Hoge prijzen voor cds die zichzelf al jaren hebben terugverdiend zijn idd belachelijk, ik heb het idee dat de meeste prijsafspraken nog door de platenmaatschappijen onderling worden gemaakt.
quote:Moet je dan wel in de buurt wonen... Niet dus in mijn geval. Ik heb ook wel goedkopere zaken (zoals Kroese in Nijmegen, Plato in Utrecht) waar ik op zoek ga naar de goedkoopste. Maar als je een cd graag wilt hebben en niet wilt wachtten totdat je ze goedkoop tegenkomt ben je wel op die oplichters van de FRS, V&D en dergelijke aangewezen...
Op zaterdag 02 juni 2001 23:07 schreef menjo het volgende:
Gewoon naar de mediamarkt, daar zijn alle nieuwe cds maximaal 30 piek.
quote:Waar kan je die markt ergens vinden?
Op zaterdag 02 juni 2001 23:07 schreef menjo het volgende:
Gewoon naar de mediamarkt, daar zijn alle nieuwe cds maximaal 30 piek.
Ik wilde vanmiddag Amnesiac halen,maar vond 45 piek toch even iets te veel....dus maar Punk O Rama gekocht,voor 9,95,dus het kan wel...goedkopere cd's maken.Als men cd's in prijs naar 25 piek zouden verlagen,zou ik vee vaker naar de platenzaak stappen en veel minder naar de computer zaak voor recordables....
Mediamarkt gebruikt goedkope cds om klanten te lokken voor de artikelen waar ze hun geld aan verdienen, cds worden dus bijna tegen inkoopprijzen (schijnt het) verkocht.
Klubbheads - Desire update 2.0: 37,50 voor 2 CD's (normaal +/- 49,95)
Robbie Williams - Sing when you're winning: 36,50
The Offspring - Conspiracy of one: 36,50
Heideroosjes - Fast forward: 33,50 (nog niet gekocht, ga ik wel doen)
quote:Dat zetten ze ook op het hoesje: "Warning!Do not buy this cd under 33,50" ofzoiets dergelijks...wel strak van de roosjes.
Op zaterdag 02 juni 2001 23:23 schreef Tackleberry het volgende:Heideroosjes - Fast forward: 33,50 (nog niet gekocht, ga ik wel doen)
lang leve de particuliere cd-zaken!!!
quote:Pardonnez-moi? Zelfs bij de FRS in Hoog Catharijne zat een enorme afdeling 2e hands en ramsj en goedkoop klassiek en wat al niet.
Op zaterdag 02 juni 2001 23:45 schreef menjo het volgende:
de FRS heeft en geen goedkope cds en geen brede collectie.
quote:Dat klopt. Ik heb er een jaar gewerkt en cd's met een inkoop van laten we zeggen 22 piek worden voor 25 weer weggedaan.
Op zaterdag 02 juni 2001 23:15 schreef menjo het volgende:Mediamarkt gebruikt goedkope cds om klanten te lokken voor de artikelen waar ze hun geld aan verdienen, cds worden dus bijna tegen inkoopprijzen (schijnt het) verkocht.
quote:De gemiddelde FRS (en dat zijn er veel) zijn standaard CD winkeltjes met de nieuwste BSB etc.
Op zaterdag 02 juni 2001 23:47 schreef Koekepan het volgende:[..]
Pardonnez-moi? Zelfs bij de FRS in Hoog Catharijne zat een enorme afdeling 2e hands en ramsj en goedkoop klassiek en wat al niet.
quote:Ik weet het! Ik heb hem op dit moment gehuurd...
Op zaterdag 02 juni 2001 23:25 schreef Scylla het volgende:[..]
Dat zetten ze ook op het hoesje: "Warning!Do not buy this cd under 33,50" ofzoiets dergelijks...wel strak van de roosjes.
O,kopen trouwens,hijs echt goed!
quote:Ik kom er iig nooit. Hier in Groningen gibt es het Carillon, da's een klassewinkel.
Op zondag 03 juni 2001 00:28 schreef Theeboon het volgende:
De gemiddelde FRS (en dat zijn er veel) zijn standaard CD winkeltjes met de nieuwste BSB etc.
(Om maar niet te spreken van de Treinstation-winkeltjes)
Ik let altijd erg op aanbieding-bakken
quote:Ja dat is idd schandalig.. Die platen hebben zich al jaren terugverdiend maar de prijzen worden kunstmatig hoog gehouden.. ik zou best alle cds van de Beatles willen halen, maar zolang ze nog rond de 50 piek zijn vertik ik het.
Op zondag 03 juni 2001 11:22 schreef Zanderrr het volgende:
Dat is inderdaad mooi, maar bijv. Beatles-cd's kosten nog altijd de volle mep. Ruim veertig piek voor een half uur muziek, vin'k eigenlijk veels te duur.
Net als de nieuwe Weezer , 50 piek voor een half uur muziek.. het lijkt verdomme wel een sekslijn.
quote:pink floyd is ook erg duur...
Op zondag 03 juni 2001 11:22 schreef Zanderrr het volgende:
Dat is inderdaad mooi, maar bijv. Beatles-cd's kosten nog altijd de volle mep. Ruim veertig piek voor een half uur muziek, vin'k eigenlijk veels te duur.
en die cd's van the beatles zijn nog niet eens geremastered!!!
quote:Wat ik niet de begrijp is dat de aloude LP vroeger zo rond ƒ22,95 kost, en een CD ƒ49,95. De procductie processen zijn even duur dacht ik. Alleen de CD is wat langer. Ik koop de laatste tijd nooit meer cd's, veel te duur.
Op zondag 03 juni 2001 11:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ik koop m'n cds meestal bij Plato en Plaatboef. Ik weiger gewoon meer dan veertig piek voor een enkele cd te betalen, en eigenlijk vind ik dat al teveel geld. En inderdaad frustrerend dat oude cds, die hun kosten allang tienvoudig hebben terugverdiend, nog steeds full-price zijn. En heb je 'm eenmaal gekocht, dan verschijnt altijd vlak daarna een geremasterde versie met bonustracks.(nog zo'n manier om de prijs hoog te houden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |