abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14950526
Ik heb zojuist even naar 2vandaag gekeken, ze hadden een reportage over een supermarkt en lieten zien wat er zoal gebeurde. Winkeldieven, in gezicht spugen, messen, pistool op het hoofd van winkelpersoneel.

En als de winkelmedewerkers zich verweren of iemand de winkel uit zetten worden ze bestraft met 120 uur dienstverlening of 40 dagen (dacht ik te horen) in de gevangenis.

Word je toch moedeloos van. Lijkt mij dat als je dit elke dag weer meemaakt, en er komt weer z'n pleurishond die wat meejat (die dan durft te zeggen dat ie niets heeft gedaan) gewoon doodslaat.

Waarom word die wet niet aangepast dat die criminelen de bak in gaan, tuintjes kunnen gaan schoffelen, en boetes moet krijgen in plaats van de harde werker die netjes zijn belasting betaald.

Sorry moest ik even kwijt, ik begrijp er niks van:N

Edit:
Bron: www.2vandaag.nl
Samenleving
Onmacht en frustratie winkelpersoneel

Medewerkers van supermarkten worden stelselmatig geconfronteerd met vernieling, geweld en bedreiging. Zelf ingrijpen wordt echter nog altijd hard afgestraft. De frustratie staat winkeleigenaars en personeel tot aan de lippen. Twee Vandaag filmde een week lang in een Delftse supermarkt. Een reportage waarin de harde realiteit van het werken in een winkel in beeld wordt gebracht. Reacties van H. van der Geest, voorzitter Criminaliteitsbeheersing MKB Nederland en A. Wolfson, oud-rechter en Tweede Kamer-lid voor de PvdA.

En hier wat algemene info over winkeldiefstal (via site van 2vandaag.nl):
http://www.minjust.nl/b_organ/npc/actueel/vriendelijk_groeten_tegen_diefstal.htm

[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 26-11-2003 19:01]

Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_14950565
En vertelden ze er ook bij hoeveel er word gestolen door het personeel zelf?

Schijnt ook behoorlijk wat te zijn!

Laat ze eerst daar maar wat aan doen voordat ze toestemming krijgen voor een harde aanpak.

pi_14950578
Ik heb het ook gezien. Het is toch echt om zo moe van te worden. Probeer je jezelf te verdedigen bij een aggresiefe winkeldief, ben jezelf degene die veroordeeld wordt en de winkeldief gaat vrijuit.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 november 2003 @ 18:55:42 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_14950584
Leuke winkel, ja. 3 incidenten per dag....

't meest verbijsterende vond ik wel dat die jongen die dus veroordeeld is eerst een dreun kreeg waarvan hij bijna van z'n stokje ging, toen dacht "die vent moet hier weg", als verdediging maar in 't wilde weg is gaan meppen om die kl**tz*k van zich af te houden en veroordeeld wordt tot een werkstraf van 120 uur.

Als rechter moet je dan toch wel een gigantische betonnen plaat van minimaal een meter dik voor je hoofd hebben. Laat dat mens zelf eens een weekje in die winkel gaan werken en vooraan staan als er weer eens een incident is. Ik denk dat ze dan heel anders over de situatie van dit soort medewerkers denken.

[Dit bericht is gewijzigd door qltel op 26-11-2003 19:00]

pi_14950620
Ik heb het ook gezien, respect voor die medewerkers en vooral voor de mannier waarop de baas het voor zijn mederwerkers opneemt!
pi_14950634
Is er iemand hier die in een winkel werkt en dit ook dagelijks meemaakt of wel eens gestraft is voor het eruit trappen van een @#$%^hond ?????????????????????????
pi_14950668
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:54 schreef calvobbes het volgende:

Laat ze eerst daar maar wat aan doen voordat ze toestemming krijgen voor een harde aanpak.

Sjonge jonge wat een domme opmerking. Daar gaat het toch helemaal niet over. En trouwens daar wordt ook meer dan genoeg tegen gedaan.
pi_14950678
De regels omtrent het aanhouden van winkeldieven zouden zo langzamerhand duidelijk moeten zijn. Gepast geweld is toegestaan, effe je agressie afreageren niet.

Als je een winkeldief (of iemand die daarvan verdacht wordt) in elkaar mept, zal je daarvoor moeten boeten. Simpel zat.

En prins Bernard moet zich er niet mee bemoeien

............................................................
  woensdag 26 november 2003 @ 18:59:35 #9
39643 MadRotorHead
Some call me mad...
pi_14950701
Het is diep en diep triest. Dit speelt al veel langer. Probeer ook niet een inbreker je huis uit te trappen want dan ben jij degene die voor de rechter staat.
Je kunt 'm beter helpen om je gloednieuwe home-cinema set naar zijn auto te dragen.

Ik ga ook niet meer afrekenen in de supermarkt. Weet je hoe lang ik in de rij sta voordat ik aan de beurt ben? Ik ga niet meer achteraansluiten in de rij met wachtenden. Ik rijd mijn winkelwagen voorbij een niet gebruikte kassa en als ik erop wordt aangesproken dan trap ik wat trammelant. Ze mogen niets doen om me tegen te houden..... Ik heb nog nooit zo snel boodschappen gedaan en het kost me nog eens geen cent ook. Ideaal hoor!! Lang leve de rechtstaat!!!

woensdag 26 november 2003 @ 19:00:01 #10
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_14950716
quote:

Ga toch weg man
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 november 2003 @ 19:01:54 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_14950763
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:58 schreef Fully het volgende:
De regels omtrent het aanhouden van winkeldieven zouden zo langzamerhand duidelijk moeten zijn. Gepast geweld is toegestaan, effe je agressie afreageren niet.
En verdedig je je tegen een winkeldief die je tegen je hoofd slaat, dan krijg je een werkstraf van 120 uur...

heb je de docu eigenlijk wel gezien?

pi_14950766
Tsja tis net de ongekeerde wereld, die dief gaat lekker vrijuit want 'hem is pijn gedaan' en de bewoner/winkelpersoneelslid krijgt de straf.

(Betweterug gezeik: Ut was geen 40 dagen maar 60 )

"Zoals vrouwen kunnen gillen bij het zien van een beestje, zo kunnen mannen genieten bij het openknallen van een beugel."
  woensdag 26 november 2003 @ 19:03:15 #13
13755 MoNkToNk
Freude am Fahren
pi_14950793
quote:

En daarom moet datgene wat het personeel te verduren krijgt maar genegeerd worden

Zum Kotzen

pi_14950801
Als ik de reakties zo zie, weet ik zeker dat er niemand dat programma gezien heeft, maar alleen maar ff willen klagen en ongefundeerd willen reageren.

Typisch fok weer

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_14950811
ik heb het gezien
pi_14950812
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:58 schreef Biggs het volgende:

Daar gaat het toch helemaal niet over.

Nee het gaat erover dat winkelpersoneel voor eigen rechter wil spelen.
Als je dat zo graag wilt doen ga dan een vechtsport beoefenen ofzo.

Ze doen nu zielig net alsof je NOOIT een tik mag uitdelen...

woensdag 26 november 2003 @ 19:04:02 #17
67385 ROG
Go on, say it.
pi_14950814
Reageren met gepast geweld mag wel, maarja, als je zo'n tere junk een flinke klap op z'n borstkas verkoopt dan stopt ie ook met leven.. ga je weer op voor 40 uurtjes dienstverlening.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 26 november 2003 @ 19:04:31 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_14950822
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:57 schreef mikezwet het volgende:
Is er iemand hier die in een winkel werkt en dit ook dagelijks meemaakt of wel eens gestraft is voor het eruit trappen van een @#$%^hond ?????????????????????????
Ik heb een paar keer (iets van 3x ofzo) voor m'n werk in een winkel geweest (niet als vakkenvuller of kassier trouwens), en ben daarbij maar 1x met de dood bedreigd. Dus dat valt nog wel mee, goed beschouwd... (die persoon had overigens kennelijk al een paar keer gezeten voor zware mishanelingen enzo).
pi_14950831
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:59 schreef MadRotorHead het volgende:
Ik ga ook niet meer afrekenen in de supermarkt. Weet je hoe lang ik in de rij sta voordat ik aan de beurt ben? Ik ga niet meer achteraansluiten in de rij met wachtenden. Ik rijd mijn winkelwagen voorbij een niet gebruikte kassa en als ik erop wordt aangesproken dan trap ik wat trammelant. Ze mogen niets doen om me tegen te houden..... Ik heb nog nooit zo snel boodschappen gedaan en het kost me nog eens geen cent ook. Ideaal hoor!! Lang leve de rechtstaat!!!
Och misschien is het wel belang van de nederlandse staat dat er veel gepikt word. Komt vanzelf weer nieuw spul waar 19% BTW op geheft word.

Ook nog zo mooi, komt die politiewagen aan die rijd zowat die vrouw over en toen ze wegreden was er ook weer haast bij nodig.
Dat zien we ook nooit vaker nee. wel dus

pi_14950868
Als er nou voor gezorgd wordt dat er op elk moment een paar agenten in die supermarkten aanwezig zijn zal het vast wel een stuk makkellijker worden voor het personeel.
pi_14950912
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:04 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee het gaat erover dat winkelpersoneel voor eigen rechter wil spelen.
Als je dat zo graag wilt doen ga dan een vechtsport beoefenen ofzo.

Ze doen nu zielig net alsof je NOOIT een tik mag uitdelen...

Je lult wel anders als je spullen gejat worden en je dat maar gewoon moet toelaten. Ohja nee, je moet de politie bellen terwijl je klappen krijgt of een pistool op je kop hebt.
pi_14950948
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:08 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Je lult wel anders als je spullen gejat worden en je dat maar gewoon moet toelaten. Ohja nee, je moet de politie bellen terwijl je klappen krijgt of een pistool op je kop hebt.

En alweer iemand die dat programma niet gezien heeft en weer als een debiel reageert
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 26 november 2003 @ 19:09:30 #23
40893 Vuilnisbak
Beetje vreemd, maar wel lekker
pi_14950951
Ik heb't ook net gezien. Ongelooflijk zeg! En wat een slap gelul hier om de discussie te gaan richten op het stelen van het personeel zelf. Dat is echt het probleem niet! Die focking agressie dus wel: als je gepakt wordt, krijg je straf, punt! Niet gaan lopen verzetten dus. Doe je dat wel, dan zijn de consequenties voor jezelf.

Ik ben ook niet voorstander van dat afreageer-gemep, maar als je dag in, dag uit met agressief gedrag te maken hebt, kan ik me wel voorstellen dat iemand op een gegeven moment ff breekt.

Iemand wel eens een gun tegen je kop gedrukt gehad? I believe you would be quite pissed!

Scott me up, Beamy...
pi_14950983
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:09 schreef Vuilnisbak het volgende:
Ik ben ook niet voorstander van dat afreageer-gemep, maar als je dag in, dag uit met agressief gedrag te maken hebt, kan ik me wel voorstellen dat iemand op een gegeven moment ff breekt.

Iemand wel eens een gun tegen je kop gedrukt gehad? I believe you would be quite pissed!

En als je het programma werkelijk GEZIEN zou hebben, zou je ook gehoord hebben dat de rechter zeer zeker rekening zal houden met dat soort situaties.
pi_14950990
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:09 schreef Sakura het volgende:

[..]

En alweer iemand die dat programma niet gezien heeft en weer als een debiel reageert

Das de topicopener sukkel. Lees de op dan dombo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')