Als je bij een voetbalclub gaat moet je ook niet raar opkijken dat je tegen een voetbal moet gaan trappen.
En die gast die niet wil betalen, schoppen ze maar gewoon naar de PvdA. Daar zitten wel meer van die a-solidairen.
quote:Bij de SP zijn ze redelijk communistisch aangelegd ja. Staat het in de statuten van de SP dat je je loon voor een deel moet inleveren? Ik vind het overigens een verkapt misbruik van overheidsgeld.
Op zaterdag 6 december 2003 16:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dan leven we zeker in een communistische sameleving?
Het gaat om een deel van het loon, niet het geheel.
Als Lazrak blijft weigeren dan moet ie worden geroyeerd. Simpel, hij wist dat hij dat moest doen.
quote:Ja....
Op zaterdag 6 december 2003 17:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Bij de SP zijn ze redelijk communistisch aangelegd ja. Staat het in de statuten van de SP dat je je loon voor een deel moet inleveren?
quote:
Artikel 15: Openbare lichamenLeden die kandidaat worden gesteld voor openbare lichamen dienen voorafgaande aan die kandidaatstelling een verklaring ondertekend te hebben waarin de verplichtingen zijn vastgelegd zoals geformuleerd in de volgende leden van dit artikel. Leden van de vereniging die gekozen worden in openbare lichamen zullen deze functie uitoefenen in loyaliteit ten opzichte van de vereniging en zullen aanstonds deze functie en derhalve ook hun zetel ter beschikking stellen aan de vereniging wanneer het een gemeenteraadszetel betreft zodra de ledenvergadering van de afdeling hen dit schriftelijk verzoekt en ingeval van een andere zetel zodra de partijraad een dergelijk verzoek doet. Binnen dertig dagen na ontvangst van het verzoek bedoeld in lid 2 staat beroep open bij de partijraad. De partijraad beslist zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier maanden na ontvangst van het beroep. Leden van de vereniging welke namens de vereniging zitting hebben of hebben gehad in openbare lichamen dragen de hen uit hoofde van die functie toekomende geldelijke vergoeding af aan de vereniging, waartegenover de vereniging hen de garantie geeft dat zij geen financieel nadeel zullen ondervinden van de uitoefening van deze functie. http://www.sp.nl/partij/theorie/statuten/
quote:Waarom denk je dat de SP zo'n gigantisch verkiezingsbudget heeft, vrijwel gelijk aan partijen als CDA, PvdA en VVD?
Ik vind het overigens een verkapt misbruik van overheidsgeld.
quote:En Harry de Winter!
Waarom denk je dat de SP zo'n gigantisch verkiezingsbudget heeft, vrijwel gelijk aan partijen als CDA, PvdA en VVD?
quote:Okay, maar niet echt helder hoeveel dan precies afgedragen moet worden. Maar goed, de statuten vernoemen het wel.
Op zaterdag 6 december 2003 17:09 schreef Kozzmic het volgende:
Ja....
quote:Dat wordt dus met belastinggeld verkapt opgehoogd. Het zou pas echt onpartijdigheid (zoals ze het zelf noemen) zijn als ze met een minder salaris vanuit de staat genoegen namen. Overigens is die onpartijdigheid natuurlijk lachwekkend, het is duidelijk waar vergoedingen vandaan komen, maar ze hebben zich mooi ingedekt.
Waarom denk je dat de SP zo'n gigantisch verkiezingsbudget heeft, vrijwel gelijk aan partijen als CDA, PvdA en VVD?
quote:Dat is juist de reden dat ze minimum loon moeten verdienen.
Op zaterdag 6 december 2003 16:54 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Je draagt best grote verantwoordelijkheid. Daar mag je dan ook voor betaald worden. Niet extreem, maar meer dan het miniumloon mag best.
De regering zegt dat je X euro per maand nodig hebt om rond te komen (minimum inkomen) maar waarom hebben ze zelf dan meer nodig ?
quote:De partij kan toch geen aanspraak maken op de zetel door het in de statuten te zetten?
Leden van de vereniging die gekozen worden in openbare lichamen zullen deze functie uitoefenen in loyaliteit ten opzichte van de vereniging en zullen aanstonds deze functie en derhalve ook hun zetel ter beschikking stellen aan de vereniging wanneer het een gemeenteraadszetel betreft zodra de ledenvergadering van de afdeling hen dit schriftelijk verzoekt en ingeval van een andere zetel zodra de partijraad een dergelijk verzoek doet.
quote:LOL, je had jurist moeten worden SK! Klinkt idd erg vaag dit onderdeel.
Op zaterdag 6 december 2003 17:20 schreef Sidekick het volgende:
Uit de statuten van de SP (die Kozzmic postte):
[..]De partij kan toch geen aanspraak maken op de zetel door het in de statuten te zetten?
quote:Nee, dit is ook wat je noemt een papieren tijger. Als iemand uit de partij wil stappen en op eigen titel verder wil gaan heeft hij wettelijk dat recht, dat weet ik uit eigen ervaring.
Op zaterdag 6 december 2003 17:20 schreef Sidekick het volgende:
Uit de statuten van de SP (die Kozzmic postte):
[..]De partij kan toch geen aanspraak maken op de zetel door het in de statuten te zetten?
quote:Omdat ze verantwoordelijkheid dragen. Daar mogen ze dan ook voor betaald worden.
Op zaterdag 6 december 2003 17:16 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Dat is juist de reden dat ze minimum loon moeten verdienen.
Het maakt niet uit hoe erg je de economie om zeep helpt, met 7k per maand is 't altijd wel prettig leven.De regering zegt dat je X euro per maand nodig hebt om rond te komen (minimum inkomen) maar waarom hebben ze zelf dan meer nodig ?
quote:Heb jij nou ook een deel van je salaris afgedragen, of ben je daarom uit de fractie gestapt?
Op zaterdag 6 december 2003 17:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nee, dit is ook wat je noemt een papieren tijger. Als iemand uit de partij wil stappen en op eigen titel verder wil gaan heeft hij wettelijk dat recht, dat weet ik uit eigen ervaring.
Als hem dat nu opeens niet meer niet zint moet hij maar opstappen.
quote:Dat is een leuke discussie: hoeveel kost verantwoordelijkheid dragen terwijl een partij als de SP voor inkomensnivellering is?!
Op zaterdag 6 december 2003 17:25 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Omdat ze verantwoordelijkheid dragen. Daar mogen ze dan ook voor betaald worden.
quote:Mijn hele raadsvergoeding ging in de partijkas. De opvatting binnen de partij is dat raadsleden hun raadswerk sowiezo naast hun normale werkzaamheden kunnen doen, uitgezonderd misschien de grote steden. Indien je hierdoor je uitkering of studiebeurs verliest dan krijg je wel een vergoeding van de partij ter hoogte van het inkomen dat je misloopt.
Op zaterdag 6 december 2003 17:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[semi-offtopic]Heb jij eigenlijk ook jouw loon (gedeeltelijk) afgedragen destijds, Kozzmic?[/semi-offtopic]
Ik ben destijds overigens 4 maanden voor nieuwe verkiezingen samen met 2 fractiegenoten uit de SP gestapt (wegens allerlei onenigheden) en meteen ook geregeld dat het raadsgeld op mijn eigen rekening werd geschreven. Daarop werd wel gedreigd met gerechtelijke stappen, maar behalve die dreiging heb ik daar toen niets meer van gehoord. Ze hebben ook geen enkele poot om op te staan, ik had sowiezo niets ondertekend voordat ik de raad in stapte (destijds was het nog niet zo strikt), maar zelfs al had ik wat ondertekend dan nog zou dat niet rechtsgeldig zijn. Hooguit had de SP er mee naar de pers kunnen stappen en zeggen dat ik een belofte had gebroken.
Overigens, behalve de persoonlijke inkomens ging ook de fractievergoeding (bedoeld voor allerlei onkosten als kopieren, huur vergaderruimte, onderzoek, etc) ook rechtsstreeks naar de landelijke partijkas. Dat is eigenlijk wel schandalig want dat geld (een paar duizend gulden per jaar) is gewoon bedoeld om de deelraad te faciliteren. Dat raadsleden hun persoonlijke vergoedingen geheel of gedeeltelijk in een landelijke partijkas storten is wel te billijken maar als een fractie geen gebruik maakt van een fractievergoeding dan moet dat gewoon worden teruggegeven aan de raad (of parlement of wat dan ook).
quote:Wat een onzin. Zeg dan niks.
Op zaterdag 6 december 2003 16:24 schreef Robert_Jensen het volgende:
Tja, het blijven communisten he. Je MOET je geld inleveren tot wat ZIJ normaal vinden, en zo niet dan mag je eruit.
Als de baan krijgt bij de SP weet je dat beginsel al vantevoren.
quote:Je worden altijd nog kiesmannen en vrouwen gekozen. Geen partijen. Dat hij aan die partij zit gekoppeld moet hij het zelf maar uitzoeken. Dat kamerleden zoveel krijgen 7k is best terecht.
Op zaterdag 6 december 2003 17:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat is een leuke discussie: hoeveel kost verantwoordelijkheid dragen terwijl een partij als de SP voor inkomensnivellering is?!
quote:Je krijgt de baan niet bij de SP. Je krijgt een baan bij de regering om daar het kabinet te controleren. Hij heeft al het recht om het afstaan van zijn inkomen te weigeren.
Op zaterdag 6 december 2003 17:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
Wat een onzin. Zeg dan niks.
Als de baan krijgt bij de SP weet je dat beginsel al vantevoren.
quote:Ik snap je zin niet helemaal, maar kiesmannen/vrouwen hebben we hier niet, das wat anders.
Op zaterdag 6 december 2003 17:38 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Je worden altijd nog kiesmannen en vrouwen gekozen. Geen partijen. Dat hij aan die partij zit gekoppeld moet hij het zelf maar uitzoeken. Dat kamerleden zoveel krijgen 7k is best terecht.
Ik als VVD-er heb geen moeite met zo'n salaris, maar de SP heeft de mond vol van inkomensnivellering, maar steekt geen hand in eigen boezem. Wees dan ook solidair naar je achterban i.p.v. een verkapte manier van partijkas spekken toe te passen.
quote:De regering? Als SP-lid?
Op zaterdag 6 december 2003 17:42 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Je krijgt de baan niet bij de SP. Je krijgt een baan bij de regering om daar het kabinet te controleren. Hij heeft al het recht om het afstaan van zijn inkomen te weigeren.
quote:Jij stemt op personen voor de 2e kamer en andere controlerende organen, niet op partijen. De SP mag niet van de vertegenwoordigers eisen dat ze hun vergoeding moeten afstaan aan de partijkas, dat is tegen de wetten in.
Op zaterdag 6 december 2003 17:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik snap je zin niet helemaal, maar kiesmannen/vrouwen hebben we hier niet, das wat anders.
Ik als VVD-er heb geen moeite met zo'n salaris, maar de SP heeft de mond vol van inkomensnivellering, maar steekt geen hand in eigen boezem. Wees dan ook solidair naar je achterban i.p.v. een verkapte manier van partijkas spekken toe te passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |