abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2003 @ 09:17:07 #1
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15294491
Frontpage nieuws:
quote:
Om voor de zieke kinderen in het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam een eigen bioscoop te bekostigen waar kinderen zelfs met bed en al naartoe zouden kunnen, heeft de stichting 'Vrienden van Sophia' een kerstactie opgestart.

Voor de deur van het ziekenhuis staat een 24 meter hoge kerstboom, die volgehangen moet worden met lampjes. Deze lampjes kun je kopen voor ¤ 5,- per stuk, en het doel is de boom vol te hebben op kerstavond 24 december, zodat de kinderen met het vooruitzicht op wat meer plezier en vertier de kerst in kunnen gaan.

Vanaf 8 december komt voor het Sophia een enorme koninklijke kerstboom van ruim 24 meter te staan. Wij steken voor elke ¤ 5 die u schenkt een lampje aan. In hun uitzendingen gaan Radio en TV Rijnmond proberen zoveel mogelijk lampjes te verkopen. Hoe meer lichtjes, hoe feestelijker de kerstboom. Bovendien komt met elk lampje de komst van de kinderbioscoop een stapje dichterbij.

Naar aanleiding hiervan heeft FOK! besloten een steentje bij te dragen, en daarnaast een oproep te doen naar alle gebruikers en bezoekers van FOK! om mee te doen.

Hoe doe je mee ?
Op twee manieren. Via, en uit naam van, FOK! door een donatie van minimaal ¤ 5,- en indien hoger in stappen van ¤ 5,- over te maken naar:

rabobank rotterdam
nr 15.91.40.412
tnv J.H. Roodbol-Harwig
ovv 'Sophia Actie' en je eventuele usernummer.
Op het forum krijgt iedere deelnemer die zijn usernummer vermeldt de tag 'lichtje voor Sophia'. Op de Frontpage zullen voor elke ¤5,- donatie 20 postpunten worden toegekend aan de betreffende user. Tot en met 20 december zullen dan ook niet zonder donatie nieuwe punten worden toegekend.
Wil je echt niet doneren kun je na 20 december weer mailen voor nieuwe punten.

Natuurlijk kun je ook direct je donatie storten op
postbank nr 70.167
tnv stichting vrienden van Sophia
Rotterdam.

Wij hopen op meerdere gevulde kerstbomen voor deze kinderen en we hopen dan ook dat iedereen, met de kerstgedachte in het achterhoofd, een steentje lampje zal bijdragen.

Voor bedrijven die willen adverteren op FOK! is nu de kans een banner een maand mee te laten draaien op het forum.
Voor ¤ 1000,- draait uw banner 31 dagen mee op het fokforum. De ¤ 1000,- zal in zijn geheel worden overgemaakt naar de kerstactie voor het Sophia kinderziekenhuis.
Mail naar danny@fok.nl voor meer informatie.

Deze actie loopt tot en met 20 december. Op 21 december om 0:00 uur zal het totaal opgehaalde bedrag worden overgemaakt.

Wie hebben al punten en een tagje ?
brighteyes, wimpyspc, fratz, reintje, dr.dunno, jan-jaap, libris, systemlord, joz, chandler, quietguy, strebor, klijne, roönaän, troel, macmanus, zolena, static, golfer, 101, dwerg, jolene, _flash_, b03s, yog, spacemangraig, thaduck, sadkingbilly, gabberhead, tony_montana67, louise (niet geregistreerd), Loesje29, robh, veekeend, ilsjuhh, belsen, gateway, j.m. klunder (geen useraccount opgegeven, mail even naar danny@fok.nl !)

Ik vind het eigenlijk te triest dat mensen een speciale tag krijgen als ze iets doneren. Sorry hoor, maar zo'n donantie geef je uit liefdadigheid, niet voor een extra tag. Een donatie geef je ook anoniem en daar moet je niet mee pronken. Het is immers niet bedoeld om jezelf een imago als weldoener aan te meten, maar enkel en alleen om anderen te helpen.

Ik vind het een mooi gebaar van Fok! en uiteindelijk komt het de goede zaak alleen maar ten goede, maar ik weet zeker dat er users zijn die die 5 euro voor de tag overmaken, niet voor de kindertjes. Bah.

woensdag 10 december 2003 @ 09:18:58 #2
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_15294518
Mee eens. Zon donatie doe je omdat je er om geeft. Niet om een speciale tag te krijgen.
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_15294536
ben ik het helemaal mee eens, je betaalt namelijk voor +20 punten op de FP
pi_15294539
Alsof het die koters ook maar iets uitmaakt waarom mensen geld naar een goed doel overmaken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 10 december 2003 @ 09:20:51 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15294552
oh dus daar slaat de tag achter de naam van Static op
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15294607
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:18 schreef ByteMe het volgende:

Niet om een speciale tag te krijgen.

Ach, als het helpt om zo meer mensen te krijgen die iets doneren dan heiligt het doel toch wel de middelen?
Ik wil best wel doneren, maar op zo'n tagje zit ik niet te wachten
pi_15294652
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:24 schreef calvobbes het volgende:

Ik wil best wel doneren, maar op zo'n tagje zit ik niet te wachten

Ja nou en of, ik wil ook best wel doneren maar ik vind het een schande dat mijn geld dan voor lichtjes in een kerstboom gebruikt wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 10-12-2003 09:31]

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 10 december 2003 @ 09:27:30 #8
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_15294662
tag's punten ??? waar hebben jullie het in godsnaam over ?????
  woensdag 10 december 2003 @ 09:27:44 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_15294665
Pssst:
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 13:18 schreef QyRoZ het volgende:
Welkom bij de Frequently Asked Questions (F.A.Q.) van het Klaagbaak forum

Waar is Klaagbaak niet voor bedoeld?
Klaagbaak is niet bedoeld voor het klagen over Fok!, de Fok!crew, medegebruikers, topics op Fok, berichten en reacties op de Frontpage, banners op Fok of andere internetfora. Topics die hierover gaan worden dan ook zonder pardon gesloten. Vragen en/of opmerkingen die Fok!-gerelateerd zijn horen thuis in Feedback. Ook geklaag over het gedrag van users en/of crewleden, hun manier van schrijven, quoten en dergelijke hoort hier NIET thuis.

Bovenstaande regels gelden ook voor klagen over dingen als de sfeer op Fok, het gedrag van users, dat van de Fok!crew en crew-beslissingen. Klaagbaak is een forum wat bedoeld is voor allerdaagse in-real-life ergernissen, niet voor gedrag op fora, websites en dergelijke.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_15294668
Dit mag naar Feedback.
For great justice!
pi_15294685
Stelletje azijnpissende kutkneuzen.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
pi_15294689
Mee eens, echt weer een kijk-ons-eens-nobel-en-interessant-doen-terwijl-we-ook-nog-wat-reclame-voor-onzelf-maken actie van Fok! Voor de mensen die hier geen behoefte aan hebben kunnen ze het geld rechtsreeks hiernaartoe overmaken:

Stort ¤ 5 per lichtje op postbanknr. 70.167 t.n.v. Stichting Vrienden van het Sophia, Rotterdam.

Heb ik inmiddels ook gedaan.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 10 december 2003 @ 09:29:16 #13
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_15294692
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:18 schreef ByteMe het volgende:
Mee eens. Zon donatie doe je omdat je er om geeft. Niet om een speciale tag te krijgen.
Klopt.

Die tag kan mij persoonlijk gestolen worden, die punten ook. Maar toch vind ik het persoonlijk wel leuk om te zien welke mensen allemaal meedoen

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 10 december 2003 @ 09:30:36 #14
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15294712
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:27 schreef static het volgende:
Pssst:<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op woensdag 8 januari 2003 13:18 schreef QyRoZ het volgende:
Welkom bij de Frequently Asked Questions (F.A.Q.) van het Klaagbaak forum

Waar is Klaagbaak niet voor bedoeld?
Klaagbaak is niet bedoeld voor het klagen over Fok!, de Fok!crew, medegebruikers, topics op Fok, berichten en reacties op de Frontpage, banners op Fok of andere internetfora. Topics die hierover gaan worden dan ook zonder pardon gesloten. Vragen en/of opmerkingen die Fok!-gerelateerd zijn horen thuis in Feedback. Ook geklaag over het gedrag van users en/of crewleden, hun manier van schrijven, quoten en dergelijke hoort hier NIET thuis.

Bovenstaande regels gelden ook voor klagen over dingen als de sfeer op Fok, het gedrag van users, dat van de Fok!crew en crew-beslissingen. Klaagbaak is een forum wat bedoeld is voor allerdaagse in-real-life ergernissen, niet voor gedrag op fora, websites en dergelijke.<hr></blockquote>

quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:27 schreef QyRoZ het volgende:
Dit mag naar Feedback.
Helemaal niet, als je tussen de regels door leest zie je dat het gaat over het idee dat mensen iets moeten krijgen om nog wat te doneren! Dat ik als voorbeeld Fok! heb genomen (spreekt veel mensen hier aan) doet daar niets aan af. Terug naar Klaagbaak svp.
pi_15294714
Je zou ook een keer iets als groep ondernemen he? Waarom GVD nou weer per se het negatieve eruit lichten (haha)? Er wordt grof geld ingezameld, en in ruil krijgt fok wat publiciteit (wellicht) en een user een tag. Nou nou, poeh poeh. Het gaat niet anders in liefdadigheidsland.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
pi_15294720
jankballen...
als je niet zo'n tag wil, dan geef je toch gewoon je account-nr. niet door...

woensdag 10 december 2003 @ 09:31:13 #17
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_15294728
Ik vind het een prachtige actie van FOK!
Binnenkort komen ook mijn vijf eurotjes jullie kant op en die tag mag dan wel wegblijven
»» Democracy is so overrated »»
  woensdag 10 december 2003 @ 09:32:00 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_15294746
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:30 schreef Kapoentje het volgende:
Je zou ook een keer iets als groep ondernemen he? Waarom GVD nou weer per se het negatieve eruit lichten (haha)? Er wordt grof geld ingezameld, en in ruil krijgt fok wat publiciteit (wellicht) en een user een tag. Nou nou, poeh poeh. Het gaat niet anders in liefdadigheidsland.
Amen
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15294751
Of je maakt het gewoon rechtstreeks over zonder tussenkomst van Danny/Fok!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 10 december 2003 @ 09:32:40 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_15294753
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:30 schreef Kapoentje het volgende:
Precies.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 10 december 2003 @ 09:33:53 #21
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_15294777
Foei toch, al die slechte mensen die 5 euro overmaken naar een goed doel.
pi_15294798
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:32 schreef Strolie75 het volgende:
Precies.
Zoals je nu al voor de tweede keer meldt! Echt weer een kijk-mij-eens-nobel-en-interessant-doen-terwijl-ik-ook-nog-wat-reclame-voor-mezelf-maak actie.

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 10-12-2003 09:38]

pi_15294805
Ik zie het probleem ook niet zo. Het spoort anderen toch aan om wellicht ook te doneren? En als je geen tag wil, dan geef je je naam toch niet door? Gewoon een rekeningnummer geven slaat waarschijnlijk ook niet echt aan (hoewel die lampjes op de frontpage natuurlijk ook wel wat helpen).
pi_15294814
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:32 schreef Strolie75 het volgende:
Of je loopt niet te janken.
  woensdag 10 december 2003 @ 09:36:37 #25
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15294818
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:29 schreef Strolie75 het volgende:
Heb ik inmiddels ook gedaan.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:17 schreef 360sjors het volgende:
Een donatie geef je ook anoniem en daar moet je niet mee pronken.
En static, kapoentje enz.: de actie vind ik ook goed, prima dat een zaak zo in de aandacht komt en ik vind het ook best dat Fok! dat op zich neemt. Lees die openingspost eens goed:
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:17 schreef 360sjors het volgende:

Ik vind het een mooi gebaar van Fok! en uiteindelijk komt het de goede zaak alleen maar ten goede

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')