abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2003 @ 22:00:49 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15046761

gebruikte hij gister zijn programma voor weer een stukje misselijkmakende linkse propaganda. Kinderen van asielzoekers die uit het buitenland komen en niet eens hier geboren zijn kunnen elk moment op straat komen te staan omdat hun ouders uitgeprocedeerd zijn. Dat gebeurt, dat is nou eenmaal zo. Die mensen zijn hier 10 jaar geleden gekomen en hebben sindsdien op elke afwijzing bezwaar getekend en moeten door eigen toedoen nou dan toch echt het land verlaten. Dat wordt niet gezegd, nee "ze worden op straat gezet". Ze moeten het vliegtuig pakken terug naar het land van herkomst, als ze op straat gaan leven is dat een eigen keus. Bovendien is het de schuld van die ouders dat ze hier nog steeds zitten, die bleven ongetwijfeld maar jaren doorprocederen voor een verblijfsvergunning. Waren ze gewoon na de eerste afwijzing teruggegaan dan hadden die kids geen problemen gehad met het feit dat ze de taal niet machtig waren of allemaal vriendjes en vriendinnetjes kwijt zouden raken.

Maar nee, Spijkerman, Groen Links in hart en nieren komt voor deze mensen op de bres en verandert zijn amusementsprogramma in een politiek gekleurd actieplatform door ons te proberen overtuigen met halve waarheden.

Walgelijk, we kunnen niet de hele wereld opnemen en als we om die kinderen die mensen hier laten is dat een nog grotere vrijbrief voor asielzoekers om hier zwanger te geraken.

Spijkerman, geef ons amusement en hou je eigen politieke mening uit het programma vandaan, die is nl. tenenkrommend.

blij dat ik het getaped had, kon ik na 3 minuten van dat propagandageneuzel aangehoord te hebben mooi doorzappen

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15046849
ik ergerde me er ook mateloos aan, en hoezo zouden die kinderen hun eigen moedertaal niet meer spreken opeens? ik bedoel, nederlands spraken ze ook niet fatsoenlijk, dus ze zullen zeker tot hun 4e ofzo daar hebben gewoond... je spreekt dan echt de taal wel hoor... oke, schrijven is wat anders maar dat is te leren...
pi_15046895
idd, heb ik ook zo'n hekel aan als het in cabaret gebeurd...

ROT OP ET JE MEELIJWEKKEND GEZWAM!

And then there were syntax-errors
pi_15046922
Dan kijk je toch niet, zap maar even door naar de EO , was het je voorheen niet opgevallen dat het een linkse programma was. Sinds wanneer mogen programma's geen politieke kleur hebben? Kopspijkers is behalve een amusementsprogramma, ook nog leerzaam en politiek kritisch.
  zondag 30 november 2003 @ 22:05:38 #5
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_15046924
quote:
geef ons amusement
Als je amusement wil, kijk je naar de commercieele TV hoor!

Je kan het linkse propaganda noemen, maar het was tenminste wel duidelijk (in tegenstelling wat het NOS-Journaal vaak doet: even twee zinnentjes zeggen waardoor het hele bericht anders kan overkomen).
Zeer terecht dat de VARA ook dit soort toestanden laat zien in plaats van al die zeilige autochtonen, die weg worden gepest uit de wijken van Rotterdam.

we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_15046962
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:00 schreef MikeyMo het volgende:

Maar nee, Spijkerman, Groen Links in hart en nieren komt voor deze mensen op de bres en verandert zijn amusementsprogramma in een politiek gekleurd actieplatform door ons te proberen overtuigen met halve waarheden.

Wat is het verschil met de gekozen politici?
quote:
Spijkerman, geef ons amusement en hou je eigen politieke mening uit het programma vandaan, die is nl. tenenkrommend.
Een (door eigen politieke voorkeur getint) "human interest" verhaaltje is tegenwoordig toch amusement?

[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 30-11-2003 22:16]

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_15047056
HEj, ik herken je reactie volledig. Ik heb dat al vaker gezegd over kopspijkers, maar tot nu toe werd mij altijd verteld dat ik dingen zag die er niet (echt) waren. Ik heb al een hele poos geen zin meer om kopspijkers te kijken, maar meestal ben ik bij mensen die het persee willen zien (omdat ze er anders niet over kunnen meepraten). Het cabaret (wat dan altijd nog een beetje de uitzending zou moeten redden) was ook al niet eens meer leuk....

Gelukkig hebben we vanavond de herhaling dit was het nieuws waar vaak nog wel goede grappen gemaakt worden.

pi_15047066
Inderdaat, wat een links gelul bij Spijkerman. Over het algemeen vind ik de publieke omroepen links.

Voor die gezinnen, die naar 10 jaar uitgezet worden, moet een uitzondering gemaakt worden. Want ze zijn wel altijd in hoger beroep gegaan. Maar dat komt omdat ze daar de kans voor hadden, die zou ik ook met beide handen aanpakken.

Are you nuts??
pi_15047079
Je zou inderdaad gaan denken dat die Spijkerman links is. Volgende keer weer gewoon Andries Knevel kijken lijkt me het beste.
too drunk to fok!
  zondag 30 november 2003 @ 22:12:17 #10
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15047154
Ik had gisteren al wel weer zo'n idee dat er een of andere gefrustreerde rechtse kippenkont hier wel een topic over zou openen.

"Maar mama, alle buitenlanders stelen toch, zijn die kinderen dan niet buitenlands? "

Genieten, .

Andries Knevel maakte ook weer 'ns een blunder van hier tot China Town, .

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15047204
Ja, die Spijkerman moet gewoon live op tv doodgemarteld worden voor dit schandelijke machtsmisbruik. Entertainment, godverdomme!
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zondag 30 november 2003 @ 22:13:46 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15047213
da's een relirakker, hou ik ook niet van.

Maar goed. Na Spijkerman krijg je een uur lang het lagerhuis. Misschiend at Spijkerman daar in het publiek kan gaan zitten als hij zo graag zijn mening anderen door de strot douwt.

[..]
pi_15047244
Ja hallo,de VARA IS links!!En als je dus geen linkse propaganda wilt zien doe je de tv uit of ga zappen......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zondag 30 november 2003 @ 22:14:55 #14
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15047246
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:13 schreef MikeyMo het volgende:
Maar goed. Na Spijkerman krijg je een uur lang het lagerhuis. Misschiend at Spijkerman daar in het publiek kan gaan zitten als hij zo graag zijn mening anderen door de strot douwt.
Is dat nou lastig, zo vastgebonden met leren riempjes in een houten stoel zittend elke zaterdagavond verplicht Kopspijkers moeten kijken?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15047260
kijk dan niet naar kopspijkers als het je zo ergert
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
  zondag 30 november 2003 @ 22:16:13 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15047293
ach het is niet elke week feest wat dit betreft.

Alleen gisteren was het zo tenenkrommend erg...

[..]
  FOK!fossiel zondag 30 november 2003 @ 22:17:13 #17
8443 cptmarco
it's captain...
pi_15047325
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:14 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Is dat nou lastig, zo vastgebonden met leren riempjes in een houten stoel zittend elke zaterdagavond verplicht Kopspijkers moeten kijken?

zondag 30 november 2003 @ 22:26:30 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15047618
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:12 schreef tvlxd het volgende:
Ik had gisteren al wel weer zo'n idee dat er een of andere gefrustreerde rechtse kippenkont hier wel een topic over zou openen.
ach rechts, het is gewoon zo goedkoop. Zet 2 kinderen voor de camera die met uitzetten bedreigd worden, verander de feiten; ipv jullie moeten terug naar het thuisland, zeggen dat ze "op straat staan". Dat klinkt nl. veel inhumaner. Wijs vooral het beleid als schuldige aan ipv de ouders die kennelijk 10 jaar lang een uitzetting weten te rekken.

Als we mensen niet de mogelijkheid geven om tegen uitzetting in beroep te gaan is het beleid inhumaan en asociaal. Als we mensen die mogelijkheid wel geven en ze daardoor een uitzetting 10 jaar kunnen rekken is het inhumaan en asociaal.

Tja, als het aan Spijkerman komt iedereen maar binnen.

[..]
pi_15047757
Het is toch ook gewoon asociaal om kinderen die gewoon nederlands zijn uit te zetten naar een land wat totaal niet op Nederland lijkt, en waar die kinderen geen toekomst hebben ?

Dat heeft weinig met links of rechts te maken, eerder met fatsoen en gevoel in je donder.

zondag 30 november 2003 @ 22:32:25 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15047797
Zou het toeval zijn dat het een programma van de Vara is?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Spellchecker zondag 30 november 2003 @ 22:34:03 #21
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_15047851
men vergeet hier dat omroepen van oudsher eigenlijk een vaste kijkersgroep hebben (was laatst ook nog ergens op tv), en hoewel dit nu natuurlijk niet meer zo sterk is als vroeger, blijft de VARA, net als de mede-omroepen, een omroep voor een bepaalde groep... Ik ga toch ook niet naar de EO kijken en hier een topic openen over hoe christelijk geöriënteerd die shit wel niet is Of hoe die Andries Knevel elke keer weer mensen probeert te bekeren
Tevens -purist.
  zondag 30 november 2003 @ 22:37:45 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15047966
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:31 schreef gelly het volgende:
Het is toch ook gewoon asociaal om kinderen die gewoon nederlands zijn uit te zetten naar een land wat totaal niet op Nederland lijkt, en waar die kinderen geen toekomst hebben ?

Dat heeft weinig met links of rechts te maken, eerder met fatsoen en gevoel in je donder.

juist, aan alle asielzoekers: in afwachting van je je evt. verblijfsvergunning: neuk je eigen zwanger want dan mag je blijven. Uitzetten is dan nl. asociaal.

Die ouders die zijn asociaal, die rekken het net zolang dat bije en evt uitzetting hun kinderen aanpassingsproblemen zullen krijgen, en ze hadden aan de Gumusjes kunnen zien dat het nederlands van je kind niet van invloed is op je asielaanvraag.

[..]
  zondag 30 november 2003 @ 22:51:47 #23
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_15048391
quote:
Die ouders die zijn asociaal, die rekken het net zolang dat bije en evt uitzetting hun kinderen aanpassingsproblemen zullen krijgen, en ze hadden aan de Gumusjes kunnen zien dat het nederlands van je kind niet van invloed is op je asielaanvraag
Ik hoop voor je dat je weet wat je hier neerkalkt. Okee, Jack gebruikt sentiment, maar verder was het wel keurig: geen gescheld op de politiek, niet een politicus tot op de bot vernederen, niemand voor exteem-rechts neerzetten. Hij wil alleen maar aantonen dat er ook andere verhalen zijn dan jattende allochtonen.

Maar het wordt wel een politieke discussie zo. Ach, het is maar TV, anders kijk je inderdaad maar gewoon SBS6.

we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 30 november 2003 @ 22:52:21 #24
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_15048408
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:31 schreef gelly het volgende:
First things first: Het is toch belachelijk asociaal van die ouders om gewoon op goed geluk naar nederland te komen en ondanks dat je niet wordt toegelaten je uitzetprocedure 10 jaar te rekken, en dan ook nog eens kinderen krijgen zonder dat je weet of je wel mag blijven, dat je kinderen opgroeien in een land waar ze geen zekerheid hebben op een toekomst?
quote:
Dat heeft weinig met fatsoen te maken, meer met doorhebben of die ouders ons sociaal stelsel proberen te palen. Desnoods via hun kinderen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_15048435
Hij is toch van de linkse media . Het is TV er zijn zeker 15 nederlandse zenders, je hoeft niet te kijken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')