De bedoeling is om een muziekcd (nee, geen mp3 cd) te maken met je lievelingsmuziek. Het mag onbekend, bekend, rock, klassiek, gewoon van alles zijn!
Deze cd gaat dan langs alle deelnemers van het project en iedereen schrijft er een review over.
Hoe de cd's gaan rouleren is nog niet bekend, eerst maar eens kijken wie er mee willen doen. Waarschijnlijk gaan we gewoon op het forum afspraken maken wie welke cd wil en houdt iedereen zelf bij welke cd's hij/zij heeft gehad.
* Kleintje doet in ieder geval mee
Dit keer zorg ik voor een mooier hoesje en een beschrijving van wat de nummers voor mij betekenen.
* MuadDib duikt nu z'n cd-kast in om te gaan brainstormen.
quote:Misschien is dit een plan.
Op dinsdag 12 juni 2001 11:40 schreef Kleintje het volgende (in een ander topic)
Als we nou eens geen afspraken maken wie naar wie stuurt.
Gewoon allemaal een cd maken met onze muziek. Dan een lijst van deelnemers en dan wel even een afspraak voor de eerste cd. Dan kunnen de mensen die snel luisteren, rippen etc. via het forum een afspraak met iemand maken voor een nieuwe cd. Je kan zelf bijhouden welke je hebt gehad en welke niet. Nu gingen sommige cd's ook alle kanten op behalve de goede.Eventueel twee cd's van elk laten roeleren.
Ideeën zijn altijd welkom.
CDs gewoon doorsturen heeft ook zo zn charme en kan ook prima werken.. de eerste keer waren er een paar punten waar de cds vertraging opliepen, dat moet nu worden voorkomen.
quote:Hoewel Arcee deze keer (helaas) niet meedoet hoop ik da hij wel af en toe zo'n mooi matrixje wil maken.
Op woensdag 13 juni 2001 23:20 schreef menjo het volgende:
Het is iig wel handig als je ergens kunt zien waar welke cd al hoelang is...
quote:Of ze worden allebei een andere kant op gestuurd, dan volgt elke cd een andere route. Bij elke cd kan dan een lijstje met de volgorde van de mensen naar wie de cd moet ofzo.
Op woensdag 13 juni 2001 23:24 schreef Kleintje het volgende:
Wat zou je zeggen van 2 cd's per week doorsturen.
Dat je twee cd's van je eigen cd brand. 1 gaat naar de volgende op je lijst en 1 naar ongeveer halverwege de lijst.
Dan heeft iedereen 2 cd's en gaat het wat sneller.
Idee?
code:De 'boom' begint bij mij: ik stuur twee kopieën van mijn cd op: één naar Menjo en één naar Dino Sr. Zij maken dan ook weer twee kopietjes per persoon voor degenen na hun (in het voorbeeld Vork, Tweek etc.). In ruil daarvoor stuurt iedereen weer een leeg cdr-retje terug naar de persoon boven hen in de boom, zodat iedereen uiteindelijk alleen de verzendkosten betaalt.___ Vork
____ Menjo |
| |___ Tweek
|
Zander | ___ Kleintje
|____ Dino Sr.|
|___ Dr. Diablos
Het voordeel van dit systeem is dat je binnen korte tijd veel cd's naar veel mensen kunt sturen. We zouden bijvoorbeeld elke twee weken een nieuwe boom kunnen 'planten'.
Het nadeel is dat het nogal omslachtig is, en dat bovendien alle deelnemers ook over een CD-recorder moeten beschikken.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zo.
quote:Dat is een beetje afhankelijk van het aantal personen dat meedoet. De boom splitst zich steeds verder uit, dus binnen drie weken zou je theoretisch 15 mensen kunnen 'bedienen', als iedereen elke week z'n twee cd's doorstuurt. Maar het blijft een omslachtig systeem...
Op woensdag 13 juni 2001 23:38 schreef MuadDib het volgende:
Maar als ik het goed begrijp moeten degene die onder aan de "boom" zitten dus heel lang wachten voordat ze hun cd krijgen.
quote:Dat was ook het grote probleem met deel1!
Op woensdag 13 juni 2001 23:41 schreef Zanderrr het volgende:
...als iedereen elke week z'n twee cd's doorstuurt...
quote:En je brandt je wezenloos, ook als je het niet zou willen bewaren.
Op woensdag 13 juni 2001 23:41 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Dat is een beetje afhankelijk van het aantal personen dat meedoet. De boom splitst zich steeds verder uit, dus binnen drie weken zou je theoretisch 15 mensen kunnen 'bedienen', als iedereen elke week z'n twee cd's doorstuurt. Maar het blijft een omslachtig systeem...
quote:Je mag dan wel een emmertje water naast je brander neerzetten
Op woensdag 13 juni 2001 23:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
En je brandt je wezenloos, ook als je het niet zou willen bewaren.
quote:
Op woensdag 13 juni 2001 23:44 schreef MuadDib het volgende:[..]
Dat was ook het grote probleem met deel1!
Het enige wat zou werken is dat je met elkaar afspreekt dat je de CD bijvoorbeeld na een week doorstuurt, of je er nou mee klaar bent of niet.
Maar werkte dat vorige keer?
Misschien kunnen we degene die bijv. 3 weken (zonder goede reden) niet doorstuurt uit de lijst schrappen.
quote:Hoezo je hoeft er maar 1 extra te branden als je hem niet wilt bewaren die ander stuur je weer door. Alleen de laatste in de boom blijven zitten met de cds, maar die hoeven niet te branden.
Op woensdag 13 juni 2001 23:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
En je brandt je wezenloos, ook als je het niet zou willen bewaren.
quote:*leest nog 'ns*
Op woensdag 13 juni 2001 23:50 schreef Tweek het volgende:[..]
Hoezo je hoeft er maar 1 extra te branden als je hem iet wilt bewaren die ander stuur je weer door. Alleen de laatste in de boom blijven zitten emt de cds, maar die hoeven niet te branden.
Da's inderdaad waar!
quote:Maar dan krijg je in een keer een overkill aan muziek en dat lijkt mij ook niks.
Op woensdag 13 juni 2001 23:53 schreef Zanderrr het volgende:
Of misschien toch iemand bereid vinden om alle cds te verzamelen en één of twee MP3-cd te maken van de inzendingen van alle deelnemers. Vervolgens die dan weer laten roeleren of er een 'boom' van maken. Gaat wel een beetje ten koste van de geluidskwaliteit, maar dan gaat 't wel snel.
Zanderrr, heb jij trouwens "iets" met bomen?
quote:Hoe bedoelt u
Op woensdag 13 juni 2001 23:57 schreef MuadDib het volgende:
Zanderrr, heb jij trouwens "iets" met bomen?
quote:3 personen?
Op donderdag 14 juni 2001 00:02 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Hoe bedoelt u
Of ik een natuurliefhebber ben?
Of of ik zelf weleens aan zo'n boom heb meegedaan? Antwoord op dat laatste is: ja en het werkte uitstekend. Was ook maar een klein boompje.
quote:Dat lijkt me idd het verstandigst.
Op donderdag 14 juni 2001 00:02 schreef MuadDib het volgende:
Eerst maar eens kijken hoeveel deelnemers er zijn.
* Juan Zueco hoopt ook in deze serie een beetje tegenwicht te bieden tegen al dat elektronische/pc geweld
J.
P.s. Kleintje : Misschien is het handig om de topic titel te veranderen in "Participeert allen, Deel II. naar Bogus en herkenning voor de oude garde van Deel I.
Mits m'n cd-brander hier eraan mee wil werken.
Ik vind het een leuk idee en het geeft me weereens de gelegenheid wat nieuwe muziek te leren kennen, nooit weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |