abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 00:48:59 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14421130
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:47 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Dat zit er (helaas?) toch altijd wel in hoor. Misschien zien sommigen het in 1 keer, anderen weer niet.
Zo is het ook met de namen van de personen in de matrix; heeft allemaal een betekenis.
Die Wachoski-knakkers wisten precies wat ze erin stopten hoor.

Dan rijst de vraag; houden ze het verhaal bewust vaag of wisten ze ook niet precies wat ze ermee aan moesten? Het idee is erg interessant maar de uitwerking laat te wensen over. Heb nu alle 3 de films gezien, maar deel 2 en 3 voegden m.i. qua antwoorden niet veel toe aan deel 1.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 00:51:15 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14421144
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:26 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik heb hem gezien om 15.00 uur. Omdat ik wilde meepraten.

Ik zal het even onderbouwen.

Goed. Het verhaal is dus rommelig. Er worden nieuwe personages opgevoerd die niet nodig zijn. Dat Indiaase meisje, weg ermee. Verder wordt er niet echt uitgelegd waarom Neo in de tussenwereld zit, en hoe hij daar komt. Tis een wereld van De Fransman. Ja, en? Waarom kan Neo machines beinvloeden? Wordt niet uitgelegd. Oja, De Fransman komt later niet meer in beeld. Zijn vrouw kan niet meer praten ofzo. Ze zegt slechts 2 zinnen. De dialogen zijn zowiezo slecht, erg quasi filosofisch, ze zijn langdradig en lachwekkend.

Oja. Dan gaat Neo out of the blue (hij moet even nadenken de stumper) naar MachineCity. Waar hij gewoon de velden kan overvliegen. Dan komen de Sentinels. Die kan hij met zijn hand laten ontploffen. Dan gaat Trinity dood, duurt veels te lang, ze sterft maar niet. Ook helemaal niet ontroerend. Dan dat bombastische einde met The Matrix die praat, het tegenvallende gevecht al vliegend in de lucht.

De Oracle was vaag, ze had een grotere rol, maar ze huppelde maar wat rond. Dan het gevecht bij The Dock. Te snel, rommelig, te druk.

Dan gaat Neo dood, maar ook weer niet open einde.

En aan het eind komen The Oracle en The Architect (Ying en Yang) bij elkaar, dus The Matrix is intact. Er is even vrede, maar vast niet voor lang.

De machines leven immers nog.

En The Kid is de nieuwe held van Zion.

Wordt vervolgd.

Een positief ding? Sommige effecten bij The Dock waren erg goed gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 06-11-2003 08:59]

pi_14421168
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:48 schreef SunChaser het volgende:
Kut
hahaha
leuk!
pi_14421172
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:26 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik heb hem gezien om 15.00 uur. Omdat ik wilde meepraten.

Ik zal het even onderbouwen.
spoiler:

Goed. Het verhaal is dus rommelig. Er worden nieuwe personages opgevoerd die niet nodig zijn. Dat Indiaase meisje, weg ermee.
Daar wordt het hele liefde gedeelte mee uitgelegd. spoiler:
Verder wordt er niet echt uitgelegd waarom Neo in de tussenwereld zit, en hoe hij daar komt. Tis een wereld van De Fransman. Ja, en?
Dat wordt dus wel uitgelegd. Plus het is niet de wereld van de fransman maar van de condicteur. (Here I am GOD)spoiler:
Waarom kan Neo machines beinvloeden? Wordt niet uitgelegd.
Dezelfde reden waarom hij in de tussen wereld terecht is gekomenspoiler:
Oja, De Fransman komt later niet meer in beeld. Zijn vrouw kan niet meer praten ofzo. Ze zegt slechts 2 zinnen. De dialogen zijn zowiezo slecht, erg quasi filosofisch, ze zijn langdradig en lachwekkend.
Waarom zou de fransman nog in beeld komen hij is maar een soort admin?spoiler:

Oja. Dan gaat Neo out of the blue (hij moet even nadenken de stumper) naar MachineCity. Waar hij gewoon de velden kan overvliegen. Dan komen de Sentinels. Die kan hij met zijn hand laten ontploffen. Dan gaat Trinity dood, duurt veels te lang, ze sterft maar niet. Ook helemaal niet ontroerend. Dan dat bombastische einde met The Matrix die praat, het tegenvallende gevecht al vliegend in de lucht.

De Oracle was vaag, ze had een grotere rol, maar ze huppelde maar wat rond. Dan het gevecht bij The Dock. Te snel, rommelig, te druk.

Dan gaat Neo dood, maar ook weer niet open einde.

En aan het eind komen The Oracle en The Architect (Ying en Yang) bij elkaar, dus The Matrix is intact. Er is even vrede, maar vast niet voor lang.

De machines leven immers nog.

En The Kid is de nieuwe held van Zion.

Wordt vervolgd.

Een positief ding? Sommige effecten bij The Dock waren erg goed gedaan.

laatste gedeelte is gewoon een beschrijving
mijn commentaar tuusen de spoiler door.

Veder wat ik denk wat er met smit is gebeurd:
spoiler:

Smit was eerst een programma om \"defected\" humans op te sporen. Op een gegeven moment is hij een soort virus geworden waardoor hij zichzelf kon copieeren. Hij begon iedereen in de matrix over te nemen. Hierdoor werd hij ook een gevaar voor de machines. Neo is zijn tegenpool een soort van antivirus programma. Op het moment dat hij dus doorheeft wat er aan de hand is kan hij dus het virus onschadelijk maken. Zegmaar het virus wordt van de computer verwijderd. Daarom zie je ook bijna de hele stad wit oplichten omdat al die mensen besmet waren met het smit virus. En het schoon worden van de stad is hetzelfde als het verwijderen van corrupte bestanden. Ook zie je dat dat meisje opeens ergens ligt, dat was eerst een smit agent.

Ik vond de film vet, alleen de dood van die ene persoon duurde te lang. Voor de rest vind ik het niet erg om films te zien waarvoor je moet nadenken om het te berijpen. Wat vinden mensen die de matrix kut vinden dan bijvoorbeeld van AKIRA

[Dit bericht is gewijzigd door dfr0st op 06-11-2003 00:55]

x
  donderdag 6 november 2003 @ 00:53:07 #6
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14421176
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:48 schreef SunChaser het volgende:
Matrix Revolutions: Oke, vond je hem goed of kut?

Kut

Nogmaals, want volgens mij luister je totaal niet :
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:13 schreef Astronaut_Jones het volgende:
je bent echt een dom persoon. waar ben je nu mee bezig? je begint een topic over een film die je zonder hem gezien te hebben direct afdoet als kut. dan ga je hem zien en vind je m, tot ieders grote verbazing, nog kut ook. en dan ga je de hele avond besteden aan het afzeiken van de film. in posts van 1 zin, zonder enkele uitleg, om mensen de kast op te jagen. is dit hoe jij je levensdagen besteedt? haal jij hier je plezier uit? je bent een naar mens.
je bent doodsongelukkig en daar zou ik iets aan gaan doen als ik jou was. dat meen ik.
Je hebt helemaal gelijk.
Wat ben je toch een vreselijk vervelend en irritant mannetje. Je opent dit topic, omdat je nu eenmaal graag topics opent, en zet meteen ff neer wat er gaat gebeuren. (in het vorige topic ook al) En ja, je weet heus wel dat veel mensen van nature nieuwschierig zijn en toch even kijken wat je neerzet.
En daarna verziek je het hele topic met je stomme, domme, vreselijk kinderachtige opmerkingen, die allemaal op 1 ding neerkomen: Dit is een stomme film. Fijn, moet jij weten. Alleen ga daar niet een heel topic mee volkalken.
Je zal het vast wel leuk vinden om andere mensen hun plezier te verzieken, waarom weet ik niet, maar je lijkt me echt een vreselijk ventje die graag aandacht wilt en als je dat alleen maar lukt door een beetje vervelend te doen, omdat je verder helemaal geen inhoud hebt.

Ben blij dat ik je niet ken.

Ohja. en van Lord of the Rings worden dus ook nog 30 vervolgen gemaakt? Aangezien die ook commercieel erg succesvol zijn. Er bestaan ook nog andere dingen in de wereld als geld, en die zijn soms veel belangrijker. Gewoon je woord houden wordt erg geapprecieerd en dat maakt een film ook beter. Geen gelduitklopperij, maar gewoon liefde voor je vak, en stoppen wanneer het genoeg is.
Maar goed, dat zal er in dat hoofdje van jou wel niet ingaan. (uitleg staat hierboven)

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_14421181
Ik heb hem nog niet gezien. Komt nog.
Maar ik lees wel al wat jullie hier en in dat vorige topic erover zeggen.
eigenlijk ben ik een straathond
  donderdag 6 november 2003 @ 00:53:57 #8
71115 Rnej
I walk the line
pi_14421188
dude, als k jou was zou ik deel 2 nog maar ns kijken, daar zie je precies waarom hij de machines kan beinvloeden

edit:

the oracle heeft smith gemaakt.....

hij zegt mother tegen r

[Dit bericht is gewijzigd door Rnej op 06-11-2003 00:55]

pi_14421190
Net terug, goede film, nice effects. Een echte film die je weer aan het denken zet. En vooral als je er dingen niet in begrijpt omdat je kleine dingen gewoon niet doorziet. Dan is het al snel een mega saaie bout film. Maar ik vond hem heel erg leuk om te kijken.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_14421198
Misschien word de betekenis van dingen wel een beetje overstelpt door veel kung fu onzin die erdoorheen wordt geklutst?

Als je een metafysische parabel wilt maken over het leven, moet je dat gewoon doen. Als je een vette actieflick wilt maken met wat sf-geweld moet je dat ook doen. Maar stel prioriteiten!!

Ik heb hem overigens niet gezien en baseer dit op deel 2 die mij dusdanig zwaar tegenviel dat ik het ergste vrees voor het slot.. Ik kom er maw. misschien nog op terug.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_14421209
lekker geel topic
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_14421222
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:53 schreef Hare het volgende:
Ohja. en van Lord of the Rings worden dus ook nog 30 vervolgen gemaakt? Aangezien die ook commercieel erg succesvol zijn. Er bestaan ook nog andere dingen in de wereld als geld, en die zijn soms veel belangrijker. Gewoon je woord houden wordt erg geapprecieerd en dat maakt een film ook beter. Geen gelduitklopperij, maar gewoon liefde voor je vak, en stoppen wanneer het genoeg is.
Maar goed, dat zal er in dat hoofdje van jou wel niet ingaan. (uitleg staat hierboven)
[offtopic]

er is sprake van een The Hobbit prequel dankzij het success ja...

[/offtopic]

Verder is er iig nog een boek bevestigd met verhalen in de matrix-wereld en zullen ze vast nog wel meer verzinnen... geloof er niks van dat ze zo'n multi-million-dollar franchise zomaar achter zich laten.

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_14421241
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dan rijst de vraag; houden ze het verhaal bewust vaag of wisten ze ook niet precies wat ze ermee aan moesten? Het idee is erg interessant maar de uitwerking laat te wensen over. Heb nu alle 3 de films gezien, maar deel 2 en 3 voegden m.i. qua antwoorden niet veel toe aan deel 1.

Deel 1 was qua verhaal en filmtechniek redelijk vernieuwend. Ook op filosofisch vlak.
Deel 2 en 3, blijven qua uitwerking van het verhaal/plot ver achter bij deel 1. Er is bij het laatste deel teveel gelet op sensatie (mijn mening).
Af en toe, om het intellectuele gehalte een kunstmatige kickstart te geven(?), zo'n dialoog ertussen zoals in the scene met 'the Creator'.
  donderdag 6 november 2003 @ 00:56:48 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_14421250
Ik vind het ontzettend zwak dat er nou dus niet gewoon een Matrix Revolutions topic 3 meer is, omdat je nou dus geen matrix-topic meer kunt openen zonder overspoeld wordt door spoilers...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_14421255
Zo ben net terug Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk van van Zion... ik vond de film iig beter dan deeltje 2!
pi_14421257
Ik vind het nog veel te vroeg om te zeggen of de film kut of niet was.
Worden hier wel een aantal zinnige dingen gezegd die de film wat beter verklaren.

Het moet bij mij zeker nog allemaal zinken en op een rijtje worden gezet

Maar het is zeker een film die je niet mag missen, het zag er allemaal erg mooi uit. Hooguit iets te amerikaanse met dat kleffe gedoe tussen Neo en Trinity

donderdag 6 november 2003 @ 00:57:59 #17
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_14421261
beetje zielig he
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:49 schreef SunChaser het volgende:
Dicht met die onzin

HIJ WAS KUT

jij vond hem kut, das wat anders....

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_14421285
Helaas moet ik toegeven dat het inderdaad een beetje tegen viel..
  donderdag 6 november 2003 @ 01:00:22 #19
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_14421302
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vind het ontzettend zwak dat er nou dus niet gewoon een Matrix Revolutions topic 3 meer is, omdat je nou dus geen matrix-topic meer kunt openen zonder overspoeld wordt door spoilers...
Wat wil je dan in zo'n topic bespreken?
  donderdag 6 november 2003 @ 01:01:09 #20
66575 DubbelFrisss
identiteitscrisis...
pi_14421311
Ik had zoals al gemeld nauwelijks iets van deel 1 en 2 te hebben gezien. En verwachtte er dus niet veel van.

spoiler:

Desondanks vond ik de film redelijk goed te volgen, al was dat gevecht op het einde tussen neo en smit nep. Neo bleef maar opstaan al viel ie van tig kilometer hoogte...

En dat happy end. Had niet verwacht dat de film ineens was afgelopen.

vragen mijnerzijds..
spoiler:

Waarom barstte al die smiths uitelkaar nadat neo in een smith was veranderd?

Waarom hielden de machines zich aan de afspraak van peace, nadat het virus was uitgeschakeld.?

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 06-11-2003 01:05]

pi_14421327
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:01 schreef DubbelFrisss het volgende:

Desondanks vond ik de film redelijk goed te volgen, al was dat gevecht op het einde tussen neo en smit nep. Neo bleef maar opstaan al viel ie van tig kilometer hoogte...

En dat ze konden vliegen vond je wel overtuigend?

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 06-11-2003 09:05]

donderdag 6 november 2003 @ 01:02:50 #22
12888 Skull-splitter
pi_14421328
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:00 schreef Gorro het volgende:

[..]

Wat wil je dan in zo'n topic bespreken?

De mensen kunnen zich daar dan collectief frustreren over wat het kan zijn geworden, theorietjes spuien en aftellen naar de film toe...

nu zijn ze behoorlijk op zichzelf aangewezen, niet?

donderdag 6 november 2003 @ 01:03:58 #23
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_14421338
Toen de film afgelopen was wist ik niet precies wat ik ervan moest denken.
Ik had het helemaal anders verwacht en mijn eerste gedachte was daarom wat minder.
Toen heb ik met een vriend ff flink over de trilogy gepraat en ben um steeds interessanter en leuker gaan vinden.
Ik ga er zeker nog een keer heen want dan zal ik heel anders naar de film kijken denk ik!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  donderdag 6 november 2003 @ 01:06:48 #24
12888 Skull-splitter
pi_14421371
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:03 schreef Hells_Angel het volgende:
Toen de film afgelopen was wist ik niet precies wat ik ervan moest denken.
Ik had het helemaal anders verwacht en mijn eerste gedachte was daarom wat minder.
Toen heb ik met een vriend ff flink over de trilogy gepraat en ben um steeds interessanter en leuker gaan vinden.
Ik ga er zeker nog een keer heen want dan zal ik heel anders naar de film kijken denk ik!
Vandaag voor de... 4e keer Reloaded gekeken, en na gisteren The Matrix zelf gekeken te hebben wordt ie NOG beter... Ik snap ook niet wat mensen er eigenlijk op azijnzeiken, ze zijn gewoon slachtoffer van hun eigen verwachtingen geworden...
  donderdag 6 november 2003 @ 01:08:43 #25
66575 DubbelFrisss
identiteitscrisis...
pi_14421394
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:02 schreef calvobbes het volgende:

[..]

spoiler:

En dat ze konden vliegen vond je wel overtuigend?

spoiler:
Tja, dat is gegeven, maar als iemand onsterfelijk blijkt is de spanning er snel af.
pi_14421402
He da's grappig ik heb reloaded ook 4 keer gekeken, keer 1 en 2 ben ik in slaap gevallen en bij keer 3 kwam er visite.
pi_14421412
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Vandaag voor de... 4e keer Reloaded gekeken, en na gisteren The Matrix zelf gekeken te hebben wordt ie NOG beter... Ik snap ook niet wat mensen er eigenlijk op azijnzeiken, ze zijn gewoon slachtoffer van hun eigen verwachtingen geworden...

Dus jij had na het (ijzersterke) eerste deel niet meer verwacht?

Misschien is de makke dat mensen sowieso na het eerste deel niet meer verrast konden worden, want dat was qua concept al zo sterk. Misschien zat daar alles wat betreft geniale ideeen al in en is de rest een beetje sputterend voortsudderen op die paar ideeen...

donderdag 6 november 2003 @ 01:12:34 #28
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_14421441
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:06 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ja daar heb je zeker gelijk in!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  donderdag 6 november 2003 @ 01:14:32 #29
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_14421463
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:54 schreef kamagurka het volgende:
Misschien word de betekenis van dingen wel een beetje overstelpt door veel kung fu onzin die erdoorheen wordt geklutst?

Als je een metafysische parabel wilt maken over het leven, moet je dat gewoon doen. Als je een vette actieflick wilt maken met wat sf-geweld moet je dat ook doen. Maar stel prioriteiten!!

Ik heb hem overigens niet gezien en baseer dit op deel 2 die mij dusdanig zwaar tegenviel dat ik het ergste vrees voor het slot.. Ik kom er maw. misschien nog op terug.

Waarom zouden filsofie en actie niet samen kunnen? Dat is nou juist de sterkte van deze serie films!! Op deze manier bereik je een veel breder publiek..... het ene gaat heus niet ten koste van het andere!

Maare, nog ff inhoudelijk over de film: spoiler:

Weet iemand waarom Neo nou in de machine-world (de 'echte' wereld) machines kan besturen met zijn gedachten??

Mijn verklareing over The Architect: Ik denk dat de machinewereld op 2 sporen met de problemen met mensheid tracht om te gaan. Ten eerste door de mensheid te vernietigen (sentinels e.d.) en ten tweede op een vreedzame manier > per dialoog in persoon van The Architect.

The architect is een softwareprogramma die de dialoog tussen mens en machine probeert op te zetten.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_14421506
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:14 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Waarom zouden filsofie en actie niet samen kunnen? Dat is nou juist de sterkte van deze serie films!! Op deze manier bereik je een veel breder publiek..... het ene gaat heus niet ten koste van het andere!

Maare, nog ff inhoudelijk over de film: spoiler:

Weet iemand waarom Neo nou in de machine-world (de 'echte' wereld) machines kan besturen met zijn gedachten??

Mijn verklareing over The Architect: Ik denk dat de machinewereld op 2 sporen met de problemen met mensheid tracht om te gaan. Ten eerste door de mensheid te vernietigen (sentinels e.d.) en ten tweede op een vreedzame manier > per dialoog in persoon van The Architect.

The architect is een softwareprogramma die de dialoog tussen mens en machine probeert op te zetten.

spoiler:

Het wordt dacht ik uitgelegd door het orakel, het "the one" zijn wordt overal doorgevoerd, dus zodoende kan hij dan die machines stoppen.

Het einde was wel ineens erg plotseling trouwens, maar de film over het algemeen stukken beter dan deel3, het was soms gewoon net een manga film Gewoon DragonBall Z vechtscenes
There's a frood who really knows where his towel is.
  donderdag 6 november 2003 @ 01:26:14 #31
12888 Skull-splitter
pi_14421605
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:12 schreef Hells_Angel het volgende:

[..]

Ja daar heb je zeker gelijk in!

Zie het als een Griekse Tragedie in 3 actes met elk hun eigen thema...

En voor de mensen die het pure geldklopperij noemen: het scherm waardoor de camera richting Neo zoomt in deel 1 in de verhoorscene is een scherm uit The Architects videoruimte, waar in Reloaded eerst uit gezoomd wordt, en daarna 2 in...

pi_14421613
1 was geweldig... 2 was ronduit kut, veel te overdreven... ze probeerden t zo gaaf te maken met dingen die je momenteel nog niet kan doen in een film.. waardoor je als het ware naar een computerspel zat te kijken. Althans, dat id kreeg ík dan. Verder vrees ik voor deel 3... moet m nog zien, maar denk niet dat het in de bios zal zijn na deel 2. En je kan de films zeker niet als geheel zien vind ik, na 1 veranderd heel de stijl in een TE overdreven actiecomputerspelfilm.
Delivered without an information leaflet
  donderdag 6 november 2003 @ 01:28:49 #33
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_14421625
quote:
Op woensdag 5 november 2003 23:27 schreef Astronaut_Jones het volgende:
als je revolutions niet kan waarderen, ben je geen film liefhebber'..
Toen ik bovenstaande las, deed ik 't bijna in m'n broek. .
...dass wir fliegen.
pi_14421632
Gelukkig werden mn vrienden niet volop boos toen ik mn mening verkondigde toen ik uit de bios kwam... echt 25 man versus mij, hehe denk niet dat ik met hun naar Reloaded ga. Maar, was hij nou net zo overdreven als deel 2?
Delivered without an information leaflet
  donderdag 6 november 2003 @ 01:30:36 #35
50718 Dr.DarkXL
RKM streetwear..
pi_14421648
Ok ik heb hem dus ook om 15:00 gezien en ik vond hem geweldig, maar in mijn ogen was deel 2 ook al goed. ik ben alleen over het einde iets minder te spreken omdat het naja niet goed of slecht is, niet open of dicht. maar iig minder erg dan in 2. de actie vond ik subliem de effects waren ongekend mooi en het verhaal blijft goed, en je kan er zelf wel 100 theorien bij bedenken waarom gebeurde wat er gebeurde. Ik vind het een waardig vervolg / afsluiter maar ik zou het niet erg vinden als er nog 1 of 2 of zelfs 3 kwamen, zolang het verhaal maar intact blijft op dit niveau vind ik het best. Om het maar even op zijn emmariaans te zeggen Deze film is gewoon geil !! en ik ga hem zeker nog een keer of twee in de bios zien, want het is zo'n spektakel dat de bios waarschijnlijk de enige plek is waar hij vol tot zijn recht komt.
Het maakt mij meestal niet uit wat mensen van films vinden want ik vind dat mijn mening over een film boen die van andere telt omdat niemand hem beleeft zoals ik ( maar dat is bij iedereen zo ) deze film is gewoon TOP
"Some people say that I am sneaky, evil, and cruel. True, and I have many other fine qualities as well."
pi_14421699
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:30 schreef Dr.DarkXL het volgende:
Ok ik heb hem dus ook om 15:00 gezien en ik vond hem geweldig, maar in mijn ogen was deel 2 ook al goed. ik ben alleen over het einde iets minder te spreken omdat het naja niet goed of slecht is, niet open of dicht. maar iig minder erg dan in 2. de actie vond ik subliem de effects waren ongekend mooi en het verhaal blijft goed, en je kan er zelf wel 100 theorien bij bedenken waarom gebeurde wat er gebeurde. Ik vind het een waardig vervolg / afsluiter maar ik zou het niet erg vinden als er nog 1 of 2 of zelfs 3 kwamen, zolang het verhaal maar intact blijft op dit niveau vind ik het best. Om het maar even op zijn emmariaans te zeggen Deze film is gewoon geil !! en ik ga hem zeker nog een keer of twee in de bios zien, want het is zo'n spektakel dat de bios waarschijnlijk de enige plek is waar hij vol tot zijn recht komt.
Het maakt mij meestal niet uit wat mensen van films vinden want ik vind dat mijn mening over een film boen die van andere telt omdat niemand hem beleeft zoals ik ( maar dat is bij iedereen zo ) deze film is gewoon TOP
ik sluit me hierbij aan
pi_14421713
Volgens mij zijn er veel mensen die vergeten dat dit bedoeld is als entertainment. Tuurlijk zit er een verhaal in, en misschien ook wel een achterliggende gedachte, maar uiteindelijk draait het toch om vermaak.. en er zat zoveel spektakel in de film, dat ik met een grote grijns in de bios zat
  donderdag 6 november 2003 @ 01:37:45 #38
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_14421733
Trouwens, Neo zit in het begin niet "ingeplugged" maar kan toch op de matrix komen. Even later gaat ie uit de matrix en halen ze een plug uit zijn nek.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_14421750
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:37 schreef victorinox het volgende:
Trouwens, Neo zit in het begin niet "ingeplugged" maar kan toch op de matrix komen. Even later gaat ie uit de matrix en halen ze een plug uit zijn nek.
grappig, das me niet opgevallen
pi_14421763
Tja uiteindelijk issut alleen entertainment als je hem leuk vind he, ik bedoel al die argumentatie waarom ik hem niet leuk vind is wel leuk en aardig, maar uiteindelijk ga je zitten en hoop je gentertained te worden, maar om de een of andere reden vidn je hem niet leuk, dan ga redeneren wat er dan niet leuk is.
Dat iemand hem wel.niet leuk vind is een kwestie van smaak, maar "je snapt het niet" en vergeten dat het entertainment is vind ik van die kulsmoezen. Als je vergeet dat het entertainment is ga je met tegenzin naar de bioscoop en met de huidige prijzen ga ik dan liever een avondje buishangen.
pi_14421790
quote:
Viel me al op ja, maar warschijnlijk issie daar neergelegd door de crew van het schip, anders zou hij de trip naar The Matrix niet kunnen maken ofzo..
pi_14421793
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:27 schreef gekke_sandra het volgende:
1 was geweldig... 2 was ronduit kut, veel te overdreven... [...] En je kan de films zeker niet als geheel zien vind ik, na 1 veranderd heel de stijl in een TE overdreven actiecomputerspelfilm.
Volledig mee eens. De snelweg-scene uit 2 was indrukwekkend en de slapstick vechtscene met de Smith's was grappig, maar het had allemaal geen reet met het eerste deel te maken.

Het verhaal was dunnetjes en afgeraffeld (hoe komen we zsm van actie-scene naar actie-scene?). De quasi filosofische opmerkingen waren tenenkrommend (ik krijg nóg plaatsvervangende schaamte als ik aan de scene denk dat Neo met die Zion-councelor over een machinepark uitkijkt dat de stad in leven houdt: 'tja ironisch he? dat we tegen machines vechten terwijl we er van afhankelijk zijn')

Ik heb 3 nog niet gezien, maar m'n verwachtingen zijn drastisch naar beneden bijgesteld zodat een tweede teleurstelling zoals bij Reloaded achterwege zal blijven. Als de vechtscenes maar niet weer zo slaapverwekkend stompzinnig zijn...

[edit typo]

[Dit bericht is gewijzigd door Jansman op 06-11-2003 01:46]

pi_14421828
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:40 schreef Joepie het volgende:
Tja uiteindelijk issut alleen entertainment als je hem leuk vind he, ik bedoel al die argumentatie waarom ik hem niet leuk vind is wel leuk en aardig, maar uiteindelijk ga je zitten en hoop je gentertained te worden, maar om de een of andere reden vidn je hem niet leuk, dan ga redeneren wat er dan niet leuk is.
Dat iemand hem wel.niet leuk vind is een kwestie van smaak, maar "je snapt het niet" en vergeten dat het entertainment is vind ik van die kulsmoezen. Als je vergeet dat het entertainment is ga je met tegenzin naar de bioscoop en met de huidige prijzen ga ik dan liever een avondje buishangen.
ik bedoel alleen dat sommige mensen te diep op het verhaal in willen gaan.. dit klopt niet, dat klopt niet en dat had beter uitgelegd moeten worden... en vliegen niet realistisch?? Nee, in met 2 man tegen een heel stel soldaten kan wel (Lobby scene in deel 1)... Voor dit soort films ga je gewoon voor het harde geluid, vette aktiescenes en een hoop herrie.

/edit: de scene met de Architect in deel 2 was gewoon de fout van de trilogie... imho.

[Dit bericht is gewijzigd door Retarded op 06-11-2003 01:48]

pi_14421829
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:40 schreef Joepie het volgende:
zo vatte ik die opmerking niet op. ik zag het alsof hij bedoelde dat mensen zulke enorme verwachtingen hebben. het is niet meer een film, maar het is THE MATRIX!!! wow, deel drie, die moet wel twee keer zo mind blowing als het origineel zijn en drie keer zo geweldadig als deel twee.
je gaat niet meer naar die film, benieuwd wat er getoont zal worden, maar je verwacht al een zekere impact, dan blijft er al weinig anders over dan teleurstelling.
pi_14421860
quote:
spoiler:

Als je goed oplet zijn ze hem aan het zoeken in de matrix; "please search for him" "but he is not pluged in" "just try" (of zoiets). Zelfs als hij met trinity in de auto zit hebbben ze zijn "code" nog niet gevonden. Als ze hem eindelijk hebben gevonden kunnen ze hem weer terug stoppen en dat gaat nog op de oude manier.
x
pi_14421877
Wat ik nu niet begrijp. De W. broers mochten één film op proef maken, maar ze hadden het verhaal van de complete trilogie al klaar liggen.

Als die eerste film zo'n succes is, waarom dik je dan de slechtse eigenschappen van die film aan en onderdruk je de sterke kanten ervan

En hoe kan het toch dat de makers van zo'n gave film van die verschikkelijke scenes bedenken als bijvoorbeeld het gevecht tussen Neo en Smith in deel 2?

Ze knokken daarin zolang dat uiteindelijk alleen het publiek knock-out gaat, maar aan het einde vliegt Neo weg. WAAROM DEED IE DAT NIET METEEN !!? Het was nog enigzins geloofwaardig geweest als ie 'm had gesmeerd toen de versterking om de hoek kwam kijken.

En dan die neukscene uit deel 2 Het was ons zo ook wel duidelijk dat ze een stelletje vormen. De Matrix films zijn toch helemaal niet geschikt voor zoiets als sex?

Nou ja, binnenkort het laatste deel van LOTR. Da's tenminste een goede trilogie

pi_14421907
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:56 schreef budha het volgende:
Wat ik nu niet begrijp. De W. broers mochten één film op proef maken, maar ze hadden het verhaal van de complete trilogie al klaar liggen.

Als die eerste film zo'n succes is, waarom dik je dan de slechtse eigenschappen van die film aan en onderdruk je de sterke kanten ervan

En hoe kan het toch dat de makers van zo'n gave film van die verschikkelijke scenes bedenken als bijvoorbeeld het gevecht tussen Neo en Smith in deel 2?

Ze knokken daarin zolang dat uiteindelijk alleen het publiek knock-out gaat, maar aan het einde vliegt Neo weg. WAAROM DEED IE DAT NIET METEEN !!? Het was nog enigzins geloofwaardig geweest als ie 'm had gesmeerd toen de versterking om de hoek kwam kijken.

En dan die neukscene uit deel 2 Het was ons zo ook wel duidelijk dat ze een stelletje vormen. De Matrix films zijn toch helemaal niet geschikt voor zoiets als sex?

Nou ja, binnenkort het laatste deel van LOTR. Da's tenminste een goede trilogie

als jij neo was, zou je dan ook niet elke kans aanpakken om je aartvijand te verslaan of meer te weten te komen over hem?
pi_14421926
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:01 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

als jij neo was, zou je dan ook niet elke kans aanpakken om je aartvijand te verslaan of meer te weten te komen over hem?

Smith lokte Neo in de val en niet andersom...
  donderdag 6 november 2003 @ 02:07:59 #49
41606 Misanthroopia
pi_14421937
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:18 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

spoiler:

Het wordt dacht ik uitgelegd door het orakel, het "the one" zijn wordt overal doorgevoerd, dus zodoende kan hij dan die machines stoppen.

spoiler:
Hoe kan "the one" nou overal doorgevoerd worden? Neo had macht in The Matrix, omdat hij wist dat het allemaal nulletjes en eentjes waren. Dit geldt niet voor de 'echte' wereld.... toch?

Even over de gehele trilogie, Bas (Tha_blont) is columnist hier op Fok! en heeft een geweldig stuk over de film(s) geschreven: http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=991&page=1

Enne, zo alle posts nalezend heeft sunchaser nogal moeite met het bevatten van alle bedoelingen achter de film, zeg maar moeite met "finding neo". Nou kiddie, begin dan eerst maar even met DEZE film.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthroopia op 06-11-2003 02:22]

pi_14421956
spoiler:

Op het einde van de film zie je The Oracle weer, terwijl ze op het begin 'ge-smith' wordt. Neo wordt ook 'ge-smith' op het einde.

Hoe kan het zijn dat Neo wel dood gaat hierdoor maar The Oracle niet!?

Wel een supercoole film !!!

donderdag 6 november 2003 @ 02:21:36 #51
41606 Misanthroopia
pi_14421995
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:11 schreef Lo3k het volgende:
spoiler:

Op het einde van de film zie je The Oracle weer, terwijl ze op het begin 'ge-smith' wordt. Neo wordt ook 'ge-smith' op het einde.

spoiler:
Kon je uberhaupt in de film zien of Neo echt dood was of niet? Misschein was hij uitgeput??
pi_14422004
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:21 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

spoiler:

Kon je uberhaupt in de film zien of Neo echt dood was of niet? Misschein was hij uitgeput??

spoiler:
Als hij zou leven hadden ze dat toch wel laten zien lijkt mij?
  donderdag 6 november 2003 @ 02:29:10 #53
8783 gbm
Estd. 2001
pi_14422022
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:21 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

spoiler:

spoiler:
volgens mij kan je nergens zien dat neo echt dood is, in dat gat waar de 'gesmithe' neo lag ligt dan opeens the oracle als ik het goed heb gezien
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:23 schreef Lo3k het volgende:

[..]

spoiler:

Als hij zou leven hadden ze dat toch wel laten zien lijkt mij?

spoiler:
dat kleine meisje vraagt aan het eind toch ook nog aan the oracle of ze neo nog es ziet en the oracle zegt dan misschien.... dus wie weet is neo niet dood (of komt er een nieuwe neo)

[Dit bericht is gewijzigd door gbm op 06-11-2003 02:34]

pi_14422047
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:29 schreef gbm het volgende:

[..]

spoiler:

dat kleine meisje vraagt aan het eind toch ook nog aan the oracle of ze neo nog es ziet en the oracle zegt dan misschien.... dus wie weet is neo niet dood (of komt er een nieuwe neo)

spoiler:
Nou het is een mogelijkheid maar the oracle lult veel onzin ;D en bovendien kan ze dit ook zeggen omdat ze het meisje niet teleur wil stellen: "No we wont see him again, he exploded!! you little bitch"
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:29 schreef gbm het volgende:
spoiler:
volgens mij kan je nergens zien dat neo echt dood is, in dat gat waar de 'gesmithe' neo lag ligt dan opeens the oracle als ik het goed heb gezien

spoiler:
Dat vond ik inderdaad ook vreemd... Maar volgens mij kwam ze niet uit de smith waar neo inzat zeg maar. Gewoon uit een van die andere smithen lijkt mij...
  donderdag 6 november 2003 @ 02:39:57 #55
8783 gbm
Estd. 2001
pi_14422066
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:36 schreef Lo3k het volgende:

[..]

spoiler:

Nou het is een mogelijkheid maar the oracle lult veel onzin ;D en bovendien kan ze dit ook zeggen omdat ze het meisje niet teleur wil stellen: "No we wont see him again, he exploded!! you little bitch"

spoiler:
hehe zou ook kunnen ja, maar ik had ineens het idee dat dat meisje misschien wel de nieuwe oracle zou kunnen zijn en dus de nieuwe (of oude) neo weer ontmoet in the matrix deel 1 (of 4 )
  donderdag 6 november 2003 @ 06:52:28 #56
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14422275
quote:
The Matrix Revolutions Debuting to Big Numbers
Source: Reuters Wednesday, November 5, 2003

The Matrix Revolutions debuted to sold-out theaters on Wednesday in a global opening that had fans lining up for blocks to be first to see the film.

"We've had tremendous crowds, and early (box office) numbers are very strong," said Dick Westerling, spokesman for the No. 1 U.S. theater chain Regal Entertainment Group.

Dan Fellman, film distribution chief for Warner Bros. studio said a first-day box office estimate would not be ready until Thursday.

Fellman added, however, that his phone had been ringing off the hook since the curtain rose on "Revolutions" at 9 a.m. EST with tales of sold-out crowds. He said several theaters reported selling $40,000 worth of tickets before noon.

"That is a staggering number for a Saturday before noon, let alone a Wednesday," Fellman said.

A spokesman for No. 2 U.S. theater chain AMC Entertainment Inc. reported similarly crowded theaters in the morning and said many of Wednesday night's screenings were sold out in advance.

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 6 november 2003 @ 07:38:32 #57
68156 Ko-Ko
Ko-Ko snoot (GRAPPIG :P)
pi_14422358
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:51 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ben het niet met je eens
spoiler:

mijn mening:
De machines hebben de macht overgenomen van de mensen. Het ging om controle. De machines controleerden alles en wilden totale controle. Dit wilden de mensen in zion ook.
In de Matrix was een programma dat heette smith. Hij werd door NEO in deel 1 uit de matrix gehaald en verwijderd maar hij bleef bestaan. HEt programma was niet meer te besturen vanuit de machines en smith wilde de macht hebben. Hij nam veel mensen over in de matrix dus de machines minder macht en controle.
NEO sloot een deal met de machines. Hij vechtte met smith. Deze nam neo over en neo was te sterk en vernietigde zichzelf en daarmee smith. De deal was ik haal smith eruit dan willen we vrede.
De machines en de mensen hebben vrede en daarmee valt de controle van de machines weg. De mensen in de matrix zijn vrij, zei de architect, ze kunnen zelf kiezen wat ze willen.
Aangezien de controle weg is en er vrede is staan de mensen weer boven de machines qua controle want de machines hebben geen energie meer van de mensen en zijn daarvan nu afhankelijk van de mensen. Die weer controle.
Alls well it ends well.

Da's mijn mening en ik vond het, al eerder gezegd, super einde.

Niet lezen als je de film nog wil zien mensen. U want to see it to believe it.
De kip of het ei, doe mij maar allebij!
pi_14422458
Even afgezien of het verhaal-technisch een sterke film was, na een iets te langzaam begin vond ik het een geweldig spektakel dat je in een bioscoop gezien moet hebben. Dit komt niet tot zijn recht op een teeveetje.
Wat het verhaal betreft was dit einde te verwachten. Ik had in ieder gevaal geen totale overwinning verwacht voor de machines of de mensheid, dat zou dan wel erg makkelijk hebben moeten gaan opeens. Er zijn inderdaad vragen open gebleven, maar had je verwacht dat ze alle vragen bevredigend zouden beantwoorden? Daarvoor waren er te veel en was het allemaal te vreemd. Ik vond de film goed.

(moet er trouwens geen spoiler waarschuwing in de titel komen? scheel veel werk?)

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:10:30 #59
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422492
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:07 schreef Misanthroopia het volgende:
Enne, zo alle posts nalezend heeft sunchaser nogal moeite met het bevatten van alle bedoelingen achter de film, zeg maar moeite met "finding neo". Nou kiddie, begin dan eerst maar even met DEZE film.
Hou je bijdehand smoel eens, de film is gewoon slecht en de W-brothers nemen een loopje met de fans. Het verhaal slaat gewoon nergens op, mongool.
pi_14422501
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hou je bijdehand smoel eens, de film is gewoon slecht en de W-brothers nemen een loopje met de fans. Het verhaal slaat gewoon nergens op, mongool.

Nieuw stokpaardje, SC?
For great justice!
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:13:25 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422505
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:12 schreef QyRoZ het volgende:

Nieuw stokpaardje, SC?

Neuh, maar ik laat me geen kiddy noemen door de eerste de beste puber.

Kijk, als jij het nou zei.

donderdag 6 november 2003 @ 08:15:43 #62
68156 Ko-Ko
pi_14422523
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Da's jouw mening reageer eens op mijn reactie svp
kijken hoe jij het anders ziet.
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:19:35 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422558
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:15 schreef Ko-Ko het volgende:

[..]

Da's jouw mening reageer eens op mijn reactie svp
kijken hoe jij het anders ziet.

De mensen staan zeker niet BOVEN de machines. Er is geen controle, want bij de gratie van de OpperMatrix trekken de sentinels zich terug.

In feite is Neo weinig verder gekomen. Want The Matrix bestaan nog, de mensen zitten nog gevangen in een couveuse, en de Architect zegt ze vrij te laten maar zegt ook dat ie zich niet als een mens aan zijn belotes moet houden.

The Architect en The Oracke hebben samen de Matrix gemaakt of houden het in evenwicht. Maar controle op de OpperMatrix hebben ze niet.

Dus het is een kwestie van tijd voordat de mensen en machines toch weer oorlog gaan voeren.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 06-11-2003 09:00]

donderdag 6 november 2003 @ 08:21:12 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14422577
wat een mooie onleesbare gele vlakken pagina

Ik ga hem vanaaf kijken maar de recensies zijn over het algemeen positief al geven ze wel heel veel weg; neo die het op een akkoordje gooit met de Architect omdat Smith ook een dreiging voor hem is, Neo die messias-achtig wordt neergezet, en ik kon ook in de krant lezen dat de machines en mensen vrede sluiten aan het einde.

Klopt dat allemaal?

If so: dan gaan ze wel erg ver met het uitleggen van eht verhaal

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:22:12 #65
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422588
Ja het klopt. En de recensies die ik las waren overwegend negatief trouwens.
  donderdag 6 november 2003 @ 08:22:38 #66
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_14422590
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:18 schreef Vrieskist het volgende:

Het einde was wel ineens erg plotseling trouwens, maar de film over het algemeen stukken beter dan deel3, het was soms gewoon net een manga film Gewoon DragonBall Z vechtscenes

Zo zat ik ook te denken!
spoiler:

Vooral het eind natuurlijk, toen Smith en Neo in de lucht elkaar het leven zuur aan het maken waren (ehm, right!). Ja, de bros. hebben goed naar DBZ gekeken!

Maar goed, zo'n film!

* Zuip hoopt eigelijk niet dat er nog een vervolg komt, voor hem is het verhaal gewoon af!

donderdag 6 november 2003 @ 08:23:00 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14422592
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:22 schreef SunChaser het volgende:
Ja het klopt. En de recensies die ik las waren overwegend negatief trouwens.
Metro, NHD, Spits en Telegraaf heb ik gelezen
[..]
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:25:00 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422613
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:22 schreef Zuip het volgende:

* Zuip hoopt eigelijk niet dat er nog een vervolg komt, voor hem is het verhaal gewoon af!

Terwijl dat niet het geval is.

De Machines zijn nog steeds in de meerderheid
The Matrix bestaat nog
De wereld is nog steeds een puinhoop
De Wereld heeft nog steeds zijn blauwe lucht niet terug
The Oracle en The Architect geloven niet dat er altijd vrede zal zijn
De mensen in de batterijfabriek zijn nog niet bevrijd

etc etc

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 06-11-2003 09:01]

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:25:39 #69
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422620
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Metro, NHD, Spits en Telegraaf heb ik gelezen

De laatste drie zijn hetzelfde bedrijf.
  donderdag 6 november 2003 @ 08:26:03 #70
60434 Spyral
Eminem Christina Aguilera
pi_14422625
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:21 schreef MikeyMo het volgende:
wat een mooie onleesbare gele vlakken pagina

Ik ga hem vanaaf kijken maar de recensies zijn over het algemeen positief al geven ze wel heel veel weg; neo die het op een akkoordje gooit met de Architect omdat Smith ook een dreiging voor hem is, Neo die messias-achtig wordt neergezet, en ik kon ook in de krant lezen dat de machines en mensen vrede sluiten aan het einde.

Klopt dat allemaal?

If so: dan gaan ze wel erg ver met het uitleggen van eht verhaal

Ik heb een trieste mededeling voor je, ze verneuken heel de film voor je... Het klopt, alleen er staan wel 2 verrassingen te wachten nog... bij mij iig wel. Wat dat nopu voor een flauwekul is dat ze alles nu opeens gaan verknallen. Zijn zelfs een paar tranen over mijn wang komen rollen... Het beste deel ever

Revolutions, was meer als perfect, alles past precies woorden schoten tekort, ook nooit zo emotioneel geraakt bij een film. Dit is voor mij een trilogie waar het eerste deel gewoon heel mysterieus is.. wat is de matrix? Deel twee gaat weer een stap verder en een stap hoger maar met de opvolger Revolutions gaat het een stuk stappen hoger... een revolutie dus... gewoon meer als perfect gewoon, al die tijd heb ik gefilosofeerd over wat Smith's aandeel was in de film, dat is nu naar voren gekomen, ze haat voor the matrix was al bekend.. maar dit maakte het wel compleet voor mij. Heel emotioneel derde deel ook, al zie ik het als een gehele film, het is een "geloof" voor mij. Het is ook heel aanvullend geweest voor mijn filosofische zelf... maar wat de overeenkomsten zijn tussen "The Matrix" en de realiteit heb ik al duidelijk gemaakt voorheen. De Wachowski Brothers beloofden ons bij de final fight tussen Neo en Agent Smith het duurste, mooiste en ingewikkeldste special effects schot ooit en dat is zeker gebeurd, ze overtroffen mijn verwachtingen. Nog wel bedroefd dat het nu echt over is.... of toch niet?

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:28:16 #71
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422642
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:26 schreef Spyral het volgende:
Het is ook heel aanvullend geweest voor mijn filosofische zelf...
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:30:59 #72
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422664
Wat ik trouwens raar vond aan het eind

Trinity lag daar dood te gaan met 5 speren door haar lichaam, en Neo gaat gewoon lomp half op haar liggen, tegen die speren aan.

En dan dat gezever. Dat ze nu ging zeggen dat ze van hem hield enzo. Had ze al eerder kunnen doen.

De zaal werd ongedurig tijdens die lange scene. Er werd nog net niet geaplaudiseerd toen ze eindelijk doodwas.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 06-11-2003 09:00]

donderdag 6 november 2003 @ 08:38:12 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14422727
hey dit is toch het napraat topic, dat maak ik wel op uit de titel. Dan kunnen die vreselijke gele vlakken achterwege blijven hoor... maakt de boel er wel eens tuk leesbaarder op
[..]
  Moderator donderdag 6 november 2003 @ 08:39:35 #74
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_14422739
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:38 schreef MikeyMo het volgende:
hey dit is toch het napraat topic, dat maak ik wel op uit de titel. Dan kunnen die vreselijke gele vlakken achterwege blijven hoor... maakt de boel er wel eens tuk leesbaarder op
Nog niet...laten we even wachten tot wat meer mensen de film gezien hebben...veel mensen kijken in dit topic om de algemene tendens te zien voor ze naar de film gaan.

Ik ga zelf zaterdag.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 6 november 2003 @ 08:43:50 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14422794
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:39 schreef Mike het volgende:

[..]

Nog niet...laten we even wachten tot wat meer mensen de film gezien hebben...veel mensen kijken in dit topic om de algemene tendens te zien voor ze naar de film gaan.

Ik ga zelf zaterdag.

zeg nou zelf, dan moeten ze niet gaan zeuren om spoilers hoor, de titel geeft het al aan dat het een napraat topic is

en zoals ik al aangaf, lees 2 recensies in 2 verschillende kranten en je weet gelijk ook het hele verhaal.

Ik ga vanaaf btw dus binnenkort ook mijn mening hier

[..]
  Moderator donderdag 6 november 2003 @ 08:46:16 #76
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_14422826
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:43 schreef MikeyMo het volgende:

en zoals ik al aangaf, lees 2 recensies in 2 verschillende kranten en je weet gelijk ook het hele verhaal.

Niet alles hoor...

We houden de spoilertags nog even vol. Misschien anders een apart discussietopic waarin we geen spoilertags gebruiken?

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_14422873
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:25 schreef SunChaser het volgende:

Terwijl dat niet het geval is.

1. De Machines zijn nog steeds in de meerderheid
2. The Matrix bestaat nog
3. De wereld is nog steeds een puinhoop
4. De Wereld heeft nog steeds zijn blauwe lucht niet terug
5. The Oracle en The Architect geloven niet dat er altijd vrede zal zijn
6. De mensen in de batterijfabriek zijn nog niet bevrijd

etc etc

1 en 2 Ja maar er is vrede tussen ze
3 en 4. Nee. Zion krijgt weer de kans om de wereld op te bouwen. De machines zullen ze niet lastig vallen.
5. Dat zei de architect al in deel 2 dat Neo de zoveelste was.
6. Dat vroeg het Orakel nog op het eind, of de mensen die dat wilden bevrijd konden worden.

Maar een deel 4 is wel mogelijk. Denk alleen niet dat ze het gaan doen en het perse zo'n open einde hebben gegeven zodat wij er maar lekker over door kunnen gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 06-11-2003 09:03]

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:51:05 #78
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422886
Punt 6 Calvobbes: Dat weet ik wel, maar daarmee is nog niet iedereen vrij. Verder moet je afwachten of ze dat echt doen.
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:52:00 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422894
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:46 schreef Mike het volgende:

. Misschien anders een apart discussietopic waarin we geen spoilertags gebruiken?

Kun je beter een nieuw topic openen waarin mensen de film kunnen bespreken ofzo, zonder spoiler te gebruiken. Hier staat het er al vol mee.
  Moderator donderdag 6 november 2003 @ 08:52:20 #80
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_14422900
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:52 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Kun je beter een nieuw topic openen waarin mensen de film kunnen bespreken ofzo, zonder spoiler te gebruiken. Hier staat het er al vol mee.

Bedoel ik dus ook.
  donderdag 6 november 2003 @ 08:53:46 #81
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14422923
maar dit is toch een napraattopic?

kun je beter een topic openen voor de mensen die de film nog niet gezien hebben

[..]
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:54:28 #82
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422932
Dan is dit een goed verheugtopic. Wie heeft al kaartjes voor The Matrix Revolutions?

Even de titel aanpassen in:
Verheug je hier op de Matrix 3: Geen Spoilers AUB

pi_14422934
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:51 schreef SunChaser het volgende:

Verder moet je afwachten of ze dat echt doen.

Ja duhhh.... Ga jij de architect maar in de gaten halen
En de machines stonden ook na 1 keer een voorstel tot vrede stil. Ging ook wel erg makkelijk.
En het orakel geloofde het blijkbaar wel

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 06-11-2003 09:04]

donderdag 6 november 2003 @ 08:55:08 #84
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14422942
mooi dan kunnen hier die verderfelijke onleesbare gele vlakken weg...
[..]
  Moderator donderdag 6 november 2003 @ 08:55:51 #85
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_14422950
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:54 schreef SunChaser het volgende:
Dan is dit een goed verheugtopic. Verheug je hier op The Matrix 3 (geen spoilers!)

Even de titel aanpassen in:
Verheug je hier op de Matrix 3: Geen Spoilers AUB

Goed idee.

Nu nog een titel voor deze waaruit blijft dat er spoilers instaan.

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:56:25 #86
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422959
Maar goed, The Oracle is dan ook zijn vrouw, zijn Ying, zijn ega.

Sterker nog, als The Oracle de moeder is van Smith, dan is ze ook de moeder van Neo. Neo en Smith zijn ook Ying en Yang.

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:57:06 #87
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14422979
Nabeschouwing Matrix Revolutions: PAS OP SPOILERS? # 2
pi_14422987
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:13 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Neuh, maar ik laat me geen kiddy noemen door de eerste de beste puber.

Kijk, als jij het nou zei.

De tweede de beste puber?
For great justice!
  donderdag 6 november 2003 @ 08:57:42 #89
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_14422989
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:30 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik trouwens raar vond aan het eind

spoiler:

Trinity lag daar dood te gaan met 5 speren door haar lichaam, en Neo gaat gewoon lomp half op haar liggen, tegen die speren aan.

Wat ik ook vaag vond aan die scene, was:
spoiler:
Als Neo opstaat, hijst hij zich als het ware op aan die speren... Maar die bewegen op zo'n manier, dat ze nooit door Trinity heen kunnen zijn gegaan, ik weet niet, zag er gewoon een beetje vaag uit... Het bewoog een beetje nep

En Sunchaser, ik bedoel voor mij is het verhaal af. Triologi is triologi, nog een deel maken zou geen goede aanvulling zijn op perfect verhaal.

donderdag 6 november 2003 @ 08:58:12 #90
68156 Ko-Ko
pi_14423000
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:19 schreef SunChaser het volgende:

[..]

[spoiler][/spoiler]

Nou ok thats your opinion. Ik zie het iets anders maar ja da's juist het leuke. Kan je uren over doorgaan maar helaas geen tijd
  donderdag 6 november 2003 @ 08:58:26 #91
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14423003
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:55 schreef Mike het volgende:

[..]

Goed idee.

Nu nog een titel voor deze waaruit blijft dat er spoilers instaan.

dat vond ik al duidelijk bij de huidige eigenlijk
[..]
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:58:42 #92
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14423011
Maar Zuip, het is geen perfect verhaal. Er zitten zoveel gaten in.

En idd, het zag er raar ui, die speren door Trinity heen.

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 08:59:50 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14423025
Ik haal meteen mijn spoilertags weg, of kan jij alles in een keer weghalen Mike?

Wel zo overzichtelijk.

donderdag 6 november 2003 @ 09:00:51 #94
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_14423038
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:58 schreef SunChaser het volgende:
Maar Zuip, het is geen perfect verhaal. Er zitten zoveel gaten in.

En idd, het zag er raar ui, die speren door Trinity heen.

Misschien is dat wel de bedoeling, dat mensen erover blijven praten, zoals hier nu gebeurt... Zodat iedereen de DVD weer wil hebben, om alles nog eens goed na te kijken, etc...
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 09:01:25 #95
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14423049
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:00 schreef Zuip het volgende:

[..]

Misschien is dat wel de bedoeling, dat mensen erover blijven praten, zoals hier nu gebeurt... Zodat iedereen de DVD weer wil hebben, om alles nog eens goed na te kijken, etc...

Ja, geldklopperij dus.
pi_14423202
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:01 schreef SunChaser het volgende:

Ja, geldklopperij dus.

Net zoals iedereen film die tegenwoordig voor het grote publiek word gemaakt.
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 09:11:26 #97
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14423230
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:09 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Maakt mij ook niet uit, maar sommigen hier verkondigen dat de W-broers zo integer zijn enzo.
  donderdag 6 november 2003 @ 09:15:32 #98
28809 Zuip
Official Flux-Member
pi_14423297
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:09 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Geef ze eens ongelijk! Ze hebben gewoon een verschrikkelijk goede filmreeks gemaakt, en ze verdienen het gewoon om daaraan te verdienen... Geldklopperij of niet, het is gewoon zo! Ze hebben een enorme prestatie gelevert door een film te maken die miljoenen mensen een meesterlijke film vinden, dan is het niet minder dan terecht dat ze daar geld op verdienen. Iedereen die de DVD's wil hebben koopt ze gewoon, zonder in het achterhoofd te hebben dat het geldklopperij zou zijn, maar met de gedachte dat ze de beste films in tijden weer eens kunnen gaan bekijken.

Ok, ik kan het niet helemaal verwoorden, maar dit bedoel ik ongeveer.

pi_14423308
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:11 schreef SunChaser het volgende:

Maakt mij ook niet uit, maar sommigen hier verkondigen dat de W-broers zo integer zijn enzo.

Of regisseurs wat betreft marketing nog veel te zeggen hebben. En ik denk ook niet dat zij grote voorstanders waren van de minutenlange kleffe scenes tussen Neo en Trinity.
Zou me niks verbazen als de producenten dat graag wilden omdat het Amerikaanse publiek dat wil.
En sowieso zijn al hun films films die je niet meteen na de eerste keer zien al begrijpt, veel dubbele dingen, half uitgelegd. Dus het ligt misschien ook net zo hard aan jou dat je 'm niet snapt / goed vond
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 09:17:49 #100
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14423340
Ben trouwens benieuwd wie de rechten heeft. Want als de studio ze heeft, net als de rechten van de Terminator, komen er gewoon nieuwe delen, en dan zonder de bedenker. James Cameron werd ook gewoon overuled.
pi_14423384
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:17 schreef SunChaser het volgende:
Ben trouwens benieuwd wie de rechten heeft. Want als de studio ze heeft, net als de rechten van de Terminator, komen er gewoon nieuwe delen, en dan zonder de bedenker. James Cameron werd ook gewoon overuled.
Jeej. Matrix zonder de W-brothers. Met de W-brothers was het al niet alles. Ik zie het al wel gebeuren.
For great justice!
  donderdag 6 november 2003 @ 09:32:00 #102
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_14423599
Gisteren de film gezien om 19:20, ik vond het een overdonderend spectakel met erg mooie special effects. Ik moet het nog even allemaal op me laten inwerken qua verhaalwijze etc maar over het algemeen een erg positieve bioscoop ervaring!
pi_14424344
Volgens mij is neo dood.
Het orakel zegt zelf dat smith neo's tegenpool is, dus als ze samengaan heffen ze elkaar waarschijnlijk op.
Daarom kon geen van beiden niet winnen en gaf neo zich maar over, ten koste van zichzelf.
Hij had toch niks meer om voor te leven want trinity had net 20 min liggen doodgaan en hem 10x verzekerd dat neo daar niks aan kon doen.
En dat het orakel zegt dat neo eens zal terugkomen, dan doelt ze volgens mij meer op hetgeen waar neo voor staat ipv de persoon zelf.

En dat het een goeie film was vanwege het spektakel vind ik zelf een bagger reden.
Ik ging nou eenmaal heen voor het verhaal, want na 2 vage films wil je toch wel weten hoe het zit.

Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  donderdag 6 november 2003 @ 10:17:18 #104
28799 cimbom
just kidding
pi_14424403
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:14 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Volgens mij is neo dood.
Neo is niet dood, hoe duidelijk moeten ze dat aangeven.
Aan het einde als Neo wordt weggesleept door machine, zie heel kort die machine door Neio zijn ogen (in de vorm van die rare geele, vurige beelden). Dus hij is gewoon niet dood.
pi_14424675
Nog een leuke vraag; aangezien Neo toch op half elf ligt aan het eind van de film... wat belet die machines dan om alsnog zion compleet te verwoesten?
pi_14424708
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:29 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog een leuke vraag; aangezien Neo toch op half elf ligt aan het eind van de film... wat belet die machines dan om alsnog zion compleet te verwoesten?
De 'Gentlemens agreement'?

Neo heeft Smith verslagen en als dank daarvoor laten ze de mensen die vrij willen zijn met rust.

pi_14424735
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:17 schreef cimbom het volgende:

Aan het einde als Neo wordt weggesleept door machine, zie heel kort die machine door Neio zijn ogen (in de vorm van die rare geele, vurige beelden).

Was dat wel zo? Je ziet die machines vanaf de zijkant, terwijl Neo op zijn rug ligt en dus de lucht in kijkt.
pi_14424775
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De 'Gentlemens agreement'?

Neo heeft Smith verslagen en als dank daarvoor laten ze de mensen die vrij willen zijn met rust.

"Gentlemens agreement" my ass

Ze zijn weet ik veel hoe lang bezig geweest om die rebellen uit te roeien en dan zouden ze zo'n kans niet aangrijpen?

I know I would... (maar ik ben dan ook zo'n evil bastard )

donderdag 6 november 2003 @ 10:35:45 #109
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_14424794
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:29 schreef Ceased2Be het volgende:
The Architect zegt ook: "We're not human, you know", of iets in die strekking op het eind. Machines denken heel rechtlijnig, in oorzaak en gevolg. Oorzaak: Neo zorgt er voor dat Smith verdwijnt. Gevolg: We laten Zion met rust. Het is typisch een mensentrekje om je niet aan zo'n afspraak te houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 06-11-2003 10:36]

pi_14424805
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:34 schreef Ceased2Be het volgende:

Ze zijn weet ik veel hoe lang bezig geweest om die rebellen uit te roeien en dan zouden ze zo'n kans niet aangrijpen?

Die kans was er sowieso wel. Want hoe wist Neo dat die Sentinels niet door zouden gaan met de aanval op Zion?
Neo kon niet weten dat ze de aanval hadden gestopt. Dus ze hadden toen al net zo goed door kunnen gaan
pi_14424843
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:35 schreef Gorro het volgende:

[..]

The Architect zegt ook: "We're not human, you know", of iets in die strekking op het eind. Machines denken heel rechtlijnig, in oorzaak en gevolg. Oorzaak: Neo zorgt er voor dat Smith verdwijnt. Gevolg: We laten Zion met rust. Het is typisch een mensentrekje om je niet aan zo'n afspraak te houden.

Ze kennen toch ook Liefde en Karma?
  donderdag 6 november 2003 @ 10:45:23 #112
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14424987
Even mijn gedachten nav enkele posts in dit topic:
quote:
Waarom hielden de machines zich aan de afspraak van peace, nadat het virus was uitgeschakeld.?
Machines en hun programma's werken op regels. Neo kan die regels breken, maar de machines kunnen dat niet. Als ze dat afspreken dan kunnen ze dat niet alsnog niet doen zeg maar....
quote:
Dat wordt dus wel uitgelegd. Plus het is niet de wereld van de fransman maar van de condicteur. (Here I am GOD)
De wereld voor programma's die uit de matrix gehaald zijn is dus *wel* de wereld van de fransman, dat is ook precies zijn rol in deel 3 (Er is iemand die zegt dat als ze iets uit die wereld nodig hebben, dat ze dan bij Merv moeten zijn...)

Met 'Here' bedoeld de Trainman dan ook het rail-systeem tussen de Merv-wereld en de Matrix-wereld. Er wordt ook regelmatig gezegd dat de Trainman werkt voor Merv...

quote:
Er wordt imo ook helemaal niet duidelijk gemaakt of Neo wel of niet dood is. Het argument dat je nog even snel door de ogen van de machine het 'gelige' beeld ziet van iemand even hierboven vind ik dan ook het beste aanknopingspunt. En bovendien: nadat Neo ge-Smith wordt, dan doen de machines iets met Neo (hij schudt dan ff op zijn slangen-bedje) en vervolgens ontploffen alle Smith's... en even later ligt het Orakel in t gat, en ligt t kleine meisje op straat. Oftewel: ieder programma krijgt zijn oorspronkelijke gedaante weer terug... Smith is een virus: een stukje code dat aan het oorspronkelijke programma wordt toegevoegd, en maar een doel heeft: vermenigvuldigen... Ik denk dan ook niet dat iedere smith-poppetje in weze maar een 'opper-smith-brain' vormt, maar dat de smith-code aan de verschillende personen wordt toegevoegd. Het is ook niet verwonderlijk dat de smith waarmee neo vecht in de toekomst kan kijken... dit is immers eigenlijk het orakel. En aangezien Neo ook gesmith is, zal hij nu ook wel weer 'normaal' zijn, maar hij is misschien een beetje moe na het gevecht...
quote:
In feite is Neo weinig verder gekomen. Want The Matrix bestaan nog, de mensen zitten nog gevangen in een couveuse, en de Architect zegt ze vrij te laten maar zegt ook dat ie zich niet als een mens aan zijn belotes moet houden.
Hier mis je dus echt een heel belangrijk punt in de film... Machines voelen zich beter dan mensen, en een van de slechte eigenschappen van mensen is dat ze zich niet altijd even goed aan afspraken houden... de opmerking 'What do you think I am... a human??' is dan ook behoorlijk sarcastisch bedoeld!!!

Dan nog een punt voor mensen die denken dat Smith gemaakt is door het Orakel omdat hij 'Mam' tegen haar zegt: ik vraag me af of dit waar is... Vergeet niet: Smith is inderdaad gemaakt om tegen mensen op te treden die uit de matrix willen, terwijl ik juist het idee krijg dat het orakel deze mensen wil helpen en ze aanmoedigd. Het 'Mam' slaat misschien meer op het feit dat ze gezien wordt als 'moeder' van de Matrix (zoals the Architect in 2 al aangeeft). Maar terwijl ik dit schrijf bedenk ik me ook dan dezeflde Architect vertelt dat Het Orakel iets heeft bedacht waardoor 99% de matrix accepteert, en de overige 1 procent niet (de mensen uit Zion dus, met als hoogtepunt iedere zoveel jaar een 'Neo' die de cyclus steeds opnieuw heeft doen starten). Misschien dat ze toen ook wel de agent-programma's heeft bedacht om tegen deze 1 procent op te treden. Als dat zo is, dan denk ik dat ze in heeft gezien dat ze fout zat, en de oorlog inmiddels ook zat was, en dat ze dezefout goed wil maken door Neo te helpen

Dat was het wel weer even...

Trouwens, de scene in the Dock, waar het eerste gat net geslagen is, en alle APU's in een grote cirkel staan en massaal op dat gat schieten terwijl en honderden sentinals doorheen komen, is echt

Edit: ok leest toch beter he

[Dit bericht is gewijzigd door Boudi op 06-11-2003 11:05]

Met of zonder mayonaise?
pi_14425152
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:11 schreef Lo3k het volgende:
spoiler:

spoiler:
Some bits go and some bits stay...
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  donderdag 6 november 2003 @ 10:53:40 #114
59197 Marachi
Marachi goes NGT!
pi_14425165
quote:
Trouwens, de scene in the Dock, waar het eerste gat net geslagen is, en alle APU's in een grote cirkel staan en massaal op dat gat schieten terwijl en honderden sentinals doorheen komen, is echt

Ik vond het gewoon een geslaagd einde van de trilogie. Er bleef genoeg over om over na te denken en te speculeren geweldig gewoon.

De lobby shootout bij de SM-club wat btw ook geweldig

Grote FOK! hé!
pi_14425170
Spoilertags hoeven hier niet meer hoor Boudi
quote:
Misschien dat ze toen ook wel de agent-programma's heeft bedacht om tegen deze 1 procent op te treden. Als dat zo is, dan denk ik dat ze in heeft gezien dat ze fout zat, en de oorlog inmiddels ook zat was, en dat ze dezefout goed wil maken door Neo te helpen
Ja dat zou best kunnen. Ze geeft regelmatig aan dat ze een foute keus heeft gemaakt.
  donderdag 6 november 2003 @ 10:59:14 #116
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_14425263
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:38 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ze kennen toch ook Liefde en Karma?

De programma's in de Matrix kennen die gevoelens (of woorden dus) ja, de machines niet. Je moet niet vergeten dat machines != programma's. Machines houden zich aan regels...

spoiler:

In mijn ogen is Neo niet dood. Het doel van The One is samenvoegen met The Source, en dat is wat er op het eind gebeurd. Neo wordt samengevoegd met de Deus Ex Machina.

Veel uit de film impliceert ook wat er daarna zal gebeuren. Bijvoorbeeld Neo en Trinity die boven de wolken de zon weer zien, geeft aan dat het verduisteren van de hemel teruggedraaid kan worden. Vandaar ook dat de machines de mensen niet meer als batterij nodig hebben, maar weer gewoon hun energie van de zon kunnen halen.
Daarom zal de Deus Ex Machina ook die deal hebben kunnen sluiten. Hij en Neo zien in dat mensen en machines elkaar nodig hebben om te kunnen overleven, wat dat betreft is het gesprek tussen Neo en de Counselor in Reloaded ook weer belangrijk.

Overigens ook een leuke knipoog naar deel 1... De zwarte kat die komt voorbijlopen op het moment dat The Matrix weer wordt gereset

Deel 4 lijkt mij niet nodig, en in zekere zin ook onwenselijk. Dat zou de magie een beetje wegnemen.

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  donderdag 6 november 2003 @ 11:09:38 #117
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14425419
Trouwens: ik heb van een aantal mensen gelezen dat ze de premiere om 15:00 in Pathe ArenA zaten... ik dus ook ... vonden jullie het ergens ook wel een beetje jammer dat we 'maar' in Pathe 4 zaten, en niet in de grote zaal?? (ik begrijp het wel, dat ze die zaal liever oom 1700 wilden vullen, maar toch...:))
Met of zonder mayonaise?
pi_14425526
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:17 schreef cimbom het volgende:

[..]

Neo is niet dood, hoe duidelijk moeten ze dat aangeven.
Aan het einde als Neo wordt weggesleept door machine, zie heel kort die machine door Neio zijn ogen (in de vorm van die rare geele, vurige beelden). Dus hij is gewoon niet dood.

Door reloaded en revolutions heen hoort neo steeds dat ie moet terugkeren naar de bron en dat is die grote machine. Dus in feite is het individu neo dood en samengevoegd met dat grote gevaarte.
Misschien houdt dat ook wel de vrede in stand, neo die zijn beetje code heeft toegevoegd.
En de machines hebben nog steeds de mensen nodig voor energie, want neo ging juist omhoog om alle machines te ontwijken.
Want door de statisch geladen wolken werden alle machines gefrituurd en sloeg ook de motor van het hoverschip af. Dus de machines kunnen nog niet boven die bewolking uitbouwen.
  donderdag 6 november 2003 @ 11:29:25 #119
41606 Misanthroopia
pi_14425763
Waar ik dus nog echt niet uitkom is waarom de krachten van "The One" verder gaan dan de matrix. m.a.w. waarom kan Neo buiten de matrix sentinels besturen?

Iamand een zinnige verklaring?

donderdag 6 november 2003 @ 11:33:37 #120
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14425891
quote:
Dus in feite is het individu neo dood en samengevoegd met dat grote gevaarte.
Misschien houdt dat ook wel de vrede in stand, neo die zijn beetje code heeft toegevoegd.
Hoe kan er nou code worden samengevoegd in the real world?

Over het stoppen van sentinals trouwens: ik denk dat Neo een soort permanente link met de matrix heeft, die ook in de real world geldt, waardoor hij dus sentinals kan afstoppen (soort van wifi verbinding ofzo )

Met of zonder mayonaise?
pi_14426058
quote:
The oracle vraagt of the architect wel aan zijn woord houd.. zijn antwoord is hierop

Ja natuurlijk we zijn geen mensen....

pi_14426083
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:33 schreef Boudi het volgende:

[..]

Over het stoppen van sentinals trouwens: ik denk dat Neo een soort permanente link met de matrix heeft, die ook in de real world geldt, waardoor hij dus sentinals kan afstoppen (soort van wifi verbinding ofzo )

Dat daarmee alle natuurwetten gebroken worden deert jou niet?
pi_14426086
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:33 schreef Boudi het volgende:

[..]

Je zag toch ook, dat hij toen hij met trinity in de logos zat, een hele sentinel in zich opnam.
Wie weet is dat wat Neo in "the real world" ziet wel de broncode, dus de onderliggende matrix.
Dit zie je ook aan het begin van de film, eerst zie je witte lichtjes dan wordt het groen en dan wordt het wat een operator op zijn beeld ziet.
En dat zou ook verklaren waarom neo de sentinels kan tegenhouden, hij staat in direct contact met de broncode in de onderliggende matrix.
pi_14426128
spoiler:
The power of the one extends beyond the matrix
pi_14426156
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:41 schreef budha het volgende:

De natuurwetten breken is natuurlijk een makkie voor Neo

Hoe kan trouwens verklaard worden dat Bane (Smith in de echte wereld) nog in de Matrix kan functioneren na het gevecht met Neo?

Door de "ogen" van Neo zag je dat Neo zijn hoofd eraf had geslagen met die koevoet. Was de oorspronkelijk Smith toen wel dood maar zijn klonen / virussen niet?

donderdag 6 november 2003 @ 11:45:15 #126
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14426175
iedereen heeft het idee van een 2e matrix dus laten varen?

Kan het niet zo zijn dat de architect ook de buitenwereld heeft ontworpen waardoor NEO ook daar nog macht heeft.

De oracle zei ook dat hij er nog niet klaar voor was om zijn krachten "buiten" te gebruiken.

Misschien ook een verklaring waarom hij de machine wereld net zo zag als de beschermer van de oracle in deel2(de lichtcode)

[<knip Censuur op Fok!>]
pi_14426200
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:45 schreef nossio het volgende:
iedereen heeft het idee van een 2e matrix dus laten varen?

Kan het niet zo zijn dat de architect ook de buitenwereld heeft ontworpen waardoor NEO ook daar nog macht heeft.

De oracle zei ook dat hij er nog niet klaar voor was om zijn krachten "buiten" te gebruiken.

Misschien ook een verklaring waarom hij de machine wereld net zo zag als de beschermer van de oracle in deel2(de lichtcode)

Dat zou heel goed kunnen aangezien de trainman ook een wereld voor zichzelf had
  donderdag 6 november 2003 @ 11:51:47 #128
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14426330
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:41 schreef budha het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch? Ik bedoel, hij heeft nog allerlei aansluitingen in zijn lichaam zitten, steek er een stekker in en hij zit in de Matrix. Dan kan er toch wel iets 'wireless' / permanents bij zitten?

En ik denk niet dat er een onderliggende matrix is. Dat 'opnemen' van die sentinal heb ik niet zo ervaren, ik kon niet goed zien wat er op dat moment gebeurde . Maar ik denk wel dat de 'echte' wereld ook echt de echte wereld is, waar gewoon alle natuurkundige wetten gelden zoals wij die ook kennen... nouja met een paar uitzonderingen zodat de film een beetje aantrekkelijk blijft (ik bedoel, zo diep in de aarde een stad bouwen is misschien niet heel erg mogelijk)

quote:
Hoe kan trouwens verklaard worden dat Bane (Smith in de echte wereld) nog in de Matrix kan functioneren na het gevecht met Neo?

Door de "ogen" van Neo zag je dat Neo zijn hoofd eraf had geslagen met die koevoet. Was de oorspronkelijk Smith toen wel dood maar zijn klonen / virussen niet?

Waarom denk je dat Bane in de echte wereld de oorspronkelijke smith was? Dat was ook 'gewoon' een kopie.
Met of zonder mayonaise?
  donderdag 6 november 2003 @ 11:56:00 #129
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14426422
Allereerst wil ik even kwijt dat deel 2 en 3 als één film gezien moeten worden. Roepen dat 3 beter was dan 2 heeft weinig zin, het vormt samen 1 film met 1 verhaal (iets wat mij overigens zeer frustreerde aan het eind van deel 2, je betaald volle prijs voor een halve film).

Verder viel het mij als niet-christen op dat het hele Neo verhaal gewoon de hele bijbelverhandeling is van Jezus. Het is een messias, begeleid door Morpheus (Johannes de Doper), verraden door Cypher (Judas), een geliefde (Trinity/Maria Magdalena). Hij is volgens het orakel gecreëerd door de Source (god), offert zich op voor de bevrijding van zijn volk door het Kwaad (Satan/Smith) te tarten (op het eind ligt hij zelfs precies zo als dat Jezus aan het kruis hing), keert terug naar zijn vader (de Source/god), enzovoorts enzovoorts.
Overigens wordt in deel 2 door de architect gezegd dat Neo de vierde 'messias' is (de vorige 3 waren dan Jezus, Mohammed en Boeddha, denk ik).

Niet dat ik die hele religieuze insteek nou zo goed of bijzonder vindt, maar het viel me uiteindelijk op dat het hele verhaal van de Matrix-trilogie eigenlijk gewoon het verhaal van Jezus is, een soort Cyber-Jesus.

O, en verder vind ik dat sommige mensen eventjes The AniMatrix moeten gaan kijken, met name de filmpjes over het ontstaan van de Matrix (The Second Renaissance), om een beter beeld te krijgen van de relatie mens-machine.
Dan blijkt namelijk dat in het begin de machines gewoon met de mensen in harmonie wilden leven, maar dat de mensen de machines hebben gedwongen harde maatregelen tegen de mensheid te nemen.
Je kunt deze filmpjes gratis downloaden op
http://www.intothematrix.com/

"I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that don’t work."
pi_14426441
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:51 schreef Boudi het volgende:

Waarom denk je dat Bane in de echte wereld de oorspronkelijke smith was?

Omdat die precies hetzelfde praate, zelfde haat had tegen Neo, erop lijkt als je door de baard heen kijkt etc.
pi_14426465
Ik vond 'm maar tegenvallen, veel saaie stukjes en weinig actie zoals we die van de matrix gewend zijn.
pi_14426718
Aaargh die frustratie van mensen die de film niet kunnen bevatten. let dan op tijdens zo'n film, daarin wordt alles netjes uitgelegd.
spoiler:

Mensen die animatrix hebben gezien, weten ook dat niet de machines de oorlog begonnen maar de mens. De machines hadden echter uiteindelijk de mens nodig om energie te krijgen. Hence the Matrix was created. De machines zijn dus voorzover mogelijk vredelievend, want ze begrijpen dat systemen alleen werken als het vrede is. Oorlog = Chaos.

Neo is beter dan de matrix omdat hij zeg maar de Anomaly is in de matrix. Dus het onmogelijke mogelijk gemaakt, zie het als Jezus. Vandaar dat hij ook krachten heeft binnen de matrix en buiten de matrix, want de machines buiten de matrix staan nog altijd in concact met de matrix zelf.

Smith werd de tegenpool van Neo nadat Neo hem versloeg in 1, eerst was smith nog een agent programma maar toen neo zeg maar met smith samenvoegde, waardoor smith een deel van de anomaly in zich kreeg, en zodoende Anti-Christ(neo) werd. Doordat hij het chaoselement kreeg, werd hij een virus in de matrix.

The Oracle lag daar in het water omdat OpperSmith daar was verslagen, ze is niet ontstaan vanuit Neo. Verder het feit dat Smith niet met zn allen miljoenen ging vechten was dat oppersmith gewoon veruit beter was, en ook volgens mij de enige was die zich niet hoefde te houden aan de Matrix-regels, doordat hij zich met de Oracle had samengevoegd. De andere smiths waren toch ook bang voor Oppersmith toen ie oracle in zich opnam. Brilletje af etc.
Verder Smith in al zijn arrogantie had al gezien dat hij Neo zou verslaan, dus why bother.

Oke, verder, de batterijen van mensen blijft inderdaad bestaan, omdat maar 1% het kan begrijpen dat ze in een kunstmatige wereld leven. Trouwens waarom zou je in zo'n shitwereld als Zion willen leven.

The Architect is ook een van de leiders van de Matrix, en als hij zegt zich aan zn woord te houden en dat hij geen mens is, dan wil dat dus zeggen dat hij zich aan zn woord houdt. De mens is niet nobel, niet in het verhaal van the Matrix ( zie animatrix etc. ) en niet in Real life.

Er waren inderdaad zes Zions geweest, maar deze keer is er wel een verandering doordat Trinity bestond, De andere neo's waren blijkbaar players of kenden echte liefde niet.

Verder alle dingen van "stel nou, en stel dat, maar dat is wel heel toevallig" onthou dat The Oracle zeg maar the Matrix beheerste. Als smith er niet was geweest had The matrix waarschijnlijk de mens uitgeroeid, maar door de derde partij ( smith ) moest neo wel de andere 2 redden. Misschien daarom het "mom" dingetje, of gewoon omdat ze matriarch van the Matrix was.

In deel 2 werd ook al door de Councilfiguur samen met neo gefilosofeerd over het gegeven Control, dat het ene altijd het andere nodig heeft. Net als Neo vs Smith, Zion vs Matrix, Good vs Evil, Ying & Yang, Chaos & orde.

Al dat geblaat over Karma is omdat Neo ook bestond voor een reden, namelijk de wereld redden. En zo heeft elk mens of programma een functie. Zelfs dat kleine meisje, want op het einde vroeg Oracle of zij de zon zo mooi had gemaakt.

Er is erg veel open stuff, waar je je eigen interpretatie in kan voegen, en volgens mij moet je de films gewoon nog paar keer zien, en alles rustig op een rij zetten om werkelijk de Big picture te kunnen zien, en de boodschap van dat alles in het leven een keuze is. Misschien is dat wel een uitgemolken thema: Keuze kunnen maken, maar ik heb het nog nooit in dit jasje gezien.

Alsof SM zo lekker is
pi_14426814
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:57 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vond 'm maar tegenvallen, veel saaie stukjes en weinig actie zoals we die van de matrix gewend zijn.
WAT!?
er zit een driekwartierdurend slagveld in!
je kan ook niet drie films hetzelfde doen, dat wordt saai, plus het is een onmogelijke taak om het telkens weer te vernieuwen. vond je de battle in de lobby van club hel in het begin niet wat saai..?
pi_14426911
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:07 schreef Hermez het volgende:-knip
goeie uitleg zo had ik het nog niet bekeken

[Dit bericht is gewijzigd door ChaoZzZzz op 06-11-2003 12:15]

pi_14426917
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De natuurwetten breken is natuurlijk een makkie voor Neo

je zag in reloaded dat bane gecloned werd, dus hij is niet de originele smith. de smith die je ziet is de copy.
pi_14426967
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:56 schreef BatMat het volgende:
Allereerst wil ik even kwijt dat deel 2 en 3 als één film gezien moeten worden. Roepen dat 3 beter was dan 2 heeft weinig zin, het vormt samen 1 film met 1 verhaal (iets wat mij overigens zeer frustreerde aan het eind van deel 2, je betaald volle prijs voor een halve film).

Verder viel het mij als niet-christen op dat het hele Neo verhaal gewoon de hele bijbelverhandeling is van Jezus. Het is een messias, begeleid door Morpheus (Johannes de Doper), verraden door Cypher (Judas), een geliefde (Trinity/Maria Magdalena). Hij is volgens het orakel gecreëerd door de Source (god), offert zich op voor de bevrijding van zijn volk door het Kwaad (Satan/Smith) te tarten (op het eind ligt hij zelfs precies zo als dat Jezus aan het kruis hing), keert terug naar zijn vader (de Source/god), enzovoorts enzovoorts.
Overigens wordt in deel 2 door de architect gezegd dat Neo de vierde 'messias' is (de vorige 3 waren dan Jezus, Mohammed en Boeddha, denk ik).

Niet dat ik die hele religieuze insteek nou zo goed of bijzonder vindt, maar het viel me uiteindelijk op dat het hele verhaal van de Matrix-trilogie eigenlijk gewoon het verhaal van Jezus is, een soort Cyber-Jesus.

O, en verder vind ik dat sommige mensen eventjes The AniMatrix moeten gaan kijken, met name de filmpjes over het ontstaan van de Matrix (The Second Renaissance), om een beter beeld te krijgen van de relatie mens-machine.
Dan blijkt namelijk dat in het begin de machines gewoon met de mensen in harmonie wilden leven, maar dat de mensen de machines hebben gedwongen harde maatregelen tegen de mensheid te nemen.
Je kunt deze filmpjes gratis downloaden op
http://www.intothematrix.com/

Het is ook inderdaad te interpreteren als Bijbelverhaal, maar in principe hoeft dat niet per se. Het is van de zelfde aard als Bijbelverhaal, maar voegt meer elementen aan zich toe, zoals het Matrix en Zion, dat bestaat niet in the Matrix . W Brothers hebben gewoon veel invloeden van zich genomen van Griekse verhalen, bijbelverhalen, indiaanse godsdienst zelfs Orwell en Marx ( perfect systeem) en dan ook veel wiskundige theorieen en dat alles in een modern jasje.

spoiler:

btw, het feit dat al die smiths ontploffen is omdat Neo werkt als een soort virusremover vandaar dat de smithcode en iedereen die het had wordt gezuiverd. Bane kreeg de smithcode ook in zich geschreven vandaar dat hij ook een smith was, maar niet De smith. Smith was een code, geen uniek iets meer. Elke uniek iets kreeg gewoon alleen een smithcode bij zich geschreven. Vandaar the OracleSmith of Oppersmith.
Alsof SM zo lekker is
  donderdag 6 november 2003 @ 12:17:49 #137
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_14427011
Spoilertags zijn in de topics niet meer nodig. Voor de mensen die de film nog niet gezien hebben is er een ander topic, anders wordt dit een geel topic.
  donderdag 6 november 2003 @ 12:18:24 #138
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14427030
quote:
Op donderdag 6 november 2003 11:56 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Omdat die precies hetzelfde praate, zelfde haat had tegen Neo, erop lijkt als je door de baard heen kijkt etc.

Dat komt volgens mij omdat Bain in 2 vlak voordat hij terug-getelefoneerd wordt, door Smith ge-hand-in-buikt wordt. Daardoor heeft Bain in de echte wereld 'ineens' de gedachten van Smith (wat inderdaad wel een beetje gek is...) maar hij blijft wel een kopie. Anders zou er alleen een agent smith in de matrix zijn (voor het hand-in-buik incident dan) als Bain ingeplugd zit... (tenminste zoals ik je begrijp...)
Met of zonder mayonaise?
  donderdag 6 november 2003 @ 12:18:59 #139
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_14427050
wat had iedereen gevondenv an het id..
dat aan het einde neo wakker werd naast trinity , en vertelde dat hij een mega vage droom heeft gehad, dat ze samen ontbijten en naar hun werk gaan en klaar is de film

en iedereen maar denken van is dat nou in de matrix of the matrix helemaal niet bestaat

zou voor mij een schokkendere einde geweest zijn

PSN-ID: SoliD_S
pi_14427071
Heb een aantal vragen he,
1: Hoe kan je weten hoe je eruit ziet in de matrix,als je je eigen nog nooit in de spiegel hebt gezien?
2: De hele film was gewoon 1 grote controleprogramma geweest,en dus was alles voorbestemd en had niet anders kunnen lopen?
May I say, what a SMASHING blouse you have on?
  donderdag 6 november 2003 @ 12:21:20 #141
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_14427121
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:18 schreef solidslayer het volgende:
dat aan het einde neo wakker werd naast trinity , en vertelde dat hij een mega vage droom heeft gehad, dat ze samen ontbijten en naar hun werk gaan en klaar is de film

en iedereen maar denken van is dat nou in de matrix of the matrix helemaal niet bestaat

Ik zou het werkelijk het slechtste, lafste, kutste einde gevonden hebben wat je kunt verzinnen.
pi_14427291
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:21 schreef Gorro het volgende:

Ik zou het werkelijk het slechtste, lafste, kutste einde gevonden hebben wat je kunt verzinnen.

Ja dat moet ik HELAAS met je eens zijn....

Dat zou toch wel zo'n ultiem zwaktebod zijn geweest. Denk dat er dan diverse bioscoopzalen zouden zijn afgebroken als ze dat hadden gedaan.

pi_14427361
quote:

Talk about anti-climax Probleem is dat het verhaal dan niet meer episch is, en ik denk dat de W brothers dat juist wilden creeren.
quote:
Heb een aantal vragen he,
1: Hoe kan je weten hoe je eruit ziet in de matrix,als je je eigen nog nooit in de spiegel hebt gezien?
2: De hele film was gewoon 1 grote controleprogramma geweest,en dus was alles voorbestemd en had niet anders kunnen lopen?
1. Ik heb geen idee wat je precies bedoelt, maar zelfs in deze wereld zie jij jezelf anders dan dat andere mensen jou zo zien. In the matrix zie jij er zeg maar uit zoals jij vindt dat jij eruit ziet. Je moet denk ik meer in de geestelijke zin kijken dan in de fysieke zin. In the end gaat om je ziel en is je lichaam maar een omhulsel.

2. Ja en Nee, The oracle was zeg maar het controlprogramma die zeg maar Neo creerde. Neo was de onzekere factor. Net als dat the Oracle telkens niet zei wat Neo precies moest doen maar dat ze moesten kiezen. Eveneens bij Morpheus. De mens is een onzekere factor doordat we geen programma's zijn. The Oracle leidde wel deels het gehele ding, en daarom bestond er ook zoiets als The prophecy, blabla.
The Oracle wou gewoon vrede krijgen tussen Mens en machine en om die verandering te krijgen moest ze risico nemen dat The Matrix werd verwoest. Het lag dus niet allemaal vast.

Alsof SM zo lekker is
  donderdag 6 november 2003 @ 12:32:31 #144
41606 Misanthroopia
pi_14427443
We hebben afgesproken dat we in het topic zelf geen spoilers meer gebruiken
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:07 schreef Hermez het volgende:

Neo is beter dan de matrix omdat hij zeg maar de Anomaly is in de matrix. Dus het onmogelijke mogelijk gemaakt, zie het als Jezus. Vandaar dat hij ook krachten heeft binnen de matrix en buiten de matrix, want de machines buiten de matrix staan nog altijd in concact met de matrix zelf.

"Want machines in de matrix staan in contact met de matrix zelf..."

dat zegt toch nog niks over de reden waarom Neo de sentinels kan stoppen!

pi_14427485
quote:
1. Ik heb geen idee wat je precies bedoelt, maar zelfs in deze wereld zie jij jezelf anders dan dat andere mensen jou zo zien. In the matrix zie jij er zeg maar uit zoals jij vindt dat jij eruit ziet. Je moet denk ik meer in de geestelijke zin kijken dan in de fysieke zin. In the end gaat om je ziel en is je lichaam maar een omhulsel.
Nou,ik bedoel dus, in deel 1 zie je dat ze in een bak met vocht liggen,allemaal slangen vast.je hebt je ogen nog nooit gebruikt zegt morpheus nog. Maar in de matrix zoals je geleefd hebt al die jaren,zie je er precies uit zoals je er in het echt ook uitziet,hoe kan je nou weten hoe je eruit ziet in een computerwereld,als je je eigen nog nooit gezien hebt?
May I say, what a SMASHING blouse you have on?
pi_14427572
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:32 schreef Misanthroopia het volgende:
We hebben afgesproken dat we in het topic zelf geen spoilers meer gebruiken
[..]

"Want machines in de matrix staan in contact met de matrix zelf..."

dat zegt toch nog niks over de reden waarom Neo de sentinels kan stoppen!

quote me dan even goed de machines buiten de matrix staan nog altijd in contact the matrix. Neo leeft in 2 werelden. Fysieke en geestelijke. Daarom kon hij ook los zijn van zn lichaam in het begin van 3. De machines zijn ook in beide werelden, niet helemaal, maar wel voornamelijk. Dus neo kan met zn geest de machines stoppen, omdat hij in contact kan staan met the Matrix. Oke? Asjeblieft probeer nou niet te rechtlijnig te denken, het is en het blijft Sci-fi. Het is in werkelijkheid niet mogelijk of het moet nog gebeuren
Alsof SM zo lekker is
  donderdag 6 november 2003 @ 12:39:49 #147
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_14427626
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:14 schreef Aardwetenschapper het volgende:
En dat het een goeie film was vanwege het spektakel vind ik zelf een bagger reden.
Ik ging nou eenmaal heen voor het verhaal, want na 2 vage films wil je toch wel weten hoe het zit.
Ik vond het verhaal ook goed / duidelijk zei alleen dat het nog wat in moest werken en omdat het een mooi spektakel is vind ik ook wel een reden om het een goede film te vinden, ligt aan je beschrijving van spektakel
pi_14427639
quote:

dan krijg je zo'n wizard of oz eind, waar ik wel even voor vreesde want cypher zegt in 1 "It means buckle up Dorothy, cos Kansas is going bye-bye."
wat het begin van de droom inleidde. nee ik vind dit einde beter.
pi_14427653
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:34 schreef Superted het volgende:

[..]

Nou,ik bedoel dus, in deel 1 zie je dat ze in een bak met vocht liggen,allemaal slangen vast.je hebt je ogen nog nooit gebruikt zegt morpheus nog. Maar in de matrix zoals je geleefd hebt al die jaren,zie je er precies uit zoals je er in het echt ook uitziet,hoe kan je nou weten hoe je eruit ziet in een computerwereld,als je je eigen nog nooit gezien hebt?

ah oke, nou ja. Neo zag er ook niet precies uit als in the Matrix als toen hij werd losgekoppelt. Kale gabber is Neo . Zijn ziel echter weet wel hoe hij eruit ziet of hoe die eruit wilt zien. En dan kan je denken, nou dan wil ik er perfect uit zien, maar dat is zeg maar het eeuwige streven van de mens, en ook een boodschap in deel 3.
Alsof SM zo lekker is
  donderdag 6 november 2003 @ 12:40:46 #150
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_14427660
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:34 schreef Superted het volgende:

[..]

ja zeg zo kan je dt wel met alles doen.. hoe kan je weten hoe kip smaakt als je t nog nooit geproeft heb en nog nooit echt iets gegeten heb, daar zijn dus programma's voor geschreven lijkt me

misschien is er wel een programma geschreven voor zelfreflectie, dat je jezelf ziet zoals je ook bent in die bak met vocht en slangen..
keb geen id verder

PSN-ID: SoliD_S
  donderdag 6 november 2003 @ 12:43:53 #151
41606 Misanthroopia
pi_14427742
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:37 schreef Hermez het volgende:

[..]

quote me dan even goed de machines buiten de matrix staan nog altijd in contact the matrix. Neo leeft in 2 werelden. Fysieke en geestelijke. Daarom kon hij ook los zijn van zn lichaam in het begin van 3. De machines zijn ook in beide werelden, niet helemaal, maar wel voornamelijk. Dus neo kan met zn geest de machines stoppen, omdat hij in contact kan staan met the Matrix. Oke? Asjeblieft probeer nou niet te rechtlijnig te denken, het is en het blijft Sci-fi. Het is in werkelijkheid niet mogelijk of het moet nog gebeuren

Ja sorry, verkeerd ge-quote, ik bedoelde dus buiten de matrix.

Maar dan klopt het logisch gezien nog niet. Sentinels komen niet voor in de matrix, alleen buiten. Dus alleen als de machinewereld ook een fictieve computerwereld is, is deze te 'lezen' en te beheersen door Neo.

Dat idee wordt versterkt door de laatste scene in de film waar The Oracle en The Architect in de 'echte' wereld met elkaar praten. Zij zijn beiden immer programma's!

(of high-tech robots)

edit- daarop door redenerend, zion moet dan ook een fictieve wereld zijn

donderdag 6 november 2003 @ 12:48:27 #152
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14427846
[/quote]
Dat idee wordt versterkt door de laatste scene in de film waar The Oracle en The Architect in de 'echte' wereld met elkaar praten. Zij zijn beiden immer programma's!

(of high-tech robots)
[/quote]

Nee hoor, in de laatste scène zitten het orakel en de architect gewwon in de matrix. Die mooie zon is gemaakt daar Sati, dat Indiase meisje.

donderdag 6 november 2003 @ 12:49:04 #153
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_14427863
Ik denk dat de Matrix netzoals de rest van de Machine World allemaal met elkaar in verbinding staan (leuk netwerkje) daarom kan Neo de machines stoppen via zijn geest (die nog in de Matrix zit)..

Ook nog zoiets vreemds? Hoe kan dat kind nou die zonsodergang maken? Of was dat gewoon grappig bedoeld van The Oracle omdat aan dat kind te vragen...?

[Dit bericht is gewijzigd door Raenius op 06-11-2003 12:50]

pi_14427889
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:14 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]
WAT!?
er zit een driekwartierdurend slagveld in!
je kan ook niet drie films hetzelfde doen, dat wordt saai, plus het is een onmogelijke taak om het telkens weer te vernieuwen. vond je de battle in de lobby van club hel in het begin niet wat saai..?

het zag er allemaal wel mooi uit alleen ik had niet echt het gevoel dat ik iets nieuws zag wat ik bij de vorige 2 delen wel had. Ik vind dit de slechtste matrix uit de reeks.
  donderdag 6 november 2003 @ 12:59:17 #155
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14428111
In deel 1 legt Morpheus uit aan Neo dat de machines de matrix hebben geschapen.
Waar komt dan ineens de Architect vandaan met zijn wereld,en mama Oracle?
Deel 2 word toch uitvoerig over gesproken dat zij de Matrix diverse malen hebben gemaakt.
[<knip Censuur op Fok!>]
  donderdag 6 november 2003 @ 13:08:03 #156
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14428339
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:59 schreef nossio het volgende:
In deel 1 legt Morpheus uit aan Neo dat de machines de matrix hebben geschapen.
Waar komt dan ineens de Architect vandaan met zijn wereld,en mama Oracle?
Deel 2 word toch uitvoerig over gesproken dat zij de Matrix diverse malen hebben gemaakt.
Omdat het orakel en de architect ook machines zijn, programma's ontwikkeld om de matrix te maken en te beheren.
  donderdag 6 november 2003 @ 13:10:03 #157
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14428398
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:08 schreef BatMat het volgende:

[..]

Omdat het orakel en de architect ook machines zijn, programma's ontwikkeld om de matrix te maken en te beheren.

die dus niet meer onder controle staan van de machines?
Of alleen de Oracle niet?
[<knip Censuur op Fok!>]
  donderdag 6 november 2003 @ 13:10:30 #158
28799 cimbom
just kidding
pi_14428414
Over de vraag hoe Neo machines kon laten ontploffen i de real world.
In revolutions vraagt Neo dit aan de Oracle. Hij zegt hoe kon ik die sentinals stoppen (in real world). En als je had opgelet had je the uitleg van Oracle wel begrepen.
Ik weet niet precies wat ze zei, maar het ging over dat Neo in contact was met de source, zelfs in de real world. Daardoor kon hij die sentinals stoppen. En nog meer geblaat maar ik moet het opnieuw bekijken om het beter te kunnen uitlegen.
  donderdag 6 november 2003 @ 13:15:36 #159
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14428533
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:10 schreef nossio het volgende:

[..]

die dus niet meer onder controle staan van de machines?
Of alleen de Oracle niet?

In principe kunnen het orakel en de architect doen wat ze willen, zolang de wereld van de machines maar blijft draaien naar behoren. Alleen als het fout gaat, komt de Source zich ermee bemoeien.
  donderdag 6 november 2003 @ 13:17:45 #160
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14428598
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:15 schreef BatMat het volgende:

[..]

In principe kunnen het orakel en de architect doen wat ze willen, zolang de wereld van de machines maar blijft draaien naar behoren. Alleen als het fout gaat, komt de Source zich ermee bemoeien.

ik kreeg namelijk het idee dat de Architect zat te balen van de vrede.
Maar als hij nog wel "in dienst" is van de machines zou dit toch niet kunnen?
Aangezien de machines vrede willen zo ook mama Oracle.

Zou dat dan niet het doel/hoofdreden moeten zijn

[<knip Censuur op Fok!>]
  donderdag 6 november 2003 @ 13:21:20 #161
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14428709
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:17 schreef nossio het volgende:

[..]

ik kreeg namelijk het idee dat de Architect zat te balen van de vrede.
Maar als hij nog wel "in dienst" is van de machines zou dit toch niet kunnen?
Aangezien de machines vrede willen zo ook mama Oracle.

Zou dat dan niet het doel/hoofdreden moeten zijn

De architect zat te balen, omdat hij gewend is dat dingen een bepaald verloop hebben. De vernietiging van Zion en de wederopbouw van de matrix hoort bij de originele programmering van de architect.
Nu er vrede is, en de matrix waarschijnlijk een nieuwe functie krijgt of misschien wel verdwijnt, zal de architect moeten 'veranderen', iets wat hij volgens het orakel niet graag doet.
  donderdag 6 november 2003 @ 13:28:47 #162
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14428934
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:21 schreef BatMat het volgende:

[..]

De architect zat te balen, omdat hij gewend is dat dingen een bepaald verloop hebben. De vernietiging van Zion en de wederopbouw van de matrix hoort bij de originele programmering van de architect.
Nu er vrede is, en de matrix waarschijnlijk een nieuwe functie krijgt of misschien wel verdwijnt, zal de architect moeten 'veranderen', iets wat hij volgens het orakel niet graag doet.

verklaart wel iets
Vraag ik me alleen nog af hoe Neo op dat Treinstation kwam?
[<knip Censuur op Fok!>]
  donderdag 6 november 2003 @ 13:33:50 #163
71115 Rnej
I walk the line
pi_14429067
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:28 schreef nossio het volgende:

[..]

verklaart wel iets

omdat hij in de matrix ging, maar er iets fout ging, en hij dus met zijn geest in de matrix terechtkwam en met zijn lijf in de echte wereld.. (einde van reloaded, waar hij die sentinels liet uitvallen)
  donderdag 6 november 2003 @ 13:39:55 #164
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14429213
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:28 schreef nossio het volgende:

[..]

verklaart wel iets

Neo raakt in een soort coma nadat hij heeft geprobeerd de sentinels in reloaded te stoppen, en geraakt zo in een soort limbo-wereld (als je de letters van 'mobil' in 'mobil avenue' door elkaar gooit, krijg je ook 'limbo').
In The Animatrix was ook al te zien dat je jezelf op andere manieren kon loskoppelen van de matrix, dus zou het, zeker voor Neo, mogelijk zijn om het omgekeerde te doen, dus terugkeren in de wereld gecreëerd door machines. Vanwege heel dat gedoe met die sentinels belandt hij jammer genoeg niet in de matrix, maar in een wereld waar je niet dood maar ook niet levend bent. Limbo-land dus.

Wat ik me afvraag is waar Bane al die tijd dat hij in coma lag, heeft uitgehangen.

donderdag 6 november 2003 @ 13:44:53 #165
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14429310
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:39 schreef BatMat het volgende:

[..]

Neo raakt in een soort coma nadat hij heeft geprobeerd de sentinels in reloaded te stoppen, en geraakt zo in een soort limbo-wereld (als je de letters van 'mobil' in 'mobil avenue' door elkaar gooit, krijg je ook 'limbo').
In The Animatrix was ook al te zien dat je jezelf op andere manieren kon loskoppelen van de matrix, dus zou het, zeker voor Neo, mogelijk zijn om het omgekeerde te doen, dus terugkeren in de wereld gecreëerd door machines. Vanwege heel dat gedoe met die sentinels belandt hij jammer genoeg niet in de matrix, maar in een wereld waar je niet dood maar ook niet levend bent. Limbo-land dus.

Wat ik me afvraag is waar Bane al die tijd dat hij in coma lag, heeft uitgehangen.

ja dat stukje animatrix ken ik,het loskoppelen ervan.
Dus allen moest Neo naar de Matrix,maar kwam perongeluk op het tussenstation omdat hij er nog niet aan toe was (wat de later werd gezegd door mama Oracle)

Dit is voor mij wel 1 van de sterkste punten van de trilogy van de Matrix, naast de special effects ook het verhaal waar je zoveel kanten mee opkan.
keuzes

[<knip Censuur op Fok!>]
  donderdag 6 november 2003 @ 13:46:30 #166
41606 Misanthroopia
pi_14429340
een reactie op de review van de film - http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1294&page=2

Door termijn - donderdag 6 november 2003 @ 08:43 (+3 - Informatief)

Smith is de ontkenning van de anomaly of de G (Gobel constante) of ook wel Neo. Neo is de "sum of the remainder of an unbalanced equation". Wat wil zeggen dat Neo de verpersoonlijking is van de incompleteness theorie: Elk formeel systeem vertoont gedrag dat niet voldoet aan de regels van het systeem. Vandaar dat Neo ook sneller is dan de agents in de matrix.

Als je de matrix ziet als een serie vergelijkingen: x - y = 0. Deze zijn allemaal in balans: x = y. Maar als je de ongedefinieerde G erbij betrekt krijg je: x + G = y. Waardoor x = y niet meer klopt. Als je Smith (S) er dan bij betrekt krijg je: x + G = y + S. Waarbij S = G als x = y. Smith is de ontkenning van Neo. Daarom is hij ook van de matrix ontkoppeld omdat Smith dus ook niet aan de regels van het systeem zal voldoen.
G is onbekend voor het systeem. Daarom wil de architect G (neo) toevoegen aan de regels van het systeem. Echter, na het toevoegen van G, zal er een nieuwe G ontstaan (daarom zijn er al 7 voorgangers van Neo geweest). Want ook als G bekend is, dan zal er nog steeds een formeel systeem overblijven wat betekent dat er ander ongedefinieerd gedrag overblijft.

donderdag 6 november 2003 @ 13:47:31 #167
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14429367
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:44 schreef nossio het volgende:

[..]

Dit is voor mij wel 1 van de sterkste punten van de trilogy van de Matrix, naast de special effects ook het verhaal waar je zoveel kanten mee opkan.
keuzes

Grappig, ik zat net hetzelfde te bedenken. Weinig andere films waar naderhand nog zoveel over nageluld en gespeculeerd wordt.
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 13:50:02 #168
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14429423
Er zijn steeds meer mensen die twijfelen of het wel oorspronkelijk een trilogie was. Deel 1 was een succes dus deel 2 en 3 werden er vanwege de marketing bijverzonnen.

De stijlbreuk tussen 1 en 2 & 3 is gewoon te groot.

donderdag 6 november 2003 @ 13:51:45 #169
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14429464
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:50 schreef SunChaser het volgende:
Er zijn steeds meer mensen die twijfelen of het wel oorspronkelijk een trilogie was. Deel 1 was een succes dus deel 2 en 3 werden er vanwege de marketing bijverzonnen.

ik denk dat het wel degelijk een trilogy was.
Alleen een veel te groot project voor een studio om gelijk groen licht te geven.
Stel je voor dat deel 1 flopt,dan zaten ze met een schade post dat wil je niet weten.
Alles past gewoon te goed,ook marketing technisch.
[<knip Censuur op Fok!>]
  donderdag 6 november 2003 @ 13:54:25 #170
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14429530
quote:

Ik geloof er ook geen snars van dat het oorspronkelijk een trilogie was. De extraatjes op de dvd van de eerste film spreken dit zelfs een beetje tegen.
Bovendien was er eerst sprake van een sequel en een prequel, toen van 2 sequels, en uiteindelijk blijkt dat deel 2&3 samen 1 film vormen, en dus is deze film eigenlijk niet eens een trilogie. Zeker omdat 2 & 3 weinig te maken hebben met de eerste film.
Ik denk dat het idee voor de sequel is uitgespreid over 2 & 3, en dat de ideeën voor de prequel uiteindelijk in the animatrix belandt zijn.
  donderdag 6 november 2003 @ 14:01:36 #171
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14429696
O ja, en bovendien zegt Joel Silver, de producent, in een interview dat hij na de premiere van the matrix met de broertjes Wachowski in het vliegtuig zat, en dat ze alledrie vonden dat er een vervolg moest komen. Pas toen zijn de ideeën voor sequels en prequels gekomen.
Waar dat hele verhaal vandaan komt dat het vanaf het begin af aan een trilogie moest zijn weet ik echt niet, maar in ieder geval niet van de makers zelf!

[Dit bericht is gewijzigd door BatMat op 06-11-2003 14:05]

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 14:02:57 #172
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14429718
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:01 schreef BatMat het volgende:
maar in ieder geval niet van de makers zelf!
Jawel, later beweerden ze dat het altijd al een trilogie moest zijn.

Maar dat kan gewoon niet. De stijl is zo ontzettend anders in deel 2 en 3, het is geen lopend verhaal, het heeft een andere sfeer.

pi_14429740
quote:

Deel 1 is een "afgeronde" film geworden omdat door de filmstudios was toegezegd dat er alleen vervolgfilms (prequels en/of sequels) kwamen als de eerste film zijn geld had opgebracht. Vandaar dat deel 1 niet overkomt als het begin van een trilogie. (beetje het idee als bij de "Dune" boeken. Frank Herbert had deel 1 geschreven en eigenlijk nooit bedoelt als serie).
pi_14429770
quote:

Waar dat hele verhaal vandaan komt dat het vanaf het begin af aan een trilogie moest zijn weet ik echt niet, maar in ieder geval niet van de makers zelf!

Mja misschien dat ze wel een uitgebreider verhaal nog achter de hand hadden. Maar dat ze vantevoren al plannen hadden om deel 2 en 3 te maken lijkt me sterk.
De kans dat zo'n film niet aanslaat is veel groter dan dat het een succes word.
pi_14429821
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:39 schreef BatMat het volgende:

[..]

Ik denk dat het lichaam van Bane, niet meteen aankon dat het was overgenomen door Smith en daarom in een "gewoon" coma lag.
Je hoorde ze zeggen dat Neo niet in een gewoon coma lag, maar over Bane werd verder niets gezegd.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_14430056
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:02 schreef SunChaser het volgende:

De stijl is zo ontzettend anders in deel 2 en 3, het is geen lopend verhaal, het heeft een andere sfeer.

Bij deel 1 zullen ze vast nog wel aan de leidraad van de producenten hebben gelopen die zich er veel meer mee bemoeiden dan in deel 2 en 3.
Daarbij kregen ze ongetwijfeld veel meer de vrije hand om er hun eigen verhaal van te maken.
  donderdag 6 november 2003 @ 14:22:15 #177
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14430235
Oeps, nou moet ik mezelf toch gaan tegenspreken.
Ik vond namelijk een interview op www.whatisthematrix.com met de Wachowski broertjes, afgenomen vlak nadat de eerste Matrix op DVD uitkwam:

Freethinker: Did you know right away that it would be a trilogy?

WachowskiBros: We knew we had too much material for one movie.

pi_14430338
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Deel 1 is een "afgeronde" film geworden omdat door de filmstudios was toegezegd dat er alleen vervolgfilms (prequels en/of sequels) kwamen als de eerste film zijn geld had opgebracht. Vandaar dat deel 1 niet overkomt als het begin van een trilogie. (beetje het idee als bij de "Dune" boeken. Frank Herbert had deel 1 geschreven en eigenlijk nooit bedoelt als serie).

Ik ben het hier helemaal mee eens. Als je trouwens kijkt naar "Back to the Future" heb je precies hetzelfde, al hadden ze daar het einde meer open gehouden voor het leuke. Toen de film erg populair bleek te zijn hebben ze deel twee en drie tegelijk geschoten en doormidden gehakt.

Persoonlijk vond ik die film echt super . De acties waren ontzettend goed, special FX om te smullen en de muziek prachtig. Je kon duidelijk zien dat het verhaal als afronding diende. Veel mensen vergelijken deel 2 & deel 3 met deel 1. Zo zie ik het absoluut niet. Dat is het zelfde met starwars bijvoorbeeld. Als je kijk naar het complete verhaal (Deel 1, 2, 3) maar ook "The Animatrix" blijft deze echt super sterk en kan je zien dat er heel wat denkwerk is ingestoken. Ook het laatste zinnetje "It's done" geweldig . Je moet natuurlijk wel de filosofie erachter kunnen zien (Lees de bijbel maar eens).

Mensen die hem kut vinden, tja. Dat is gewoon hun mening. Ik vind bijvoorbeeld een serie zoals Angel of Buffy echt verschikkelijk. Smaken verschillen.

Life's a bitch
pi_14430477
Het grootste probleem dat ik heb met deze trilogie zijn voornamelijk de tenenkrommende acteerprestaties die in de twee vervolgen worden geleverd. Geforceerd drama bij karakters waar je niets om geeft.

Sommige dingen worden ook klakkeloos aangenomen. Ik vind dat je in een film ergens naar moet suggereren, maar niet te vaag moet blijven. Dat wil je niet als regisseur. Dat je je publiek zaken op eigen manier wilt interpreteren is prima, maar duw ze in een richting anders kunnen we elk element wel gaan interpreteren zoals ons dat zelf bevalt.

1. NEO verkeerd in een schemergebied tussen de machinewereld en de matrix. Waar ligt in godsnaam dit schemergebied? Een 'backdoor' systeem zoals in deel twee is correct, maar hier wordt het wel érg vaag. Daarnaast is de treinman ook niets meer dan een programma, dus zit hij in de matrix. Dit grijze gebied lijkt mij zowel theoretisch als praktisch gezien onmogelijk. De machinewereld zie ik als hardware en de matrix als software. WAAR is dat schemergebied? Deze twee zaken zijn niet bewust, ze reageren alleen maar.

2. In REVOLUTIONS ligt NEO dus op een tafel in deze staat. Een aantal scenes daarna wordt hij plotseling losgekoppelt. Wanneer is hij verplaatst? Iets wat men moet laten zien, of moet suggereren want ik was nogal verward.

3. Dialogen zijn erg slecht, een paar waren goed (zoals in het treinstation en Agent Smith bij het Orakel). Acteerprestaties zijn ook beneden gemiddelde.

4. Over het defensie-systeem heenvliegen? Wat een onzin.

5. Hoeveel hints heeft NEO nodig om in te zien dat SMITH in BANE zit.

6. Ik neem dus aan dat NEO en SMITH variabelen zijn die elkaar opheffen. Aangezien ze elkaars tegenpolen zijn en verwoven.

7. The Architect laat iedere 'gevangene' vrij? De mens was een batterij voor het systeem werd in THE MATRIX gezegd. Ze gaan dus opzoek naar een nieuw energie-systeem? Ik krijg als argument dat maar 1% de matrix als niet echt accepteert. Dus laten we de rest maar in een schijnwereld leven... wat is dat voor onzin? Laat de machine maar iets creeëren waardoor de zon weer de aarde bereikt en ze op zonne-energie kunnen draaien.

9. NEO sterft aan het einde en THE ORACLE zegt vervolgens dat we hem ooit wel weer zullen zien?

10. Al die verschrikkelijke knuffel en kusscene's. Tenenkrommende, geforceerde emoties.

Nederhorror leeft! | www.nederhorror.nl
pi_14430687
quote:
O ja, en bovendien zegt Joel Silver, de producent, in een interview dat hij na de premiere van the matrix met de broertjes Wachowski in het vliegtuig zat, en dat ze alledrie vonden dat er een vervolg moest komen. Pas toen zijn de ideeën voor sequels en prequels gekomen.
Beetje het Star Wars idee. Wel een semi-afgeronde film maken maar alleen een vervolg maken als Deel 1 genoeg heeft opgebracht.
quote:
I know you're out there. I can feel you now. I know that you're afraid.
You're afraid of us . You're afraid of change.

I don't know the future. I didn't come here to tell you how this is going
to end. I came here to tell you how it's going to begin.

I 'm going to hang up this phone, and then I 'm going to show these people
what you don't want them to see. I 'm going to show them a world without
you, a world without rules and controls, without borders or boundaries,
a world where anything is possible.

Where we go from there is a choice I leave to you .

For great justice!
  donderdag 6 november 2003 @ 14:41:58 #181
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14430794
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:30 schreef nederhorror.nl het volgende:
7. The Architect laat iedere 'gevangene' vrij? De mens was een batterij voor het systeem werd in THE MATRIX gezegd. Ze gaan dus opzoek naar een nieuw energie-systeem? Ik krijg als argument dat maar 1% de matrix als niet echt accepteert. Dus laten we de rest maar in een schijnwereld leven... wat is dat voor onzin? Laat de machine maar iets creeëren waardoor de zon weer de aarde bereikt en ze op zonne-energie kunnen draaien.
The Architect laat iedere gevangene *die vrij wil* vrij... dus hoeven ze niet per ommegaande op zoek naar nieuwe duracelletjes. En ja, een hoop mensen willen niet vrij... ik citeer Cypher uit deel 1: Ignorance is Bliss
quote:
9. NEO sterft aan het einde en THE ORACLE zegt vervolgens dat we hem ooit wel weer zullen zien?
Wie zegt dat hij dood is?
Met of zonder mayonaise?
  donderdag 6 november 2003 @ 14:55:20 #182
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14431218
Het mooie aan de eerste film vond ik dat een ongeloofwaardig iets geloofwaardig wordt door een strak verhaal dat aan (bijna) alle kanten klopt en interessante karakters.
Het probleem van de vervolgen is dat het verhaal alle kanten opschiet en dat er een bak nieuwe personages opengetrokken wordt. Om dat het verhaal alle kanten opgaat zijn de belangrijke gebeurtenissen allemaal moeilijker te volgen, en omdat er zoveel 'belangrijke' nieuwe personages zijn, krijg je niet de kans een band op te bouwen met de hoofdpersonages.
In deel 1 slaagt Trinity erin om Neo weer tot leven te brengen met een kus, in principe een zeer ongeloofwaardige gebeurtenis, maar je accepteert het wel. In deel 2 doet Neo iets dergelijks met Trinity, maar het werkt eerder op de lachspieren, en lokt reacties als 'Ja ja, het zal wel' uit.

Als ze de boel in 2 & 3 wat strakker hadden gehouden, waren het veel betere films geweest. Nu zijn het aardige films, die de legendarische status van de eerste film bij lange na niet benaderen.

donderdag 6 november 2003 @ 15:00:13 #183
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_14431379
2 vond ik ook wel wat hebben omdat het zoveel open liet.
Je kon er 1000 en 1 kanten mee uit,en dat vond ik wel een welkome verandering voor een film.
[<knip Censuur op Fok!>]
  donderdag 6 november 2003 @ 15:08:08 #184
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14431624
De reden dat de tweede film zoveel open liet was dat het een halve film was. Dan is het niet meer dan logisch dat alle vragen nog beantwoord moeten worden. Wetend dat ALLES in deel 3 pas uitgewerkt zou worden vond ik een minpunt. Persoonlijk vond ik het frustrerend zoveel geld uit te geven aan een halve film.
Als je 'Dude where's my car' maar tot halverwege kijkt, blijft er ook een heleboel open. Daar wordt de film helaas niet beter op.
pi_14431681
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:08 schreef BatMat het volgende:
De reden dat de tweede film zoveel open liet was dat het een halve film was. Dan is het niet meer dan logisch dat alle vragen nog beantwoord moeten worden. Wetend dat ALLES in deel 3 pas uitgewerkt zou worden vond ik een minpunt. Persoonlijk vond ik het frustrerend zoveel geld uit te geven aan een halve film.
Als je 'Dude where's my car' maar tot halverwege kijkt, blijft er ook een heleboel open. Daar wordt de film helaas niet beter op.
Persoonlijk had ik dan liever gezien dat ze 1 film hadden gemaakt van 3 uur ipv deel 2 en 3 los.
Zo heel veel spannends gebeurt er nou ook niet in deel 2...
pi_14431741
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Persoonlijk had ik dan liever gezien dat ze 1 film hadden gemaakt van 3 uur ipv deel 2 en 3 los.
Zo heel veel spannends gebeurt er nou ook niet in deel 2...

Heb je deel 3 nu al gezien c2b? En wordt alles afdoende uitgelegd (kun je zonder spoilers eigenlijk al aangeven)?
pi_14431790
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Heb je deel 3 nu al gezien c2b? En wordt alles afdoende uitgelegd (kun je zonder spoilers eigenlijk al aangeven)?

Gistermiddag om 15:00u de premiere in de eurocinema in eindhoven (zaten met max 20 man in de zaal).
Afdoende uitgelegd... tja... ligt er vooral aan wat je uitgelegd wil zien... geef eens een voorbeeld?
pi_14431919
De film is redelijk, in ieder geval slechter dan deel 1.

Voor alle dommerikken, het is geen triologie. Maar een deel 1 & 2 waarvan deel 2 in 2en gehakt is, om meer geld te verdienen.

Het 3de deel wordt het spel. Dat verklaart ook alle open vragen aan het einde. Als je alle antwoorden geeft, hoef je het spel niet meer te spelen en kopen. Want dat is nu wel duidelijk, het gaat de filmers eerst om het geld en dan pas wordt het verhaal belangrijk.
Das wel een beetje jammer...

[Dit bericht is gewijzigd door koninginnedag op 06-11-2003 15:20]

pi_14431934
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:13 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Gistermiddag om 15:00u de premiere in de eurocinema in eindhoven (zaten met max 20 man in de zaal).
Afdoende uitgelegd... tja... ligt er vooral aan wat je uitgelegd wil zien... geef eens een voorbeeld?

Wat/wie neo nu precies is en smith.. wat de feitelijke situatie van the matrix nu eigenlijk inhoudt en waar de "echte" mensen staan in het geheel. Zijn het allemaal symbolen voor een groot computerprogamma of zit er de duidelijke machine-mens tweedeling in?

Ehmm.. dit zijn dus eigenlijk toch spoilervragen. Laat ik het zo stellen: worden de raadsels uit deel 2 (neo treedt in en uit de matrix zonder in- of uitplug, smith neemt iedereen over) in deel 3 onthuld of zit je achteraf nog steeds te gissen?

donderdag 6 november 2003 @ 15:24:02 #190
46511 Linz
held der helden
pi_14432082
spoiler:
is er nu een tijdelijk vrede? maar waarom tijdelijk?? betekent dat dat de cyclus (6 keer) gewoon doorgaat?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_14432215
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat/wie neo nu precies is en smith.. wat de feitelijke situatie van the matrix nu eigenlijk inhoudt en waar de "echte" mensen staan in het geheel. Zijn het allemaal symbolen voor een groot computerprogamma of zit er de duidelijke machine-mens tweedeling in?

Ehmm.. dit zijn dus eigenlijk toch spoilervragen. Laat ik het zo stellen: worden de raadsels uit deel 2 (neo treedt in en uit de matrix zonder in- of uitplug, smith neemt iedereen over) in deel 3 onthuld of zit je achteraf nog steeds te gissen?

spoiler:

Voor mijn gevoel is er die duidelijke tweedeling, het hoe en waarom van neo en smith wordt niet echt uitgelegd dat blijft wat giswerk.
Ik zou graag de uitleg van de makers eens lezen om te horen of ze zelf wel een duidelijk idee hebben van hoe alles in mekaar steekt
  donderdag 6 november 2003 @ 15:32:27 #192
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14432310
quote:

[..]

Lees gewoon even het topic door. Alle antwoorden op jouw vragen worden daar al gegeven.
pi_14432408
Oke, ik heb niet heel dit topic gelezen maar de film gisteren om 20:30 gezien.

Na de film dacht ik in eerste instantie: Ik snap het niet.
Nee, ik snap het wel, maar het is niet wat er verwacht werd.
Wat we verwachtten was een overwinning op de machines, Neo ging alle machines verslaan. Zou dit niet een mooier einde zijn geweest?
Misschien waren ze deel 3 aan het opnemen en kwamen ze er toen pas achter dat ze een deel 4 nodig zouden hebben om dit te realiseren?

Er zit trouwens (naar mijn mening) enorme fouten in heel het verhaal:

Er is dus blijkbaar een matrix in een matrix (eerste de groene en daarna de gele zeg maar).
Als je het heel simpel bekijkt, dan draait het verhaal om een "spel" tussen het Orakel en de Architect. Beiden zijn programma's in de Matrix. De Architect wil de perfecte matrix ontwerpen met vergelijkingen en het Orakel wil dat mensen mensen blijven o.i.d. (The problem is choice.)
Nu zou het dus zo moeten zijn dat de machines de Architect en het Orakel gemaakt hebben en op die manier bouwt de matrix zichzelf steeds opnieuw in een verbeterde versie weer op.
Maar waar slaat het dan op dat Neo in de 2e gele matrix meer krachten heeft dan een ander mens als dat gewoon de werkelijke wereld is?!?
Volgens het verhaal is het gewoon onmogelijk dat die 2e matrix een matrix is zoals de 1e dat is. De 2e matrix zou de werkelijke wereld moeten zijn en geen matrix.
Er wordt nergens ook maar een hint gegeven dat er weer een hogere macht zou zijn die de werkelijke wereld weer gemaakt heeft en dat de wereld van de machines en Zion dus ook een vorm van Matrix is.

---

Op het moment dat ik "een hogere macht" schreef, bedacht ik ineens wat het wel zo zou kunnen zijn en waarom ik het niet door had is dan waarschijnlijk omdat ik niet gelovig ben...
Waarschijnlijk bedoelen ze dus dat de 2e gele matrix een schepping van God is en is God in dit geval dus de OpperArchitect.

Hmmz, vind ik dit nu een gaaf einde?

Age of fruity enlightenment!
  donderdag 6 november 2003 @ 15:37:18 #194
72023 Smurfette
look into my eyes
pi_14432461
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:18 schreef koninginnedag het volgende:
De film is redelijk, in ieder geval slechter dan deel 1.

Voor alle dommerikken, het is geen triologie.

het woord is trilogie dommerikje
That's what's so illogical, you know, about being a Smurf. What's the point of living if you don't have a dick?
pi_14432521
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:32 schreef BatMat het volgende:

[..]

Lees gewoon even het topic door. Alle antwoorden op jouw vragen worden daar al gegeven.

Ik wou eigenlijk niet teveel spoilers moeten lezen, maar ach.. what the heck? Ik heb wel een aardige indruk van wat wel en wat niet wordt uitgelegd.
Ik dacht eigenlijk dat het verhaal uiteindelijk nog complexer in elkaar zou zitten.
  donderdag 6 november 2003 @ 15:43:08 #196
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14432639
Ik verwachtte juist precies zo'n einde als die we nu gezien hebben. In the animatrix en deel 2 wordt al duidelijk gemaakt dat machines en mensen met elkaar moeten samenleven, dus een uitroeiing van één van beide partijen zou dan niet kunnen. Zowel de machines als de mensen denken er zo over.
En wat bedoel je met die gele matrix? De wereld van de machines? Dat is namelijk de gewone wereld, of wat daar van over is gebleven. Het orakel en de architect hebben niets te maken met deze wereld.
Of bedoel je de matrix waar de zon schijnt? Dat is de gewone matrix, waar dat Indiase meisje de zon op laat komen.
pi_14432682
quote:

hoe kom jij aan je informatie? als mensen(de W broers in dit geval) iets zeggen, dan besluit je dat ze onzin praten? en direct verzin je hoe het wel zit?

en natuurlijk zit er een breuk tussen de eerste en de andere. wat ook de grootste verklaring is voor de teleurstelling die mensen hebben. deel 1, was een persoonlijke zoektocht, iets waar iedereen zich in kan verplaatsen, plus de introductie van de matrix. dit kan je geen tweede en derde keer doen, ookal liggen de verwachtingen wel op dat niveau.

de stijlbreuk, heeft veel te maken met zion en het feit dat de computertechnologie verder ontwikkelt is. misschien hebben ze zelfs een nieuwe director of photography, weet jij veel. misschien hadden ze meer geld deze keer, meer tijd om hun shots uit te denken.

pi_14432730
spoiler:

Is het nou zo dat Neo zich in een Smith liet veranderen omdat op die manier "de vergelijking opgelost zou zijn"?
Dus de 2 tegenpolen heffen elkaar op en verdwijnen daardoor allebei?
  donderdag 6 november 2003 @ 15:46:53 #199
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_14432755
quote:

[..]

Het wordt niet in hapklare brokken aangeboden, maar er zijn hints en ze onderschatten het publiek niet, misschien overschatten. Ik bleef zelf met weinig vragen achter. De vragen waar ik mee bleef zitten, heb ik in dit topic een plausibele verklaring voor gehoord, gebaseerd op aanwijzingen uit de films.
  donderdag 6 november 2003 @ 15:47:58 #200
70988 BatMat
Swallow This!
pi_14432785
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:39 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik wou eigenlijk niet teveel spoilers moeten lezen, maar ach.. what the heck? Ik heb wel een aardige indruk van wat wel en wat niet wordt uitgelegd.
Ik dacht eigenlijk dat het verhaal uiteindelijk nog complexer in elkaar zou zitten.

Even een tip: ga eerst een film kijken, en ga daarna recensies lezen, topics lezen, making ofs bekijken, enzovoorts.
Anders is het zonde van de film. Overal wordt veel te veel verteld over het plot, eindes worden verklapt, en meer van dat soort ongein (doe er zelf trouwens vrolijk aan mee).
Soms ken je al het hele verloop van de film al voordat je hem feitelijk gezien hebt. Films komen beter tot hun recht als je als onbeschreven blad naar binnen gaat. Dat is in ieder geval mijn mening.
pi_14432857
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:47 schreef BatMat het volgende:

Films komen beter tot hun recht als je als onbeschreven blad naar binnen gaat. Dat is in ieder geval mijn mening.

Tell me about it..

* kama vanmiddag even kaartje boeken gaat

pi_14432874
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:43 schreef BatMat het volgende:
En wat bedoel je met die gele matrix?
Ik heb The Animatrix (helaas) niet gezien.

spoiler:

Met de gele matrix bedoel ik dus de wereld waarin de machines en Zion zijn. Neo wordt blind gemaakt door Banes maar kan toch zien.
Hij ziet dan alles als licht, als een soort van 2e Matrix lijkt het.

Wat ze hier waarschijnlijk bedoelen is gewoon dat Neo een soort Jezus is en speciale gaven heeft. Zoals dat hij over water kan lopen (dat shot dat hij wegloopt bij het lijk van Trinity naar de plek waar hij de baas van de machines treft.)

[Dit bericht is gewijzigd door FlowDesign op 06-11-2003 15:52]

donderdag 6 november 2003 @ 15:58:12 #203
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14433085
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:18 schreef koninginnedag het volgende:
Voor alle dommerikken, het is geen triologie. Maar een deel 1 & 2 waarvan deel 2 in 2en gehakt is, om meer geld te verdienen.
Dan zou volgens jou denkwijze LOTR ook geen trilogie zijn? En 'deel 3 wordt het spel'... waarom dat? Waarom niet Enter the Matrix deel ervan uit laten maken? Of the Animatrix?
Met of zonder mayonaise?
  donderdag 6 november 2003 @ 16:06:42 #204
46511 Linz
held der helden
pi_14433348
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:24 schreef Linz het volgende:
spoiler:
is er nu een tijdelijk vrede? maar waarom tijdelijk?? betekent dat dat de cyclus (6 keer) gewoon doorgaat?

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  donderdag 6 november 2003 @ 16:38:33 #205
8277 Boudi
Always Coca Cola
pi_14434277
quote:
Ja er is vrede. Tijdelijk omdat mensen nou eenmaal niet altijd te vertrouwen zijn (let op: dit 'tijdelijk' is een uitspraak van een programma, niet van een mens)

De cyclus gaat niet door; maar dat was natuurlijk al duidelijk toen Neo in Reloaded de andere deur nam (als hij de deur naar de Source had genomen dan was het verhaal weer van vooraf aan begonnen)

Met of zonder mayonaise?
  donderdag 6 november 2003 @ 16:39:39 #206
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_14434315
Net gezien.
Kom net uit de bios.
Films is
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_14435044
Ik vond em slechter dan 2 iig. Er werd een heleboel niet uitgelegd.
Het gevecht van Neo en Smith leek op Dragonball Z
De film speelde zich te weinig in de matrix af.
Morpheus is een softie geworden
De manier waarop Smith "dood" ging
Waarom was de Oracle aan het eind ineens er weer?
En te soft.

Plus punten waren wel het gevecht om Zion
En het begin dat ze naar Merv gingen

O+ BlaBlub O+
pi_14435776
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:35 schreef FlowDesign het volgende:
Oke, ik heb niet heel dit topic gelezen maar de film gisteren om 20:30 gezien.

Na de film dacht ik in eerste instantie: Ik snap het niet.
Nee, ik snap het wel, maar het is niet wat er verwacht werd.
Wat we verwachtten was een overwinning op de machines, Neo ging alle machines verslaan. Zou dit niet een mooier einde zijn geweest?
Misschien waren ze deel 3 aan het opnemen en kwamen ze er toen pas achter dat ze een deel 4 nodig zouden hebben om dit te realiseren?

Er zit trouwens (naar mijn mening) enorme fouten in heel het verhaal:

Er is dus blijkbaar een matrix in een matrix (eerste de groene en daarna de gele zeg maar).
Als je het heel simpel bekijkt, dan draait het verhaal om een "spel" tussen het Orakel en de Architect. Beiden zijn programma's in de Matrix. De Architect wil de perfecte matrix ontwerpen met vergelijkingen en het Orakel wil dat mensen mensen blijven o.i.d. (The problem is choice.)
Nu zou het dus zo moeten zijn dat de machines de Architect en het Orakel gemaakt hebben en op die manier bouwt de matrix zichzelf steeds opnieuw in een verbeterde versie weer op.
Maar waar slaat het dan op dat Neo in de 2e gele matrix meer krachten heeft dan een ander mens als dat gewoon de werkelijke wereld is?!?
Volgens het verhaal is het gewoon onmogelijk dat die 2e matrix een matrix is zoals de 1e dat is. De 2e matrix zou de werkelijke wereld moeten zijn en geen matrix.
Er wordt nergens ook maar een hint gegeven dat er weer een hogere macht zou zijn die de werkelijke wereld weer gemaakt heeft en dat de wereld van de machines en Zion dus ook een vorm van Matrix is.

---

Op het moment dat ik "een hogere macht" schreef, bedacht ik ineens wat het wel zo zou kunnen zijn en waarom ik het niet door had is dan waarschijnlijk omdat ik niet gelovig ben...
Waarschijnlijk bedoelen ze dus dat de 2e gele matrix een schepping van God is en is God in dit geval dus de OpperArchitect.

Hmmz, vind ik dit nu een gaaf einde?

Nu ik het zo lees begin ik het steeds meer met je eens te zijn.
Dus die gele lichtpuntjes dat waren dan de zielen van de machines en mensen.

Toch blijft het me dan storen dat zion al 6 keer verwoest is en dat dezelfde cyclus steeds herhaalt wordt met dezelfde mensen.
En ook de manier waarop morpheus een moment van reflectie heeft als hij zegt dat hij al heel lang op vrede gewacht heeft, langer dan ie dacht.

Ik denk dat ze de film zo hebben gemaakt dat je hem op tig verschillende manieren kan interpreteren, zo zorg je ervoor dat mensen terug blijven komen en hem blijven kijken.
Mede door de grote hoeveelheid actie die erin zit.
Want geef nou toe, hoe vaak heb je het eerste deel al gekeken om hem te begrijpen?

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 17:35:35 #209
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14435815
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:33 schreef Aardwetenschapper het volgende:
hoe vaak heb je het eerste deel al gekeken om hem te begrijpen?
1x.

Het verhaal ging over een mens gevangen in een virtuele wereld en hij werd uit deze wereld gered.

Simpel.

pi_14435944
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:35 schreef SunChaser het volgende:

[..]

1x.

Het verhaal ging over een mens gevangen in een virtuele wereld en hij werd uit deze wereld gered.

Simpel.

Jij hebt pulpfiction vast ook maar 1 keer gekeken??

Je hebt bijv mensen die willen meer uit het leven halen en bedenken er redenen achter en zoeken naar het nut en doel enzo.

En ik heb dat met films.

pi_14436262
Persephone btw Godver wat een tieten
O+ BlaBlub O+
pi_14436310
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:35 schreef SunChaser het volgende:

[..]

1x.

Simpel.

omdat hij degene was die de war tussen de mensen en machines zou kunnen beeindigen ...

niet "zomaar" iemand..

pi_14436465
spoiler:
kut
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 6 november 2003 @ 18:01:39 #214
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14436471
Dit vond ik een goede recensie die de trilogie goed omschrijft:

spoiler:

The Matrix Revolutions

regie: Andy & Larry Wachowski door: Mike Peek
De opening van The Matrix Revolutions is hoopgevend. We pikken de draad op als Neo in een klinisch, schijnbaar verlaten metrostation 'wakker' wordt. Hij treft het meisje Sati, dat hem vertelt dat hij gevangen zit tussen de Matrix en de echte wereld. De enige manier om daar weg te komen is per trein, maar de machinist komt uit het kamp van Merovingian en is dus niet van plan om hem een kaartje cadeau te doen. Dit begin is prikkelend, omdat het weer een glimp laat zien van de 'uncanny' sfeer uit het origineel. Het zorgt ervoor dat er weer smachtend naar de volgende wending in het verhaal kan worden uitgekeken. Daarna gaat het qua originaliteit, en later ook qua plot, helaas behoorlijk mis.

Wie geen idee heeft waar de eerste alinea over ging doet er goed aan zich eerst in te lezen of Reloaded in de dvdspeler te stoppen, want aan een inleiding ontbreekt het in dit laatste deel van de trilogie. Trinity (of 'Trin', zoals Neo haar liefkozend noemt) gaat op zoek naar Neo, terwijl in Zion de dreigende oorlog steeds dichterbij komt. De opbouw naar dat moment is weinig verrassend, maar weet het 'end of days'-gevoel prima over te brengen. De twijfel aan Neo, die hardop wordt uitgesproken, dringt ook bij het publiek goed door, mede omdat onze Messias in dit gedeelte van de film maar spaarzaam de ruimte krijgt om zijn kwaliteiten te bewijzen. Toch staat Niobe haar voertuig af als Neo zegt dat hij er één nodig heeft om naar de wereld van de machines af te reizen.

Al vroeg in de film knarsen de tanden bij verschillende tenenkrommend slecht geschreven dialogen, die linea recta uit de laatste Star Wars films lijken te komen. Die dialogen passen dan wel weer bij de clichématige afscheidsscènes die in dit derde deel thuis horen. Nergens komt dit ook maar enigszins overtuigend over, zeker niet bij de omhelzing tussen Neo en Morpheus, wiens rol trouwens exponentieel kleiner wordt naarmate de trilogie vordert. Monica Belucci'saandeel is zelfs noggeringer dan de vorige keer. Speelde ze afgelopen mei nog een rolletje in de romance tussen Neo en Trinity, nu zit ze vooral een hele minuut lang mooi te wezen. De grootste afknapper wat betreft de personages is Mary Alice, die wijlen Gloria Foster vervangt als 'The Oracle'. Alice heeft nog niet de helft van het charisma van Foster en een veel minder sprekend gezicht, waardoor ook deze rol als een opgebrande kaars aan haar einde komt.

De langverwachte oorlog tussen mens en machinedan. 5 minuten lang staat de mond open van verbazing over de grootsheid van de scène en de grandeur van de effecten, die duidelijk superieur zijn aan die van Reloaded, maar dan duurt de veldslag nog een goed half uur. Wie hoopt dat de battle der battles meer is dan een oorverdovend spektakelstuk is, is bij deze gewaarschuwd. We blijven verstoken van verwijzingen naar het postmoderne belang van de uitkomst, juist nu die zo welkom zijn temidden van alle explosies. Het is, kortom, een oorlog als vele anderen, met als enige verschil dat dit exemplaar tijdelijk de ranglijst aanvoert als degene met de beste special effects.

Een blik op de klok leer vervolgens dat de trilogie een goed half uur later voltooid zal zijn. Een trilogie die begon met een revolutie en er mee zou moeten eindigen. Uiteraard zal het einde hier niet uit de doeken worden gedaan, maar het is een teleurstelling. Niet eentje uit de categorie 'wegens hoge verwachtingen tegenvallend', maar een echte, volwaardige teleurstelling. Een Amerikaanse collega heeft het bij het juiste eind als hij zegt dat de theorieën op de diverse fanfora vaak interessanter zijn dan de uiteindelijke oplossing van de Wachowski's. Op wellicht een kleine twist na is het einde plotsgewijs een logisch uitvloeisel van Reloaded. Wat erger is, is dat er verdomd weinig wordt gedaan met de verschillende zijlijntjes en filosofische inslagen, dat er geen enkel moment in de film zit dat nog écht verrast of de kijker er van overtuigd dat The Wachowski Brothers daadwerkelijk welbelezen mannen zijn die weten hoe diep dat inmiddels behoorlijk irritante konijnenhol nu eigenlijk is. Een one-liner hier, een al te overduidelijke verwijzing naar het christendom daar (dát hebben we nu immers wel door), meer zit er niet in.

Om maar weer even een positief geluid te laten horen: hét gevecht tussen Neo en Smith, is ook echt hét gevecht. Stilistisch het hoogtepunt van de trilogie (ofschoon de Wachowski's ook hier weer te lang doorgaan, waardoor het toch iets geforceerds krijgt); licht, water, schaduw en slowmotion vormen samen het ballet waar deze film om herinnerd zal worden. Hiermee wordt de belofte op visueel vlak in ieder geval alsnog ingelost. Maar het was, wat mij betreft, te prefereren geweest als juist 'de andere kant' waargemaakt zou zijn.

Toch zijn de zwaktes van de twee Matrix-vervolgen de geestelijk vaders maar gedeeltelijk aan te rekenen. Het sterke punt van de originele Matrix was júist dat de schaduw van de toekomst aan de verbeelding werd overgelaten, dat er gestopt werd bij het symbolische punt waar we nu zijn aan beland in onze relatie tot de machine. Het was een waarschuwing voor een toekomst waarin we wel eens overheerst zouden kunnen worden door onze eigen creaties. De vervolgen hebben veel minder roots in het alledaagse leven van nu, waardoor die link, die zo essentieel was voor het artistieke succes van de eerste film, ontbreekt. De makers weten immers ook niet hoe het verder gaat, zo laat vooral de oorlog in Zion zien.

Naar die oorlog werd in The Matrix verwezen als zijnde een mythologische slag om de toekomst van de planeet. Het uiteindelijke resultaat is niets meer dan de overtreffende trap ván de overtreffende trap van een grootse Amerikaanse actiescène. Dat maakt duidelijk dat de oorlog zoals die in The Matrix werd voorgesteld, eigenlijk niet te representeren valt, zéker niet in het laatste deel van een immens groot project, dat nu eenmaal vraagt om een spectaculaire afsluiter en weinig ruimte laat voor een wat diepzinnigere strijd. Hoe ironisch ook, de gebroeders Wachowski zijn door deze vervolgen zelf gereduceerd tot personages in een schijnwereld. Slaven van de machine die commercie heet.

bron
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 18:12:54 #215
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14436670
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:01 schreef Nyrem het volgende:
Dit vond ik een goede recensie die de trilogie goed omschrijft:
haal aub even die spoilertags ff weg, die hoeven hier niet en zijn irritant.
  donderdag 6 november 2003 @ 18:19:23 #216
46511 Linz
held der helden
pi_14436790
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:01 schreef Nyrem het volgende:
Hoe ironisch ook, de gebroeders Wachowski zijn door deze vervolgen zelf gereduceerd tot personages in een schijnwereld. Slaven van de machine die commercie heet.
[/spoiler]
pi_14437568
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:33 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

Nu ik het zo lees begin ik het steeds meer met je eens te zijn.
Dus die gele lichtpuntjes dat waren dan de zielen van de machines en mensen.

aanvulling op mijn verhaal:

Met de gele matrix bedoel ik dus de wereld waarin de machines en Zion zijn. Neo wordt blind gemaakt door Banes maar kan toch zien.
Hij ziet dan alles als licht, als een soort van 2e Matrix lijkt het.

Wat ze hier waarschijnlijk bedoelen is gewoon dat Neo een soort Jezus is en speciale gaven heeft. Zoals dat hij over water kan lopen (dat shot dat hij wegloopt bij het lijk van Trinity naar de plek waar hij de baas van de machines treft.)

Naar mijn mening een té grote knippog naar de Bijbel.
Erg jammer.

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 18:53:46 #218
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14437618
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:51 schreef FlowDesign het volgende:
Erg jammer.
Het lag er idd te dik bovenop. Neo als Christus, Smith als de Duivel (kijk maar naar de brandende Smith)
pi_14438839
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:51 schreef FlowDesign het volgende:
Erg jammer.
Waarom te jammer? Zo zou je vrijwel alle films kunnen vertalen naar de bijbel. Der zat ook veel griekse mythelogie. Persoonlijk vind ik het wel goed.
Life's a bitch
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 20:19:19 #220
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14440039
Maar vond niemand dat einde kitch? neo boven de akkers, met zijn hand sentinels laten ontploffen, de veel te lange sterfscene van Trinity, waarbij ze maar niet dood wil gaan met 5 speren door haar lichaam, dat gezicht a la The Mummy, de mooie lucht gemaakt door dat overbehaarde Indiase meisje?
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 20:19:38 #221
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14440049
Zometeen een 5 kwartier durende making off.
pi_14440327
quote:
Op donderdag 6 november 2003 19:38 schreef Ironic82 het volgende:

[..]

Waarom te jammer? Zo zou je vrijwel alle films kunnen vertalen naar de bijbel. Der zat ook veel griekse mythelogie. Persoonlijk vind ik het wel goed.

Standaard helden-epos
Vrijwel elke klassiek helden-epos voldoet aan een aantal voorwaarden (ook toepasbaar op de bijbel en de griekse mythologie, lord of the rings etc.).
Centraal staat altijd de ontwikkeling van de held die eerst verschillende "tests" zal moeten doorstaan alvorens zijn ware doel en krachten e.d. helder zijn.
Er zit ook vrijwel altijd een liefdes-relatie in en natuurlijk een kwaadaardige tegenpool, (toepasbaar, op Agent Smith, Sauron, Darth Vader e.d.).

dit verklaart iig de parallelen met de bijbel e.d. qua verhaal.

pi_14440409
ja, maar bij delen 1 en 2 was er eigenlijk helemaal geen link naar een Bijbels verhaal en nu draait alles daar ineens op uit.
Dus dat is erg vreemd.
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 20:36:34 #224
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14440529
wat ik me afvraag, waarom is Sati opgesloten in die subwereld van De Fransman? Is ze zo gevaarlijk dan? En waarom kan zij op het eind de Matrix beinvloeden, door de lucht voor Neo te kleuren.
pi_14440811
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:36 schreef SunChaser het volgende:
wat ik me afvraag, waarom is Sati opgesloten in die subwereld van De Fransman? Is ze zo gevaarlijk dan? En waarom kan zij op het eind de Matrix beinvloeden, door de lucht voor Neo te kleuren.
Sati was niet opgesloten
die subwereld was de wereld die als gate werd gebruikt tussen de matrix en de source haar ouders hebben gevraagd (omdat sati geen echt specifiek doel had) aan de source of sati bij hun mocht blijven..
pi_14441033
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:32 schreef FlowDesign het volgende:
ja, maar bij delen 1 en 2 was er eigenlijk helemaal geen link naar een Bijbels verhaal en nu draait alles daar ineens op uit.
Dus dat is erg vreemd.
jawel, overal in de matrix wordt geduidt op christelijk geloof. neo die sterft en terug tot leven komt. namen als nebudchadnezzar en trinity. het orakel, cypher die de boel verraadt. alles dat over neo wordt verteld zou je door een christelijke bril kunnen bekijken.

ik vraag me iets af. waarom hebben ze trinity twee keer laten sterven en waarom is het orakel van gedaante veranderd als ze gewoon in hetzelfde appartement blijft wonen?
ik besef me net pas dat het oracle smith opwachtte en hem zn gang liet gaan omdat ze wist dat dit tot het einde van de oorlog zal leiden.

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 21:27:47 #227
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14442046
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:47 schreef Ra-z het volgende:
Sati was niet opgesloten
Volgens mij wel.
  donderdag 6 november 2003 @ 21:39:44 #228
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14442389
Volgens mij was Sati door Rama-Kandra en vrouw gemaakt. Ze had dus geen nut, deed niets, behalve "kind" zijn van Rama-Kandra en zijn vrouw. En Rama-Kandra zegt tegen Neo dat alles wat geen nut heeft, gedelete word (uit de Machine mainframes oid). Dus om haar te redden laten ze haar "los" in de Matrix, waar ze vrij kan rondlopen aangezien dat ook een programma/supercomputer is. De Oracle neemt haar daar onder haar hoede. De Trainman is zegmaar de link tussen Matrix en de Machine mainframes. Zo word het iig gesuggereerd.
Hoe de f*ck Neo daar dan weer terecht komt, is wat anders...

En nu heb ik een vraagje:
Het Oracle zegt dat Neo en Smith een equation (vergelijking) zijn. Maar voordat Neo en Smith "versmolten" (aan het einde van The Matrix), wie was toen de tegenpool van The One? Niet Smith neem ik aan, die was gewoon een regular agent.

En als Neo het Oracle vraagt hoe het komt dat hij (aan het einde van Reloaded) de Sentinels kan killen, zegt ze dat het komt omdat hij uit de Source komt. Maar de Source is toch een metafoor voor software? De kernel software van de Matrix/Machine mainframes zegmaar? Hoe kan een stuk software (in opper-hardware, dat wel) in godsnaam zorgen dat een Mens, een biologisch organisme, supernatuurlijke, bovenmenselijke krachten heeft? The One/Anomaly is, zoals de Architect zegt, een controle mechanisme om de Matrix te blijven verbeteren. Waarom zouden ze daarvoor een Superman gebruiken? Ze kunnen hem toch Superpowers BINNEN de Matrix geven, ze hoeven hem deze niet BUITEN te geven? Wat is het nut hiervan?

De enige verklaring volgens mij is dat, zonder dat de Machines en de Architect dit wisten, Neo daadwerkelijk een Messias is. Een Supermens dus... maar dat zou imho dan het hele "multiple cycles of the Matrix" verhaaltje van de Architect weer teniet doen, aangezien het helemaal niet boeit.

Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 21:47:25 #229
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14442671
Waarom lag Neo trouwens op zo'n harde tafel in een killie ruimte tijdens zijn coma? Je zou zeggen dat ie in een zacht bed hoort met dekens.
  donderdag 6 november 2003 @ 21:50:03 #230
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14442757
Volgens mij is alles in Zion, of wat daar gemaakt is, nogal hard en kil. Zelfs die gebreide truien zien er uit alsof ze niet lekker zitten.
pi_14442761
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:47 schreef SunChaser het volgende:
Waarom lag Neo trouwens op zo'n harde tafel in een killie ruimte tijdens zijn coma? Je zou zeggen dat ie in een zacht bed hoort met dekens.
Hallo Deel 1 ook gezien? Daar wordt gezegd "I hate the constant cold, the damn food" waaruit blijkt dat ze geen 'resources' hebben om allerlei zachte wollen dekens te maken...
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 6 november 2003 @ 21:55:55 #232
29275 BlaBlub
Voormalige Slowchatslet 8-)
pi_14442917
Ik had er niet zo veel van verwacht, dus ik vond de film best goed, okeey niet beter als 1 en 2, maar toch nog best aardig Vond het gevecht met Agent Smith (op het dragonball Z gedeelte na dan ) heerlijk om naar te kijken
En dat hele gevecht in Zion, geweldig

Alleen dat vreselijke zoetsappige stukje tussen Trinity en Neo en t eind was ongelofelijk ruk

O+ neggix O+ | "Ik zeg niet veel, maar als ik iets zeg is het onzin!!" PIPPI!! | Embrace the Penny
pi_14443017
Ik heb trouwens al een paar keer de vergelijking gezien met DBZ.. 1 ding is wel zo.. Ze lullen zo lang om de spanning voor het volgende gevecht ver op te laten drijven
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 6 november 2003 @ 22:08:56 #234
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_14443335
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:39 schreef MightyV het volgende:

En nu heb ik een vraagje:
Het Oracle zegt dat Neo en Smith een equation (vergelijking) zijn. Maar voordat Neo en Smith "versmolten" (aan het einde van The Matrix), wie was toen de tegenpool van The One? Niet Smith neem ik aan, die was gewoon een regular agent.

Maar Neo was tog nog niet zo sterk dat er sprake was van onbalans. Die onbalans ontstond aan het einde van de eerste film, toen Neo zijn krachten leerde kennen, daarvoor was een agent "genoeg" om voor de balans te zorgen.
pi_14443386
quote:
Op donderdag 6 november 2003 21:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Volgens mij wel.

had je toch beter moeten opletten ze waren op dat tussen station om te vragen of ze mocht blijven... ze mocht blijven bestaan en is toen bij de oracle gaan wonen... ( net als die andere kinderen.. remember dat spoon jochie )
pi_14443937
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:54 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

jawel, overal in de matrix wordt geduidt op christelijk geloof. neo die sterft en terug tot leven komt. namen als nebudchadnezzar en trinity. het orakel, cypher die de boel verraadt. alles dat over neo wordt verteld zou je door een christelijke bril kunnen bekijken.

ik vraag me iets af. waarom hebben ze trinity twee keer laten sterven en waarom is het orakel van gedaante veranderd als ze gewoon in hetzelfde appartement blijft wonen?
ik besef me net pas dat het oracle smith opwachtte en hem zn gang liet gaan omdat ze wist dat dit tot het einde van de oorlog zal leiden.

The Oracle van de vorige matrix films was in het echt gestorven, de W.Bros moesten daarom een andere actrice vinden voor die rol en derhalve dus ook een reden waarom ze van gezicht is verandert.
  donderdag 6 november 2003 @ 22:32:33 #237
46511 Linz
held der helden
pi_14444105
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:26 schreef Rellehenk het volgende:

[..]

The Oracle van de vorige matrix films was in het echt gestorven, de W.Bros moesten daarom een andere actrice vinden voor die rol en derhalve dus ook een reden waarom ze van gezicht is verandert.

wel jammer, want die vorige speelde haar rol zo goed. en ze had uitstraling
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 22:40:45 #238
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14444359
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:10 schreef Ra-z het volgende:
ze mocht blijven bestaan en is toen bij de oracle gaan wonen... ( net als die andere kinderen.. remember dat spoon jochie )
je had zelf beter moeten opletten, want die kids bij The Oracle in deel 1 woonden daar niet maar waren kandidaten voor The One.

Ze waren The Potentials.

donderdag 6 november 2003 @ 22:59:42 #239
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14445003
Goed, net gezien.

Deels indrukwekkend, deels kitsch van het ergste soort.
Wat ik de grootste makke vond van deel 2 (het gezeik in Zion) vond ik in dit deel het beste. Wat ik het beste vond aan deel 2 (the Matrix) was hier volkomen zoek.

Het allerbelabberdst waren de dialogen... de tranen schoten er van in mijn broek... Dat deze teksten uit de pen (of welke digitale variant daarvan ook) van dezelfde Wachowski-broeders komen die The Matrix (en tot op zekere hoogte Reloaded) hebben geschreven is mij een raadsel. Een orakel dat werkelijk geen zinnig woord uit weet te brengen:

'Waarom?'
'Daarom?'
'Hoezo?'
'Wat denk je zelf?'
'Hoe eindigt het?'
'Op de een of andere manier.'
'Zou u denken?'
'Ik weet het niet.'
Etcetera, etcetera, ad infinitum. H e m e l t e r g e n d...

De messiasverwijzingen... beschamend.
Het verhaal; slordig, onlogisch, veel te afhankelijk van de vaak vervloekte Deus Ex Machina (en tegen beter weten in hoop ik op een opzettelijke ironie van de gebroeders) en rommeliger dan het hoofd van BHFH.
Het einde... beschamend teleurstellend. Het eindgevecht voelde geen moment aan als de climax die je aan het eind van deze drie films verwacht -zeker niet na de set pieces van deel 2- en dan de schaamteloze detente met de machines... ZUM KOTZEN! Tot aan de titels (okee, tot vlak voor de titels, toen dit einde onafwendbaar (lees: inevitable) bleek) hoopte ik nog op iets... iets dat beter zou zijn dan het gebodene. Helaas.

Was er dan niets goed? O nee, er waren welzeker goede dingen... Eigenlijk vanaf praktisch het begin heb ik mij een stevig eind vermaakt. De aanval op Zion was BIJZONDER knap gemaakt. Epilepsie-opwekkend, maar knap. Het deel waarin Morpheus, Trinity en Seraph binnendringen in de club van de Merovingian (TOT de Merovingian, wat ik onnoemelijk slap vond in vergelijking met een van de hoogtepuntjes uit Reloaded) en een bijzonder applaus gaat wat mij betreft uit naar Ian Bliss in de rol van Bane, die de geest van de vleesgeworden Smith -sowieso mijn favo personage uit de reeks- geweldig neerzet.

Maar het einde is ronduit beschamend, en met een onvoldaan gevoel kwam ik dan ook de bios uit, terwijl ik mij driekwart van de film prima had vermaakt.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14445055
Zelf vanavond geweest en wát een gave film. Op zichzelf is het nogal moeilijk te verteren, maar in het verlengde van de overige delen was dit voor mij een topafsluiter. Dat gevecht als de Machines het Dok binnenkomen...fuck een eend wat gaaf. Ik heb in ieder geval een prachtig avondje bios achter de rug
pi_14445310
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:26 schreef Rellehenk het volgende:

[..]

ik las dat de broers haar in deel drie zowieso van gezicht wilden laten veranderen, maar kregen het niet over hun hart gloria uit de cast te zetten. pas toen ze te horen kregen dat ze stervende was besloten ze hun oude idee weer op te pakken. maar welke uitleg geven ze ook alweer in de film?

grappig is trouwens dat the architect zegt dat trinity zal sterven er neo niks kan doen om dat te stoppen. wat nog waar gebeurd ook, terwijl hij dit eigenlijk niet weten kan omdat haar echte dood buiten de matrix plaatsvindt.

pi_14445484
Is Neo nou dood?
(sorry, niet hele topic gelezen)
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_14445776
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:13 schreef Ker_Plunk het volgende:
Is Neo nou dood?
(sorry, niet hele topic gelezen)
ja, ik ga daar wel vanuit. dit verhaal is ten einde.
ik denk dat het online spel gaat om seraph en sati
  donderdag 6 november 2003 @ 23:21:38 #244
46511 Linz
held der helden
pi_14445812
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:20 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ik denk dat het online spel gaat om seraph en sati

pi_14446116
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:20 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ja, ik ga daar wel vanuit. dit verhaal is ten einde.

Gaat the matrix hem begraven (neemt hem mee)?
Denk dat ie ook dood is, wat moet ie anders in Machine City...bakkie thee ?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_14446176
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:08 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

ik las dat de broers haar in deel drie zowieso van gezicht wilden laten veranderen, maar kregen het niet over hun hart gloria uit de cast te zetten. pas toen ze te horen kregen dat ze stervende was besloten ze hun oude idee weer op te pakken. maar welke uitleg geven ze ook alweer in de film?

grappig is trouwens dat the architect zegt dat trinity zal sterven er neo niks kan doen om dat te stoppen. wat nog waar gebeurd ook, terwijl hij dit eigenlijk niet weten kan omdat haar echte dood buiten de matrix plaatsvindt.

Ze is een update.
gratis en voor niet
pi_14446735
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:29 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Gaat the matrix hem begraven (neemt hem mee)?
Denk dat ie ook dood is, wat moet ie anders in Machine City...bakkie thee ?

ik denk dat dit eerder metaforisch bedoelt is, het aangeven dat neo terug is bij de bron
pi_14446755
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:31 schreef TomBombadil het volgende:

[..]

Ze is een update.

waarom was die nodig?
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2003 @ 23:49:19 #249
47213 ArmaniMania
pi_14446828
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:47 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

waarom was die nodig?

Service pack van Microsoft
  Redactie Frontpage donderdag 6 november 2003 @ 23:50:41 #250
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14446890
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:31 schreef TomBombadil het volgende:

[..]

Ze is een update.

Nee, ze was een downgrade. Ze moest enkele bits afstaan, als opoffering.

Maar goed, het was dus alleen omdat Gloria stierf. Anders was ze gewoon dezelde Oracle gebleven. Ik had het sterker gevonden als ze een jong meisje hadden genomen, Alice in Wonderland bijvoorbeeld.

Ik weet niet wie de serie De Piraten van Pandarve kent (Storm) maar veel dingen die in The Matrix zitten, zaten al in deze strips. En daar was een oude kracht, een soort Orakel, ook visueel te zien als Alice.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')