quote:Het wordt te moeilijk, merk ik.
Op vrijdag 14 november 2003 18:17 schreef Threep het volgende:[..]
wow, appelen en citroenen kunnen 6000° overleven ...
quote:Hmm, ok het was een flauw grapje - ik geef het toe ...
Op vrijdag 14 november 2003 18:28 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Het wordt te moeilijk, merk ik.
![]()
quote:Dat heb je mij ook niet horen beweren.
Op vrijdag 14 november 2003 19:37 schreef Threep het volgende:[..]
Hmm, ok het was een flauw grapje - ik geef het toe ...
maar er stond wel degelijk eenonder en er zat geen spat negativiteit in m'n post
Als ik het goed heb, ligt shamballah niet in een holle ruimte in de aarde of zo, maar op het etherisch vlak, een niet-stoffelijke dimensie om zo maar te zeggen . In de boeken van Alice Bailey en consorten wordt hier vaak over gepraat.
Als dit al gezegd is in de 4 pagina's replies, mijn excuses .
quote:Je hebt het niet helemaal goed. Shamballah heeft, net zoals Atlantis, meerdere vermeende locaties. Een daarvan is de niet stoffelijke dimensie, een andere is de holle aarde. en er zijn nog meer locaties. Het hangt maar van de bron af. Voor´t zelfde geld is er geen Shamballah en is het zever in pakjes.
Op vrijdag 14 november 2003 23:34 schreef Xantes het volgende:
Seriewoordenaar,Als ik het goed heb, ligt shamballah niet in een holle ruimte in de aarde of zo, maar op het etherisch vlak, een niet-stoffelijke dimensie om zo maar te zeggen
. In de boeken van Alice Bailey en consorten wordt hier vaak over gepraat.
Als dit al gezegd is in de 4 pagina's replies, mijn excuses
.
quote:Door de baan van vliegtuigen te vergelijken zijn er wel enkele punten voor deze theorie. Wetenschappelijk gezien is het volgens de huidige theorien echter absoluut bol. Er hoeft hiervoor echter maar 1 aanname anders te blijken om dit te ontkrachten.
Op vrijdag 14 november 2003 13:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
hey mensies,ik zit net discovery te kijken, er was een programma over complot theorieen.
heel interresant, en sommigen zijn ook wel heel lollig.
waar ik mij erg over verbaasde, was het feit dat er mensen zijn de denken dat de aarde hol is
dus : het middelpunt van de aarde is geen hete bol gloeiend spul, maar is hol.
Was het ook niet zo dat hij een verhaal heeft geschreven over een reis naar de maan? Tientallen jaren voor dat ooit gebeurde.
Een aantal zaken waar Verne over schreef, bleken later bewaarheid te zijn. Maar goed, dat zegt natuurlijk niets.
In de geschriften die ik lees, wordt beschreven dat shamballah de plek is vanwaar de "hierarchie" werkt en de mensheid leidt. Maar daar gaat het natuurlijk nooit om de precieze plek van Shamballah, alhoewel er beschreven wordt dat deze op de etherische gebieden zou liggen. Dus je kan er dan niet komen door normale verplaatsing, maar alleen door een bewustzijnsverruiming. Klinkt op zich logisch, he? . Maar leuk om te horen dat er ook nog andere theorien over zijn! Het leven blijft toch een verassing zo he
quote:In dat perspectief vond ik 'het geheim van Shamballah' van James Redfield wel een aangenaam boek.
Op vrijdag 14 november 2003 23:56 schreef Xantes het volgende:
Ah, ok!In de geschriften die ik lees, wordt beschreven dat shamballah de plek is vanwaar de "hierarchie" werkt en de mensheid leidt. Maar daar gaat het natuurlijk nooit om de precieze plek van Shamballah, alhoewel er beschreven wordt dat deze op de etherische gebieden zou liggen. Dus je kan er dan niet komen door normale verplaatsing, maar alleen door een bewustzijnsverruiming. Klinkt op zich logisch, he?
Dank je wel voor de tip van dat boek, misschien dat ik het een keertje erbij ga pakken (als ik ooit eens tijd heb naast de studie hiervoor)
ik ben echt de Acheron (ook wel Styx genoemd ...wat niet helemaal juist is ) afgelopen naar een ingang (lees uitgang van water ) in de berg !
ben wel hele oude griekse schrijfsels tegengekomen maar moest op een gegeven moment stoppen vanwege slangen en Valgevaar
Acheron
Acheron - the river of woe;
Cocytus - the river of lamentation;
Phlegethon - the river of fire;
Lethe - the river of forgetfulness;
Styx - the river of hate.
[Dit bericht is gewijzigd door merlin693 op 15-11-2003 00:11]
quote:Het klinkt misschien vaag, maar er is daar inderdaad wel een theorie over.
Op zaterdag 15 november 2003 00:00 schreef Varr het volgende:
Op discovery zag ik bij dit programma (was geloof ik dezelfde) dat de kern van de aarde ooit als een soort komeet in botsing met de aarde kwam en dat deze zich in de aarde had geboort. Vond dit nogal vaag aangezien ik dat nog nooit gehoort had...
quote:Ja. Het geheim van Shamballah is het derde boek uit de reeks van de Celestijnse belofte. Het is de opvolger van 'het tiende inzicht'. Pure fictie natuurlijk, maar het geeft een leuke visie op de esoterische Shamballah.
Op zaterdag 15 november 2003 00:06 schreef Xantes het volgende:
James Redfield, is dat niet die van de celestijnse belofte?Dank je wel voor de tip van dat boek, misschien dat ik het een keertje erbij ga pakken (als ik ooit eens tijd heb naast de studie hiervoor)
Hades, de hel of onderwereld, is weer wat anders.
quote:Wat is het directe bewijs voor een vaste kern?
Op zaterdag 15 november 2003 00:11 schreef AarsKaars het volgende:
ok ok.. theologie is niet mijn vak, maar op hetzelfde Discovery kanaal hadden ze het over een kern.... waar het 6000 graden is doordat er een grote druk op staat. En tuurlijk zijn er holtes in de aarde. Kijk maar naar Groningse aardbevingen.. Maar de kern is wel degelijk vast... En de peren doen het daar ook geweldig! _0_
quote:Zal ik zeker doen. Lijkt me zeer boeiend materiaal.
Op zaterdag 15 november 2003 12:35 schreef merlin693 het volgende:
ik zou zeggen lees en luister naar Jan Lamprecht !~! ik heb de links al vele posts eerder geplaatst !
quote:Omdat zelfs de zon een vaste kern heeft? Plus als je veel druk uitoefent (zelfs op vloeistof) wordt het ook vast....
Op zaterdag 15 november 2003 00:15 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Wat is het directe bewijs voor een vaste kern?
quote:Dat is (gegronde) speculatie. En wat is het bewijs dat de zon een vaste kern heeft? Bij mijn weten is dat ook pure speculatie.
Op zondag 16 november 2003 12:26 schreef nightfall het volgende:[..]
Omdat zelfs de zon een vaste kern heeft? Plus als je veel druk uitoefent (zelfs op vloeistof) wordt het ook vast....
Ik wil niet beweren dat de aarde geen vaste kern heeft, ik wil alleen maar duidelijk maken dat we het onmogelijk zeker kunnen weten. We nemen het aan op basis van theoretisering, want we kunnen het (nog) niet direct meten.
edit: laat opgemerkte typo.
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 16-11-2003 18:59]
quote:De zon heeft geen vaste kern.
Op zondag 16 november 2003 12:26 schreef nightfall het volgende:[..]
Omdat zelfs de zon een vaste kern heeft? Plus als je veel druk uitoefent (zelfs op vloeistof) wordt het ook vast....
quote:Moet je eens opletten als de zon implodeert.. hoe vast de kern is..
Op zondag 16 november 2003 14:27 schreef Knarf het volgende:[..]
De zon heeft geen vaste kern.
De druk (en dus hitte) is daar zo hoog dat de zon een plasma kern heeft.
quote:Heb je het al meegemaakt?
Op maandag 17 november 2003 00:02 schreef AarsKaars het volgende:[..]
Moet je eens opletten als de zon implodeert.. hoe vast de kern is..
quote:Ik las net dat dat over 20 dagen pas gaat gebeuren.
Op maandag 17 november 2003 00:04 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Heb je het al meegemaakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |