Vind ik op zich geen slecht idee ware het niet dat me zus dus niet werkt en ergens in Rotterdam op een kamertje vertoeft en alles voor haar dus wel betaald word. (en dan houd ze zelfs nog genoeg over om ieder jaar 2x op vakantie te gaan
).
Mn ouders (redelijk laag opgeleid) zullen wel hartstikke trots op haar zijn dat ze universiteit doet enzo maar ik werd dus net hartstikke boos toen me vader kwam vertellen dat ik meer moet gaan werken om mn eigen school te betalen. (ze geven mij het idee door op mij flink te gaan besparen, me zus te kunnen financieren, oftewel; ik werk voor me zus
).
Wat vinden jullie, dat ik me aanstel ofzo en gewoon meer moet werken om school te betalen + wat voor mezelf over te houden (heb ontzettend veel dure hobbys..) of moet ik maar accepteren dat me zus meer is dan mij (tja ) en dus meer verdiend??
En nee, me ouders zijn niet arm ofzo (mag ik aannemen als we ieder jaar 2x op vakantie gaan met de familie).
Ik ben 17 en ontvang nog geen stufi ofzo, doe mbo en ga na het mbo naar het hbo.
Komt nog bij dat ik al toen ik klein was altijd ruzie met mn ouders had - vooral me vader - en me zus zegmaar de 'liefelingsdochter'.
[Dit bericht is gewijzigd door ekiLskooL op 21-11-2003 19:03]
Zeker niet omdat ze alles wel voor je zus betalen.
Ben je mischien ongewenst thuis?
quote:Jah even door de duidelijkheid, ik werk dus al 2 avondjes bij een supermarkt en verdien een leuk zakcentje om mn hobbys te betalen + beetje sparen voor later.
Op vrijdag 21 november 2003 19:03 schreef Godlike02 het volgende:
Beetje werken gaat niemand dood aan.
Maar voor je eigen geld niet voor school geld ofzo.Zeker niet omdat ze alles wel voor je zus betalen.
Ben je mischien ongewenst thuis?
is natuurlijk onzin dat ze alles betalen voor je zus (terwijl universiteit volgens mij duurder is dan mbo) en dat jij moet gaan werken om zelf iets aan school te betalen
flink rellen, dat zou ik doen
quote:Sorry maar je ouders hebben plichten...
Op vrijdag 21 november 2003 19:02 schreef ekiLskooL het volgende:
Komt me pa net naar boven, zegt ie dat ik maar wat meer moet gaan werken en van dat geld kan ik dan een gedeelte van school betalen...
Mn ouders (redelijk laag opgeleid) zullen wel hartstikke trots op haar zijn dat ze universiteit doet enzo maar ik werd dus net hartstikke boos toen me vader kwam vertellen dat ik meer moet gaan werken om mn eigen school te betalen. (ze geven mij het idee door op mij flink te gaan besparen, me zus te kunnen financieren, oftewel; ik werk voor me zus![]()
).
Wat vinden jullie, dat ik me aanstel ofzo en gewoon meer moet werken om school te betalen + wat voor mezelf over te houden (heb ontzettend veel dure hobbys..) of moet ik maar accepteren dat me zus meer is dan mij (tja
) en dus meer verdiend??
Ik ben 17 en ontvang nog geen stufi ofzo, doe mbo en ga na het mbo naar het hbo.
Betaal je je "dure hobbies" wel zelf?
quote:Universiteit is idd duurder dan mbo, veeeeeeel duurder... Maargoed als ik hier niet goed uitkom met mn ouders dan loopt het waarschijnlijk uit de hand en moet ik echt leven van stufi straks + bijbaantje..
Op vrijdag 21 november 2003 19:05 schreef Blik het volgende:
wat godlike zegtis natuurlijk onzin dat ze alles betalen voor je zus (terwijl universiteit volgens mij duurder is dan mbo) en dat jij moet gaan werken om zelf iets aan school te betalen
flink rellen, dat zou ik doen
quote:Ik betaal mn hobbys nu gedeeltelijk. Maandelijks contributie betalen mn ouders (25 pleuro/maand) maar kleding etc (eens per halfjaar) moet ik zelf betalen.
Op vrijdag 21 november 2003 19:06 schreef Loedertje het volgende:[..]
Sorry maar je ouders hebben plichten...
Jezelf naar beneden halen door te zeggen dat jij "maar "mbo (en strax "maar hbo") doet slaat helemaal nergens op..Betaal je je "dure hobbies" wel zelf?
Ze vinden het dus nodig dat ik straks die contributie erbij betaal + wat schoolgeld.
Dat is dus echt een K*T smoes .
quote:Wat voor studie doet ze dan?
Op vrijdag 21 november 2003 19:12 schreef ekiLskooL het volgende:
Sjonge jonge zegt me vader net dat me zus zogezegd geen TIJD heeft om te werken![]()
![]()
![]()
. (ze denken dat me zus evenslim is als hun en erg veel voor universiteit moet doen...
).
Dat is dus echt een K*T smoes
.
quote:stoempen die man!
Op vrijdag 21 november 2003 19:12 schreef ekiLskooL het volgende:
Sjonge jonge zegt me vader net dat me zus zogezegd geen TIJD heeft om te werken![]()
![]()
![]()
. (ze denken dat me zus evenslim is als hun en erg veel voor universiteit moet doen...
).
Dat is dus echt een K*T smoes
.
quote:En als je gewoon rechtstreeks de vraag stelt waarom jij dat zelf moet betalen en je zus niet?
Op vrijdag 21 november 2003 19:09 schreef ekiLskooL het volgende:Ik betaal mn hobbys nu gedeeltelijk. Maandelijks contributie betalen mn ouders (25 pleuro/maand) maar kleding etc (eens per halfjaar) moet ik zelf betalen.
Ze vinden het dus nodig dat ik straks die contributie erbij betaal + wat schoolgeld.
quote:Wetenschappen ofzo
Op vrijdag 21 november 2003 19:13 schreef Qarinx het volgende:[..]
Wat voor studie doet ze dan?
en verklaar dat dan maar eens pappie/mammie
heb ik ook gedaan werkt grandioos is t ineens over
quote:idd! Maarja, als die man zo dom is om te vinden dat hij minder is dan zijn zus...
Op vrijdag 21 november 2003 19:14 schreef koei het volgende:
Ik zou pas iets gaan betalen als je zus ook geld zou moeten betalen, anders slaat het natuurlijk nergens op. Vooral als je zus helemaal niet werkt en alles voor haar betaald wordt. (ik begrijp zoiezo al niet waarom ouders zoiets doen. Collegegeld en boekengeld oke, maar woongeld? wat gebeurt er met de stufi dan?). Anders moet je ze maar gewoon eens voorrekenen wat zij aan jouw zus uitgeven en aan jou en duidelijk maken dat je pas van plan bent om mee te betalen als jouw kosten hoger zijn dan die van je zus (en ze dus ook meer geld uitgeven aan jou dan aan je zus)
quote:Me zus heeft dus volgens hun geen tijd om te werken en zoals elke ouder gunnen ze het beste voor haar...
Op vrijdag 21 november 2003 19:14 schreef Loedertje het volgende:[..]
En als je gewoon rechtstreeks de vraag stelt waarom jij dat zelf moet betalen en je zus niet?
Krijg je daar een antwoord op?
quote:Jullie zijn wel lekker op de hoogte daar.....
Op vrijdag 21 november 2003 19:15 schreef ekiLskooL het volgende:
Wetenschappen ofzo. Weet niet precies ze moet iig voor een toets een aardig dik boek doorlezen.. Echt vragen staan er niet in t boek (dat ook nog Engels is
![]()
).
quote:En niet voor jou dus?
Op vrijdag 21 november 2003 19:17 schreef ekiLskooL het volgende:[..]
Me zus heeft dus volgens hun geen tijd om te werken en zoals elke ouder gunnen ze het beste voor haar...
quote:Tja ik heb me ouders dus al meerdere malen met hun mond vol tanden laten staan (rekeningafschriften van me zus liggen door het hele huis heen) en steeds als ze met hun bek vol tanden staan word me pa weer boos en eindig ik hier bijna huilend op me kamer.
Op vrijdag 21 november 2003 19:16 schreef sniker het volgende:
als je pa of ma erover begint gewoon ff lekker voor je laten uitrekenen wat ze in gedachten hadden
en dan de berekening die jij stiekem alvast gemaakt had van je zus ernaast leggenen verklaar dat dan maar eens pappie/mammie
heb ik ook gedaan werkt grandioos is t ineens over
quote:Nou oke ik weet het wel... Maar vanwege privacy zeg ik het niet
Op vrijdag 21 november 2003 19:17 schreef Qarinx het volgende:[..]
Jullie zijn wel lekker op de hoogte daar.....
quote:Nouja, zo prive is dat toch niet?
Op vrijdag 21 november 2003 19:19 schreef ekiLskooL het volgende:[..]
Nou oke ik weet het wel... Maar vanwege privacy zeg ik het niet
. (k wil t wel mailen als je je email hier zet).
quote:Haha, er zijn tig studenten, dus dat iemand haar kent dat moet wel heeeeeeeeeeeeel toevallig zijn
Op vrijdag 21 november 2003 19:19 schreef ekiLskooL het volgende:
Nou oke ik weet het wel... Maar vanwege privacy zeg ik het niet. (k wil t wel mailen als je je email hier zet).
quote:Right.. maar ze zit hier ook snap je?
Op vrijdag 21 november 2003 19:20 schreef Qarinx het volgende:[..]
Haha, er zijn tig studenten, dus dat iemand haar kent dat moet wel heeeeeeeeeeeeel toevallig zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |