abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14175338
http://molotov.web-log.nl/

Molotov is een initiatief van en voor teleurgestelde mensen met als einddoel het omverwerpen van de constitutionele Monarchie en de verstikkende bureaucratie die deze onverantwoorde bestuursvorm ten gevolge heeft.

Strategie; Sympathisanten uit te dagen de falende politiek, bedrijfsleven, religie en maatschappij onder kritisch vuur leggen met een knipoog.

Viva de sociale republiek der lage landen!

Onderwerpen:

Nederland het schoothondje van de VS?
De cultuur van angst.
Inconsequent Defensiebeleid Nederland
Openbrief aan de Minister President; Kerk en Staat
De wurggreep van de Über-kapitalisten.
Decennia lang sociale dumpregelingen!

Hoop dat we wat feed-back kunnen krijgen van fok.nl lezers.

[Dit bericht is gewijzigd door ComandanteYoshi op 27-10-2003 18:45]

maandag 27 oktober 2003 @ 16:51:12 #2
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14175543
Ché Guevara op de FP
Eenzijdige berichtgeving tegen politiek NL
FAQ met oneliners zonder onderbouwing
Als motto Viva de sociale republiek der lage landen!

Weten jullie zeker dat jullie niet van de CPN zijn?

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_14175610
Waarom willen jullie de Monarchie omverwerpen? En wat is het alternatief?

Neem in ieder geval 1 onderwerp waar je de discussie over aan wilt gaan, met en onderbouwing erbij, want simpelweg 6 onderwerpen neerzetten wordt niet echt overzichtelijk. Kijk ook of een onderwerp al niet behandeld is hier.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_14175938
Check die pagina... 'Commandante' Ookami, 'christelijke heilstaat', 'wurggreep van de über-kapitalisten', klinkt behoorlijk communistisch
pi_14176020
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 17:05 schreef CybErik het volgende:
Check die pagina... 'Commandante' Ookami, 'christelijke heilstaat', 'wurggreep van de über-kapitalisten', klinkt behoorlijk communistisch
Laat ze maar met stellingen komen!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  FOK!fotograaf maandag 27 oktober 2003 @ 17:17:45 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14176287
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:40 schreef ComandanteYoshi het volgende:
http://molotov.web-log.nl/ Molotov is een initiatief van en voor teleurgestelde mensen met als einddoel het omverwerpen van de constitutionele Monarchie en de verstikkende bureaucratie die deze onverantwoorde bestuursvorm ten gevolge heeft.
Hahaha, dus de konining is de schuld van de 'verstikkende bureaucratie'?? Wat een stierenpoep zeg. Kijk naar waar de meeste bureaucratie is, en ik denk niet dat je daar een monarchie hebt hoor. Ik denk niet dat je met rare uitspraken als deze een ander systeem onverantwoord mag noemen
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_14178084
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:51 schreef Herostratos het volgende:
Ché Guevara op de FP
Eenzijdige berichtgeving tegen politiek NL
FAQ met oneliners zonder onderbouwing
Als motto Viva de sociale republiek der lage landen!

Weten jullie zeker dat jullie niet van de CPN zijn?

Tja wat is eenzijdig? zijn er positieve zaken te melden. natuurlijk wel. maar zeker ook een heleboel dingen die verbeterd kunnen worden. de site moet gezien worden met een knipoog. Dat het daardoor radicaal en eventueel communistisch gezien wordt neem ik maar voor lief. zie de humor er van in.

we zullen de FAQ's gaan onderbouwen. bedankt voor de tip.
de motto is ook bedoeld als grappige oneliner.
====================================================

quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:53 schreef sizzler het volgende:
Waarom willen jullie de Monarchie omverwerpen? En wat is het alternatief?

Neem in ieder geval 1 onderwerp waar je de discussie over aan wilt gaan, met en onderbouwing erbij, want simpelweg 6 onderwerpen neerzetten wordt niet echt overzichtelijk. Kijk ook of een onderwerp al niet behandeld is hier.

Zoals beschreven. wij willen een republiek.

de onderwerpen die staan beschreven zijn collums. het is niet mijn opzet deze onderwerpen hier uitvoerig in een enkele post te bespreken maar meer om kritiek te krijgen over de inhoud van deze artikelen en de site.

quote:
Op maandag 27 oktober 2003 17:05 schreef CybErik het volgende:
nee, wij zijn geen communisten. het kapitaalisme heeft zeer zeker goede eigenschappen. het is echter een feit dat de top die ons dagelijks bestaan maken en breken in de naam van onredelijk winst bejag. denk bijvoorbeeld maar eens aan een Philips die door winst verlies (winst verlies is niets meer als minder winst als vorig jaar, dus nog steeds meer winst) duizende mensen ontslaat alleen om aandelhouders tevreden te houden.
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 17:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Laat ze maar met stellingen komen!

Ze staan er allemaal. check http://molotov.web-log.nl
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 17:17 schreef freud het volgende:

[..]

Hahaha, dus de konining is de schuld van de 'verstikkende bureaucratie'?? Wat een stierenpoep zeg. Kijk naar waar de meeste bureaucratie is, en ik denk niet dat je daar een monarchie hebt hoor. Ik denk niet dat je met rare uitspraken als deze een ander systeem onverantwoord mag noemen

Niet direct onze konining, wel onze koningshuis. geschiedenis leert ons dat regenten onder het koningshuis ons huidige verstikkende bureaucratische structuur hebben gevormd.

[Dit bericht is gewijzigd door ComandanteYoshi op 27-10-2003 18:40]

pi_14178885
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:24 schreef ComandanteYoshi het volgende:
[..]

nee, wij zijn geen communisten. het kapitaalisme heeft zeer zeker goede eigenschappen. het is echter een feit dat de top die ons dagelijks bestaan maken en breken in de naam van onredelijk winst bejag. denk bijvoorbeeld maar eens aan een Philips die door winst verlies (winst verlies is niets meer als minder winst als vorig jaar, dus nog steeds meer winst) duizende mensen ontslaat alleen om aandelhouders tevreden te houden.

Philips ontslaat hier mensen omdat mensen elders het werk beter en goedkoper kunnen doen. Dit is dan wel een nadeel voor de werkgelegendheid in Nederland, maar een voordeel voor de mensen die op een lager welvaartsniveau leven. Je kan natuurlijk uit nationalistische oogpunt hier tegen zijn, maar dat zou niet veel medeleven met de minder welvarende mens betuigen (gewoon egoistisch eigenlijk).

De aandeelhouders bezitten het bedrijf en hebben daarom het recht hiermee te doen wat hun goedschikt

quote:
[..]

Niet direct onze konining, wel onze koningshuis. geschiedenis leert ons dat regenten onder het koningshuis ons huidige verstikkende bureaucratische structuur hebben gevormd.

Bureaucratie ontstaat overal waar mensen werken. Dit heeft niks met een koning/koningin te maken. Mogelijkheden om bureaucratie te minimaliseren zijn er door de overheid terug te dringen en kritisch naar de verschillende overheidsorganen te blijven kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 27-10-2003 19:25]

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_14179562
Ja, het is idd bewezen dat door de monarchie alle bureaucratie ontstaat en alle ellende van de wereld over ons heen komt. De files zijn het gevolg van de autoritjes die de leden van het koninklijk huis maken, de werkloosheid komt omdat sommige leden van het koninklijk huis zelf te hard werken en zo de werkgelegenheid naar zich toe trekken, het overheidstekort onstond toen de koningin weer een nieuwe kroon wilde hebben en ga zo maar door. Het is een schande dat ze er nog zitten.

Het kan natuurlijk ook anders. We schaffen de parlementaire democratie af en stellen de absolute monarchie in, dan hebben we geen last meer van falende politici die het de bevolking teveel naar de zin wil maken en hen naar de mond praten. Weg met alle ministers die er een puinhoop van maken. We doen alleen nog wat de koningin zegt. Dan zal alles pas echt gaan werken. Geen overbodige politici, geen ministers, geen overbodige ambtenarij. Alles zal door het hof geregeld en georganiseerd gaan worden. De bv Nederland gaat weer aan het werk en alles zal goed komen.

Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
pi_14190214
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 19:02 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Philips ontslaat hier mensen omdat mensen elders het werk beter en goedkoper kunnen doen. Dit is dan wel een nadeel voor de werkgelegendheid in Nederland, maar een voordeel voor de mensen die op een lager welvaartsniveau leven. Je kan natuurlijk uit nationalistische oogpunt hier tegen zijn, maar dat zou niet veel medeleven met de minder welvarende mens betuigen (gewoon egoistisch eigenlijk).

De aandeelhouders bezitten het bedrijf en hebben daarom het recht hiermee te doen wat hun goedschikt
[..]

Bureaucratie ontstaat overal waar mensen werken. Dit heeft niks met een koning/koningin te maken. Mogelijkheden om bureaucratie te minimaliseren zijn er door de overheid terug te dringen en kritisch naar de verschillende overheidsorganen te blijven kijken.

Leuk gevonden, maar ook deze vlieger gaat niet op. Wat je ook zou kunnen zeggen is als Philips wat minder onredelijk winst bejag had gehad ze de huidige werknemers hadden kunnen behouden en kunnen investeren in werk en scholing in deze minder welvarende mensen.

daarbij, wat hun juridisch goed recht is, wil nog niet zeggen dat dat ook gerechtvaardigd is. Nu ben ik geen anti-kapitalist, sterker nog kapitalisme bevorderd werkgelegenheid. alleen de huidige manier van doen is iets wat mij stoort. de bonussen en de aandeelhouders staan voorop. de werknemers worden met bosjes ontslagen zodat deze mensen een verbetering kunnen zien aan het jaarresultaat. nóg meer winst dus, alsof het nog niet genoeg was. door alleen al die torenhoge bonussen (die ze krijgen boven hun aandelen pakketen en hun enorm hoge salarissen, maar goed loon naar werk heb ik geen problemen mee) te schrappen kunnen er in Nederland al duizenden banen gered worden en de ontslagen hun hypotheken niet meer kunnen betalen of hun kind door de dure studies te helpen. dát bedoel ik met onredelijk winstbejag.

De Monarchie zorgt voor een extra capaciteit op de bureaucratie. Niet alleen de directe budgetten voor de eerste koninklijke linie
Koningin Beatrix € 3.900.000
Prinses Juliana € 1.000.000
Prins Willem-Alexander € 929.000
Prinses Maxima € 820.000
Prins Bernhard € 637.000
(€ 7.286.000)

(de bedragen van de resterende familie zijn mij niet bekent. in totaal kent het koningshuis 17 leden die op de loonlijst staan.)

maar ook wordt er geld gegeven voor onderhoud aan de huidige bestaande koninklijke titels zoals:

Prins (een familie: De Bourbon de Parme)
Graaf (circa achttien families)
Baron (circa honderd families)
Ridder (circa zes families)

en de Kabinet des Konings en de 4 regeringsvliegtuigen sleept ook nog eens wat geld binnen per jaar. en dan nog maar niet te spreken wat het onze huidige ministerie kost dit in goede banen te leiden.

[Dit bericht is gewijzigd door ComandanteYoshi op 28-10-2003 09:45]

pi_14193492
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:36 schreef ComandanteYoshi het volgende:

[..]

Leuk gevonden, maar ook deze vlieger gaat niet op. Wat je ook zou kunnen zeggen is als Philips wat minder onredelijk winst bejag had gehad ze de huidige werknemers hadden kunnen behouden en kunnen investeren in werk en scholing in deze minder welvarende mensen.

Het is niet de taak van Philips om te investeren in minder welvarende landen. Het is de taak van Philips om winst te genereren. Philips is alleen verantwoording aan de aandeelhouders schuldig. Deze bezitten het bedrijf. Als de werknemers in Nederland te duur worden dan geef ik Philips groot gelijk dat ze hun fabrieken naar het buitenland verplaatsen. De Nederlandse werknemer moet er zelf voor zorgen (met behulp van de overheid) dat ze goed genoeg worden om met andere landen te concurreren; denk aan de kenniseconomie.
quote:
daarbij, wat hun juridisch goed recht is, wil nog niet zeggen dat dat ook gerechtvaardigd is. Nu ben ik geen anti-kapitalist, sterker nog kapitalisme bevorderd werkgelegenheid. alleen de huidige manier van doen is iets wat mij stoort. de bonussen en de aandeelhouders staan voorop. de werknemers worden met bosjes ontslagen zodat deze mensen een verbetering kunnen zien aan het jaarresultaat. nóg meer winst dus, alsof het nog niet genoeg was. door alleen al die torenhoge bonussen (die ze krijgen boven hun aandelen pakketen en hun enorm hoge salarissen, maar goed loon naar werk heb ik geen problemen mee) te schrappen kunnen er in Nederland al duizenden banen gered worden en de ontslagen hun hypotheken niet meer kunnen betalen of hun kind door de dure studies te helpen. dát bedoel ik met onredelijk winstbejag.
De werkgelegenheid wordt verplaatst van Nederland naar het buitenland. Niet opgeheven. Dat de bestuurders bij mulitnationals goed verdienen vind ik ook geen probleem. Ze dragen voor dit loon dan ook een enorme verantwoordelijkheid. Ze moeten daar dan wel voor presteren, als ze dat niet doen hebben ze geen recht op extra vergoedingen oid.

Om het geld van de topbestuurders te gebruiken om banen in Nederland te behouden is natuurlijk gewoon dom. De Nederlandse werknemer is te duur. Om de banen dan toch te behouden terwijl ze vervult kunnen worden door goedkopere arbeidskrachten is gewoon egoistisch. Je benadeeld de arme mensen in ontwikkelingslanden. Het kan dan wel goed zijn voor de werkgelegenheid in Nederland, maar komt niet ten goede aan de mensen die het echt nodig hebben.

Nederland moet er voor zorgen dat ze kunnen concurreren. Concurrentie is wat er voor zorgt dat onze samenleving verbetert.

quote:
De Monarchie zorgt voor een extra capaciteit op de bureaucratie. Niet alleen de directe budgetten voor de eerste koninklijke linie
Koningin Beatrix € 3.900.000
Prinses Juliana € 1.000.000
Prins Willem-Alexander € 929.000
Prinses Maxima € 820.000
Prins Bernhard € 637.000
(€ 7.286.000)

(de bedragen van de resterende familie zijn mij niet bekent. in totaal kent het koningshuis 17 leden die op de loonlijst staan.)

maar ook wordt er geld gegeven voor onderhoud aan de huidige bestaande koninklijke titels zoals:

en de Kabinet des Konings en de 4 regeringsvliegtuigen sleept ook nog eens wat geld binnen per jaar. en dan nog maar niet te spreken wat het onze huidige ministerie kost dit in goede banen te leiden.

Natuurlijk kost het koningshuis geld. Maar wat denk je dat een president kost. Idd een hoop geld. Het is natuurlijk goed om het koningshuis zoveel mogelijk in te perken, dit gebeurt nu dan ook al. Het koningshuis vervult daarbij een belangrijke rol in Nederland. Vooral stabiliteit.

[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 28-10-2003 13:41]

pi_14200124
quote:
Het is niet de taak van Philips om te investeren in minder welvarende landen. Het is de taak van Philips om winst te genereren. Philips is alleen verantwoording aan de aandeelhouders schuldig. Deze bezitten het bedrijf. Als de werknemers in Nederland te duur worden dan geef ik Philips groot gelijk dat ze hun fabrieken naar het buitenland verplaatsen. De Nederlandse werknemer moet er zelf voor zorgen (met behulp van de overheid) dat ze goed genoeg worden om met andere landen te concurreren; denk aan de kenniseconomie.
Te duur? tja ik geef je 100% gelijk als Philips daadwerkelijk een negatief resultaat zou hebben behaald. echter philips maakt gewoon winst. en niet zo een beetje ook. kennelijk staat het belang van de zoveelste auto van de aandeelhouders voorop, boven de werknemers. let wel, er zijn 2 soorten verlies. 1. een echt verlies waarbij Philips minder geld binnen haald dan als ze uitgeven en 2. een minder grote winst als het jaar daarvoor. in het geval van Philips spreken we over voorbeeld 2.

Onze huidige minister president kost 120.000 euro. wat hij daarnaast kost is mij niet bekend. ieg een fractie van het koningshuis. Wat voor stabiliteit levert de koninging dan, die de eerste kamer en andere controlerende organen al vervullen, als ik zo vrij mag zijn?

lees mijn nieuwe artikel de heilige oorlog

dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:04:02 #13
15717 Festen
or is just me?
pi_14202030
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:56 schreef ComandanteYoshi het volgende:
Te duur? tja ik geef je 100% gelijk als Philips daadwerkelijk een negatief resultaat zou hebben behaald. echter philips maakt gewoon winst. en niet zo een beetje ook. kennelijk staat het belang van de zoveelste auto van de aandeelhouders voorop, boven de werknemers. let wel, er zijn 2 soorten verlies. 1. een echt verlies waarbij Philips minder geld binnen haald dan als ze uitgeven en 2. een minder grote winst als het jaar daarvoor. in het geval van Philips spreken we over voorbeeld 2.
Philips heeft ook heel wat jaartje 'echt' verlies gedraaid, van vele miljarden guldens (toen nog) per jaar.
quote:
Onze huidige minister president kost 120.000 euro. wat hij daarnaast kost is mij niet bekend. ieg een fractie van het koningshuis. Wat voor stabiliteit levert de koninging dan, die de eerste kamer en andere controlerende organen al vervullen, als ik zo vrij mag zijn?
Ach, ze zijn goed voor de internationale PR, gelooft er nog iemand in Nederland als gezellig polderland met een groot paleis en daarin een moederlijke koningin.
quote:
Mag je je eigen site eigenlijk pluggen op Fok?
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_14203067
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:56 schreef ComandanteYoshi het volgende:

[..]

Dus?

Volgensmij begrijp je het nog steeds niet. Het bedrijf is van de aandeelhouders. Deze bezitten het bedrijf. Ze hebben er voor betaald en kunnen met hun stukje doen wat ze willen.

Ze hebben besloten om mensen in dienst te nemen. Deze mensen (werknemers) hebben de rechten die in hun contract staan. Meer niet, ze bezitten het bedrijf niet en hebben ook niet het recht om het bedrijf te dwingen arbeidsplaatsen in Nederland te laten behouden. Ze hebben een overeenkomt getekend om werkt te doen en als tegen prestatie geld te ontvangen, meer niet.

Als de aandeelhouders er voor kiezen om hun productiemiddelen naar een ander gebied te verplaatsen, dan is dat hun goed recht. De werknemers hebben hier geen zeggenschap over.

Misschien is je bedoeling goed om werkgelegenheid in Nederland te behouden, maar elders op de wereld heeft dit tegenstrijdige gevolgen. De werkgelegenheid in andere (arme) landen zal niet groeien omdat wij hier een aantal banen voor ons zelf willen behouden die beter in andere gebieden kunnen worden vervult (prijs/kwalititeit). Op deze manier draag je bij aan de structurele armoede in arme landen. Geef die landen gewoon een eerlijke kans.

Nederland moet zich zo ontwikkelen dat het mee kan doen in de internationale arbeidsmarkt o.a. door het ontwikkelen van een kenniseconomie. Overheidsbemoeienis om zo banen te behouden gaat altijd ten koste van de minder welvarende landen.

quote:
In een republiek zal de MP er nog steeds zijn. Er zal dan een Premier bij komen. Deze man moet ook een salaris hebben. Daarbij moet er beveiliging geregeld worden. Er moet een staf worden gecreeerd, er moet een privatejet komen, etc. Je komt op ongeveer dezelfde kosten als het koningshuis.

Wat voor stabiliteit het koningshuis levert? De koningin bemiddelt bij het vormen van nieuwe regeringen, ze heeft hier verstand van en kan zorgen voor een goede basis. Daarbij heeft de koningin een groot informatie netwerk en kan hierdoor bijdragen leveren in de regering.

quote:
Je bent in je artikel vergeten te vermelden dat per jaar tienduizenden mensen in leven zullen blijven omdat ze niet gemartelt en gedood zullen worden door Saddam Hussein (en zijn regime). Bron? kijk naar de massagraven. Dat lijkt me wel genoeg om een oorlog te rechtvaardigen!
pi_14203382
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:51 schreef Herostratos het volgende:
Ché Guevara op de FP
. Wat is er mis met Ché?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_14203556
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:36 schreef ComandanteYoshi het volgende:

Onzin, alleen de leden die je eerder noemt krijgen "loon".
quote:

Hoeveel geld is dat dan, en waaruit bestaat die steun ?
quote:
en de Kabinet des Konings en de 4 regeringsvliegtuigen sleept ook nog eens wat geld binnen per jaar.
Het kabinet des Konings heeft geen 1 regeringsvliegtuig, de koningin heeft er zelfs niet 1. Door de regering wordt gewoon 1 Learjet gebruikt, die overigens van de Luchtmacht is.
quote:
en dan nog maar niet te spreken wat het onze huidige ministerie kost dit in goede banen te leiden.
Je gehele verhaal staat vol leugens en semi-waarheden. Niet de moeite waard om verder op te reageren.
pi_14204542
De discussie over het koningshuis past prima in Hervorming monarchie?? Weg met de BV Oranje!.

Als je een discussie wilt starten over een specifiek politiek item dan is dit forum daar een prima plaats voor, maar dit is meer aandacht vragen voor een eigen site en daar is dit forum niet de plek voor.

Tip: je kan de link naar je site als homepage instellen of in je sig zetten. Als je je dan mengt in discussies maak je vanzelf reclame voor je eigen site.

Slotje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')