abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14850060
Ik merk het bij mijzelf steeds meer, ik heb het ook verschrikkelijk bij verkiezingen, politiek heeft een verslavend effect. Ik lees constant nieuwsberichten, zoek feiten op en lees columns en discussieer op Fok.
Zo'n half jaar geleden had ik dit veel minder en het wekt een soort van paranoïde gevoel bij me op om overal een mening over te hebben en over een stelling veel informatie te vergaren.

Hebben jullie dit ook? Ik heb het over echte verslaving...

Dit is een wat milder topic om de vaste POL-mensen een rustmomentje te geven van hun verslaving

edit: TS is nu zelf vanavond weg

[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 22-11-2003 21:52]

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_14850164
Idd, maar dat komt ook omdat we net een 'nieuwe tijd' in gegaan zijn: 'The War On Terror' met als begin 9/11. Ik denk dat niet veel mensen beseffen wat ze hebben meegemaakt 2 jaar geleden, netzoals niemand had verwacht wat de moord op Franz Ferdinand voor gevolgen zou hebben in de vorige eeuw.
pi_14850215
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 21:52 schreef NightH4wk het volgende:
Idd, maar dat komt ook omdat we net een 'nieuwe tijd' in gegaan zijn: 'The War On Terror' met als begin 9/11. Ik denk dat niet veel mensen beseffen wat ze hebben meegemaakt 2 jaar geleden, netzoals niemand had verwacht wat de moord op Franz Ferdinand voor gevolgen zou hebben in de vorige eeuw.
Zit wat in, er is nu veel te discussiëren, en ik denk dat de consequenties van 11 september best groot zijn. Bepaalde dingen zijn niet meer zo vanzelfsprekend als voorheen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_14851297
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_14851377
Fok! is gewoon verslavend.

Maar de discussies hier ontlokken me wel een wat zoekacties uit om kennis te vergaren. Dat is toch positief.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14851388
Ik vind politiek eigenlijk wat minder verslavend, ik weet niet hoe het komt. Ik houd me meer bezig met actualiteiten en internationale politiek -!-.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14856570
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 23:03 schreef Sidekick het volgende:
Fok! is gewoon verslavend.

Maar de discussies hier ontlokken me wel een wat zoekacties uit om kennis te vergaren. Dat is toch positief.

Dan heeft het ook een verslavend effect op jou....ik weet eigenlijk de juiste balans tussen politieke nieuwtjes en werkelijkheid (die nogal uiteen kan lopen) niet te vinden.

Het is natuurlijk positief om kennis te willen vergaren maar geeft het een gevoelvan een zekere arrogantie door jezelf constant te bewijzen met feiten.
Ik weet nog niet of ik het belang van politiek wel in een goede balans heb met het belang van het dagelijks leven.

Zoals ik al zei, het geeft me een paranoïde gevoel.

zondag 23 november 2003 @ 10:55:46 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14858453
quote:
Op zondag 23 november 2003 03:18 schreef RichardQuest het volgende:

Het is natuurlijk positief om kennis te willen vergaren maar geeft het een gevoelvan een zekere arrogantie door jezelf constant te bewijzen met feiten.

Het is iig niet constant. Ook in discussies zelf vergaar ik kennis zonder iets te hoeven op te zoeken of te bewijzen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')