quote:Nu is dit een onderzoek enkel naar NieuwRechts, in de 'normale' peilingen komt deze partij nog niet voor. Maar ja, je flanst een paar persberichtjes in elkaar, je kondigt een demonstratie aan tegen pedo's en hoppa, je krijgt zo een paar procent van het kiezersvolk achter je. Veel meer heeft deze partij nog niet bewezen.
Zes 2e Kamerzetels voor NieuwRechts bij peilingUit een peiling uitgevoerd voor SBS Stem van Nederland blijkt dat NieuwRechts, als er nu 2e Kamerverkiezingen zouden worden gehouden, zes zetels zou halen. Hiervan zijn er 2 zeer zeker en op de overige vier bestaat een erg grote kans.
Michiel Smit (voorzitter NieuwRechts): Wij zijn zeer verheugd over de resultaten van deze peiling. Het is duidelijk dat we na komende kamerverkiezingen zeker in de 2e kamer vertegenwoordigd zullen zijn. Naar onze volste overtuiging is dit pas het begin en zal het komende jaar uitwijzen dat NieuwRechts een politieke factor van betekenis zal worden.
Het potentieel van NieuwRechts, met haar duidelijke standpunten, blijkt nog veel groter te zijn dan zes zetels. Zo is 67% van de Nederlanders het eens met het standpunt van NieuwRechts dat het stemrecht voor vreemdelingen moet worden teruggedraaid. De discussie hierover is aangezwengeld door NieuwRechts en het blijkt dat de partij hierin duidelijk stelling neemt tegen het stemrecht voor vreemdelingen. Ook is 61% van de Nederlanders het eens met het standpunt dat er een actief remigratiebeleid moet worden gevoerd, ook een standpunt waar NieuwRechts als enige duidelijk stelling voor neemt.
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1068760097.html
quote:Leuke stellingen hoor, maar dit zijn natuurlijk geen exclusieve standpunten van Nieuw Rechts. Behalve misschien dat volkslied dat op scholen moet worden gezongen...
Stelling: Het Wilhelmus moet elke week op school gezongen worden om de nationale trots bij kinderen te stimuleren.Helemaal mee eens 6 %
Mee eens 18
Mee oneens 42
Helemaal mee oneens 31
Weet niet/geen antwoord 4Stelling: De landelijke- en gemeentelijke overheden moeten alleen in het Nederlands communiceren met hun burgers. Dus geen meertalige folders.
Helemaal mee eens 39 %
Mee eens 27
Mee oneens 25
Helemaal mee oneens 8
Weet niet/geen antwoord 1
Stelling: Drugsverslaafden moeten verplicht afkicken onder narcose.Helemaal mee eens 23 %
Mee eens 27
Mee oneens 31
Helemaal mee oneens 8
Weet niet/geen antwoord 11
Stelling: Gastarbeiders moeten actief geholpen worden om terug te keren naar hun geboorteland. Als zij gaan krijgen ze een premie.Helemaal mee eens 19 %
Mee eens 42
Mee oneens 25
Helemaal mee oneens 7
Weet niet/geen antwoord 7
Stelling: Migranten die al minstens 5 jaar in Nederland wonen maar niet over een Nederlands paspoort beschikken hebben op dit moment stemrecht bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dit recht moet afgeschaft worden.Helemaal mee eens 38 %
Mee eens 27
Mee oneens 22
Helemaal mee oneens 9
Weet niet/geen antwoord 4
Kent u de politieke partij Nieuw Rechts?Ja 18 %
Nee 81
Kent u Michiel Smit?Ja 24 %
Nee 75
De 5 stellingen zijn voorlopige kernpunten van de nieuwe politieke beweging Nieuw Rechts. Voormalig gemeenteraadslid van Leefbaar Rotterdam Michiel Smit is na een conflict uit deze partij vertrokken. Hij ging verder als Nieuw Rechts. Zoals de SP de meest linkse partij is in vergelijking tot Groen Links en PvdA zo wil Nieuw Rechts wil de meest rechtse variant van de LPF en de VVD zijn.
Als er vandaag landelijke verkiezingen gehouden zouden worden hoeveel kans is er dan dat u op Nieuw Rechts zou stemmen?
Zeker wel 1 %
Grote kans 3
Vrij grote kans 4
Vrij kleine kans 8
Kleine kans 9
Zeker niet 68
Weet niet/geen antwoord 8
Heeft u ooit gestemd op de Centrum Democraten?Ja 5
Nee 94
Heeft u ooit overwogen om op Centrum Democraten te stemmen?Ja 8
Nee 90
Weet niet/geen antwoord 2
En 5 procent zegt ooit op de CD te hebben gestemd. Indien dat bij één verkiezing was dan zouden ze ooit een keertje 8 zetels moeten hebben gehaald.
quote:Ben je Pim Fortuyn nu al weer vergeten? Die had ook al zo lekker veel bewezen.
Op donderdag 13 november 2003 23:57 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nu is dit een onderzoek enkel naar NieuwRechts, in de 'normale' peilingen komt deze partij nog niet voor. Maar ja, je flanst een paar persberichtjes in elkaar, je kondigt een demonstratie aan tegen pedo's en hoppa, je krijgt zo een paar procent van het kiezersvolk achter je. Veel meer heeft deze partij nog niet bewezen.
Nederland is kennelijk rijp voor een 'echt rechtse' partij. Het is alleen zo jammer dat zulke partijen altijd uit zulk randvolk bestaat dat ze in discussies niet serieus worden genomen.
Als Michiel Smit (ernstig fout mannetje trouwens, type 'kijk daar loopt een aapje') , als hij het voor elkaar krijgt om intelligente mensen met een goede babbel en een relaxe uitstraling voor zn karretje te spannen, weet ik zeker dat hij ongelooflijk goed gaat scoren.
Een programma met punten tegen buitenlanders, maar voor een verzorgingsstaat. Een beetje het Deense model. Mijn gevoel zegt dat dat hetgene is waar mensen voor willen gaan.
quote:En terecht
Op vrijdag 14 november 2003 00:12 schreef Qi het volgende:
Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
quote:Gelukkig maar
Ach, zoals Strolie75 al zegt, meestal kloppen die peilingen van De Hond niet.
quote:Doodzwijgen is zooo passé
Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
quote:Nee, dat is juist niet terecht en ook dom. Het doodzwijgen van zo'n partij is ondemocratisch en het zal ervoor zorgen dat zo'n partij alleen maar harder groeit. Je moet zo'n partij juist toelaten, en er mee in discussie gaan.
Op vrijdag 14 november 2003 00:16 schreef du_ke het volgende:[..]
En terecht
.
quote:Ze krijgen al aandacht genoeg. Doodzwijgen is denk ik ook niet de manier, je kunt beter de discussie aangaan en de ideeën en acties van een dergelijke partij belichten. Overigens betekent het ook weer niet dat je Nieuw Rechts moet overbelichten (zoals met de AEL is gebeurd het afgelopen jaar).
Ach, zoals Strolie75 al zegt, meestal kloppen die peilingen van De Hond niet. Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
Ik vind Michiel Smit overigens niet erg sterk overkomen in discussies. Tenminste, die paar keer dat ik hem op TV heb gezien. Dat is ook een beetje het beeld dat ik momenteel van die partij heb, ze weten het leuk te brengen in persberichtjes en via demonstraties, maar ik moet nog zien wat er van over blijft als hij echt het debat moet aangaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-11-2003 00:29]
quote:Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen
Op vrijdag 14 november 2003 00:23 schreef Qi het volgende:[..]
Nee, dat is juist niet terecht en ook dom. Het doodzwijgen van zo'n partij is ondemocratisch en het zal ervoor zorgen dat zo'n partij alleen maar harder groeit. Je moet zo'n partij juist toelaten, en er mee in discussie gaan.
quote:Laat ze dus maar lekker veel zetels halen. De stemmen zullen ze namelijk waarschijnlijk weghalen bij VVD en LPF en niet bij de linkse partijen. Waarmee rechts dus meer versplintert en verzwakt.
Ach, zoals Strolie75 al zegt, meestal kloppen die peilingen van De Hond niet. Daarnaast zal zo'n partij toch doodgezwegen worden, die zullen niets kunnen bereiken als ze ooit in de 2e kamer komen.
quote:Dit is best een pijnlijke post voor links Nederland.
Op vrijdag 14 november 2003 00:27 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen
.
Discussie en aandacht lijdt tot 23 zetels voor een 'rechtse' partij.
Doodzwijgen is inderdaad beter, als niemand weet wat ie mist hoef je het er ook niet over te hebben
quote:Het lijkt me toch beter met degenen die het nu met de stellingen van Smit eens zijn in gesprek te gaan. Beter laten nadenken en minder onderbuik.
Op vrijdag 14 november 2003 00:27 schreef du_ke het volgende:
Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 00:27 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja dat in discussie gaan is prima, maar doodzwijgen werkte in Nederland ook prima (zie CD en CP'86) Discussie en overmatige mediaaandacht leiden tot lpf taferelen
.
Ik ben geen fan van Nieuw rechts maar als het volk voor ze kiest heb noch ik noch jij het recht ze "dood te zwijgen". Mensen die ziekelijk overtuigd zijn van hun eigen gelijk, en bereid zijn anderen "dood te zwijgen", zijn in mijn ogen veel gevaarlijker voor de maatschappij.
quote:Natuurlijk heb je wel het recht niet met bepaalde mensen te willen omgaan of discussieren. De vraag is alleen of dat het verstandigste is.
Op vrijdag 14 november 2003 00:32 schreef Sickie het volgende:
Ik ben geen fan van Nieuw rechts maar als het volk voor ze kiest heb noch ik noch jij het recht ze "dood te zwijgen". Mensen die ziekelijk overtuigd zijn van hun eigen gelijk, en bereid zijn anderen "dood te zwijgen", zijn in mijn ogen veel gevaarlijker voor de maatschappij.
quote:Dood zwijgen ik bedoel meer dat je aan een partij als Nieuw Rechts niet te veel aandacht moet besteden. Ga niet na elke scheet met een cameraploeg er op af. Een klein berichtje op pagina 5 van de telegraaf is voor zo'n partij meer dan voldoende.
Op vrijdag 14 november 2003 00:32 schreef Sickie het volgende:[..]
![]()
quote:Ja alles leuk en aardig. Maar jouw mening daaromtrent is totaal irrelevant. Als er vraag is naar dat nieuws dan komt op het op de voorpagina. Zo niet, dan komt het op pagina 14 in de vorm van een bericht van 3 regels. Een volk krijgt de leiders die ze verdient. Zo is het en niet anders. Jouw vermeende morele superioriteitsgevoelens doen daar niks aan af.
Op vrijdag 14 november 2003 00:36 schreef du_ke het volgende:[..]
Dood zwijgen ik bedoel meer dat je aan een partij als Nieuw Rechts niet te veel aandacht moet besteden. Ga niet na elke scheet met een cameraploeg er op af. Een klein berichtje op pagina 5 van de telegraaf is voor zo'n partij meer dan voldoende.
quote:Hmm.. tamelijk verontrustend.
Stelling: Gastarbeiders moeten actief geholpen worden om terug te keren naar hun geboorteland. Als zij gaan krijgen ze een premie.Helemaal mee eens 19 %
Mee eens 42
Mee oneens 25
Helemaal mee oneens 7
Weet niet/geen antwoord 7
quote:Omdat mensen er een andere mening op na houden als jij?
Op vrijdag 14 november 2003 00:41 schreef Posdnous het volgende:[..]
Hmm.. tamelijk verontrustend.
quote:Yup
Op vrijdag 14 november 2003 00:44 schreef Sickie het volgende:[..]
Omdat mensen er een andere mening op na houden als jij?
quote:Niet veel denk ik.
Op vrijdag 14 november 2003 00:26 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vind Michiel Smit overigens niet erg sterk overkomen in discussies. Tenminste, die paar keer dat ik hem op TV heb gezien. Dat is ook een beetje het beeld dat ik momenteel van die partij heb, ze weten het leuk te brengen in persberichtjes en via demonstraties,maar ik moet nog zien wat er van over blijft als hij echt het debat moet aangaan.
Er blijft altijd ruimte voor een partij ter rechter zijde van de VVD, die niet extreem-rechts is, maar zich wel harder opstelt tegen allochtonen dan de VVD {iets wat veel politici nu al te hard vinden).
Fortuyn durfde zaken te zeggen die je nu nog steeds niet in de politiek hoort:
Islam is achterlijk (alleen Hirsi Ali herhaalde iets dergelijks),
Wat mij betreft komt er geen islamiet meer naar binnen,
We moeten de islamisering van Nederland stoppen,
Alle grenzen sluiten
etcetera.
NieuwRechts vist in de vijver van de LPF, maar Smit lijkt mij geen sterke leider. Bovendien heult hij teveel met extreem-rechts --> NNP.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-11-2003 01:02]
quote:Verder gaat het ook nog eens om een peiling van Maurice de Hond. We kunnen dus zonder schouderophalen verder met het politieke leven van alledag.
Op donderdag 13 november 2003 23:57 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nu is dit een onderzoek enkel naar NieuwRechts, in de 'normale' peilingen komt deze partij nog niet voor. Maar ja, je flanst een paar persberichtjes in elkaar, je kondigt een demonstratie aan tegen pedo's en hoppa, je krijgt zo een paar procent van het kiezersvolk achter je. Veel meer heeft deze partij nog niet bewezen.
quote:Zolang er geen nieuwe Pim Fortuyn-achtig figuur opstaat verandert er sowieso niet veel wat dit soort zaken betreft. Of die Smit moet ineens over buitengewone gaven in het debat en in mediageniekheid blijken te bezitten.
Op vrijdag 14 november 2003 00:55 schreef sjun het volgende:[..]
Verder gaat het ook nog eens om een peiling van Maurice de Hond. We kunnen dus zonder schouderophalen verder met het politieke leven van alledag.
quote:Een weinig progressieve opmerking en bovendien nog anti-democratisch ook. Denk er nog eens over na... War ben je bang voor als je de democratie op haar beloop laat zonder bevoogdende ingreep?
Op vrijdag 14 november 2003 00:16 schreef du_ke het volgende:[..]
En terecht
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |