abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:35:05 #226
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_16949431
Ik ben nu bezig met John le Carre's Absolute Vrienden.
Mooi boek tegen de huidige neoconservatieve denkbeelden!
pi_16957768
Vernor Vinge (Wie?!?) Dagen des Oordeels.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage zaterdag 7 februari 2004 @ 00:15:30 #228
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_16960942
Bridget Jones Dagboek deeltje 2
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_16967089
Het leven van Pi - Y. Martell
pi_16967931
Na het bal - Tolstoj

3 verhalen uitgekozen door Oek de Jong

zaterdag 7 februari 2004 @ 14:49:45 #231
3604 MightyV
Just Breathe
pi_16970950
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vernor Vinge (Wie?!?) Dagen des Oordeels.
Vinge = SF = . Check ook de prequel.

Zelf bezig in Altered Carbon van Richard Morgan.

pi_17021421
Olivier B. Bommel en de Transmieter.

[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 09-02-2004 15:52]

maandag 9 februari 2004 @ 14:45:09 #233
84438 Lausy
Niet zo Lausy als ik lijk...
pi_17028307
Laten wij aanbidden van Anne-Marie MacDonald. Zeeeker een aanrader.
pi_17029898
Roos van de Profeet 1: Het Bevel van de Zwerver - Weis & Hickman
Mark Rutte for President!
  maandag 9 februari 2004 @ 20:27:48 #235
84499 no-r-way
je mist meer dan je meemaakt..
pi_17038024
De Ontdekker - Jan Kjaerstad
3e deel van een trilogie
Moooooi
Wir wissen zwar nicht was wir wollen, aber dass mit voller kraft!!
  maandag 9 februari 2004 @ 21:21:28 #236
84514 Infiniti
Schrijverslog Infiniti
pi_17040102
Ik lees al een tijdje 'De kleine vriend' van Donna Tartt. Nogal een zware bevalling moet ik zeggen. Niet moeilijk ofzo, maar het schiet niet op. Er zitten saaie stukken tussen en da's jammer.

Hiervoor las ik 'Godin van de jacht' en hierna wil ik 'Tibetaanse perziken' lezen (heb ik al een tijdje in huis) en dan 'Het duister dat ons scheidt' of 'Terug naar de kust'.

Infiniti
pi_17045355
Nirvana and the grunge revolution - Guitar World
Mind over Matter - The Images of Pink Floyd
pi_17072822
Ik heb net 'Leila, het schokkende (ware!!!) verhaal van een meisje uit Bosnië' door Leila Sisic en Alexandra Cavelius uitgelezen.

Leila is een gewoon meisje van 15 jaar oud dat in de buurt van Serajevo woont als de oorlog uitbreekt. Korte tijd later wordt zij door militairen gevangengenomen en in een concentratiekamp gezet. Dat is het begin van een hel die twee jaar zal duren en waarin angst en waan haar bestaan bepalen. Leila's drang tot zelfmoord is groot, maar haar wil om te overleven blijkt sterker. Ze weet te ontvluchten en na vele omzwervingen ziet zij haar moeder die haar nauwelijks herkent vijf jaar later weer terug.

'Voor de anderen is de oorlog voorbij. Voor ons is hij pas begonnen.'
Met de berechting van de hoofdschuldigen voor het Joegoslaviëtribunaal is het van belang de stem van de slachtoffers te laten horen. Leila is het waargebeurde verhaal van Leila ¦i¨ic (25), een van de duizenden vrouwen in voormalig Joegoslavië die tijdens de Balkanoorlog werd verkracht en mishandeld. Bijna vijf jaar later durft zij haar verhaal te vertellen en de wereld te laten weten wat er met haar en vele andere vrouwen is gebeurd. Een geschiedenis die de lezer niet meer zal loslaten.

Ik ben diep onder de indruk van dit boek. Af en toe moest ik stoppen met lezen omdat het zo schokkend was. Het verhaal heeft me geraakt, diep ontroerd, geshockeerd en met afschuw vervuld.
In het boek wordt het verhaal van Leila afgewisseld met fragmenten uit het dagboek van Leila's moeder, die wanhopig op zoek is naar haar dochter.

Dit is een verhaal dat ik niet meer zal vergeten. Ik ben me nooit echt bewust geweest van de gruwelen die zich in de Balkan hebben afgespeeld en die zich in andere oorlogsgebieden wellicht nog
steeds afspelen.

Gruwelijk.

#geen
pi_17073007
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:06 schreef DuchessX het volgende:
Ik heb net 'Leila, het schokkende (ware!!!) verhaal van een meisje uit Bosnië' door Leila Sisic en Alexandra Cavelius uitgelezen.

Leila is een gewoon meisje van 15 jaar oud dat in de buurt van Serajevo woont als de oorlog uitbreekt. Korte tijd later wordt zij door militairen gevangengenomen en in een concentratiekamp gezet. Dat is het begin van een hel die twee jaar zal duren en waarin angst en waan haar bestaan bepalen. Leila's drang tot zelfmoord is groot, maar haar wil om te overleven blijkt sterker. Ze weet te ontvluchten en na vele omzwervingen ziet zij haar moeder die haar nauwelijks herkent vijf jaar later weer terug.

'Voor de anderen is de oorlog voorbij. Voor ons is hij pas begonnen.'
Met de berechting van de hoofdschuldigen voor het Joegoslaviëtribunaal is het van belang de stem van de slachtoffers te laten horen. Leila is het waargebeurde verhaal van Leila ¦i¨ic (25), een van de duizenden vrouwen in voormalig Joegoslavië die tijdens de Balkanoorlog werd verkracht en mishandeld. Bijna vijf jaar later durft zij haar verhaal te vertellen en de wereld te laten weten wat er met haar en vele andere vrouwen is gebeurd. Een geschiedenis die de lezer niet meer zal loslaten.

[afbeelding]

Ik ben diep onder de indruk van dit boek. Af en toe moest ik stoppen met lezen omdat het zo schokkend was. Het verhaal heeft me geraakt, diep ontroerd, geshockeerd en met afschuw vervuld.
In het boek wordt het verhaal van Leila afgewisseld met fragmenten uit het dagboek van Leila's moeder, die wanhopig op zoek is naar haar dochter.

Dit is een verhaal dat ik niet meer zal vergeten. Ik ben me nooit echt bewust geweest van de gruwelen die zich in de Balkan hebben afgespeeld en die zich in andere oorlogsgebieden wellicht nog
steeds afspelen.

Gruwelijk.

(Boekrecensie)
Een vrouw in Bosnië

"Leila. Het schokkende verhaal van een meisje uit Bosnië", is het waar gebeurde verhaal van Leila Sisic, "een van de duizenden vrouwen in voormalig Joegoslavië die tijdens de Balkanoorlog werd verkracht en mishandeld", aldus de achterkant van het boek. De gruwelijkheden die daarin worden beschreven, zijn nauwelijks te bevatten.

Het moslimmeisje Leila is een doorsnee puber als de oorlog uitbreekt. Langzamerhand kruipt het geweld haar leven binnen. Ze wordt valselijk beschuldigd van spionage en komt als 16-jarige in een concentratiekamp terecht. De omstandigheden daar tarten elk voorstellingsvermogen. Leila moet zwaar en goor werk doen, zoals bebloed verbandgaas met de hand wassen en de bot- en vleesresten er vanaf punniken. Dagenlang is er geen eten of drinken en iedereen wordt stelselmatig mishandeld en gemarteld. Mannen worden onthoofd en de soldaten voetballen met hun hoofden. De vrouwen worden nacht na nacht verkracht. Wie vlucht wordt neergeschoten. Sommigen proberen het toch, als een soort zelfmoord om te ontsnappen aan de gruwelijkheden. Leila komt vervolgens in 2 soldatenkampen terecht waar de vrouwen doorlopend worden verkracht. Ze zitten onder de luizen en zijn vel over been. Ze lopen in lompen met vastgekoekt bloed en hebben open wonden. "Onder al deze kerels was er niet een die bij het zien van onze ellende geen erectie kreeg."

Over de oorlog in Joegoslavië werd vaak gezegd dat de vrouwen als oorlogsbuit werden beschouwd, die van de tegenstander werd afgenomen. Maar er was meer aan de hand. Leila's getuigenis laat zien dat er veel meer sprake was van een algehele haat tegen vrouwen. Ook blijkt uit haar verhaal dat de oorlog niet te verklaren is als een strijd tussen verschillende religies. Leila is zowel slachtoffer van Serviërs als van moslims. Leila's lijdensweg is na 5 jaar gevangenschap en marteling niet voorbij. Ze zal er levenslang last van houden. Mede daarom wilde ze getuigen voor het Joegoslavië-tribunaal. Vanwege ernstige bedreigingen zag ze daar echter uiteindelijk vanaf.

#geen
pi_17073068

pi_17073107

en deze

Moderator zaterdag 14 februari 2004 @ 15:27:38 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_17171654
Gimmick van zwagerman
en voor tussendoor The Brain Story van Suzan Greenfield
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 februari 2004 @ 14:45:24 #243
75316 Merijntje
Rien ne va plus
pi_17254866
Net uit: Duco van Weerlee - 'Blauwe Palmen'. Stukjes over Bali, waarin van W. onder meer de verschillen tussen een Oosterling en Westerling op een positieve manier blootlegt. Citaat: 'Wij lezen geen boeken.' glimlacht Rahmat. 'Wij lezen elkaar.'
Wie zei ook weer: 'Mijn vrouw is voor mij een open boek ... maar ik heb het al uit?'
Nu: '25 onder 35'. Een verhalenbundel uit 1990, samengesteld door Jessica Durlacher, met verhalen van o.a. Joost Zwagerman, Herman Brusselmans, Tom Lanoye, Thomas Rosenboom, Connie Palmen. De kwaliteit is zeer verschillend.
Daarna n.a.v. een ander topic: ' Wat voor vorm qua schrijfstijl leest het prettigst' , herlees ik Marcel Proust's 'De kant van Guermantes', deel 3 uit de (mijn leven begeleidende) serie 'Op zoek naar de verloren tijd'.
Het geheim van vreugde is het leed te kunnen hanteren. - Anais Nin
  dinsdag 17 februari 2004 @ 17:50:34 #244
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17260769
Mooi!

Jonathan Swift - De reizen van Gulliver

pi_17260863
Vandaag gekocht:

The Subtle Knife
The Amber Spyglass

Allebei van P. Pullman, ga ik vanavond in beginnen. The Northern Lights, 1e deel uit de serie heb ik net uit.

Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_17262824
ik ben nu bezig in de passievrucht

best kinky boek.

hierna ga ik de hobbit uitlezen
en dan beginnen aan In de ban van de ring

Tri State. Tri State. !
  dinsdag 17 februari 2004 @ 19:07:37 #247
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_17263284
Vergeef Me - Wally Lamb

Goed boek! Tip, van dezelfde auteur: Walvismuziek.

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Redactie Frontpage dinsdag 17 februari 2004 @ 19:43:07 #248
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_17264603
Heb net voor kleine 90 ¤ aan boeken gekocht (krijg je van Nederlands gaan studeren) en ben meteen maar begonnen in de Oesters van Nam Kee . Raar boek, maar leest wel snel weg kan ik wel waarderen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_17282140
Ik ben op dit moment precies op de helft van In De Ban Van De Ring.Is erg spannend en leuk ook omdat ik eindelijk na er jaren over gedaan heb ook de Hobbit heb gelezen.

Ik heb ook oude versies van beide boeken.
De Hobbit is uit 1960 en valt bijna van ellende uitelkaar en In De Ban Van De Ring is een tweede door de vertaler herziene druk uit 1965.
M'n ouders hebben er ook nog een artikel in zitten uit de krant van 1973 en er zit ook nog een losse landkaart van Mordor enz.

Vind wel geinig want het ruikt ook echt oud en is ook op dat dunne bijbelpapier geschreven.

[Dit bericht is gewijzigd door Feetje op 18-02-2004 12:58]

woensdag 18 februari 2004 @ 13:27:03 #250
62126 Lilja
Bailar es vida
pi_17282976
'Baudolino' van Umberto Eco. Waar haalt die vent het allemaal vandaan, ongelooflijk, zoals die verhalen kan schrijven. Heb voor daarna Erasmus Lof der Zotheid klaarliggen, ben benieuwd!

Ben overigens gestopt in Het leven van Pi, zwaar gehyped boek dat even zo zwaar tegenviel.

Altijd moet je dronken zijn. Om de vreselijke last van de Tijd niet te voelen, moet u zich onophoudelijk bedrinken. Maar waaraan? Aan wijn, poëzie of deugd, net wat u wilt. Maar bedrink u. - Charles Baudelaire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')