nou mensen, na een 2 weken op internet informatie zoeken en goed ordenen e.d. is het dan toch zover, ik heb mijn cu2 site over de dogonstam af en ik wil aan de hand van de informatie die ik verzameld heb (en dus daarop te vinden is) de volgende uitspraken doen:
* de kennis over sirius b was sowieso veel eerder aanwezig bij de dogonstam dan dat de westerse wereld deze had, dit valt te herleiden uit de ceremonieen (die tot minstens de 13e eeuw terug te traceren zijn, de rituelen, de op oudheid geteste tempelboeken, de beelden, de geschriften in de architectuur, de grotstekeningen e.d.
* de stelling dat leven onmogelijk zou zijn op de planeet waar de nommo (de buitenaardse wezens volgens de dogonstam --- en de bambara, de bozo en de manianka die ook onderzocht zijn --- is niet gegrond omdat men uitgaat van de omgeving om sirius b heen terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. tevens weet men niets over de atmosfeer en de condities die nodig zijn voor het leven op die planeet.
* de derde ster die de dogonstam tekende en in de gehele mythologie heeft zitten blijkt inderdaad waarschijnlijk volgens recente onderzoeken, deze is inderdaad nog niet visueel waargenomen echter, maar dit komt ook omdat het zich in een gebied zou bevinden (dichtbij sirius a) dat nog nauwelijks is onderzocht in verband met de invloed van sirius a op de onderzoeksresultaten. de dogonstam tekende sirius c inderdaad ook een stuk dichter bij dan sirius b.
* de tekening moet niet symbolisch worden gezien.
kennis sirius b was er dus al eerder omdat ze de objecten waaruit dit blijkt op oudheid kunnen controleren. dit is dus niet het gevolg van westerlignen. sirius c was ten tijde van het onderzoek nog slechts door 1 observatorium en daarvan weer slechts een kleine hoeveelheid mensen waargenomen (althans dat meenden ze) dus er was sowieso nog geen enkel idee over de baan van die sirius c de plaats in het stelsel e.d. pas in 1983 begon de hypothese van een derde ster in het stelsel daadwerkelijk kracht te krijgen. de informatie verkregen komt overeen met de tekening van de dogon uit die jaren 30 en 40.
dit is slechts mijn visie, ik hoop op veel reacties, zowel positief als negatief, en ik hoop dat ik het inzicht in de hoop sites die hierover gaan een beetje heb vergroot het blijft slechts mijn mening en ik hoop dat we hier met zijn allen gewoon leuk over kunnen discusseren.
met vriendelijke groeten
leen
-edit iteejer-
msntools léés het eerst eens..
[dit bericht is gewijzigd door iteejer op 23-10-2003 09:55]
reageer inhoudelijk of niet!
[dit bericht is gewijzigd door iteejer op 23-10-2003 09:56]
[dit bericht is gewijzigd door iteejer op 23-10-2003 09:58]
quote:dus moet je het ze onthouden
op woensdag 22 oktober 2003 21:21 schreef blokhut het volgende:
waarom wil deze op zich wel interessante informatie delen met de gemiddelde nederlandse jeugd van 14-16? ik denk niet dat die er wat van snappen en/of het kunnen waarderen.
niet dat ik er in geloof
tegenover elke reden om aan te nemen dat er contact is geweest met buitenaardse wezens staan honderd redenen om aan te nemen dat dit niet zo is.
vanwege mijn gebrek aan kennis van dit onderwerp en omdat ik de 'gelovigen' niet zinloos wil tegenspreken (mijn commentaar zal ze toch niet overtuigen) houdt hier mijn bijdrage op...
en oke als hier jouw bijdrage ophoudt is dat jouw keuze, iedereen is vrij om te geloven wat die wil. ik hoop dat we vooralsnog goed met elkaar om kunnen gaan in de overige topics.
met vriendelijke groeten.
quote:de belgische jeugd van 16 wel
op woensdag 22 oktober 2003 21:21 schreef blokhut het volgende:
waarom wil deze op zich wel interessante informatie delen met de gemiddelde nederlandse jeugd van 14-16? ik denk niet dat die er wat van snappen en/of het kunnen waarderen.
quote:je voelt jezelf als mens eenzaam, en wilt daarom succes boeken met het vinden naar een mogelijk link wat leid tot andere non-menselijke intelligentie. je heb die intelligentie nodig als steun.
op woensdag 22 oktober 2003 20:58 schreef #ANONIEM het volgende:
www.cu2.nl/singulariteitnou mensen, na een 2 weken op internet informatie zoeken en goed ordenen e.d. is het dan toch zover, ik heb mijn cu2 site over de dogonstam af en ik wil aan de hand van de informatie die ik verzameld heb (en dus daarop te vinden is) de volgende uitspraken doen:
* de kennis over sirius b was sowieso veel eerder aanwezig bij de dogonstam dan dat de westerse wereld deze had, dit valt te herleiden uit de ceremonieen (die tot minstens de 13e eeuw terug te traceren zijn, de rituelen, de op oudheid geteste tempelboeken, de beelden, de geschriften in de architectuur, de grotstekeningen e.d.
* de stelling dat leven onmogelijk zou zijn op de planeet waar de nommo (de buitenaardse wezens volgens de dogonstam --- en de bambara, de bozo en de manianka die ook onderzocht zijn --- is niet gegrond omdat men uitgaat van de omgeving om sirius b heen terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. tevens weet men niets over de atmosfeer en de condities die nodig zijn voor het leven op die planeet.
* de derde ster die de dogonstam tekende en in de gehele mythologie heeft zitten blijkt inderdaad waarschijnlijk volgens recente onderzoeken, deze is inderdaad nog niet visueel waargenomen echter, maar dit komt ook omdat het zich in een gebied zou bevinden (dichtbij sirius a) dat nog nauwelijks is onderzocht in verband met de invloed van sirius a op de onderzoeksresultaten. de dogonstam tekende sirius c inderdaad ook een stuk dichter bij dan sirius b.
* de tekening moet niet symbolisch worden gezien.kennis sirius b was er dus al eerder omdat ze de objecten waaruit dit blijkt op oudheid kunnen controleren. dit is dus niet het gevolg van westerlignen. sirius c was ten tijde van het onderzoek nog slechts door 1 observatorium en daarvan weer slechts een kleine hoeveelheid mensen waargenomen (althans dat meenden ze) dus er was sowieso nog geen enkel idee over de baan van die sirius c de plaats in het stelsel e.d. pas in 1983 begon de hypothese van een derde ster in het stelsel daadwerkelijk kracht te krijgen. de informatie verkregen komt overeen met de tekening van de dogon uit die jaren 30 en 40.
dit is slechts mijn visie, ik hoop op veel reacties, zowel positief als negatief, en ik hoop dat ik het inzicht in de hoop sites die hierover gaan een beetje heb vergroot
het blijft slechts mijn mening en ik hoop dat we hier met zijn allen gewoon leuk over kunnen discusseren.
met vriendelijke groeten
leen
waarom zeg ik dat je jezelf als mens eenzaam voelt. omdat je geen steun vind in menselijke voortbrengsels als religies etc. je hebt een stille hoop dat wij als mensheid een hogere non-menselijk intelligente macht vinden omdat jij vragen hebt waar je geen antwoord op vind. je bent nog jong volgens de info dat je invuld, dus je bent goed op weg jezelf proberen de levensvragen in te vullen.
wat is dit toch herkenbaar
met de mountain of god enzo..
en k3evil nee ik heb geen steun nodig van een intelligentere soort, er zijn ook sommige mensen die niet klakkeloos iets aannemen maar daadwerkelijk moeite doen om te zien of iets waar kan zijn of niet.
quote:er bestaan twee 'foto's' van 'dropa-schijven', de schaal hiervan is op beide volledig anders, de eerste ligt op een stoel en is redelijk groot, de tweede is beduidend kleiner.
op donderdag 23 oktober 2003 08:09 schreef #ANONIEM het volgende:
dropa-schijven, waarvan ik persoonlijk nog geen waarheidsgetrouwe foto heb gezien bedoel je de schijf die sommige wezens in hun handen hadden? heb namelijk wel een soort schijf waarop buitenaardsen staan afgebeeld, en diezelfde schijf is ook getekend op een rotswand in rusland.
over de dogon's heeft carl sagan naar ik meen ook geschreven, zijn aanname was dat een groot gedeelte van de kennis direkt afkomstig was van eerder contact met westerse personen:
een cultuur zo gericht op die ster zal bij bezoekende buitenstaanders met grote interesse mogelijk onbewust hier navraag naar doen.
hij vergeleek het met een case-study van antropoloog carleton gajdusek in nieuw guinea, naar opvallend goede kennis van inboorlingen omtrend biologische processen van ziektekiemen en virussen, dit bleek afkomstig van westerse afbeeldingen hiervan, en was direkt geimplemneerd in hun mondelinge vertel-cultuur.
typerend ervoor is de in 1920 opgeteknde dogon-kennis dat sirius b de zwaarste sterk is in het heelal, dat is duidelijk kennis uit die tijd, recentelijk heeft men ontdekt dat er meerdere een stuk zwaardere sterren zijn, die toen echter nog niet ontdekt waren.
de dogon hadden contact met westerlingen sinds halverwege de 19e eeuw, vanaf 1907 waren er franse scholen egsticht in hun gebied, verder leefden zij vlak langs een aloude handelsroute van arabieren en hadden dus veel contact met de 'buitenwereld', zij waren allerminst 'geisoleerd'.
quote:de dropa-schijven zouden beschreven zijn met microscopisch kleine gravures. die gravures zou ik wel es willen zien. ik heb al foto's van ronde schijven gezien, maar die hadden net zo goed nep kunnen zijn. weet iemand detailfoto's te vinden?
op donderdag 23 oktober 2003 08:09 schreef #ANONIEM het volgende:
dropa-schijven, waarvan ik persoonlijk nog geen waarheidsgetrouwe foto heb gezien bedoel je de schijf die sommige wezens in hun handen hadden? heb namelijk wel een soort schijf waarop buitenaardsen staan afgebeeld, en diezelfde schijf is ook getekend op een rotswand in rusland.en k3evil nee ik heb geen steun nodig van een intelligentere soort, er zijn ook sommige mensen die niet klakkeloos iets aannemen maar daadwerkelijk moeite doen om te zien of iets waar kan zijn of niet.
quote:dit topic gaat over de bongostam. dit topic gaat niet over de redenen die men wellicht zou kunnen hebben om bepaalde gedachten of overtuigingen te koesteren.
op donderdag 23 oktober 2003 00:51 schreef k3vil het volgende:
je voelt jezelf als mens eenzaam, en wilt daarom succes boeken met het vinden naar een mogelijk link wat leid tot andere non-menselijke intelligentie. je heb die intelligentie nodig als steun.waarom zeg ik dat je jezelf als mens eenzaam voelt. omdat je geen steun vind in menselijke voortbrengsels als religies etc. je hebt een stille hoop dat wij als mensheid een hogere non-menselijk intelligente macht vinden omdat jij vragen hebt waar je geen antwoord op vind. je bent nog jong volgens de info dat je invuld, dus je bent goed op weg jezelf proberen de levensvragen in te vullen.
wat is dit toch herkenbaar
zo kun je topics in het auto-forum ook wel vol gaan lopen spammen met een veronderstelde psycho-sexuele belading van het snel optrekken etc. dat hoort in r&p thuis, of in wfl.
het topics ombuigen in een andere richting welke impliciet de waarde van het topic zelf te niet doen, is overigens óók zeer herkenbaar.
en ik toon nu dus juist aan dat dit niet correct is, de kennis over sirius b en de mogelijke sirius c was al veel langer aanwezig wat blijkt uit objecten, architectuur, ceremonies e.d. die op oudheid zijn getest en de ceremonies terug te traceren zijn tot minstens de 13e eeuw.
de stelling dat die europeanen wellicht die kennis hadden meegebracht wordt daarmee irrelevant omdat die kennis al aanwezig was lang daarvoor. punt is dat meeste mensen denken dat slechts die kennis aanwezig was na dat onderzoek, terwijl het daadwerkelijk al vele eeuwen aanwezig was (bewezen). daarom richt men zich ook zo veel op de onmogelijkheid van leven en op sirius c (die nog niet visueel gezien is). de kennis over sirius b was al veel eerder aanwezig zoals uit de testen van oudheid blijkt.
de dropa-schijven zouden beschreven zijn met microscopisch kleine gravures. die gravures zou ik wel es willen zien. ik heb al foto's van ronde schijven gezien, maar die hadden net zo goed nep kunnen zijn. weet iemand detailfoto's te vinden? ik weet om eerlijk te zijn niet precies wat je bedoeld maar heb wel een site waar het misschien op staat.
oke het is niet die jij bedoeld misschien maar toch wel interressant.
a 12,000 year old stone dish found in nepal.
it clearly shows a disk shaped ufo and
a figure resembling a grey alien.
quote:muhahaha, deze vind ik echt goed en sterk gezegd.
op donderdag 23 oktober 2003 10:07 schreef iteejer het volgende:[..]
dit topic gaat over de bongostam. dit topic gaat niet over de redenen die men wellicht zou kunnen hebben om bepaalde gedachten of overtuigingen te koesteren.
zo kun je topics in het auto-forum ook wel vol gaan lopen spammen met een veronderstelde psycho-sexuele belading van het snel optrekken etc. dat hoort in r&p thuis, of in wfl.
het topics ombuigen in een andere richting welke impliciet de waarde van het topic zelf te niet doen, is overigens óók zeer herkenbaar.
quote:waar?, je begin je verhaal op die pagina met 'zoals al vermeld werd ...'.
op donderdag 23 oktober 2003 10:16 schreef #ANONIEM het volgende:en ik toon nu dus juist aan dat dit niet correct is, de kennis over sirius b en de mogelijke sirius c was al veel langer aanwezig wat blijkt uit objecten, architectuur, ceremonies e.d. die op oudheid zijn getest en de ceremonies terug te traceren zijn tot minstens de 13e eeuw.
ik zie niet welke objecten en wat ze bewijzen.
dat er rituelen bestaan die terug te traceren zijn naar lange tijd terug is geheel niet van belang, rituelen hebben de neiging duidelijk te veranderen, worden aangepast aan nieuwe kennis, of door omstandigheden (hierdoor ontstaan culturele verschillen, hiervoor bestaan genoeg antropolgische case-studies).
als een ritueel 800 jaar is, is het nog altijd de huidige uitvoering van dat ritueel dat beschreven wordt.
en het is een leugen dat marcel griaule en germaine dieterlen de eerste westerlingen waren die contact hadden met de dogon,
direkte westerse contacten stammen uit de helft van de 19e eeuw, in 1907 waren er al franse scholen in het gebied, om niet te spreken van erdere contacten via de arabische handelsroute (en mag ik opmerken dat de arabieren een uitgebreide astrologische kennis hadden, sterker nog dat dit essentieel was voor hun handelsreizen)
over de getoonde foto:
die werd gepubliceerd in het boek 'sungods in exile' in 1974 met als schrijver karyl robin-evans, de schijf zou zich in een museum in berlijn bevinden.
de echte schrijver is echter david agamon, een scifi schrijver en deze heeft toegegeven dat het boek een vervalsing was, en de schijf niet in een museum bevind maar in zijn opdracht vervaardigd is...
[dit bericht is gewijzigd door rm-rf op 23-10-2003 10:39]
en het is een leugen dat marcel griaule en germaine dieterlen de eerste westerlingen waren die contact hadden met de dogon,
direkte westerse contacten stammen uit de helft van de 19e eeuw, in 1907 waren er al franse scholen in het gebied, om niet te spreken van erdere contacten via de arabische handelsroute (en mag ik opmerken dat de arabieren een uitgebreide astrologische kennis hadden, sterker nog dat dit essentieel was voor hun handelsreizen)
ik weet dit allemaal wel. punt is dat de kennis van sirus b al wel tot eeuwen terug te traceren is. ook de oude voorwerpen, architectuur e.d. wijzen erop en zijn op oudheid te controleren. tevens de tempel boeken zelf.
het is helemaal niet relevant dat westerlingen zijn gekomen want die kennis was er al voor eeuwen. de tempelboeken beschrijven ook het gehele verhaal, en die zijn ook op oudheid te controleren hoor. de kennis van sirius c lijkt ook te kloppen en stemt in met de plaats waar de dogonstam dacht dat die was. ook in die periode hadden de westerlingen nog geen kennis van sirius c slechts 1 observatorium meende het in de jaren 30 gezien te hebben en toen was het onderzoek al aan de gang. tevens hebben ze toen nooit de baan kunnen vaststellen en ook niet meer gezien, terwijl nu blijkt dat die derde ster er naar alle waarschijnlijkheid wel is.
* sirius b kennis was nog niet aanwezig toen de westerlingen kwamen, en dat valt terug te traceren door objecten die op oudheid kunnen worden gedateerd. sirius c blijkt ook naar alle waarschijnlijkheid te kloppen, en die kennis was er toen ook niet op dat moment, zelfs nu nog niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |