quote:Nou he! Welke zijn dat dan?
Op vrijdag 14 november 2003 11:33 schreef mazzel het volgende:
en welke nummers zijn dat dan?
quote:juist, jij hebt er een hekel aan, maa je weet alleen og niet aan welke nummers
Hee wie heeft er ook zo'n hekel aan die "artisten" die prachtig mooie nummer van vroeger coveren door er zo'n vreselijk irritante vette beat onder gooien en de melodien in trance-vorm omzetten om er zelf een boel geld mee te verdienen?
Verder irriteert het me niet echt, ik luister er gewoon niet naar zeg maar..
quote:Ik hoorde zojuist nog een zwaar verkrachtte versie van Jump for my Love van de Pointer Sisters waar elke melodie uit verdwenen was. Van een groepje 'Girls Aloud'
Op vrijdag 14 november 2003 11:40 schreef Tokus het volgende:
ik had eigenlijk het idee dat het eindelijk weer een beetje voorbij was met al die covers....
quote:Hierooooo
Hee wie heeft er ook zo'n hekel aan die "artisten" die prachtig mooie nummer van vroeger coveren door er zo'n vreselijk irritante vette beat onder gooien en de melodien in trance-vorm omzetten om er zelf een boel geld mee te verdienen?
Ik erger mij ook dood aan die gasten die op de roem van een ander teren.
En zo zijn er wel meer covers. En daarbij komt ook nog dat mensen nummers mooi vinden, maar zogauw ze horen dat het een cover is, is het nummer ineens flut..
Als het originele nummer goed was, wat is er dan mis mee om dat nummer voor een nieuwe generatie nog eens uit te brengen? Okee, het is gewoon makkelijk geld verdienen, maar daar draait de hele maatschappij toch ook om? Wie of welk bedrijf wil nu niet makkelijk en snel geld verdienen?
met goede covers is niks mis.
kereltje kereltje toch. moet ik echt die hele lijst opnoemen? ok
ik denk dat jochies zoals jij niet eens door hebt dat ze orgineel van iemand anders zijn maar goed.
en ik bedoel niet alleen dj's ook kneuzen zoals garath gates of hoe die kneus ook mag heten met spirit in the sky.
wat dacht je van Queen- under pressure , I want it all, I want to break free, who wants to live forever ( ik weet toevallig erg genoeg ook nog van deze hoe die vreselijke kut "artist" heet, dune)
van halen - jump, ain't talking 'bout love
dire straits- money for nothing
bob marley - stir it up, get up stand up (party anamals--kneuzen) No woman no cry, exodus, jamming , sun is shining, could you be loved ( tja wat niet van hem???)
the rollin' stones- can't get no satisfaction
sting- every breath you take, roxanne ( puff daddy, of p.diddy whatever you want)
bruce springsteen - born in the usa
u2 - pride, new years day, with or without you
moet ik nog even doorgaan??????????????
paul simon - you can call me Al
kereltje kereltje toch. moet ik echt die hele lijst opnoemen? ok
ik denk dat jochies zoals jij niet eens door hebt dat ze orgineel van iemand anders zijn maar goed.
en ik bedoel niet alleen dj's ook kneuzen zoals garath gates of hoe die kneus ook mag heten met spirit in the sky.
wat dacht je van Queen- under pressure , I want it all, I want to break free, who wants to live forever ( ik weet toevallig erg genoeg ook nog van deze hoe die vreselijke kut "artist" heet, dune)
van halen - jump, ain't talking 'bout love
dire straits- money for nothing
bob marley - stir it up, get up stand up (party anamals--kneuzen) No woman no cry, exodus, jamming , sun is shining, could you be loved ( tja wat niet van hem???)
the rollin' stones- can't get no satisfaction
sting- every breath you take, roxanne ( puff daddy, of p.diddy whatever you want)
bruce springsteen - born in the usa
u2 - pride, new years day, with or without you
moet ik nog even doorgaan??????????????
paul simon - you can call me Al
[Dit bericht is gewijzigd door OutKast op 14-11-2003 11:51]
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 11:43 schreef Damzzz het volgende:
(...) Mijn motto:
Beter slecht bedacht dan goed gejat
Maar dan krijg je bv All Saint die nummers van de RHCP verkloot, een Outlandish, een Brandy (en de rest van de zooi op die cd van Phil Collins) en weet ik veel wie allemaal. BLIJF ER MET JE POTEN VANAF. Als je geen goede artiest ben dan he.
quote:Hij zegt toch al: als je geen goede artiest bent, moet je ervan afblijven. RHCP kunnen volgens mij wel geschaard worden onder de goede artiesten
Op vrijdag 14 november 2003 11:56 schreef ranja het volgende:
Grappig... je username is Flea, je vindt het niet erg als RHCP een cover doet maar wel als een ander een nummer van RHCP covert. Hoezo subjectief
Ja precies en HOE ze gecoverd worden
Ik bedoel je kunt een nummer inderdaad mooi coveren (bijvoorbeeld metallica - whiskey in the jar) en je kunt een nummer verkrachten zoals bijna al die covers in de top 40 nu.( en de afgelopen jaren)
quote:Selectieve verontwaardiging? Je hoeft niet naar die bagger te lusiteren hor, dat doe je je zelf aan.
Op vrijdag 14 november 2003 11:53 schreef _Flea_ het volgende:
Het ligt eraan wie ze covert.
Zoals Coldplay toen Wonderfull World coverde vond ik schitterend. Of zoals John Frusciante (gitarist van de RHCP) sommige nummers akoestisch covert is gewoon geweldig. Hij doet het als een eerbetoon.Maar dan krijg je bv All Saint die nummers van de RHCP verkloot, een Outlandish, een Brandy (en de rest van de zooi op die cd van Phil Collins) en weet ik veel wie allemaal. BLIJF ER MET JE POTEN VANAF. Als je geen goede artiest ben dan he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |