het is een varierende pijn, soms kan ik niet eens omkijken in de auto, soms straalt het uit naar mijn arm.
Wat schetst mijn verbazing? Sinds ik bij die osteopaat ben, is ook mijn nek minder pijnlijk. Dus het is voor jou ook echt het proberen waard.

Bijzondere ervaring, hè?
M'n benen zijn gewoon weer even lang...
En ik slikte elke morgen een Ibuprofen 400 mg. na het opstaan, anders kon ik niet functioneren.
Nu alleen nog bij een opkomende migraine of maandelijkse hoofdpijn.

M'n lichaam is zich nog steeds aan het aanpassen, nog even doorzetten.. eind januari nog voor een controle-behandeling en dan is het klaar.
Heerlijk gewoon.
Jij ook succes verder, Moonah! Gaat goedkomen.

woensdag 10 december 2003 @ 19:10:57 #18
62123 Walterius
Echt zuppah vetjâhs!
pi_15309689
Hee, fijn voor jullie allemaal dat zo'n osteopaat goed werkt!
Topicstarter: sorry dat ik zo'n doemdenker ben geweest, zal het nooit meer doen
Succes!
[url=http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=5a5gsud3][b]Steun mij met KoC[/b][/url]
pi_15309992
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:44 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Bijzondere ervaring, hè?
M'n benen zijn gewoon weer even lang...
En ik slikte elke morgen een Ibuprofen 400 mg. na het opstaan, anders kon ik niet functioneren.
Nu alleen nog bij een opkomende migraine of maandelijkse hoofdpijn.

Elke dag ibuprofen? Da's heeeeel ongezond. Ibuprofen is rotzooi.
Ik slikte niets tegen die hoofdpijn, hielp toch niet. Gewoon een of twee dagen in/op bed.
Ik heb nu drie behandelingen gehad. En in die tijd voelde ik twee keer hoofdpijn komen opzetten, maar die heeft niet doorgezet. Was na een half uurtje (ipv voorheen dus uren tot dagen) helemaal weg.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 december 2003 @ 21:17:30 #20
14197 Agressor
The Truth Is In Here
pi_15313706
http://www.osteopathy.nl/index-osteopathie.htm

ha geweldig... twee in de buurt, een of 30 km afstand, en op 4 km afstand....
nog nooit van eens osteopeet gehoord trouwens... bel hem gelijk op, hopende dat het uiteindelijk wat word

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')