quote:Sorry tijn, ik kan 'm hier niet draaien. Zelfs met de Xvid codec erop doet ie het niet. Waarschijnlijk is er hier wat mis, zal straks eens rebooten en dan bekijk ik 'm later ff.
Het filmpje is gemaakt door Edgar Vervloet en Eva Wittenberg.*klik* (bijna 10 MB)
Als je wel geluid hebt, maar geen beeld, dan moet je dit installeren, dat is de Xvid codec voor Windows, waarmee dit filmpje is gecodeerd
quote:Lekker funky met die jaren 80 synths en scratch effecten. Leuk nummer, zeker weten.
Heb ook wat gemaakt:klik hier!
Ben benieuwd naar de reacties.
De naam PDOA hoorde ik ook op dit Radiostation (zie Playlist) een tijdje terug. Ze draaien ondergrondse muziek en halen in de regio Nashville miljoenen luisteraars. Daarnaast zenden ze ook nog over internet uit.
Ben jij dat toevallig?
Als dat zo is moet je zeker eens ff gaan luisteren, komen 2 nummers van je voorbij in de uitzending.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 28-01-2004 20:57]
quote:Probeer anders VLC eens ipv Windows Media Player. Met die player heb ik altijd aanzienlijk minder codec-problemen.
Op woensdag 28 januari 2004 20:52 schreef Beathoven het volgende:[..]
Sorry tijn, ik kan 'm hier niet draaien. Zelfs met de Xvid codec erop doet ie het niet. Waarschijnlijk is er hier wat mis, zal straks eens rebooten en dan bekijk ik 'm later ff.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 28-01-2004 21:12]
thumbs up
Ik heb dit liedje ongeveer 10 jaar geleden verzonnen, en dacht vanavond, laat ik er eens iets mee doe...
Ik loop overigens nog steeds enorm te klooien met die geluidskaart van mij dus het is nog niet helemaal gelikt...
quote:Dat losse heeft wel wat, het lijkt in de verte wel wat op een waltz
Op woensdag 28 januari 2004 22:57 schreef Z het volgende:
And now for something completely different...Ik heb dit liedje ongeveer 10 jaar geleden verzonnen, en dacht vanavond, laat ik er eens iets mee doe...
Ik loop overigens nog steeds enorm te klooien met die geluidskaart van mij dus het is nog niet helemaal gelikt...
quote:ja, die opname is idd. eigenlijk niet bepaald goed (om het netjes te verwoorden), komt o.a. omdat het met 2 shitty mics opgenomen is... Betere opnames wordt hard aan gewerkt, waarschijnlijk gewoon in een studio
Op donderdag 22 januari 2004 02:07 schreef Beathoven het volgende:<knip>
Heftig!!...Ik zou weleens een betere opname willen horen want het beeld is wel aardig.. maar alleen de ride cymbal en de zanger zijn gedetaileerd te horen. De rest lijkt wel een muur van geluid.
<knip>
quote:Eerst was het de bedoeling dat het wel wat zwabberde, zo hat ik het ook ingespeeld. Maar dat klonk niet goed. Toen heb ik wat geprutst met quantize maar dat is niet helemaal gelukt. Eigenlijk moest er nog een stukje komen met 'dansende' violen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen ... Thnx voor het luisteren iig!
Op donderdag 29 januari 2004 00:51 schreef Tijn het volgende:
Best mooi, Z! Alleen dat zwabberende tempo... is dat de bedoeling? Zo komt het namelijk niet helemaal op me over. Als het wel de bedoeling is, moet je het misschien nog wat extremer doen ofzo, of een bepaald stukje alleen en de rest strak of weet ik veel. Het lijkt me iig niet dat je indruk wil wekken dat het zo los is geworden omdat het niet beter lukte ofzo
quote:Ik hou niet echt van de soort muziek, maar dit zit echt rete strak in elkaar! Lekker break-beatje (reason sample?). Mooie opbouw, goeie solo! Niets op aan te merken!
Op donderdag 29 januari 2004 16:53 schreef Tijn het volgende:
Kheb een ideetje uitgewerkt wat ik al een tijdje in m'n hoofd heb. Uiteindelijk moet er ook zang overheen komen en wil ik de gitaarpartijen inspelen (tzijn nu (lelijke) samples), maar het geeft een indruk. Tis alleen onbedoeld een soort euh... trancerock geworden, dus zo heb ik ook maar genoemd
Tis trouwens niet 1 breakbeat, maar het zijn er 2. De ene zit helemaal links gepand en de ander helemaal rechts, maar voor je gehoor mengen ze als het ware tot 1 geheel
quote:Ja, alles.
Op donderdag 29 januari 2004 17:15 schreef Z het volgende:
Dat Pan effect is idd leuk op de koptelefoon. De gitaren komen dus ook uit Reason?
quote:Origineel stukje, ik had 'm gisteren al even beluisterd.. maar heb 'm weer eens opgezet.
Op donderdag 29 januari 2004 16:53 schreef Tijn het volgende:
Kheb een ideetje uitgewerkt wat ik al een tijdje in m'n hoofd heb. Uiteindelijk moet er ook zang overheen komen en wil ik de gitaarpartijen inspelen (tzijn nu (lelijke) samples), maar het geeft een indruk. Tis alleen onbedoeld een soort euh... trancerock geworden, dus zo heb ik ook maar genoemd
Dat stuk zo tegen het einde (+/- 2.07) doet me erg denken aan Commodore 64 muziek, klinkt erg tof. Misschien meer van dat erin? Over het geheel lijkt het me een perfect stuk als thema voor één of 't ander tv programma over snelle auto's
Ik zal hier een nummer posten waar ik momenteel aan werk. Ik kan hier helaas niet opnemen, maar ik zal de tabs & lyrics posten. Het is vrij simpel, en ik hoop stiekem een beetje dat iemand het leuk vindt om het eens te proberen en er misschien een opname van te maken...
Ik hoop dat het duidelijk is, 't is voor het eerst dat ik iets in tablatuur uitschrijf .
code:Op- of aanmerkingen zijn zeer welkomLyrics: Moonrise and alarm,
Come the night, come the madness of mind
In it's luminous disguise
And time, time, time will tell you liesSoon we'll be as one
Come along, come and lie in my arms
Like you once used to hideAnd time, time, time will tell you lies.
Tabs
3/4 maat, allemaal twaalfde noten.Het ziet er misschien ingewikkeld uit maar het is in feite
niets meer dan de hele tijd een opgeschoven Amin. accoord,
met variabele noten voor de wijsvinger.Ac. Gitaar
[A] Couplet
E|---------0---------------|
B|---------0---4-----5-----|
G|---6-----6-----6-----6---|
D|-----6-----------------6-|
A|-4-----4---4-----0-------|
E|-------------------------|
[B] Couplet, exact hetzelfde als [A]
maar met slide-overgang naar refrein
B|h0-------0---4-----5-----|
G|---6-----6-----6-----6>4-|
D|-----6---------------6>4-|
A|-4-----4---4-----0-------|
E|-------------------------|(de eerste noot "h0" op de b-snaar is een hammer off
van het vijfde fret uit seq. [A] en moet heel zacht worden
gespeeld. "6>4" is een slide omlaag).[C] Refrein
B|---------0---2-----3-----|
G|---4-----4-----4-----4---|
D|-----4-----------------4-|
A|-2-----2---4-----0-------|
[D] Refrein, exact hetzelfde als [C]
maar met slide-overgang naar refrein
E|-2-----0-------------------|
B|---0-----0---3-----2h3-----|
G|---------------4-------4>6-|
D|---------------------------|
A|-----0-----0-----0---------|
E|---------------------------|
[E] Bridge
B|-------------3-----0-----|
G|---5-----------5-----5---|
D|-----5-----------5-----5-|
A|-3-----3---3-------------|
[F] Bridge, exact hetzelfde als [E]
maar met slide-vergang naar couplet
E|---------0----------------|
B|-------------3-----0------|
G|---5-----------5-----5----|
D|-----5-----------5-----5>6|
A|-3-----3---3--------------|
E|--------------------------|Basgitaar
Getracht de bastabs ritmisch onder de gitaartabs te plakken,
maar voor de duidelijkheid: 3/4 maat, accenten op
EEN-twee-drie/een-TWEE-drie/EEN-twee-drie/EEN-twee-drie.
De hamertjes(h) en slides(>) passen hier automatisch in.Deze bastabs zijn alleen voor het coupletgedeelte,
refrein en bridge zullen grofweg hetzelfde zijn,
alleen respectievelijk twee en een frets lager.G|--------------------------|
D|--------------------------|
A|-4-------7---6-----7->----|
E|--------------------------|G|--------------------------|
A|-4-------7---9h7h6--7->---|
A|-4-------7---6>----2------|
D|---------------------6h7--|
A|-4-------7---9h7h6--------|
E|-------------------7------|
Aanwijzingen voor vocals:
Het couplet (moonrise and alarm...etc.) volgt grofweg
hetzelfde ritme als de baslijn, en de laatste lettergreep
van beide coupletten (disGUISE, HIDE) overlapt het refrein
(de eerste [C]).
De tweede en derde [C] wordt alleen "time" gezongen,
en op [D] valt "time will tell you".
"Lies" valt dan weer in het couplet.
Dan nog een percussiebeatje eronder en voila.
edit: kapitale fout in tabs gewijzigd
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 29-01-2004 19:38]
quote:Wat een geile beat, welke software of apparatuur gebruik je daarvoor?
Op donderdag 29 januari 2004 19:43 schreef Tha.Gnome het volgende:
Maar weer eens wat anders dan trance:http://members.home.nl/rcusters/massive_attack.mp3
quote:Reason uiteraard en wat samples.
Op donderdag 29 januari 2004 20:11 schreef Kwark het volgende:[..]
Wat een geile beat, welke software of apparatuur gebruik je daarvoor?
Mooi geluid ook.
quote:Thnx! Ja, ik had ook al een beetje het racegame-gevoel
Op donderdag 29 januari 2004 18:10 schreef Beathoven het volgende:[..]
Origineel stukje, ik had 'm gisteren al even beluisterd.. maar heb 'm weer eens opgezet.
Dat stuk zo tegen het einde (+/- 2.07) doet me erg denken aan Commodore 64 muziek, klinkt erg tof. Misschien meer van dat erin? Over het geheel lijkt het me een perfect stuk als thema voor één of 't ander tv programma over snelle auto's
quote:Kun je niet met een simpel microfoontje ofzo toch proberen een simpel opnaametje te maken? Dit is wel erg droog zo.
Op donderdag 29 januari 2004 19:33 schreef Kwark het volgende:Ik kan hier helaas niet opnemen, maar ik zal de tabs & lyrics posten.
quote:Ah, teardrop van Massive Attack in de mix. Misschien kun je de laatste noot van de maat laten varieren tussen E en A, net als bij het origineel. Dan komt het nog wat dichter in de buurt.
Op donderdag 29 januari 2004 19:43 schreef Tha.Gnome het volgende:
Maar weer eens wat anders dan trance:http://members.home.nl/rcusters/massive_attack.mp3
Zal zelf ook maar weer eens wat bijdragen aan dit topic
dat fluisterstemmetje ben ik zelf trouwens niet
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 30-01-2004 02:14]
quote:Geinig, niet echt mijn genre. Maar doet me denken aan Enigma meets Art Of Noise. Gemaakt met Reason, non?
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:Zal zelf ook maar weer eens wat bijdragen aan dit topic
quote:hehe, en ik maar denken dat ik de enige was die op dit tijdstip nog op het forum aan het rondhangen was.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:13 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Geinig, niet echt mijn genre. Maar doet me denken aan Enigma meets Art Of Noise.
Dat is een groot compliment, dank je wel!
quote:Cakewalk Pro Audio & Reason.. oui
Gemaakt met Reason, non?
quote:Cool, persoonlijk zou ik wat meer reverb hier en daar gebruiken om er wat meer "geheel" (dat wil zeggen: verschillende sounds bijelkaar te brengen) in te maken. Vind de beat erg lekker, mooie drums en lekker "zwaar"...
Op vrijdag 30 januari 2004 02:17 schreef Beathoven het volgende:[..]
hehe, en ik maar denken dat ik de enige was die op dit tijdstip nog op het forum aan het rondhangen was.
Dat is een groot compliment, dank je wel!
[..]Cakewalk Pro Audio & Reason.. oui
quote:Lekker nummer, dat vibrafoon-achtige ding is lekker '80ies
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:[..]
dat fluisterstemmetje ben ik zelf trouwens niet
Hij loopt lekker door ook, met net genoeg variatie om 'em telkens weer boeiend te houden zonder dat 'ie z'n doorgaande geluid verliest. Van mij maggie alleen nog wel wat meer spanningsboog hebben.
Alleen, kom op, verzin 'es een einde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |