abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14111349
Op de meeste punten ben ik redelijk links ingesteld, maar Moslims in Nederland werkt gewoon niet. Ziet er ook niet naar uit dat het veel beter zal worden. Ben het redelijk met deze meneer eens. Wat mij betreft laten ze verder iedere asielzoeker binnen, maar Moslims hebben we genoeg.
Nine for the mortal men, doomed to die.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:09:58 #127
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_14111425
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:01 schreef Parabola het volgende:

[..]

De vergelijking AEL-CDA is volkomen misplaatst en dat weet je zelf ook wel. Daar gaat je vergelijking dan ook volledig mank. Vul SGP in (en dat is al glad ijs) en je renteniertje is behoorlijk failliet.

Je weet blijkbaar weinig van het islamisme.

De belangrijkste economische speerpunten zijn de afschaffing van rente op geld en de (verplichte) subsidies aan moslims en Islamitische instellingen. Er zijn geen landen die na de politieke ommekeer die de AEL voorstaat er economisch op vooruit zijn gegaan. Dat kan ook niet, want die politiek is in economische zin een bedoeïnen manier van handjeklap. Het is in het Egypte van Nasser fataal afgelopen.

P.S. Ben uit dineren

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 19:04:13 #128
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14112495
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:57 schreef the.moderator het volgende:
De huidige ontwikkelingen in Indonesia zijn daarvoor een indicatie.
Wat hebben de ontwikkelingen in Indonesië met eventuele problemen hier in Nederland te maken? .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 19:45:01 #129
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14113350
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk een geslaagde integratie?
Wat zijn de doelstellingen en welke meetpunten zijn er ingebouwd om te kijken hoever de "integratie" al op de rails staat?

Prima da je deze vragen stelt. Ik kan er wel criteria voor bedenken als:
- gemigreerde is zelfstandig in staat tot regeling van verzekeringen, regeling van belastingzaken en kent de weg in de Nederlandse samenleving.
- gemigreerde is in staat zich in het Nederlands verstaanbaar te maken.
- gemigreerde begrijpt de staatkundige constructie van scheiding tussen kerk en staat en onderschrijft deze
- gemigreerde begrijpt en onderschrijft de democratische inrichting van de samenleving.
- gemigreerde onderwerpt zich aan de Nederlandse wet.

Dit zijn echter mijn subjectieve criteria. Het is juist zaak dat er helder geformuleerde criteria komen die worden opgetekend en waarnaar kan worden verwezen.

quote:
Toch snap ik de opmerking wel. Ik heb niet gevraagd om die islamaanhangers, waarom moet ik dan mijn best doen om ze zich hier happy te laten voelen? Laat die groep zich maar eens wat aanpassen, dan komt er misschien ooit een vreugdevol gevoel. Ik heb daar echter een hard hoofd in. Ik heb de indruk dat juist de autochtoon wordt "geintegreerd".
Wat wordt er dan allemaal van jou verwacht dat voor jou niet of nauwelijks realiseerbaar is?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2003 @ 19:59:12 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_14113623
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:45 schreef sjun het volgende:

[..]

Prima da je deze vragen stelt. Ik kan er wel criteria voor bedenken als:
- gemigreerde is zelfstandig in staat tot regeling van verzekeringen, regeling van belastingzaken en kent de weg in de Nederlandse samenleving.
- gemigreerde is in staat zich in het Nederlands verstaanbaar te maken.
- gemigreerde begrijpt de staatkundige constructie van scheiding tussen kerk en staat en onderschrijft deze
- gemigreerde begrijpt en onderschrijft de democratische inrichting van de samenleving.
- gemigreerde onderwerpt zich aan de Nederlandse wet.

Dit zijn echter mijn subjectieve criteria. Het is juist zaak dat er helder geformuleerde criteria komen die worden opgetekend en waarnaar kan worden verwezen.
[..]

Wat wordt er dan allemaal van jou verwacht dat voor jou niet of nauwelijks realiseerbaar is?

Het probleem is dat ik mij af en toe een vreemde voel in mijn eigen land.
Nou kan dat zijn omdat ik in Rotterdam woon.
Als ik op de markt loop dan ziet het letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen. Hetzelfde liedje in het openbaar vervoer. Mensen spreken ook allemaal hun eigen taal als het even kan.
Kleding waar ik niet aan kan wennen onder voornamelijk moslims. Het is ook vaak kleding die door het geloof wordt geboden, er zit geen enkele mode-tendens in en het maakt een sombere indruk.
Niet dat ik er supertrendy bij loop, maar als je in een lange baard en in een gewaad dat lijkt op een pyama van mijn opa/oma rondloopt, dan is het niet vreemd dat er mensen iets van zeggen of vreemd opkijken.

Dit zijn allemaal audiovisuele aspecten.
Qua cultuur zie ik ook maar weinig overeenkomsten.
Ik moet zeggen dat nu ik dit opschrijf eigenlijk alleen bij moslims dit soort gevoelens krijg. Ik heb gewoon niet het idee dat zij echt stappen nemen om meer als een "nederlander" te leven of dat ze interesse dan wel begrip voor autochtonen hebben. Misschien is dat een soort arrogantie of superieuriteitsgevoel. Ik weet het niet. In normaal plat nederlands gezegd: "het klikt gewoon niet".

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:16:39 #131
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14114088
Typisch Wilders verhaal dit, hoewel ik dit nog niet eens zo stuitend vind als een eerdere interview waarin hij het had over "asielzoekers in paleizen" en "een linkse overheid die nagaat of je 3 keer per dag je tandenpoetst".

Het wij tegen zij denken is zo groot dat je hem niet serieus kan nemen. 1 miljoen mensen en moskees linken aan terrorisme is echt een walgelijke actie.

quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Als ik op de markt loop dan ziet het letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen. Hetzelfde liedje in het openbaar vervoer.

Heb je nu last van Antilianen vanwege hun huidskleur?
quote:
Mensen spreken ook allemaal hun eigen taal als het even kan.
Kleding waar ik niet aan kan wennen onder voornamelijk moslims. Het is ook vaak kleding die door het geloof wordt geboden, er zit geen enkele mode-tendens in en het maakt een sombere indruk.
Niet dat ik er supertrendy bij loop, maar als je in een lange baard en in een gewaad dat lijkt op een pyama van mijn opa/oma rondloopt, dan is het niet vreemd dat er mensen iets van zeggen of vreemd opkijken.
"oeh kijk daar eens: een man met lange baard en sombere kleren".

Helemaal niet vreemd dat je zo redeneert.

quote:
gelukkig maar.
quote:
Ik moet zeggen dat nu ik dit opschrijf eigenlijk alleen bij moslims dit soort gevoelens krijg. Ik heb gewoon niet het idee dat zij echt stappen nemen om meer als een "nederlander" te leven of dat ze interesse dan wel begrip voor autochtonen hebben. Misschien is dat een soort arrogantie of superieuriteitsgevoel. Ik weet het niet. In normaal plat nederlands gezegd: "het klikt gewoon niet".
Ik heb gewoon het idee dat de gemiddelde moslim een normale Nederlander is met een andere religie. Misschien dat er bij sommige een te conservatieve houding is als het gaat om te integreren. Maar om dat toe te schrijven aan arrogantie of superieuriteitsgevoel? Nee, dat kan ik totaal niet verklaren...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:19:55 #132
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_14114167
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:16 schreef Sidekick het volgende:
Typisch Wilders verhaal dit, hoewel ik dit nog niet eens zo stuitend vind als een eerdere interview waarin hij het had over "asielzoekers in paleizen" en "een linkse overheid die nagaat of je 3 keer per dag je tandenpoetst".

Het wij tegen zij denken is zo groot dat je hem niet serieus kan nemen. 1 miljoen mensen en moskees linken aan terrorisme is echt een walgelijke actie.
[..]

Heb je nu last van Antilianen vanwege hun huidskleur?
[..]

"oeh kijk daar eens: een man met lange baard en sombere kleren".

Helemaal niet vreemd dat je zo redeneert.
[..]

gelukkig maar.
[..]

Ik heb gewoon het idee dat de gemiddelde moslim een normale Nederlander is met een andere religie. Misschien dat er bij sommige een te conservatieve houding is als het gaat om te integreren. Maar om dat toe te schrijven aan arrogantie of superieuriteitsgevoel? Nee, dat kan ik totaal niet verklaren...

Eén antwoord op al je vragen: het is nog een lange weg om alle friezen geintegreerd te krijgen...
Woonde ik ook maar in Sneek of omgeving. Heerlijk een euro in een klomp stoppen bij de bruggenwachter.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:29:44 #133
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14114382
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:16 schreef CANARIS het volgende:
Mijn Boekenlijst ?

LOL , dat is 20 jaar geleden.

Even een paar die ik mijn kan herinneren
7 pillars of Wisdom
biografien Avicienna, Sadath, Nasser, Golda meir
de KORAN
Geschiednis van ottomaanse rijk en de Islam
Byzant Opkomst en Val
Een stoffig boek over de Hadieths ( Niet te lezen)

en euhh .. allemachtig (:-)) tis lang geleden.
Na ja , het waren er genoeg.

de laatste jaren ( speciaal na 9/11) heel veel erbij gelezen , maar dat is weer tamenljik "IN" , heb ik gehoord

Dankjewel, dan heb ik ook weer wat uit te spitten.
Voor jou en anderen ook een paar die ik gelezen heb:

Herman Beck: 2002 Islam in hoofdlijnen. Uitgevrij: Meinema
P.S.Koningsveld 1996 De Islam.Een eerste kennismaking met geloofsleer, wet en geschiedenis. Uitgeverij: De Ploeg
Henk Driessen (redactie): 2001 In het huis van de Islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek. Uitgeverij SUN
Jaques waardenburg (redactie): 2000 Islam. Norm, ideaal en werkelijkheid. Uitgeverij Fibula.

Verder ben ik zeer benieuwd naar vertaald werk van Nasr Abu Zayd een hoogleraar van wie verhaald wordt dat deze een kijk heeft op Islam als persoonlijke godsdienst van gelovigen. Deze moest vanwege zijn kijk op zaken vanuit Egypte vluchten naar het Westen. De man heeft niet zijn geloof verloren ondanks dat hij verketterd werd door zijn broeders. Ik ben zeer benieuwd naar zijn kijk op zaken daar hij als Koranexegeet en oorspronkelijk Egyptenaar goed in staat moet zijn geweest om daadwerkelijk in de keuken van Islam als cultuur te kunnen kijken. Van dergelijke mensen kunnen we wat opsteken inzake verdraagzaamheid.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:58:51 #134
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14114967
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik herken dat. Ik woon zelf in de Bijlmermeer.
quote:
Als ik op de markt loop dan ziet het letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen. Hetzelfde liedje in het openbaar vervoer. Mensen spreken ook allemaal hun eigen taal als het even kan.
Ik kan je verzekeren dat deze mensen zeker ook moeite met mijn kleding zullen hebben
Ik loop er doorgaans in stemmig zwart en soms gelardeerd met donkergrijs bij
quote:
Zo heb ik soms lang haar en dan weer vind ik het nodig er voledig kaal bij te lopen. Ik kan me voorstellen dat mijn buren daar ook zo hun ideeën over hebben. Ik ben al eens baron Samedi genoemd door wat donkere kinderen bijmij op de galerij en witte kinderen spraken mij al eens aan als dominee in het voorbijgaan

Zo nu en dan loop ik op grote Meindl-bergstappers, soms op kistjes, dan weer op puntschoenen met ritsen en gespen en soms ben ik op meer beschaafde van Bommels te bewonderen. Mijn buren zien mij echter alleen in vrijetijdskledij dus die van Bommels kennen ze waarschijnlijk niet...

Ik kan mij voorstellen dat men mij een vreemde vogelverschikker vindt die je maar beter op afstand kunt houden. Gelet op de oppervlakte en bekeken vanuit hun schoenen snap ik dat helemaal. Ik kan ervoor kiezen een voor hen wat meer vertrouwde uiterlijke verschijning aan te nemen maar loop er liever bij zoals ik zelf wil.

quote:
Qua cultuur heb ik ook weinig overeenkomsten met mijn buren. Ik heb echter even weinig overeenkomsten met mijn Nederlandse buurtgenoten. Nagenoeg niemand in de buurt loopt weg met de muziek die ik draai, de boeken die ik lees en de wijze waarop ik me ontspan. Andersom interesseer ik me weinig voor levensliederen, top 40 muziek, televisie en gezinsperikelen.

Ik wil er maar mee aangeven dat er tussen autochtonen onderling ook behoorlijke cultuurverschillen bestaan.

quote:
Het kan zijn dat het niet klikt. Ik heb dat ook met sommige huisje-boompje-beestje mensen, soap en damesbladen-vrouwen, relnichten, bevoogdende politici, overdrijvende volksmennende 'profeten' als Jan M., luidruchtig aanwezige allochtonen en autochtonen, mensen die het nodig vinden meerdere honden in een flat te houden, mensen die interessant doen en met mensen die wat traag zijn van begrip. Daar zitten inderdaad ook Moslims, Gereformeerden, en Jehova's Getuigen bij terwijl er van deze drie laatste clubjes ook mensen zijn met wie ik het prima kan vinden.

Vervolgens kan ik me afvragen als het niet klikt: Ligt dit nu aan mij, en hen,... wat wil ik met die gevoelens van antipathie? Ik hoef er tenslotte niet per sé wat mee te doen. Ik heb immers een eigen woonplek, een eigen vrienden en kennissenkring en eigen familieleden. Indien noodzakelijk kan ik terecht in mijn eigen leefwereld, zal ik mijn kijk op zaken niet verbreden, doe ik geen nieuwe kennis, kennissen en ervaringen op en kan ik in een veilig vertrouwde leefwereld kruipen. Ik beperk mezelf dan in op te lopen negatieve ervaringen maar ook in mogelijkheden.

Welke stappen vind jij van degenen die je treft nodig om als 'Nederlander te leven'? Leeft iedere blanke Nederlander of niet-Moslim zo? Waarom zou je je druk maken over zaken of mensen die je niet ernstig benadelen ook al zijn die zaken of mensen je wat minder vertrouwd?

† In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2003 @ 21:04:28 #135
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_14115073
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:58 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik herken dat. Ik woon zelf in de Bijlmermeer.
[..]

Ik kan je verzekeren dat deze mensen zeker ook moeite met mijn kleding zullen hebben
Ik loop er doorgaans in stemmig zwart en soms gelardeerd met donkergrijs bij
[..]

Zo heb ik soms lang haar en dan weer vind ik het nodig er voledig kaal bij te lopen. Ik kan me voorstellen dat mijn buren daar ook zo hun ideeën over hebben. Ik ben al eens baron Samedi genoemd door wat donkere kinderen bijmij op de galerij en witte kinderen spraken mij al eens aan als dominee in het voorbijgaan

Zo nu en dan loop ik op grote Meindl-bergstappers, soms op kistjes, dan weer op puntschoenen met ritsen en gespen en soms ben ik op meer beschaafde van Bommels te bewonderen. Mijn buren zien mij echter alleen in vrijetijdskledij dus die van Bommels kennen ze waarschijnlijk niet...

Ik kan mij voorstellen dat men mij een vreemde vogelverschikker vindt die je maar beter op afstand kunt houden. Gelet op de oppervlakte en bekeken vanuit hun schoenen snap ik dat helemaal. Ik kan ervoor kiezen een voor hen wat meer vertrouwde uiterlijke verschijning aan te nemen maar loop er liever bij zoals ik zelf wil.
[..]

Qua cultuur heb ik ook weinig overeenkomsten met mijn buren. Ik heb echter even weinig overeenkomsten met mijn Nederlandse buurtgenoten. Nagenoeg niemand in de buurt loopt weg met de muziek die ik draai, de boeken die ik lees en de wijze waarop ik me ontspan. Andersom interesseer ik me weinig voor levensliederen, top 40 muziek, televisie en gezinsperikelen.

Ik wil er maar mee aangeven dat er tussen autochtonen onderling ook behoorlijke cultuurverschillen bestaan.
[..]

Het kan zijn dat het niet klikt. Ik heb dat ook met sommige huisje-boompje-beestje mensen, soap en damesbladen-vrouwen, relnichten, bevoogdende politici, overdrijvende volksmennende 'profeten' als Jan M., luidruchtig aanwezige allochtonen en autochtonen, mensen die het nodig vinden meerdere honden in een flat te houden, mensen die interessant doen en met mensen die wat traag zijn van begrip. Daar zitten inderdaad ook Moslims, Gereformeerden, en Jehova's Getuigen bij terwijl er van deze drie laatste clubjes ook mensen zijn met wie ik het prima kan vinden.

Vervolgens kan ik me afvragen als het niet klikt: Ligt dit nu aan mij, en hen,... wat wil ik met die gevoelens van antipathie? Ik hoef er tenslotte niet per sé wat mee te doen. Ik heb immers een eigen woonplek, een eigen vrienden en kennissenkring en eigen familieleden. Indien noodzakelijk kan ik terecht in mijn eigen leefwereld, zal ik mijn kijk op zaken niet verbreden, doe ik geen nieuwe kennis, kennissen en ervaringen op en kan ik in een veilig vertrouwde leefwereld kruipen. Ik beperk mezelf dan in op te lopen negatieve ervaringen maar ook in mogelijkheden.

Welke stappen vind jij van degenen die je treft nodig om als 'Nederlander te leven'? Leeft iedere blanke Nederlander of niet-Moslim zo? Waarom zou je je druk maken over zaken of mensen die je niet ernstig benadelen ook al zijn die zaken of mensen je wat minder vertrouwd?

Dank voor je persoonlijke ervaringsmening. Hier kan ik iets mee!
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 21:36:09 #136
21607 the.moderator
pi_14115771
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:04 schreef tvlxd het volgende:

Wat hebben de ontwikkelingen in Indonesië met eventuele problemen hier in Nederland te maken? .

Ik had het over feiten en logica! Wie had het over problemen?

De Islam kan, gezien het natuurlijke gegeven van naties, niet anders dan positief staan tegenover nationalisme; maar wel een nationalisme dat bevrijdend is en niet onderdrukkend, gelovig en niet seculier en dat uiteindelijk dienstbaar is aan de Ummah.

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 21:40:38 #137
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14115856
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:36 schreef the.moderator het volgende:
Ik had het over feiten en logica! Wie had het over problemen?
quote:
Kozzmic:
Je doet hetzelfde als Wilders, je wekt de suggestie dat moslims in Nederland massaal achter extremisme aanlopen. Kan je enigzins onderbouwen dat moslims massaal achter de AEL staan?
Wat heeft dit met geberutenissen in Indonesië te maken?
1 kernfysicus
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 21:46:27 #138
21607 the.moderator
pi_14115992
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:40 schreef tvlxd het volgende:

Wat heeft dit met geberutenissen in Indonesië te maken?

Mag ik hieruit afleiden dat je de betekenis van het woordje Ummah niet kent?

Excuses dat ik er een academische discussie van maak, want die quote hield verband met een vraag van Kozzmic.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 21:47:34 #139
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14116010
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:46 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat je de betekenis van het woordje Ummah niet kent?

De zogenaamde Islamitische Gemeenschap? Wat heeft dat er mee te maken?
1 kernfysicus
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:02:56 #140
21607 the.moderator
pi_14116342
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:01 schreef Parabola het volgende:

De vergelijking AEL-CDA is volkomen misplaatst en dat weet je zelf ook wel. Daar gaat je vergelijking dan ook volledig mank. Vul SGP in (en dat is al glad ijs) en je renteniertje is behoorlijk failliet.

Er heeft zich tot op heden maar één Arabische (lees: moslim) partij aangediend als spreekbuis voor de meeste moslims en die vergelijk ik met het CDA als spreekbuis voor de meeste Christenen. Waarom zou ik de AEL nu reeds moeten marginaliseren door hen met de kleinste Christelijke partij te vergelijken? Die marginalisatie legt de AEL, net als het CDA, zichzelf immers niet op!

Ervan uitgaande dat het door Geert Wilders genoemde aantal van 1 miljoen moslims correct is, dan verwacht ik dat de meeste moslims op hen zullen stemmen. Of verwacht jij dat de meeste moslims op een niet-moslim partij zullen stemmen? Zelfs niet als de AEL de enigste partij is die namens hen spreekt? Zelfs niet als hun Imam dat aan hun vraagt?

vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:08:08 #141
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_14116434
Met Geert Wilders blijf je lachen

Hij is de Erwin Krol van de moslim-fundamentalisme-verwachtingen.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:15:18 #142
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14116597
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:02 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Er heeft zich tot op heden maar één Arabische (lees: moslim) partij aangediend als spreekbuis voor de meeste moslims en die vergelijk ik met het CDA als spreekbuis voor de meeste Christenen.

Er zijn meerdere "moslimpartijen".

Arabische Democratische Partij wordt opgericht
Bijvoorbeeld.

quote:
Waarom zou ik de AEL nu reeds moeten marginaliseren door hen met de kleinste Christelijke partij te vergelijken? Die marginalisatie legt de AEL, net als het CDA, zichzelf immers niet op!
De VVD legt die marginalisatie zichzelf ook niet op. Is de AEL nu vergelijkbaar met VVD? Nee, want als je kijkt naar de standpunten en visie, dan zie je dat qua geloofs-starheid de SGP op dezelfde lijn zit als de AEL.
quote:
Ervan uitgaande dat het door Geert Wilders genoemde aantal van 1 miljoen moslims correct is
Het zijn zo'n 930.000. Hoewel er enige overdrijving is, spreekt Wilders hier de waarheid.
quote:
, dan verwacht ik dat de meeste moslims op hen zullen stemmen. Of verwacht jij dat de meeste moslims op een niet-moslim partij zullen stemmen? Zelfs niet als de AEL de enigste partij is die namens hen spreekt? Zelfs niet als hun Imam dat aan hun vraagt?
Ik verwacht niet dat alle moslims op een moslimpartij gaan stemmen. Ik heb ff geen zin om bronnen te zoeken, maar de diversiteit onder moslims is net zo groot als die onder autochtonen.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:20:11 #143
21607 the.moderator
pi_14116709
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:47 schreef tvlxd het volgende:

De zogenaamde Islamitische Gemeenschap? Wat heeft dat er mee te maken?

De pluriforme Nederlandse democratie is niet opgewassen tegen een dergelijk machtsblok!

Nu kun je twee scenario's bedenken, namelijk of alle moslims stemmen AEL die daardoor bij eventuele parlementaire verkiezing een belangrijke stem krijgt in de tweede kamer. Of de andere partijen willen dat scenario voorkomen door zelf meer open te gaan staan voor de Nederlandse moslims en hun "eisen".

Ik denk daarom dat het zeer opportuun is van Geert Wilders om nu reeds de hoekvlaggen van het nieuwe politieke speelveld neer te zetten. De gevoeligheid van de Nederlandse politiek voor verschuivingen in het electoraat hebben we kunnen zien in de laatste verkiezingen, waarbij bijna iedere partij iets van de LPF leende. Niet alleen in de electoraatwinst, maar ook in de aanpassing van hun verkiezingsprogramma's.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:24:56 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14116796
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:20 schreef the.moderator het volgende:

[..]

De pluriforme Nederlandse democratie is niet opgewassen tegen een dergelijk machtsblok!

quote:
Onder jongeren is de steun nog groter: liefst 37 procent van de Marokkanen tussen 15 en 24 jaar zou op de AEL stemmen als dat kon.

Bron

Het percentage van 37% lijkt groot, maar als je kijkt hoe klein het gebied is: Marokkanen tussen de 15 en 24 jaar. Een deel mag ook nog niet eens stemmen...
quote:
Nu kun je twee scenario's bedenken, namelijk of alle moslims stemmen AEL die daardoor bij eventuele parlementaire verkiezing een belangrijke stem krijgt in de tweede kamer. Of de andere partijen willen dat scenario voorkomen door zelf meer open te gaan staan voor de Nederlandse moslims en hun "eisen".
Ik zie zelf dat er al een aantal partijen aan de eisen van de moslis voldoen. En wat is het verschil als huidige partijen die "verderfelijke" standpunten gaan overnemen, alleen maar om te zorgen voor een kleine AEL?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:29:39 #145
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14116892
the.moderator, je denkt dat Arabieren slechts op een Arabische partij zullen stemmen, ongeacht het programma. Waarom?
Dit zijn toch erg gevaarlijk "wij-en-hunnie"-gedachtes, hoor.
Daarnaast zijn er geen miljoen moslims en trekt de AEL vooral Marokkaanse jongeren aan. De Ummah is mijns inziens een onfundeerd schrikbeeld: Er bestaat geen Islamitisch machtsblok, hoe graag sommige extremisten dat ook zouden willen. Kijk naar de moslimwereld, ik kan weinig solidariteit vinden.
1 kernfysicus
pi_14116984
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Eén antwoord op al je vragen: het is nog een lange weg om alle friezen geintegreerd te krijgen...
Woonde ik ook maar in Sneek of omgeving. Heerlijk een euro in een klomp stoppen bij de bruggenwachter.

Wat degradeer je jezelf toch met zo'n soort antwoord. Waar is dat goed voor?

Ik heb tot mijn zeventiende in Friesland gewoond midden tussen Marokkaanse en Turkse en Nederlandse mensen - ging uitstekend. Nu woon ik in het westen, in de grote boze randstad, midden tussen de Marokkaanse, Turkse, Nederlandse (en nog vele andere) mensen. Niks mis mee.

Ik snap niet wat dit soort multiculti gedoe nou precies met de islam te maken heeft. Dat je je niet meer Nederlander in Nederland voelt, dat ligt toch echt voor een heel groot deel aan jezelf. Wen eraan, praat met andere mensen, ze wonen hier ook, ze gaan niet meer weg. De bal ligt bij jou.

En je kan het, ik weet het zeker

pi_14117017
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:08 schreef M.ALTA het volgende:
Met Geert Wilders blijf je lachen

Hij is de Erwin Krol van de moslim-fundamentalisme-verwachtingen.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:35:52 #148
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14117034
Het ligt aan de personen zelf, en niet aan de anderen, maar dat is logisch en absurd van mij om het zo te stellen.
Ik liep vandaag door Amsterdam en ik zag vanalles rond lopen, maar ik vond het niet erg. Ik vond het wel leuk. Zo ver liep ik natuurlijk ook weer niet...
1 kernfysicus
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:37:54 #149
21607 the.moderator
pi_14117067
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:15 schreef Sidekick het volgende:

Er zijn meerdere "moslimpartijen".

Arabische Democratische Partij wordt opgericht
Bijvoorbeeld.

Dat zou een goede zaak kunnen zijn als ze meer gematigd dan de AEL zouden zijn, maar helaas is de AEL vanuit een Islamitsch perspectief bekeken nogal gematigd. Het is in dat verband jammer dat de meesten zich geen duidelijk beeld kunnen vormen bij het begrip moslimfundamentalisme. De AEL voldoet in geen enkel opzicht aan de criteria die je aan moslimfundamentalisme zou kunnen stellen. In tegendeel zelfs!
quote:
De VVD legt die marginalisatie zichzelf ook niet op. Is de AEL nu vergelijkbaar met VVD? Nee, want als je kijkt naar de standpunten en visie, dan zie je dat qua geloofs-starheid de SGP op dezelfde lijn zit als de AEL.
De vraag was of je de AEL wel met het CDA zou moeten vergelijken en niet met de SGP. Dan ligt de keus voor het CDA in het kader van het pluriforme Christelijke electoraat meer voor de hand.
quote:
Het zijn zo'n 930.000. Hoewel er enige overdrijving is, spreekt Wilders hier de waarheid.
Dat verbaast mij niet, want hij is zeer goed op de hoogte.
quote:
Ik verwacht niet dat alle moslims op een moslimpartij gaan stemmen. Ik heb ff geen zin om bronnen te zoeken, maar de diversiteit onder moslims is net zo groot als die onder autochtonen.
We geloofden toch ook niet dat mensen op Fortuyn zouden stemmen en wel gewoon bij Leefbaar Nederland zouden blijven. Waar is Leefbaar Nederland eigenlijk gebleven?

Over een paar jaar vragen we misschien; "Waar is de PVDA eigenlijk gebleven?".

vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:44:41 #150
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14117241
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:37 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Dat zou een goede zaak kunnen zijn als ze meer gematigd dan de AEL zouden zijn, maar helaas is de AEL vanuit een Islamitsch perspectief bekeken nogal gematigd.

Hoe kan je uberhaupt nog extremistischer worden dan de AEL?
quote:
Het is in dat verband jammer dat de meesten zich geen duidelijk beeld kunnen vormen bij het begrip moslimfundamentalisme. De AEL voldoet in geen enkel opzicht aan de criteria die je aan moslimfundamentalisme zou kunnen stellen. In tegendeel zelfs!
Integendeel?
quote:
[..]

De vraag was of je de AEL wel met het CDA zou moeten vergelijken en niet met de SGP. Dan ligt de keus voor het CDA in het kader van het pluriforme Christelijke electoraat meer voor de hand.

Dan kun je de ChristenUnie en de SGP ook vergelijken met het CDA. Want ook die partijen mikken op een pluriforme groep mensen.
quote:
[..]

We geloofden toch ook niet dat mensen op Fortuyn zouden stemmen en wel gewoon bij Leefbaar Nederland zouden blijven. Waar is Leefbaar Nederland eigenlijk gebleven?

Over een paar jaar vragen we misschien; "Waar is de PVDA eigenlijk gebleven?".

Ehhm, waar heb je het over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')