Ik vond nummer 46 erg bijzonder, omdat ik er zo nog nooit over had nagedacht. Want het huwelijk is eigenlijk het beste wat er is toch? En dan gaan ze bij de katholieke kerk het huwelijk verbieden voor monniken, nonnen enz.
Op een of andere manier doet me dit aan George W. B uit Texas denken...
Maar ff realistisch: it's not gonna happen, de aarde en de mens gaat nog heeeeel lang mee!
quote:Geen van allen, maar ik moet er hartelijk om lachen.
Op maandag 10 november 2003 16:45 schreef nEDerland het volgende:
Kijk eens op http://www.harpazo.net/101/List.html
Welke profetie vind je het meest bijzonder/indrukwekkend?
quote:En toch mogen niet alle mensen die van elkaar houden, trouwen? Beetje dubbele moraal weer, he?
Ik vond nummer 46 erg bijzonder, omdat ik er zo nog nooit over had nagedacht. Want het huwelijk is eigenlijk het beste wat er is toch? En dan gaan ze bij de katholieke kerk het huwelijk verbieden voor monniken, nonnen enz.
quote:De 'profetie' kan voor mij niet in vervulling zijn gegaan door enkel te wijzen op het huwelijksverbod voor de dienstboden terwijl het gewone volk zijn en haar gang kan blijven gaan. Een dergelijk minder streng verbod was er ook al ergens in Leviticus voor priesters.
Op maandag 10 november 2003 16:45 schreef nEDerland het volgende:
Kijk eens op http://www.harpazo.net/101/List.html
Welke profetie vind je het meest bijzonder/indrukwekkend?Ik vond nummer 46 erg bijzonder, omdat ik er zo nog nooit over had nagedacht. Want het huwelijk is eigenlijk het beste wat er is toch? En dan gaan ze bij de katholieke kerk het huwelijk verbieden voor monniken, nonnen enz.
Overigens zegt Paulus hele andere woorden over het huwelijk dan jij.
Volgens hem is het het beste op jezelf te blijven maar als je dan zo nodig wat moet is het beter te trouwen dan te branden van begeerte.
1 Corinthiërs 7: 1-9 Statenvertaling
1 Aangaande nu de dingen, waarvan gij mij geschreven hebt; het is een mens goed geen vrouw aan te raken.
2 Maar om der hoererijen wil zal een iegelijk man zijn eigen vrouw hebben, en een iegelijke vrouw zal haar eigen man hebben.
3 De man zal aan de vrouw de schuldige goedwilligheid betalen; en desgelijks ook de vrouw aan den man.
4 De vrouw heeft de macht niet over haar eigen lichaam, maar de man; en desgelijks ook de man heeft de macht niet over zijn eigen lichaam, maar de vrouw.
5 Onttrekt u elkander niet, tenzij dan met beider toestemming voor een tijd, opdat gij u tot vasten en bidden moogt verledigen; en komt wederom bijeen, opdat u de satan niet verzoeke, omdat gij u niet kunt onthouden.
6 Doch dit zeg ik uit toelating, niet uit bevel.
7 Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo.
8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.
9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.
1 Corinthiërs 7: 1-9 Het Boek
1 Daarmee kom ik op de vragen uit uw brief. Als een man ongetrouwd is, is dat een goede zaak.
2 Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.
3 De man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt en de vrouw haar man wat hem toekomt.
4 De man heeft net zoveel zeggenschap over het lichaam van zijn vrouw als zijzelf en de vrouw net zoveel over het lichaam van haar man als hij.
5 Ontneem elkaar het recht op uw lichaam niet, behalve als u samen afspreekt tijdelijk geen gemeenschap te hebben, omdat u de tijd wilt gebruiken om te bidden. Maar daarna moet u weer gewoon gemeenschap met elkaar hebben. Anders zou satan u, door uw gebrek aan zelfbeheersing, in verleiding kunnen brengen.
6 Ik wil hiermee niet zeggen dat u moet trouwen; u m...g trouwen.
7 Ik zou het fijn vinden als iedereen was zoals ik en niet trouwde. Maar het hangt ervan af welke gave God in Zijn genade aan u geeft. De een krijgt deze gave, de ander die.
8 Ik vind het voor ongetrouwde mannen en weduwen beter dat zij alleen blijven net als ik.
9 Maar als zij zich niet kunnen beheersen, kunnen zij beter trouwen. Het is beter om te trouwen dan door verlangen verteerd te worden.
Jij bent degene die zich op de bijbel zegt te oriënteren vandaar deze schriftteksten.
quote:Goed, het is dus beter om als man alleen te blijven. Tenzij je brand van verlangen. Nu ga je mij niet vertellen dat alle monniken, priesters, nonnen etc. niet branden van verlangen. (zie de ontucht die er helaas plaatsvindt in de katholieke kerken)
Op maandag 10 november 2003 22:44 schreef sjun het volgende:[..]
Jij bent degene die zich op de bijbel zegt te oriënteren vandaar deze schriftteksten.
quote:Nee, je moet per se één profetie kiezen uit het lijstje van 101 profetieën.
Op maandag 10 november 2003 16:50 schreef L3IPO het volgende:
Ik kies nummer 102, het zo ver uitdijen van het heelal dat het uiteindelijk als een kaars uitdooft
quote:Dat is ook een (niet de) fout van de rooms katholieke kerk.
Op dinsdag 11 november 2003 09:52 schreef nEDerland het volgende:[..]
Goed, het is dus beter om als man alleen te blijven. Tenzij je brand van verlangen. Nu ga je mij niet vertellen dat alle monniken, priesters, nonnen etc. niet branden van verlangen. (zie de ontucht die er helaas plaatsvindt in de katholieke kerken)
quote:Ik zeg toch niet dat het de fout is van de RK-kerk?
Op dinsdag 11 november 2003 13:58 schreef SilverMane het volgende:[..]
Dat is ook een (niet de) fout van de rooms katholieke kerk.
quote:
Jesus also predicted that there would be many hypocrites within the church (Matthew 24:48-51; Matthew 7:22-23).
We zien wel.
quote:Beetje introspectie is altijd goed
Op dinsdag 11 november 2003 20:43 schreef Mariel het volgende:
False Bible teachers would be money hungry.
quote:
When you click over to the Order Form be sure to enter the Quantity (Qty) you wish to purchase and then click "Update Cart"For U.S. Orders:
Shipping & Handling costs will be calculated upon checkout.
quote:ROFLMAO
Op dinsdag 11 november 2003 22:27 schreef speknek het volgende:[..]
Beetje introspectie is altijd goed
False Bible teachers would be money hungry.
[..]
hier wordt hetzelfde gedaan waarvan de ongelovigen vaak worden beschuldigd.
dit is dus oog om oog, tand om tand, en dat terwijl de gelovigen de andere wang moeten toekeren
[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 12-11-2003 01:17]
quote:Paulus zegt niet dat dit per definitie zou is. Waar het hem om gaat is dat de tijd besteed aan een gezin ook besteed zou kunnen worden aan het vissen van mensen en opbouwen van gemeenschappen. Gezien niet iedereen hiertoe in staat is/hier zin in heeft geldt Paulus'vrome wens niet iedereen.
Op dinsdag 11 november 2003 09:52 schreef nEDerland het volgende:[..]
Goed, het is dus beter om als man alleen te blijven. Tenzij je brand van verlangen. Nu ga je mij niet vertellen dat alle monniken, priesters, nonnen etc. niet branden van verlangen. (zie de ontucht die er helaas plaatsvindt in de katholieke kerken)
Wat wij zien in de RK kerk is een weg naar de hel die is geplaveid met goede bedoelingen... Wellicht voorkomt een deeltijd-roeping de mistanden waarvan je zo nu en dan hoort. Wellicht voorkomt een dagelijkse navolging van de bergrede ontsporing?
Het kan in ieder geval geen kwaad dat priesters/dominees/ouderlingen/... van hun voetstuk afkomen en beginnen met voeten wassen zoals hun rolmodel dat deed.
Egypt, one of the world's greatest ancient civilizations, would exist in the last days - but only as a lowly third world nation (Ezekiel 29:14-16). Today, as predicted, Egypt remains an impoverished nation. To show how amazing this prophecy is, compare modern Egypt with the tiny nation of Austria. Egypt has ten times more land area, and a population eight times greater then Austria. Yet, Epypt's Gross Domestic Product is only one-fifth of Austria's GDP.
Ezechiël 29 vers 14 t/m 16:
29:14 En Ik zal Egypte opnieuw voorspoed geven en haar inwoners laten terugkeren naar hun geboortestreek Pathros, in het zuiden van Egypte. Maar het zal wel een ondergeschikt en onbelangrijk koninkrijk zijn. 29:15 Zij zal de onbelangrijkste van alle volken zijn en zich nooit meer boven andere volken verheffen. Ik zal Egypte zo zwak maken dat zij nooit meer over andere volken kan heersen. 29:16 Israël zal dan niet langer op Egypte vertrouwen. Elke keer dat het in haar opkomt hulp te vragen, zal zij zich haar zonde herinneren toen zij dat indertijd deed. Dan zal Israël weten dat alleen Ik God ben.
quote:Wat een onzinnige en volkomen misplaatste vergelijking, Oostenrijk en Egypte. Kan je niks beters verzinnen?
Op woensdag 12 november 2003 09:33 schreef nEDerland het volgende:
Nummer 44 vind ik ook erg bijzonder:
Egypt, one of the world's greatest ancient civilizations, would exist in the last days - but only as a lowly third world nation (Ezekiel 29:14-16). Today, as predicted, Egypt remains an impoverished nation. To show how amazing this prophecy is, compare modern Egypt with the tiny nation of Austria. Egypt has ten times more land area, and a population eight times greater then Austria. Yet, Epypt's Gross Domestic Product is only one-fifth of Austria's GDP.
Daarbij, als je je ooit werkelijk in zaken zou verdiepen, zou je vinden dat Egypte bepaald niet 'de onbelangrijkste van alle volken' is; wellicht heeft zij niet meer de status van vroegere en langvervlogen tijden, maar datzelfde geldt voor Rome en Athene. In de Arabische wereld echter, is Egypte nog steeds een zeer belangrijk land, en dient zij als brug tussen het Westen en het Midden-Oosten.
Therefore we sin "with knowledge" when we ignore God's moral law and violate our own conscience.
---------------------------------------
"Men zou het geweten sussen opdat zij doorgaan met zondigen."
Het geweten is het orgaan waardoor God goed van slecht onderscheid.
(Nederlands klinkt minder goed) Ge-weten "Ich hab es nicht gewußt" "ik heb het (hoger/lager betekenis) niet geweten"
Engels: con betekend "met" science is kennis, met kennis.
We zondigen met kennis en negeren God's moraal en doen schade aan ons eigen geweten.
Zelf vat ik het op dat men "de weg" niet kwijt is, men ziet het leven vaak niet meer als een weg van geestelijke ontwikkeling. Leven in harmonie met de natuur, met elkaar is tegenwoordig vaak ver te zoeken.
Kom op zeg laat me niet lachen.
Alhoewel, it would be a plus though. Eindelijk van al het gezeik af.
En natuurlijk weer een aanleiding voor een End-of-the-world party.
Forget what I said: Bring it on!
quote:typisch geval van context vervalsing. nEDerland wil gewoon graag dat er staat wat hij denkt dat er staat !
Op woensdag 12 november 2003 09:55 schreef Doffy het volgende:[..]
Wat een onzinnige en volkomen misplaatste vergelijking, Oostenrijk en Egypte. Kan je niks beters verzinnen?
quote:Dit is gewoon een voorbeeldje om te laten zien dat Egypte een derde wereld land is.
Op woensdag 12 november 2003 09:55 schreef Doffy het volgende:[..]
Wat een onzinnige en volkomen misplaatste vergelijking, Oostenrijk en Egypte. Kan je niks beters verzinnen?
quote:
29:14 En Ik zal Egypte opnieuw voorspoed geven en haar inwoners laten terugkeren naar hun geboortestreek Pathros, in het zuiden van Egypte. Maar het zal wel een ondergeschikt en onbelangrijk koninkrijk zijn. 29:15 Zij zal de onbelangrijkste van alle volken zijn en zich nooit meer boven andere volken verheffen. Ik zal Egypte zo zwak maken dat zij nooit meer over andere volken kan heersen. 29:16 Israël zal dan niet langer op Egypte vertrouwen. Elke keer dat het in haar opkomt hulp te vragen, zal zij zich haar zonde herinneren toen zij dat indertijd deed. Dan zal Israël weten dat alleen Ik God ben.
quote:Ik vind het een duidelijk profetie die nog steeds waar is en die behoorlijk bijzonder is. Het is nogal wat, om van een land dat 45 keer zo groot is als Israël en dat een geweldige historie heeft gekend te zeggen dat het een onbelangrijk en ondergeschikt koninkrijk zal zijn. Dat Egypte zich nooit meer boven andere volken zal verheffen en dat ze nooit meer over andere volken kan heersen. Misschien is Egypte in een aantal opzichten niet de onbelangrijkste van alle landen (zoals in het toerisme en in de Arabische wereld), maar op economisch en militair gebied is ze volkomen onbelangrijk.
Daarbij, als je je ooit werkelijk in zaken zou verdiepen, zou je vinden dat Egypte bepaald niet 'de onbelangrijkste van alle volken' is; wellicht heeft zij niet meer de status van vroegere en langvervlogen tijden, maar datzelfde geldt voor Rome en Athene. In de Arabische wereld echter, is Egypte nog steeds een zeer belangrijk land, en dient zij als brug tussen het Westen en het Midden-Oosten.
En je kan wel zeggen dat Rome ook geen status meer heeft, maar het bruto nationaal inkomen van Italië was een paar jaar geleden zo'n 1300 miljard euro, en dat van Egypte slechts 80 miljard euro terwijl in beide landen ongeveer 60 miljoen mensen wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |