abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14577546
quote:
het verhaal van Nijntjuh ...
Innige relatie dan? Er is verschil tussen een normale relatie (van je vorige verhaaltje) en "verkering". Maar ik heb het eigenlijk over een meer dan oppervlakkige "ik ken jou" relatie. Dus lees de hieropvolgende relaties als innige relaties

Je geeft het zelf al aan met je man: je doet dingen samen. Je wordt genoeg gewaardeerd om een relatie, bij mij: no way. En ik ken toch echt genoeg mensen. Als ik nou als een kluizenaar thuis in mijn kamer opgesloten zou zitten, zou ik het nog begrijpen. Nu begin ik dus met de bewustwording waarvoor ik het allemaal doe. Tot op heden: eigenlijk niets. Helpen is leuk, maar uiteindelijk wil je ook wel eens "geholpen" worden. Ook eens gelukkig voelen door iemand anders.
Het zit er niet in voor me. Het helpen zit in me, maar het helpt mij niet.

Eigenlijk zou ik graag zien dat dat programma van Rolf Wouters over je dood door zou zijn gegaan. Ik zou wel eens willen weten wie er op me begrafenis zou komen en wat er over me gezegd zou worden.
En of ze lekkere broodjes zouden hebben....

Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_14579710
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ik graag zien dat dat programma van Rolf Wouters over je dood door zou zijn gegaan. Ik zou wel eens willen weten wie er op me begrafenis zou komen en wat er over me gezegd zou worden.
En of ze lekkere broodjes zouden hebben....

als ik dit laatste stukje zo lees, dan heb ik het idee dat je vooral aandacht nodig hebt. En laten we eerlijk zijn, dat hebben we allemaal.
Nu kom ik niet al te lang hier, maar hoe zit het in de familie relaties ? Heb je veel contact met ze ? Krijg je daar zo af en toe een schouderklop van ? Wissel je je uitgaan plekken af of zit je vaak in dezelfde kroeg/cafe etc. ?
Ik denk dat er hier een heleboel mensen zijn die je willen helpen, alleen is het heel moeilijk om dat van een afstand te doen. Suc6
pi_14579885
@ THE_ED
geeft niets daarna komt nog een muur om af te breken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 12 november 2003 @ 15:24:19 #104
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14580433
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:09 schreef vamperotica het volgende:
@ THE_ED
Is daar niet een liedje van?

[KNE]-Mod
pi_14580594
Aandacht is niet het juiste woord. Ik ben zoals ooit gezegd geen haantje de voorste, dat zijn vaak de mensen die van alles en iedereen aandacht nodig hebben. Hier krijg ik toch ook aandacht? Tenminste er zijn zat views, dus er zijn mensen die zich van het onderwerp iig wat aantrekken. Het gaat bij mij om de soort aandacht denk ik. Als ik aandacht zou willen in de omgeving dan zou ik wel wat raarder gaan doen

Dat laatste stukje wat je gequot had, was meer om even op luchtige wijze aan te geven dat ik me afvraag wie genoeg om mij "geeft" om op me begrafenis te komen. Interessants zou zijn wie er wel is, maar die ik niet zou verwachten natuurlijk. Waarom ze daar opeens wel zouden zijn. In mijn leven nooit opgevallen bij degene, maar wel wanneer ik er niet meer zou zijn. Eigenlijk een offtopic stukkie dus.

Helpen kan volgens mij niet eens. Ik doe dit om de zooi van me af te schrijven en de NS van een vertraginkje minder te voorzien
Ik vraag me alleen veel af de laatste tijd. En dan niet over mijn eigen ik, want die zie ik elke dag weer in de spiegel. Overal om je heen gaat het over relaties (soaps, shows, bladen, en in het echte dagelijkse leven om je heen), waarop ik ben gaan denken: waarom ik nog niet? Wat doe ik verkeerd? Waarom ben ik uberhaupt dan hier als ik niet eens mag proberen gelukkig te zijn met iemand? Ben ik alleen zo'n belgisch werkknol?

pi_14584292
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:09 schreef vamperotica het volgende:
@ THE_ED
weekendje berlijn doen? meen me te herinneren dat dat wel n geschikte stad is om muren af te breken
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_14584747
Wanhopig zijn is zielig. Stel je voor dat je altijd met jezelf zit opgescheept zeg.
  woensdag 12 november 2003 @ 20:25:15 #108
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_14588233
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:58 schreef vamperotica het volgende:
Ik heb liever dat iemand anders mij beter leert kennen!
En dan pas kijken of het ook wat wordt als relatie? Klinkt bekend ja, zomaar een relatie beginnen zonder elkaar goed te kennen is ook weer zo iets.
Iets meer weten dan de naam alleen is meestel wel oke
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_14596303
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:51 schreef dawg het volgende:
Wanhopig zijn is zielig. Stel je voor dat je altijd met jezelf zit opgescheept zeg.
Bedankt voor deze enorme bijdrage. Maar even serieus nu: ik zit al 25 jaar alleen met mezelf opgescheept. Dus je begrijpt dat ik me inderdaad k*t voel. En helemaal vandaag. Er is 1 of ander feest hier in de buurt. Nu kwam ik erachter dat er een groepje waar ik mee omga er heen gaat, maar niet dat ze even vragen of ik mee wil. Nee, ik moet er weer via via achter komen. Weer één onder de gordel. Ik heb het echt helemaal gehad. Mijn hulp wordt gewoon als vanzelfsprekend gezien. Niet meer dus. Het heeft toch geen nut, ik word niet eens voor vol aangezien. Ooit voelde het goed om te helpen, dat gevoel is nu helemaal weg, ik ben blijkbaar een gebruiksvoorwerp, geen mens.
pi_14596351
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:25 schreef PS het volgende:

[..]

En dan pas kijken of het ook wat wordt als relatie? Klinkt bekend ja, zomaar een relatie beginnen zonder elkaar goed te kennen is ook weer zo iets.
Iets meer weten dan de naam alleen is meestel wel oke

Is dat niet een onderdeel van het opbouwen va een relatie; elkaar leren kennen????
  donderdag 13 november 2003 @ 08:24:28 #111
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14596614
Idd, je moet wel iets van elkaar weten, maar het lijkt me onzinnig om te denken/hopen dat alles gelijk in elkaar valt. Een echte serieuze relatie si toch ook heel veel elkaar leren kennen en elkaar waarderen en accepteren zoals de ander is... denkik
[KNE]-Mod
  donderdag 13 november 2003 @ 20:23:16 #112
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_14614633
quote:
Op donderdag 13 november 2003 07:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Is dat niet een onderdeel van het opbouwen va een relatie; elkaar leren kennen????

Ja, dat is het opbouwen. Wat ik bedoelde is dat het allemaal niet zomaar zo goed komt. Veel mensen bouwen er gewoon niet aan, of duiken gewoon het diepe in.

Vaak zie je mensen die hup opeens een relatie hebben en dat groots verkondigen en alles is zo super. En hup een maand later fikse ruzie en alles overboord.

TheED me thinks you right: je moet elkaar waarderen zoals die is. Je voelt je namelijk je het prettigst wanneer je gewoon jezelf kunt zijn.

If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_14623605
Ik ben mezelf en niemand vindt me leuk (in any way), dus ik zal me maar moeten gaan voorbereiden op een eenzaam leven.

*pakt plunjezak om langs de rails met bladeren te gaan lopen. Nu nog een beetje fitte hond zoeken om mee te gaan.

pi_14623703
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 07:22 schreef Pheno het volgende:
Ik ben mezelf en niemand vindt me leuk (in any way), dus ik zal me maar moeten gaan voorbereiden op een eenzaam leven.

*pakt plunjezak om langs de rails met bladeren te gaan lopen. Nu nog een beetje fitte hond zoeken om mee te gaan.

Die hond is al best fit toch? ( en wel langs het spoor blijven lopen hè?!)
pi_14623772
Hij is 9, dat gaat niet lang meer duren voor een herdershond. Ik kan het weten, want ik heb hiervoor al 2 herdershonden gehad. Dus moet maar zo'n klein vuilnisbakkenras worden, die gaan wat langer mee
pi_14623934
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 08:04 schreef Pheno het volgende:
Hij is 9, dat gaat niet lang meer duren voor een herdershond. Ik kan het weten, want ik heb hiervoor al 2 herdershonden gehad. Dus moet maar zo'n klein vuilnisbakkenras worden, die gaan wat langer mee
Je moet ook niet te veel met m trainen!
pi_14623976
Alleen in het weekend, voor de rest ren ik niet met hem.
Dordeweeks ben ik meestal pas vijf uur thuis, dan eten en dan richting sportschool tot een uur of tien. En het wordt weer donker, dan vind ie buiten lopen helemaal niks. Schiet ie elke struik in om te zien of er een kat zit...
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:41:23 #118
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_14624900
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 08:04 schreef Pheno het volgende:
Hij is 9, dat gaat niet lang meer duren voor een herdershond. Ik kan het weten, want ik heb hiervoor al 2 herdershonden gehad.
Dat zegt niets, nooit de hoop opgeven. Ik heb 2 boeviers gehad (nu nog maar een). Beiden uit een verschillend nest, wel van dezelfde fokker. Van Sam, die op 2 april dit jaar op 13 jarige leeftijd is overleden is geen vabn de broertjes of zusjes ouder geworden dan 9. Van Beau, die nog leeft dus en inmiddels 13.5 jaar is, is het laatste broertje of zusje bijna 4 jaar geleden gestorven. We doen dus blijkbaar iets goed

Kortom: het kan best nog vele jaren duren... geniet er vooral zoveel mogelijk van!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_14625364
Ach ja, doe ik ook. Enig levend wezen dat niet familie is die uit zichzelf naar mij toe komt

Ook voor hem sta ik altijd klaar, al maakt ie me wakker om 3 uur 's nachts omdat ie nodig moet. Hij is in ieder geval zindelijk en het scheelt ons weer wat opruimwerk (en stank, ugh).

Ik heb vandaag tegen mijn ouders gezegd wat ik van het leven vind. Ik kwam met 2 ouders en ik ben nog steeds 2 ouders op deze wereld (+ broer en hond). Dus dat ik niks opgeschoten ben, sociaal gezien dan.
Ze waren iig blij dat ik nog van ze hield. En dat ik openlijk over dit soort dingen kan praten met ze. Nu weten ze weer wat er in dit persoontje gebeurd, wel zo eerlijk. Ik heb er al eerder wat over gezegd, maar blijkbaar niet zo duidelijk. Ze dachten dat ik een rotdag had, jammer dat die rotdag wat langer duurt.

pi_14633905
quote:
Op donderdag 13 november 2003 07:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Bedankt voor deze enorme bijdrage. Maar even serieus nu: ik zit al 25 jaar alleen met mezelf opgescheept. Dus je begrijpt dat ik me inderdaad k*t voel. En helemaal vandaag. Er is 1 of ander feest hier in de buurt. Nu kwam ik erachter dat er een groepje waar ik mee omga er heen gaat, maar niet dat ze even vragen of ik mee wil. Nee, ik moet er weer via via achter komen. Weer één onder de gordel. Ik heb het echt helemaal gehad. Mijn hulp wordt gewoon als vanzelfsprekend gezien. Niet meer dus. Het heeft toch geen nut, ik word niet eens voor vol aangezien. Ooit voelde het goed om te helpen, dat gevoel is nu helemaal weg, ik ben blijkbaar een gebruiksvoorwerp, geen mens.

Nee ik begrijp niet dat je je daarom kut voelt.
Als je niet eens van jezelf houdt, goed alleen kan zijn, jezelf accepteren zoals je bent, moet je al helemaal niet een relatie aangaan.
Wat je voelt straal je uit. En altijd dat gezever dat iemand een arm om zich heen wil, dat kun je ook bij naaste familie, of zomaar een vriend/vriendin. Waarom moet je daar nou een relatie voor hebben? Zoals zovaak gezegd op dit forum: een relatie voegt iets toe. Als dat niet meer het geval is klopt er iets niet, en moet je eerst daaraan gaan werken. Een relatie lost geen problemen op (ze creeert alleen problemen )

Daarbij komt dat ik ook niet zo goed begrijp wat je bedoelt met je post. Dat gaat niet over een relatie, maar over je vriendengroep begrijp ik? Daar moet ik je wel gelijk in geven, het is een kutstreek om iemand in je vriendengroep over te slaan. Als ze dan weer eens aan zou komen schijten voor je hulp, zou ik daar dus ook voor bedanken. What goes around comes around zullen we maar zeggen.

pi_14633965
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 07:22 schreef Pheno het volgende:

Oh en sorry hoor, maar dit is dus echt een instelling van niks. Als je zo redeneert zul je inderdaad alleen blijven.
pi_14639235
quote:
Nee ik begrijp niet dat je je daarom kut voelt.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:51 schreef dawg het volgende:
Niet liegen , je weet het wel
quote:
Als je niet eens van jezelf houdt, goed alleen kan zijn, jezelf accepteren zoals je bent, moet je al helemaal niet een relatie aangaan.
Wat heeft goed alleen zijn in vredesnaam te maken met een relatie aangaan? Helemaal 0,0
quote:
Wat je voelt straal je uit. En altijd dat gezever dat iemand een arm om zich heen wil, dat kun je ook bij naaste familie, of zomaar een vriend/vriendin. Waarom moet je daar nou een relatie voor hebben? Zoals zovaak gezegd op dit forum: een relatie voegt iets toe. Als dat niet meer het geval is klopt er iets niet, en moet je eerst daaraan gaan werken. Een relatie lost geen problemen op (ze creeert alleen problemen )
Probleem 1: ik heb geen vriend of vriendin, die vinden zichzelf te belangrijk voor mij. Je zegt het later zelf in je reactie dat je dat gelezen hebt, dus je zult het wel algemeen bedoelen. En waarom een relatie? Omdat ik ook wel eens voor iemand wat wil betekenen. Oftewel een toevoeging, whatever you want to call it. Dat jij geen relatie wilt, wilt niet zeggen dat andere mensen die toevoeging niet willen hebben. Alleen heb ik nog nooit een poging mogen ondernemen, bij gebrek aan interesse van de andere kant.
Eenzaamheid geeft meer problemen btw. Nou ja, oud zal ik toch niet worden, dus de eenzaamheid zal niet tot me 90ste duren.
quote:
Daarbij komt dat ik ook niet zo goed begrijp wat je bedoelt met je post. Dat gaat niet over een relatie, maar over je vriendengroep begrijp ik? Daar moet ik je wel gelijk in geven, het is een kutstreek om iemand in je vriendengroep over te slaan. Als ze dan weer eens aan zou komen schijten voor je hulp, zou ik daar dus ook voor bedanken. What goes around comes around zullen we maar zeggen.
Ik heb door dat je me niet helemaal begrijpt. Maar je hebt gelijk betreft de "vrienden"groep, 100% gelijk.
quote:
Oh en sorry hoor, maar dit is dus echt een instelling van niks. Als je zo redeneert zul je inderdaad alleen blijven.
Tuurlijk, maar als ik een andere instelling heb ook. Nogmaals (pas de 100ste x), deze sfeer is per pas sinds een tijdje. Ik heb nog NOOIT een flirt gehad, een zoen, een aanraking, uberhaupt iets. Ook niet toen het goed met me ging. Eerst geprobeerd te flirten: 0,0 succes. Daarna praten, maar kat uit de boom gekeken en het alternatief aan de vrouw overgelaten: 0,0 succes. Kortom: niet interessant, je bent de zwakste schakel, tot ziens.

Er zal nooit iemand mij willen proberen te kennen, omdat het gewoon nog nooit eerder gebeurd is, simpel. Niemand neemt de moeite of heeft die moeite genomen. Ook niet toen ik nog niet hierover dacht en volkomen gelukkig was. Ik mis alleen die toevoeging aan me leven. Uberhaupt vrienden, nu ik erachter ben dat ze me allemaal gebruikt hebben, omdat ik toch altijd voor ze klaarstond. Blijkbaar liggen lelijke hulpvaardige jongens niet goe din de markt, gladde egoistische italianen des te meer. En maar zeggen dat uiterlijk niet telt, tuurlijk joh.
Jij kijkt ook niet naar mooie vrouwen. Dat is net zo'n fabeltje als geld maakt niet gelukkig (maar het is wel verdomd handig als je wat materialistisch wilt hebben). Uiterlijk is niet belangrijk, maar wel verdomd handig om die interesse aan te wakkeren.

pi_14640076
Je haalt jezelf zo naar beneden. Dat moet je niet doen, en zeker niet omdat je geen ervaring hebt met vrouwen/relaties/vriendschappen. Dat heeft vast en zeker een oorzaak. Je kunt proberen om daarachter te komen en het proberen anders te doen (en ik zeg niet dat je dat niet doet), dan iedere keer jezelf zo naar beneden halen. Heeft niemand iets aan, en zeker jijzelf niet.

Niet opgeven siert de mens. Ik snap wel dat dat moeilijk is, en je daar teneergeslagen van kan voelen, maar positief blijven is belangrijk.
En lelijkheid is subjectief. Hoe je ermee omgaat is veel belangrijker (dat bedoel ik dus ook met van jezelf kunnen houden, goed alleen kunnen zijn en niet zwelgen in eenzaamheid, jezelf accepteren zoals je bent, eruit ziet, etc. etc.).

Verder zijn er nog de standaard dingen die men hier altijd roept zoals bij een sportclub of vereniging ofzo gaan. Nieuwe mensen leren kennen. Ik heb zelfs ooit gehoord dat wanneer je op reis gaat je jezelf heel goed leert kennen, en je je gedachten eens op iets anders kan richten dan de dagelijkse sleur (om het zo ff te zeggen).

Je hebt gewoon heel veel dingen zelf in de hand.
"It's all in your head."

(tenminste, zo zie ik het, maar let wel: dit is op basis wat ik van je gelezen heb.)

pi_14640576
Nou ja, me hele levensverhaal is nogal lang, dus ik kan proberen die basis wat uit te breiden, zodat je mij wat meer snapt. De tips die je gaf ken ik ook wel.
quote:
Niet opgeven siert de mens. Ik snap wel dat dat moeilijk is, en je daar teneergeslagen van kan voelen, maar positief blijven is belangrijk.
En lelijkheid is subjectief. Hoe je ermee omgaat is veel belangrijker (dat bedoel ik dus ook met van jezelf kunnen houden, goed alleen kunnen zijn en niet zwelgen in eenzaamheid, jezelf accepteren zoals je bent, eruit ziet, etc. etc.).
Als ik mezelf niet zou accepteren had die dokter Schumacher (kan er naast zitten) er al lang een klant bij. Verbouwen tot een plastic pop laat ik me dus zeker niet. Maar je kunt er gewoon niet omheen, als je een "Brad Pitt" uiterlijk hebt, heb je gewoon veel meer kans. Fact of life.
quote:
Verder zijn er nog de standaard dingen die men hier altijd roept zoals bij een sportclub of vereniging ofzo gaan. Nieuwe mensen leren kennen. Ik heb zelfs ooit gehoord dat wanneer je op reis gaat je jezelf heel goed leert kennen, en je je gedachten eens op iets anders kan richten dan de dagelijkse sleur (om het zo ff te zeggen).
Ik denk dat ik het weleens gezegd heb, misschien ook niet.
Zit bij een sportclub, zit/lig/ren/spring er ook bijna elke dag. Ik zit ook bij de feestcommissie, mensen op het werk (+/- 120) kennen in ieder geval me gezicht en naam.

Ik ga 99% van de tijd alleen op reis, uiteindelijk wordt dat ook saai. En nee, ik ben geen Salou type. Dit jaar 3x naar egypte geweest, ook hartstikke leuk. Maar goed. Volgend jaar maar eens naar het land van de rijzende zon (en egypte, kan het niet laten). Dus reizen doe ik zat. Mezelf kennen dus ook.

Probleem: niemand anders wilt me leren kennen. Gewoon iets wat me nu opvalt. Ja, als je niet meer over jezelf hoeft te denken omdat je jezelf nu wel zo langzamerhand kent, ga je aan dat soort toekomstgerichte dingen denken. Je leert van het verleden, dus daar ga je eerst kijken.

quote:
Je haalt jezelf zo naar beneden. Dat moet je niet doen, en zeker niet omdat je geen ervaring hebt met vrouwen/relaties/vriendschappen. Dat heeft vast en zeker een oorzaak. Je kunt proberen om daarachter te komen en het proberen anders te doen (en ik zeg niet dat je dat niet doet), dan iedere keer jezelf zo naar beneden halen. Heeft niemand iets aan, en zeker jijzelf niet.
Misschien waar, maar ik heb al veel te veel moeten knokken om dingen te bereiken. Sterker nog, als ik bij een van mijn leuke ervaringen (auto ongelukkie op me 12ste) niet had geknokt, had ik in ieder geval nooit meer gelopen.
Soms wil je ook wel eens wat resultaten zien van al dat hulpvaardige, aardige en geknok om iets voor elkaar te krijgen, etc. Iets wat ik in ieder geval nooit heb meegemaakt (op 2 werkende benen na ipv 1 dan).
Terwijl ik zat mensen ken die zo ego zijn als de pest en die zoiets wel voor elkaar krijgen. Nou wat is er dan de oorzaak van? Omdat ik leef naar mijn normen en waarden? Ik ben niet christelijk maar dat betekent niet dat ik geen ideen erover heb. Ik heb respect hoog op mijn lijstje staan. Ook ben ik van mening dat waar je kan, iemand/iets moet helpen. Maar dat soort "ouderwetse" ideeen worden niet meer gewaardeerd, daar ben ik wel achter. In dit westerse wereldje wordt je met dit soort ideen gebruikt en weer uitgekotst, keer op keer.

En nee, ik ga me toch niet veranderen. Omdat ik van mening ben dat ik zo moet leven. Achter dit gezicht zit een aardig mens, alleen niemand wil die leren kennen.

pi_14643131
Ja luister,

Zolang je alles wegkaatst en niet open staat voor verandering zal er niet vlug iets veranderen. Je hebt alles al geprobeerd en gedaan, en dat werkt allemaal niet. Zo komt het over. Je klinkt nogal verbitterd. Je mag ook best eens iets in redenatie nemen hoor, je moet niet meteen alles wat je aangereikt wordt wegkaatsen, maar er eens over nadenken (vanuit een ander perspectief).

Je kunt geen kant uit met je reactie.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')