Hij stelt dat de huidige machtgreep van Bush een exacte copy is van de gang naar macht van Hitler. De Amerikaanse overheid zou het echter op haar eigen bevolking gemunt hebben als handlanger van de VN die van plan is de wereld om te vormen tot een globale dictatuur.
Een 10 min. durend trailer van Police State III:
Films:
[Dit bericht is gewijzigd door ramzes op 11-11-2003 16:42]
Verder moet ik het nooit zo hebben van die complot theorien.
Bush haalt z`n tweede termijn toch niet binnen, dus daar ga je al.
quote:Gein is dat er wel sprake is van een complot alleen dat hij niet gebaseert is op een theorie maar op feiten.
Op maandag 10 november 2003 23:08 schreef SilverMane het volgende:
Verder moet ik het nooit zo hebben van die complot theorien.
Ik heb mij er nu zo inverdiept dat je het maar hoeft te vragen en ik leidt je naar het bewijs materiaal. (krantenartikelen/overheids-documenten/wetgeving etc)
Ik studeer rechten (3e-jaars) dus ik kan je vooral de wetgeving goed uitleggen.
quote:Bush blijkt zover erg goed in het manipuleren van verkiezingsuitslagen... Het eerste termijn had ie ook niet moeten kunnen halen met een minderheid van de stemmen, maar daar laat hij zich niet door tegenhouden...
quote:Doet me denken aan een boek van John Grisham.. "het broederschap" dacht ik zo uit mijn hoofd. Goed boek en maakt het scenario van terreur om herkozen te worden erg geloofwaardig.
Op maandag 10 november 2003 23:18 schreef Bauhaus het volgende:
1 grote aanslag op bv de dag voor de verkiezingen en Bush blijft zitten.
quote:Voordat die verkiezingen er zijnkan hij genoeg dingen veranderen om ook het hele verkiezingscircus misschien uit te stellen onder het mom van terroristische dreiging. Als je kijkt hoeveel rechten er al zijn verdwenen om de 'opsporing' mogelijk te maken... Het gebeurt steeds in kleine wetjes, die qua belang erg weinig belicht worden in de media. Daarom heeft het publiek ook the big picture niet.
Dubbelpost: ook in C&HVerder moet ik het nooit zo hebben van die complot theorien.
Congressman Ron Paul (R-Tex) told the Washington Times that no member of Congress was allowed to read the first Patriot Act that was passed by the House on October 27, 2001. The first Patriot Act was universally decried by civil libertarians and Constitutional scholars from across the political spectrum. William Safire, while writing for the New York Times, described the first Patriot Act's powers by saying that President Bush was seizing dictatorial control.
On February 7, 2003 the Center for Public Integrity, a non-partisan public interest think-tank in DC, revealed the full text of the Domestic Security Enhancement Act of 2003. The classified document had been leaked to them by an unnamed source inside the Federal government. The document consisted of a 33-page section by section analysis of the accompanying 87-page bill.
Let wel: Deze wetgeving maakt het mogelijk burgers in het geheim te arresteren en in het geheim te executeren. Als je buurman ziet verdwijnen en je praat er over kom jij er ook voor in aanmerking.
Totale dictatuur. En waarom hoor je er in de media niks over???
Mischien omdat de nederlandse overheid onder de plak zit van Amerika?
Een zeer goede engelstalige analyse hier:
quote:Ik heb het even snel doorgelezen en ik ben niet zo happy over die site. De conclusies worden gepresenteerd zonder enig oorspronkelijk materiaal. De conclusies zijn zonder uitzondering vanuit een negatief standpunt beredeneerd, ipv objectieve beoordeling. De auteur vindt het registreren van wapens, het verbieden van verkoop van wapens, en het aanleggen van een ballistics database een grove inbreuk op de privacy. Deze persoon is hoogst waarschijnlijk ook een fervent NRA aanhanger, volgens wie iedereen minstens een geweer op zak moet hebben. Ook het voorstel van een DNA database van criminelen vind ik geen slechte zaak, zolang goed gebruikt.
Op dinsdag 11 november 2003 12:11 schreef ramzes het volgende:
PATRIOT ACT IICongressman Ron Paul (R-Tex) told the Washington Times that no member of Congress was allowed to read the first Patriot Act that was passed by the House on October 27, 2001. The first Patriot Act was universally decried by civil libertarians and Constitutional scholars from across the political spectrum. William Safire, while writing for the New York Times, described the first Patriot Act's powers by saying that President Bush was seizing dictatorial control.
On February 7, 2003 the Center for Public Integrity, a non-partisan public interest think-tank in DC, revealed the full text of the Domestic Security Enhancement Act of 2003. The classified document had been leaked to them by an unnamed source inside the Federal government. The document consisted of a 33-page section by section analysis of the accompanying 87-page bill.Let wel: Deze wetgeving maakt het mogelijk burgers in het geheim te arresteren en in het geheim te executeren. Als je buurman ziet verdwijnen en je praat er over kom jij er ook voor in aanmerking.
Mischien omdat de nederlandse overheid onder de plak zit van Amerika?Een zeer goede engelstalige analyse hier:
Kortom: een zeer gekleurde set conclusies zonder enige referentie naar de onbewerkte tekst. Er worden mooi geformuleerde conclusies zonder enige onderbouwing voorgeschoteld. Daarbij is nog wel het grootste manco aan het 'artikel' dat het zeer subjectief geschreven is. Het leest als een propagandastuk, wat het niet aannemelijker maakt.
quote:Ik heb toevallig eergisteren "1984" uitgelezen... niet echt een fijn toekomstperspectief... fictief als het is geeft het wel aan waar we misschien aan toe zijn. Hoewel de regering niet door de tv heen kan kijken en luisteren geloof ik wel dat op dit moment elk telefoontje kan worden afgeluisterd en alles wat je op internet doet wordt bijgehouden.
Op dinsdag 11 november 2003 12:11 schreef ramzes het volgende:
[b]PATRIOT ACT IILet wel: Deze wetgeving maakt het mogelijk burgers in het geheim te arresteren en in het geheim te executeren. Als je buurman ziet verdwijnen en je praat er over kom jij er ook voor in aanmerking.
Maar in ieder geval zijn zulke taferelen zeker goed mogelijk, ze zijn tenslotte al eerder voorgekomen in de US of A. Denk maar aan alle schijnprocessen tijdens de koude oorlog. Iedereen liep de kans om afgeluisterd te worden en als je er van werd verdacht een communist te zijn was de publieke opinie (door veel goede propeganda en bangmakerij) "hang 'm, if they fry they stink too much"
-Amerika heeft een nieuwe vijand gevonden
-Amerikanen letten er wel op wat ze zeggen, als je tegen de regering bent heb je plots weinig vrienden en veel vijanden.
-Amerikanen die de waarheid weten van alle problemen die op komst zijn zijn waarschijnlijk net zo bang als wij.
quote:Geef ik je gelijk in ik ga opzoek naar het artikel van The CoPI.
Op dinsdag 11 november 2003 12:30 schreef freud het volgende:Kortom: een zeer gekleurde set conclusies zonder enige referentie naar de onbewerkte tekst. Er worden mooi geformuleerde conclusies zonder enige onderbouwing voorgeschoteld. Daarbij is nog wel het grootste manco aan het 'artikel' dat het zeer subjectief geschreven is. Het leest als een propagandastuk, wat het niet aannemelijker maakt.
Ik wil graag met je in discussie over het belang dat de burgers wapens dragen ter verdediging tegen een doorgeschoten overheid, DNA-datbase etc.
Ik zoek nu eerst even dat linkje.
Goed (inhoudelijk) commentaar.
http://www.publicintegrity.org/dtaweb/report.asp?ReportID=502&L1=10&L2=10&L3=0&L4=0&L5=0
Aanraders:
9-11 road to tyranny
Police state III
Masters of Terror
PA II (die is uitgelekt en waarschijnlijk bij de volgende grote aanslag onder druk was doorgevoert) vernietigt de rest van de grondrechten en maakt het mogelijk burgers ( en buitenlanders) in het geheim te arresteren/berechten en te EXECUTEREN. De de overheid hoeft vervolgens tegen de media niets te zeggen over wie er zijn opgepakt. En ben jij aan de beurt als je er over praat dat je buurman verdwenen is.
Amerika the land of the free.
Hoezo geen dictatuur.
quote:Heb je daar ook een eerlijke bron voor?
Op dinsdag 11 november 2003 12:59 schreef ramzes het volgende:
En dat is PA IPA II (die is uitgelekt en waarschijnlijk bij de volgende grote aanslag onder druk was doorgevoert) vernietigt de rest van de grondrechten en maakt het mogelijk burgers ( en buitenlanders) in het geheim te arresteren/berechten en te EXECUTEREN. De de overheid hoeft vervolgens tegen de media niets te zeggen over wie er zijn opgepakt. En ben jij aan de beurt als je er over praat dat je buurman verdwenen is.
Amerika the land of the free.
Hoezo geen dictatuur.
quote:Deuszijdank! Als het in Amerika wordt ingevoerd, is het ook weer makkelijker om in Europa in te voeren, en met zo'n dubieuze minister die wij nu hebben, zit dat er dik in.
Op dinsdag 11 november 2003 13:14 schreef schatje het volgende:
Patriot Act II moet nog goed gekeurd worden. Er is veel weerstand tegen, ook uit het kamp van de Republikeinen.
quote:Thanx.
Op dinsdag 11 november 2003 12:36 schreef ramzes het volgende:
Geef ik je gelijk in ik ga opzoek naar het artikel van The CoPI.
Bovenstaande analyse is echter minder droog en leest dus lekkerder.Ik wil graag met je in discussie over het belang dat de burgers wapens dragen ter verdediging tegen een doorgeschoten overheid, DNA-datbase etc.
Ik zoek nu eerst even dat linkje.
Goed (inhoudelijk) commentaar.
Ik ben van mening dat burgers geen wapens moeten nemen als weermiddel tegen de overheid. Als ze willen, zijn ze toch beter bewapend. Bovendien geef je ze door eigen bewapening een mooi excuus om dingen te laten escaleren. Door als burger ongewapend verzet te bieden ben je internationaal ook veel meer in je recht. Gewapende burgers is niets meer dan voorbereiden en een sfeer creeren voor een burgeroorlog.
DNA registratie van misdadigers is een goed idee. Dit hangt echter nauw samen van de definitie crimineel. In de Patriot acts is de beschrijving van crimineel zo breed gemaakt dat iedereen wel crimineel te noemen is. Deze constructie maakt het DNA registratie verhaal niet verkeerd, je kan het alleen erg misbruiken.
De patriot acts zijn imo een goeie poging om de us om te zetten in een autoritaire staat. Ik denk ook dat als verdere grote aanslagen uitblijven, de 'powers that be' er zelf wel voor zullen zorgen. 11 september was zeer tragisch, maar het paste wel perfect in de Bush agenda. Als je ook leest hoeveel aanwijzingen er waren dat het zou gebeuren, dan vraag je je af of het niet oogluikend is toegestaan.
Ik hoop dat de EU toch binnenkort een streep durft te trekken in het meegaan en luisteren naar de VS.
quote:Die amerikanen beginnen inderdaad door te krijgen dat er iets niet klopt.
Op dinsdag 11 november 2003 13:14 schreef schatje het volgende:
Patriot Act II moet nog goed gekeurd worden. Er is veel weerstand tegen, ook uit het kamp van de Republikeinen.
Hoelang zal het duren voordat daar de revolutie uitbreekt. Wel handig dan dat die bevolking tot de tanden toe bewapent is. Toch wel een goed plan dus van die Founding Fathers die wapen wet tegen een doorgeschoten overheid.
Gek he dat je de nederlands media er niets over meld. Zullen wel iets te verbergen hebben dan.
quote:Ik heb het vaak genoeg gelezen.
Op dinsdag 11 november 2003 13:19 schreef ramzes het volgende:
Gek he dat je de nederlands media er niets over meld. Zullen wel iets te verbergen hebben dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |