abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_958347
Ik wist dat het erg was met de torenhoge cd prijzen, maar vandaag toch weer gemerkt dat het alleen maar erger wordt!
Tijdens het wachtten op een bus een FRS bezocht. Daar de "Greatest Hits" van The Eagles gezien: fl 49,95 voor 9 nummers! Dat is toch pure oplichterij. Een cd met nummers waar al goud geld aan is verdient toch nog zo duur krijgen daaruit blijkt toch wel dat er iets zeer fout zit bij de platenmaatschappijen...
En maar zeggen dat er niks aan de hand is of dat er geen prijsafspraken worden gemaakt. Ik herinner me nog goed dat ik 34,95 al duur vond voor een cd...
  zaterdag 2 juni 2001 @ 23:07:07 #2
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_958371
Gewoon naar de mediamarkt, daar zijn alle nieuwe cds maximaal 30 piek.

Hoge prijzen voor cds die zichzelf al jaren hebben terugverdiend zijn idd belachelijk, ik heb het idee dat de meeste prijsafspraken nog door de platenmaatschappijen onderling worden gemaakt.

pi_958388
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 23:07 schreef menjo het volgende:
Moet je dan wel in de buurt wonen... Niet dus in mijn geval. Ik heb ook wel goedkopere zaken (zoals Kroese in Nijmegen, Plato in Utrecht) waar ik op zoek ga naar de goedkoopste. Maar als je een cd graag wilt hebben en niet wilt wachtten totdat je ze goedkoop tegenkomt ben je wel op die oplichters van de FRS, V&D en dergelijke aangewezen...
  zaterdag 2 juni 2001 @ 23:12:29 #4
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_958395
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 23:07 schreef menjo het volgende:
Waar kan je die markt ergens vinden?

Ik wilde vanmiddag Amnesiac halen,maar vond 45 piek toch even iets te veel....dus maar Punk O Rama gekocht,voor 9,95,dus het kan wel...goedkopere cd's maken.Als men cd's in prijs naar 25 piek zouden verlagen,zou ik vee vaker naar de platenzaak stappen en veel minder naar de computer zaak voor recordables....

zaterdag 2 juni 2001 @ 23:15:41 #5
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_958415
Mediamarkt zit in rotterdam (2x), in leeuwarden, in amsterdam zal er ook wel een zijn en in groningen komt er een. Ze zijn enorm aan het uitbreiden dus binnekort zitten ze denk ik door het hele land.

Mediamarkt gebruikt goedkope cds om klanten te lokken voor de artikelen waar ze hun geld aan verdienen, cds worden dus bijna tegen inkoopprijzen (schijnt het) verkocht.

zaterdag 2 juni 2001 @ 23:19:23 #6
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_958430
Das op zich wel koel,maar om voor 1 cd naar A'dam te gaan (ik koop nooit ,meer dan 1 cd per keer) vind ik toch een beetje veel,want (A'dam is het dichtsbijzijnde) het treinkaartje is dan ook weer 20 piek...nah ja.Ik snaps niet waarom de platenmaatschappijen hun prijzen nou verhogen ipv verlagen...want het lijkt mij dat ze toch wat last hebben vanb oa mijn phillips 3610 cdr/cdrw brander...
pi_958451
Ik koop m'n CD's dus ook niet bij de FRS en consorten...
Ik koop ze in een winkel waar nieuwe CD's rond de 37 piek kosten... Oké het is best duur, maar veel goedkoper dan bij de FRS enz...

Klubbheads - Desire update 2.0: 37,50 voor 2 CD's (normaal +/- 49,95)
Robbie Williams - Sing when you're winning: 36,50
The Offspring - Conspiracy of one: 36,50
Heideroosjes - Fast forward: 33,50 (nog niet gekocht, ga ik wel doen)

.
  zaterdag 2 juni 2001 @ 23:25:17 #8
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_958456
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 23:23 schreef Tackleberry het volgende:

Heideroosjes - Fast forward: 33,50 (nog niet gekocht, ga ik wel doen)

Dat zetten ze ook op het hoesje: "Warning!Do not buy this cd under 33,50" ofzoiets dergelijks...wel strak van de roosjes.
O,kopen trouwens,hijs echt goed!
  zaterdag 2 juni 2001 @ 23:33:15 #9
10090 waspman
life is sweet
pi_958497
de frs wil een euro prijs van 25 Euro.. daar werken ze nu dus naartoe... van 40,- naar 55,- binnen 2 jaar!!!

lang leve de particuliere cd-zaken!!!

zaterdag 2 juni 2001 @ 23:45:40 #10
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_958587
Ik snap echt niet dat de FRS nog zoveel verkoopt, iig in plaatsen waar ook een mediamarkt is. Als ik een cd wil ga ik eerst naar de mediamarkt, en als ze m daar niet hebben ga ik naar de plato, de velvet of de plaatboef.. de FRS heeft en geen goedkope cds en geen brede collectie.
pi_958595
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 23:45 schreef menjo het volgende:
de FRS heeft en geen goedkope cds en geen brede collectie.
Pardonnez-moi? Zelfs bij de FRS in Hoog Catharijne zat een enorme afdeling 2e hands en ramsj en goedkoop klassiek en wat al niet.
Wittgenstein
  zondag 3 juni 2001 @ 00:13:28 #12
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_958979
ze hebben wel wat goedkoop en wat onbekende dingen maar iig meestal niet waar ik naar zoek. de frs is een typische platenzaak voor de massa en geen speciaalzaak.
(ik moet zeggen dat ik niet zo vaak bij de frs kom, dit is meer mijn ervaring van vroeger toen ik er nog wel eens heen ging)
  zondag 3 juni 2001 @ 00:19:57 #13
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_959068
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 23:15 schreef menjo het volgende:

Mediamarkt gebruikt goedkope cds om klanten te lokken voor de artikelen waar ze hun geld aan verdienen, cds worden dus bijna tegen inkoopprijzen (schijnt het) verkocht.

Dat klopt. Ik heb er een jaar gewerkt en cd's met een inkoop van laten we zeggen 22 piek worden voor 25 weer weggedaan.
Dat K-Otic album kost bij Media Markt 23 piek (vorige week tenminste wel).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_959204
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 23:47 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Pardonnez-moi? Zelfs bij de FRS in Hoog Catharijne zat een enorme afdeling 2e hands en ramsj en goedkoop klassiek en wat al niet.

De gemiddelde FRS (en dat zijn er veel) zijn standaard CD winkeltjes met de nieuwste BSB etc.
(Om maar niet te spreken van de Treinstation-winkeltjes)
pi_959292
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 23:25 schreef Scylla het volgende:

[..]

Dat zetten ze ook op het hoesje: "Warning!Do not buy this cd under 33,50" ofzoiets dergelijks...wel strak van de roosjes.
O,kopen trouwens,hijs echt goed!

Ik weet het! Ik heb hem op dit moment gehuurd...
Als ik hem vrijdag koop hoef ik 5 gulden minder te betalen (de huurprijs voor 1 week)... Goed geregeld dacht ik zo...
.
pi_959329
quote:
Op zondag 03 juni 2001 00:28 schreef Theeboon het volgende:
De gemiddelde FRS (en dat zijn er veel) zijn standaard CD winkeltjes met de nieuwste BSB etc.
(Om maar niet te spreken van de Treinstation-winkeltjes)
Ik kom er iig nooit. Hier in Groningen gibt es het Carillon, da's een klassewinkel.
Wittgenstein
  zondag 3 juni 2001 @ 10:06:37 #17
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_960489
EN hier in Hilversum gibt es patenzaak het Oor,ook wel een goede winke met veel alternatieve muziek (die meesta ook goedkoper is) maar de meeste abums zijn toch nog steeeds rond de 40 piek.
  zondag 3 juni 2001 @ 11:15:27 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_960626
Ik koop m'n cds meestal bij Plato en Plaatboef. Ik weiger gewoon meer dan veertig piek voor een enkele cd te betalen, en eigenlijk vind ik dat al teveel geld. En inderdaad frustrerend dat oude cds, die hun kosten allang tienvoudig hebben terugverdiend, nog steeds full-price zijn. En heb je 'm eenmaal gekocht, dan verschijnt altijd vlak daarna een geremasterde versie met bonustracks. (nog zo'n manier om de prijs hoog te houden).
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_960646
Vaak zijn remasters ook stukken goedkoper, zoals the Who (19,95 per album, behalve Quadrophenia dan, die was 39,90), of Eric Clapton remasters (zelfde prijzen).

Ik let altijd erg op aanbieding-bakken

zondag 3 juni 2001 @ 11:22:01 #20
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_960663
Dat is inderdaad mooi, maar bijv. Beatles-cd's kosten nog altijd de volle mep. Ruim veertig piek voor een half uur muziek, vin'k eigenlijk veels te duur.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 3 juni 2001 @ 11:27:31 #21
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_960676
quote:
Op zondag 03 juni 2001 11:22 schreef Zanderrr het volgende:
Dat is inderdaad mooi, maar bijv. Beatles-cd's kosten nog altijd de volle mep. Ruim veertig piek voor een half uur muziek, vin'k eigenlijk veels te duur.
Ja dat is idd schandalig.. Die platen hebben zich al jaren terugverdiend maar de prijzen worden kunstmatig hoog gehouden.. ik zou best alle cds van de Beatles willen halen, maar zolang ze nog rond de 50 piek zijn vertik ik het.

Net als de nieuwe Weezer , 50 piek voor een half uur muziek.. het lijkt verdomme wel een sekslijn.

zondag 3 juni 2001 @ 11:39:41 #22
10090 waspman
life is sweet
pi_960797
quote:
Op zondag 03 juni 2001 11:22 schreef Zanderrr het volgende:
pink floyd is ook erg duur...

en die cd's van the beatles zijn nog niet eens geremastered!!!

zondag 3 juni 2001 @ 11:46:25 #23
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_960823
quote:
Op zondag 03 juni 2001 11:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ik koop m'n cds meestal bij Plato en Plaatboef. Ik weiger gewoon meer dan veertig piek voor een enkele cd te betalen, en eigenlijk vind ik dat al teveel geld. En inderdaad frustrerend dat oude cds, die hun kosten allang tienvoudig hebben terugverdiend, nog steeds full-price zijn. En heb je 'm eenmaal gekocht, dan verschijnt altijd vlak daarna een geremasterde versie met bonustracks. (nog zo'n manier om de prijs hoog te houden).
Wat ik niet de begrijp is dat de aloude LP vroeger zo rond ƒ22,95 kost, en een CD ƒ49,95. De procductie processen zijn even duur dacht ik. Alleen de CD is wat langer. Ik koop de laatste tijd nooit meer cd's, veel te duur.
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  zondag 3 juni 2001 @ 12:20:22 #24
1358 Xhorder
He's back...
pi_960962
FRS is ook écht de cd winkel voor de consument. Mensen die ff de nieuwe K-Otic cd gaan halen kopen hem vooral bij de FRS. Ik heb er een jaar gewerkt en ben uiteindelijk onder andere weggegaan omdat ik de klanten helemaal zat was. (verder wel leuk werk hoor)
50 piek voor een cd is écht te veel. Ik zag laatst de nieuwe Air voor 47,95 liggen bij de FRS. Een prijs wat echt belachelijk hoog is. Ga ik naar de Plaatboef dan is ie maximaal 37,95... dat is tenminste nog een winkel met goede prijzen. Een 10tje minder dan de FRS en V&D!!!
Dus ga voortaan eens op onderzoek uit in andere (onafhankelijke) zaken voordat je de FRS binnen stapt. Meestal zijn daar dus de prijzen veel goedkoper. Velvet, Plaatboef, Plato, Elpee, dat soort zaken dus. De Mediamarkt is ook goedkoop inderdaad... ik heb de speciale Pink Floyd the wall live box gekocht voor maar 45 piek, terwijl hij in andere winkels voor 100 staat volgens mij!
... na vijf jaar
  zondag 3 juni 2001 @ 12:23:37 #25
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_960977
Ik vind ze best wel meevallen, bij Sounds, Plato en Media Markt zijn de CD's bijna nooit boven de 40,-. Alleen dubbelsCD's willen er wel eens bovenuit komen.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')