abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14639760
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 18:17 schreef Threep het volgende:

[..]

wow, appelen en citroenen kunnen 6000° overleven ...

Het wordt te moeilijk, merk ik.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  vrijdag 14 november 2003 @ 19:37:55 #77
53924 Threep
Thoughts & Experiences
pi_14641417
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 18:28 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Het wordt te moeilijk, merk ik.

Hmm, ok het was een flauw grapje - ik geef het toe ...
maar er stond wel degelijk een onder en er zat geen spat negativiteit in m'n post
Du vin, du pain, et ... encore du vin !
pi_14641445
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 19:37 schreef Threep het volgende:

[..]

Hmm, ok het was een flauw grapje - ik geef het toe ...
maar er stond wel degelijk een onder en er zat geen spat negativiteit in m'n post

Dat heb je mij ook niet horen beweren.
pi_14647211
Seriewoordenaar,

Als ik het goed heb, ligt shamballah niet in een holle ruimte in de aarde of zo, maar op het etherisch vlak, een niet-stoffelijke dimensie om zo maar te zeggen . In de boeken van Alice Bailey en consorten wordt hier vaak over gepraat.

Als dit al gezegd is in de 4 pagina's replies, mijn excuses .

"Mediamata over en uit..."
pi_14647320
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 23:34 schreef Xantes het volgende:
Seriewoordenaar,

Als ik het goed heb, ligt shamballah niet in een holle ruimte in de aarde of zo, maar op het etherisch vlak, een niet-stoffelijke dimensie om zo maar te zeggen . In de boeken van Alice Bailey en consorten wordt hier vaak over gepraat.

Als dit al gezegd is in de 4 pagina's replies, mijn excuses .

Je hebt het niet helemaal goed. Shamballah heeft, net zoals Atlantis, meerdere vermeende locaties. Een daarvan is de niet stoffelijke dimensie, een andere is de holle aarde. en er zijn nog meer locaties. Het hangt maar van de bron af. Voor´t zelfde geld is er geen Shamballah en is het zever in pakjes.
Er bestaat een map, met daarop Shamballah in de holle aarde, maar ik zou niet meer weten waar die te vinden.
  vrijdag 14 november 2003 @ 23:46:23 #81
74055 Leiram
Gediplomeerd moraalridder.
pi_14647462
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 13:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
hey mensies,

ik zit net discovery te kijken, er was een programma over complot theorieen.
heel interresant, en sommigen zijn ook wel heel lollig.
waar ik mij erg over verbaasde, was het feit dat er mensen zijn de denken dat de aarde hol is
dus : het middelpunt van de aarde is geen hete bol gloeiend spul, maar is hol.

Door de baan van vliegtuigen te vergelijken zijn er wel enkele punten voor deze theorie. Wetenschappelijk gezien is het volgens de huidige theorien echter absoluut bol. Er hoeft hiervoor echter maar 1 aanname anders te blijken om dit te ontkrachten.
Schaap in wolfsklederen - Zwak en geslacht.[br]Let me watch over you.
  vrijdag 14 november 2003 @ 23:48:53 #82
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14647512
Was het niet Jules Verne die daar ook een verhaal over heeft geschreven?

Was het ook niet zo dat hij een verhaal heeft geschreven over een reis naar de maan? Tientallen jaren voor dat ooit gebeurde.

Een aantal zaken waar Verne over schreef, bleken later bewaarheid te zijn. Maar goed, dat zegt natuurlijk niets.

pi_14647668
Ah, ok!

In de geschriften die ik lees, wordt beschreven dat shamballah de plek is vanwaar de "hierarchie" werkt en de mensheid leidt. Maar daar gaat het natuurlijk nooit om de precieze plek van Shamballah, alhoewel er beschreven wordt dat deze op de etherische gebieden zou liggen. Dus je kan er dan niet komen door normale verplaatsing, maar alleen door een bewustzijnsverruiming. Klinkt op zich logisch, he? . Maar leuk om te horen dat er ook nog andere theorien over zijn! Het leven blijft toch een verassing zo he

zaterdag 15 november 2003 @ 00:00:26 #84
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_14647771
Op discovery zag ik bij dit programma (was geloof ik dezelfde) dat de kern van de aarde ooit als een soort komeet in botsing met de aarde kwam en dat deze zich in de aarde had geboort. Vond dit nogal vaag aangezien ik dat nog nooit gehoort had...
pi_14647787
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 23:56 schreef Xantes het volgende:
Ah, ok!

In de geschriften die ik lees, wordt beschreven dat shamballah de plek is vanwaar de "hierarchie" werkt en de mensheid leidt. Maar daar gaat het natuurlijk nooit om de precieze plek van Shamballah, alhoewel er beschreven wordt dat deze op de etherische gebieden zou liggen. Dus je kan er dan niet komen door normale verplaatsing, maar alleen door een bewustzijnsverruiming. Klinkt op zich logisch, he?

In dat perspectief vond ik 'het geheim van Shamballah' van James Redfield wel een aangenaam boek.
pi_14647943
James Redfield, is dat niet die van de celestijnse belofte?

Dank je wel voor de tip van dat boek, misschien dat ik het een keertje erbij ga pakken (als ik ooit eens tijd heb naast de studie hiervoor)

zaterdag 15 november 2003 @ 00:08:54 #87
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_14648017
Jullie bedoelen meer de onderwereld Hades....

ik ben echt de Acheron (ook wel Styx genoemd ...wat niet helemaal juist is ) afgelopen naar een ingang (lees uitgang van water ) in de berg !

ben wel hele oude griekse schrijfsels tegengekomen maar moest op een gegeven moment stoppen vanwege slangen en Valgevaar

Acheron

Acheron - the river of woe;
Cocytus - the river of lamentation;
Phlegethon - the river of fire;
Lethe - the river of forgetfulness;
Styx - the river of hate.

[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 15-11-2003 00:11]

pi_14648065
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 00:00 schreef Varr het volgende:
Op discovery zag ik bij dit programma (was geloof ik dezelfde) dat de kern van de aarde ooit als een soort komeet in botsing met de aarde kwam en dat deze zich in de aarde had geboort. Vond dit nogal vaag aangezien ik dat nog nooit gehoort had...
Het klinkt misschien vaag, maar er is daar inderdaad wel een theorie over.
Planeet Aarde is volgens die theorie ooit botsing gekomen met een andere planeet of komeet en is toen in grootte gehalveerd.
Bewijzen is lastig.
Maar onze maan is in verhouding groter dan de manen van alle andere grotere planeten.
Dit zou een aanwijzing kunnen zijn.
  zaterdag 15 november 2003 @ 00:11:59 #89
72781 AarsKaars
sjikieta powâh..
pi_14648092
ok ok.. theologie is niet mijn vak, maar op hetzelfde Discovery kanaal hadden ze het over een kern.... waar het 6000 graden is doordat er een grote druk op staat. En tuurlijk zijn er holtes in de aarde. Kijk maar naar Groningse aardbevingen.. Maar de kern is wel degelijk vast... En de peren doen het daar ook geweldig! _0_
maarja.. ik heb geen bananen!
  zaterdag 15 november 2003 @ 00:13:04 #90
72781 AarsKaars
sjikieta powâh..
pi_14648119
pi_14648138
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 00:06 schreef Xantes het volgende:
James Redfield, is dat niet die van de celestijnse belofte?

Dank je wel voor de tip van dat boek, misschien dat ik het een keertje erbij ga pakken (als ik ooit eens tijd heb naast de studie hiervoor)

Ja. Het geheim van Shamballah is het derde boek uit de reeks van de Celestijnse belofte. Het is de opvolger van 'het tiende inzicht'. Pure fictie natuurlijk, maar het geeft een leuke visie op de esoterische Shamballah.

Hades, de hel of onderwereld, is weer wat anders.

pi_14648161
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 00:11 schreef AarsKaars het volgende:
ok ok.. theologie is niet mijn vak, maar op hetzelfde Discovery kanaal hadden ze het over een kern.... waar het 6000 graden is doordat er een grote druk op staat. En tuurlijk zijn er holtes in de aarde. Kijk maar naar Groningse aardbevingen.. Maar de kern is wel degelijk vast... En de peren doen het daar ook geweldig! _0_
Wat is het directe bewijs voor een vaste kern?
  zaterdag 15 november 2003 @ 12:35:30 #93
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_14653571
ik zou zeggen lees en luister naar Jan Lamprecht !~! ik heb de links al vele posts eerder geplaatst !
pi_14654391
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 12:35 schreef merlin693 het volgende:
ik zou zeggen lees en luister naar Jan Lamprecht !~! ik heb de links al vele posts eerder geplaatst !
Zal ik zeker doen. Lijkt me zeer boeiend materiaal.
pi_14673182
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 00:15 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Wat is het directe bewijs voor een vaste kern?

Omdat zelfs de zon een vaste kern heeft? Plus als je veel druk uitoefent (zelfs op vloeistof) wordt het ook vast....
pi_14674610
quote:
Op zondag 16 november 2003 12:26 schreef nightfall het volgende:

[..]

Omdat zelfs de zon een vaste kern heeft? Plus als je veel druk uitoefent (zelfs op vloeistof) wordt het ook vast....

Dat is (gegronde) speculatie. En wat is het bewijs dat de zon een vaste kern heeft? Bij mijn weten is dat ook pure speculatie.

Ik wil niet beweren dat de aarde geen vaste kern heeft, ik wil alleen maar duidelijk maken dat we het onmogelijk zeker kunnen weten. We nemen het aan op basis van theoretisering, want we kunnen het (nog) niet direct meten.

edit: laat opgemerkte typo.

[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 16-11-2003 18:59]

zondag 16 november 2003 @ 14:27:13 #97
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_14675542
quote:
Op zondag 16 november 2003 12:26 schreef nightfall het volgende:

[..]

De zon heeft geen vaste kern.
De druk (en dus hitte) is daar zo hoog dat de zon een plasma kern heeft.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  maandag 17 november 2003 @ 00:02:41 #98
72781 AarsKaars
sjikieta powâh..
pi_14688946
quote:
Op zondag 16 november 2003 14:27 schreef Knarf het volgende:

[..]

De zon heeft geen vaste kern.
De druk (en dus hitte) is daar zo hoog dat de zon een plasma kern heeft.

Moet je eens opletten als de zon implodeert.. hoe vast de kern is..
pi_14688985
quote:
Op maandag 17 november 2003 00:02 schreef AarsKaars het volgende:

[..]

Moet je eens opletten als de zon implodeert.. hoe vast de kern is..

Heb je het al meegemaakt?
pi_14689130
quote:
Op maandag 17 november 2003 00:04 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Heb je het al meegemaakt?

Ik las net dat dat over 20 dagen pas gaat gebeuren.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')