abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 18 november 2003 @ 23:21:35 #1
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14744437
Wegens nog steeds actueel gaan we hier weer verder met prangende vragen en doordachte antwoorden omtrent het bevredigen van je digitale camerabehoefte.

Voor een histe...eh historisch overzicht van het voorafgaande kun je terecht in
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 2
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 3
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 4
en natuurlijk in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 5

Opdat we niet allen naar de zelfde en doorgaans bekende weg vragen zijn daar altijd nog de onvolprezen FAQ en de al even onvolprezen Zoek waarmee je je voordeel kunt doen

En nu weer voor 254 keer

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_14759184
Ik ben op zoek naar een mooie digitale camera voor om en nabij de 150 euro!
Ik heb nu 2 camera's op het oog:
- Kodak cx6320 http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=1151&pq-locale=nl_NL
- Fuji A205S http://213.133.41.216/producten/digicam/A205S/body.htm
Ik neig zelf naar de kodak, hij ziet er gewoon mooier uit dan de fuji. De gemaakte foto's van de camera's zijn ongeveer gelijk net als de specs en de prijs....:)

Welke van de twee vinden jullie het beste? Of ken je een ander toestel voor ongeveer dezelfde prijs dat je veel beter vind? Laat me het weten!

woensdag 19 november 2003 @ 15:40:55 #3
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_14760426
Ik ha dook de Kodak CX 6230 op het oog, maar ik heb besloten door te sparen voor een Nikon Coolpix 2100 of Canon Powershot A60. De Nikon kost bij de Media Markt ¤230,- en de A60 heb ik gesignaleerd rond de ¤210,-.

Die lijken mij toch wat beter . Bovendien hebben ze beide CF kaartjes, wat ook weer scheelt.

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_14761084
Je hebt gelijk, die compact flash kaartjes zijn echt veel goedkoper!! Het scheelt iets minder dan de helft!

Maar ja ik vind 150 euro toch al wel heel veel geld voor een camera, want ik was in eerste instantie van plan om maximaal 100 euro uit te geven. Maar daar ben ik op terug gekomen aangezien je voor 100 euro alleen maar prut hebt! En die kodak en die fuji lijken mij de goedkoopste "goede" camera's!

Of heeft iemand hier nog een goede tip voor een goede+goedkope camera?

[Dit bericht is gewijzigd door jantje169 op 19-11-2003 16:04]

Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 november 2003 @ 16:15:32 #5
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14761597
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:00 schreef jantje169 het volgende:

Of heeft iemand hier nog een goede tip voor een goede+goedkope camera?

Van de twee die je op het oog had de Fuji.

Ook de Canon A's moet je een serieuze overweging geven, die dingen zijn niet voor niets zo succesvol. Kijk voor de volledigheid ook eens bij Nikon en Olympus.

Ruimer gesteld kun je bij alle grote fotonamen(Ricoh, Pentax en nog wat meer namen bestaan ook nog ) een hele nette camera vinden, al zit je binnen het gestelde budget wel aan de onderkant van de markt te kijken, en moet je ook rekening houden met de aanschaf van een grotere geheugenkaart en eventueel nog accu's+lader.

woensdag 19 november 2003 @ 16:28:32 #6
53267 TC03
pi_14762029
Ik heb mezelf ook al georiėnteerd, en ik kwam tot de conclusie dat ik ook nog minimaal een 32 mb kaartje wou hebben en 2100 mAh batterijen (4 in een pakje). Dat kost ca. ¤45, dus die kosten komen er ook nog bij.
pi_14762114
Ja oke, ik weet het die canon powershot a60 is maar ook minimaal 200 euro en dat vind ik weer net te veel.En kun je me zeggen waarom ik de fuji moet kiezen en niet de kodak? En als je de andere merken zoals Ricoh noemt aan welke types moet ik dan denken?

Oh ja, ik vind helemaal geen tests van deze twee camera's. Weten jullie er mss een te vinden?

Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 november 2003 @ 16:52:33 #8
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14762851
Op zich zijn de camera's gelijkwaardig en is het tijd voor subjectieve criteria, dus ga ik af op de feedback die ik over de camera's tegengekomen ben en daarbij het gevoel dat ik bij een camera heb. Voor mij wint de Fuji het dan. Voor jou zou het anders kunnen liggen, en daarom kan ik niet echt een advies geven waar je gelukkig van wordt.
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:30 schreef jantje169 het volgende:
En als je de andere merken zoals Ricoh noemt aan welke types moet ik dan denken?
Heel flauw: De types die binnen je budget liggen. Kijk wat ze kosten, kijk wat ze kunnen en vergelijk het eens met de camera's die je al kende.

Vanaf het punt dat je een aantal gegadigden hebt, zul je zelf een keuze moeten maken, oftewel eens langs de fotowinkel moeten gaan en de gegadigden eens uitproberen. Vaak krijg je dan vanzelf met een van de gegadigden de -experience

pi_14765307
Hallo, ik zoek een digitale camera in een prijs klasse van +- ¤200,-
Zelf heb ik er totaal geen verstand van en daarom ben ik benieuwd naar tips en mogelijke voorbeelden. Wellicht dat al iemand in deze prijsklasse heeft gevraagd, maar het is vrij onoverzichtelijk om dit terug te zoeken.

alvast bedankt,

[url=http://www.martini.com/disclaimer.aspx#]M a r t i n i[/url] [b]. . .[/b]
  woensdag 19 november 2003 @ 18:46:14 #10
53267 TC03
pi_14765878
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:21 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:
Hallo, ik zoek een digitale camera in een prijs klasse van +- ¤200,-
Zelf heb ik er totaal geen verstand van en daarom ben ik benieuwd naar tips en mogelijke voorbeelden. Wellicht dat al iemand in deze prijsklasse heeft gevraagd, maar het is vrij onoverzichtelijk om dit terug te zoeken.

alvast bedankt,

Tot hoever rijkt die '+-'?

Ver: de Nikon Coolpix 2100 of Canon Powershot A60
Niet ver: Kodak CX 6230, Fuji A205s, Minolta DiMAGE E223.

pi_14768498
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Tot hoever rijkt die '+-'?

Ver: de Nikon Coolpix 2100 of Canon Powershot A60
Niet ver: Kodak CX 6230, Fuji A205s, Minolta DiMAGE E223.

tot ¤250,- eventueel ¤275,- .
ik ga eens even wat plaatjes en specificaties zoeken van die 2 die je gepost hebt, dank u
[url=http://www.martini.com/disclaimer.aspx#]M a r t i n i[/url] [b]. . .[/b]
  woensdag 19 november 2003 @ 20:30:59 #12
35485 rique
with Canon, I can
pi_14768820
quote:
Op woensdag 19 november 2003 20:18 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:

[..]

tot ¤250,- eventueel ¤275,- .
ik ga eens even wat plaatjes en specificaties zoeken van die 2 die je gepost hebt, dank u

Dan zou ik voor de A60 gaan (ongeveer 210 sleuro) en wat extra's erbij.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_14783479
Halle fotoliefhebbers,
Ik, een behoorlijke leek op het gebied van digitale camera's, heb besloten om een digitale camera te gaan kopen.
Ik heb een budget van om en bij de 500 euro en wil voor dat bedrag een camera, wat extra geheugen en een tas.

Verder vind ik het fijn als de camera werkt op penlites, en dat hij handzaam is.

Hebben jullie tips..?? Niet alleen voor het type camera, maar ook waar ik op moet letten bij de aanschaf.

pi_14783535
Fuji Finepix S602Z.
pi_14783547
Zoals Brad ook al zei: Canon Powershot A80 (te verkrijgen vanaf 374 euro (zie tweakers pricewatch)). Er moet tenslotte nog een tasje bij (een goede kost zo 30 euro) en geheugen (256mb kost zo 60 euro of meer en is dat genoeg?)
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_14783573
Zoals ik net al zei, de canon powershot A80. Is alleen nog wat lastig verkrijgbaar, maar 400euro is te doen.

Koop je er 256MB geheugen bij en oplaadbare penlites (ja, gaat op penlites ), oplader en camtasje. Ik denk iets meer als 500euro

4megapixels, een swivel lcd (kan super handig zijn in plaats dat je door lens moet kijken), goede beginnerscamera door de automatische functies, maar biedt ook heel veel functies manueel aan om het te leren.

* Brad staat op punt deze ook te kopen

pi_14783616
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:32 schreef ChAoZ het volgende:
Zoals Brad ook al zei: Canon Powershot A80 (te verkrijgen vanaf 374 euro (zie tweakers pricewatch)). Er moet tenslotte nog een tasje bij (een goede kost zo 30 euro) en geheugen (256mb kost zo 60 euro of meer en is dat genoeg?)
Het is weliswaar een nederlands domein, maar het adres zit in USA. Het wordt denk ik ook vandaar verstuurd. De andere beginprijzen van 389 zijn eerlijker denk ik. Of je moet in staat zijn in duitsland je camera te kopen, is vaak goedkoper
pi_14783634
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:33 schreef Brad het volgende:
Zoals ik net al zei, de canon powershot A80. Is alleen nog wat lastig verkrijgbaar, maar 400euro is te doen.

Koop je er 256MB geheugen bij en oplaadbare penlites (ja, gaat op penlites ), oplader en camtasje. Ik denk iets meer als 500euro

4megapixels, een swivel lcd (kan super handig zijn in plaats dat je door lens moet kijken), goede beginnerscamera door de automatische functies, maar biedt ook heel veel functies manueel aan om het te leren.

* Brad staat op punt deze ook te kopen

Thanks Brad, ik ga even kijken of ik daarover meer info kan vinden her en der op het internet
Is het een beetje een handzaam dingetje..??
pi_14783804
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:35 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Thanks Brad, ik ga even kijken of ik daarover meer info kan vinden her en der op het internet
Is het een beetje een handzaam dingetje..??

Ik zit al 2maanden naar een camera te zoeken en kwam al snel op deze uit (is officieel pas enkele weken verkrijgbaar). Het is volgens mij net iets te groot voor je broekzak, maar echt lompgroot is het niet. Door penlites groeit een camera al snel natuurlijk. En deze heeft er maar liefst 4. Voordeel is dat het daardoor echt lang meegaat. Zo'n 500foto's is goed haalbaar naar het schijnt.

www.dpreview.com is een goede site. Die heeft helaas geen review van de camera, maar wel veel commentaar en ook op het forum is het veel besproken.

met een beetje googlen op de naam kom je wel enkele reviews tegen.

*linken van dresource mag niet *

btw. je kan er leuke attributen bij kopen. Onderwaterbehuizing, extra lenzen als je iets meer mogelijkheden wilt enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 20-11-2003 12:21]

pi_14783921
Maare, lees eens een tijdje alle bevindingen van mensen. Dat dit voor mij de ideale camera lijkt, hoeft niet te zeggen dat deze dat ook voor jou is.

Eigenlijk hangt het meer af waar je het voor wilt gebruiken. Al heb je met die penlites al een selectie gemaakt

pi_14784115
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:46 schreef Brad het volgende:
Maare, lees eens een tijdje alle bevindingen van mensen. Dat dit voor mij de ideale camera lijkt, hoeft niet te zeggen dat deze dat ook voor jou is.
Dat weet ik, daarom kijk ik ook verder.
Ik vraag het ook om me te orienteren. (ik ga alleen niet twee maanden zoeken hoor)
quote:
Eigenlijk hangt het meer af waar je het voor wilt gebruiken. Al heb je met die penlites al een selectie gemaakt
Hij moet mee op reis
pi_14797245
Iemand toevalligerwijs ervaring met die camera's van olympos. Ik vind ze zo lekker klein. Het feit dat er geen penlites ingaan is niet onoverkomelijk.

Ow en wat is precies het verschil tussen XD, SD en al die andere soorten chipkaarten..??

pi_14797544
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:08 schreef Frenkie het volgende:
Ow en wat is precies het verschil tussen XD, SD en al die andere soorten chipkaarten..??
Het formaat

ieder merk gebruikt zijn eigen soort geheugen, afmetingen zijn anders dus uitwissellen is vaak (er zijn uitzonderingen) uitgesloten.

[Dit bericht is gewijzigd door Alfisti op 20-11-2003 20:19]

pi_14797565
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:17 schreef Alfisti het volgende:
Het formaat
en de prijs, maar heeft het niet iets te maken met de snelheid van opslaan oid..??
pi_14797843
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:18 schreef Frenkie het volgende:

[..]

en de prijs, maar heeft het niet iets te maken met de snelheid van opslaan oid..??

ook, er staat best veel info in de foto FAQ bij de tweakjuhs (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14059269#14059269) niet speciefiek over snelheden overigens maar wel algemende card-info.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')