Wens je vriendin heel veel sterkte.
quote:volgens mij had Lois een keer de tip om een stuk zeep (?) aan 't voeteneinde in je bed te leggen, klopt dat of is het mijn absurde fantasie?
Op donderdag 23 oktober 2003 13:33 schreef Belana het volgende:
En Gaoxing, je moet het ook ff aan Lois vragen, misschien via de mail, want die had er ook last van en als je het mij vraagt had zij ook iest van magnesium pillen ofzo.
de quinny komt met bon op 399 en de maxi-cosi op 89
Grijs is bevallen van een meisje, Judith Johanna, geboren om 14:02 uur vanmiddag. Ze weegt 3720 gr, is 50 cm groot en maakt het goed.
Hoewel ze thuis is geboren, ligt ze nu met haar moeder in het ziekenhuis, omdat moeder teveel bloed heeft verloren.
K3 en Grijs ontzettend gefeliciteerd
Goaxing: (van mijn zusje de Duitse dietiste geleerd) kramp tijdens zwangerschap 's nachts is magnesiumtekort, kramp overdag calcium tekort. Dus even dagelijks een flinke dosis calcium en dan gaat het hopelijk snel beter.
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Judith
Vannacht had je nog gemeld dat het rustig was, toch gek als je dat dan zo terugleest
Hier is 't vooralsnog errug stil..
Belana, ik was van het stuk zeep, volgens de yogajuf zou dat helpen, en dat deed het inderdaad zal wel suggestie zijn, maar toch....
Ik hoop dat jullie snel weer met zijn allen thuis zijn.
Wat een heerlijk roze babytje is het....
Nu lekker genieten van jullie gezinnetje hè!!
Grijs en K3, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Judith.
Grijs en K3 van harte!
Leuke naam Judith!
Wel niet eerlijk, al die babietjes die te vroeg komen. Mijn zus was de 17e uitgerekend, maar d'r is nog steeds niks
Vandaag nog langs geweest, ze heeft nu wel een verwijzing voor de gynaecoloog en als er volgende week nog niks is, gaan ze aan het eind van de week waarschijnlijk inleiden. Maar goed, ik vind morgen of zaterdag wel een leuke dag om voor 't eerst tante te worden
quote:na de vakantie ga ik me er ook voor opgeven
Op donderdag 23 oktober 2003 22:36 schreef Belana het volgende:
Tussen de felicitaties door, ik ben vanavond naar mijn eerste zwangerschaps yoga les geweest. Ik vond het erg lekker! Lijkt ook een leuek groep mensen. Er zal 2 keer een partneravond zijn, vind ik ook wel fijn. Ik denk dat ik er veel aan zal hebben!
Dank voor alle kramp-tips. Ik hou het voorlopig even op de calcium van Phileine (zag mezelf al in een zwembad vol bubbels omdat ik onder iedere voet een stuk zeep zou binden ).
quote:Is dat niet laat? Ik heb me maanden geleden al opgegeven en toen was ik net op tijd... (maar dat is misschien per regio verschillend, hier in Hoorn zijn er maar 4 mensen die zwangerschapsyoga geven)
Op donderdag 23 oktober 2003 23:02 schreef E.T. het volgende:[..]
na de vakantie ga ik me er ook voor opgeven
Ben benieuwd
quote:hmz.. heb ik eigenlijk niet over nagedacht..
Op vrijdag 24 oktober 2003 08:51 schreef Belana het volgende:[..]
Is dat niet laat? Ik heb me maanden geleden al opgegeven en toen was ik net op tijd... (maar dat is misschien per regio verschillend, hier in Hoorn zijn er maar 4 mensen die zwangerschapsyoga geven)
Ik ga een cursus mensendieck doen, over een aantal weken Ben benieuwd...
K3 en Grijs, allebei ongelooflijk gefeliciteerd met jullie dochter!! Geniet ervan en doe voorzichtig aan. Grijs, knap maar weer snel op hoor!! We denken aan jullie!
Veel geluk met zn allen!
Grijs dat kind werdt natuurlijk helemaal gek van al dat gezing en dacht wegwezen hier voordat ik elke keer mee moet oefenen
Maar eh knap snel op zodat je lekker kunt gaan genieten van jullie dochter he.
Ik ben nog best moe.
Mama en ik mogen vandaag weer naar huis, papa en Daan halen ons straks op!
Judith: gefeliciteerd met je ouders en je broertje! je hebt goeien uitgezocht!
offtopic: misschien dat je het profiel van Judith even aan kan passen? Bij geslacht staat man Nog een edit: zie dat jullie het al veranderd hebben
[Dit bericht is gewijzigd door miss_dynastie op 24-10-2003 14:30]
quote:Ach, dat valt nog wel mee geloof ik
Op vrijdag 24 oktober 2003 09:30 schreef Catootje het volgende:
spannend Fannetje, ik kan me voorstellen dat zus er van begint te balen..
quote:Wat is dat precies?
Ik ga een cursus mensendieck doen, over een aantal wekenBen benieuwd...
Judith: je bent een mooie kleine meid hoor
Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en zusje. Geniet lekker van jullie kraamtijd en van elkaar. En Daan, super hoor zoals je al aan het kijken bent hoe je een luier moet verschonen, je bent beslist een geweldige grote broer...
quote:Oeps
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Grijs, K3 en Daan van Harte met Judith, wat een mooie naam!!!offtopic: misschien dat je het profiel van Judith even aan kan passen? Bij geslacht staat man
Dank voor de vele felicitaties .
Grijs en Judith zijn weer thuis. Er moest in het ziekenhuis een bloedtranfusie plaatsvinden, waarna Grijs nog moest aansterken. De rest doet ze thuis. Iedereen ligt hier nu op één oor, behalve ik, dus ik ga nu eten.
Grijs veel sterkte en geniet van de kraamtijd
Wat is dat vlot gegaan, zeg. Fijn dat jullie al weer naar huis mogen. Geniet maar lekker van de kraamtijd.
Grijs, K3 en Daan, van harte met jullie dochter en je zusje!
Ik zie bij het lijstje a.s. papa's en mama's SheDeviltje bovenaan staan, uitgerekend 1 oktober. Is ze nog niet bevallen of moet dit 1 november zijn???
quote:Ik denk typefoutje, in het vorige deel was het 31 oktober
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:49 schreef Yfke het volgende:
Zomaar een vraagje tussendoor......Ik zie bij het lijstje a.s. papa's en mama's SheDeviltje bovenaan staan, uitgerekend 1 oktober. Is ze nog niet bevallen of moet dit 1 november zijn???
De bevalling is inderdaad vrij snel gegaan. Het verslag daarvan zal ik wel in 'bevallingsverhalen' posten (maar nu nog niet).
Ik ben behoorlijk opgeknapt van de bloedtransfusie en voel me al redelijk goed.
Judith pakt de borst erg goed, dus de borstvoeding komt al aardig op gang. Ze moet alleen nog leren dat ze 's nachts moet doorslapen en niet overdag .
Grijs en Lies zijn jullie al zover om iets te melden. Ben nogal nieuwsgierig hoe het allemaal gegaan is zie je
quote:Shit ik had nog een beetje slaap in mijn ogen, ik had je berichtje nog niet gelezen. Hey grijs, het gaat dus goed met je. Dat is mooi.
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:13 schreef Grijs het volgende:
Bedankt allemaal voor de felicitatiesDe bevalling is inderdaad vrij snel gegaan. Het verslag daarvan zal ik wel in 'bevallingsverhalen' posten (maar nu nog niet).
Ik ben behoorlijk opgeknapt van de bloedtransfusie en voel me al redelijk goed.
Judith pakt de borst erg goed, dus de borstvoeding komt al aardig op gang. Ze moet alleen nog leren dat ze 's nachts moet doorslapen en niet overdag.
Lewi, lijkt me lekker, de kinderkamer redelijk op orde. Ikzelf heb nog niks op orde maar wel haast (ben pas 23 weken zwanger zeg, ksnap niet waar het vandaan komt)....
mijn schoonzusje is waarschijnlijk zwanger van een flinke baby. De 20 weken echo, liet een baby zien van 23 weken Volgens mijn schoonzusje is het bijna onmogelijk dat ze 3 weken langer zwanger is.. Over 2 weken moet ze weer terug komen om de groei te bepalen. Nou, ik ben benieuwd!!
Gelukkig gaat het met Grijs ook goed! Doe'r de groeten/sterkte (Grijs, als je meeleest: de groeten en sterkte met het nachtbraken; hopelijk slaapt ze snel door )
oja en Janneke heeft een heel ander gezichtje dan Bo he? grappig! hoe vindt de grote zus het trouwens tot nu toe?
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 27-10-2003 19:14]
quote:Het gaat nu weer minder goed met Grijs. Ze ligt met koorts op bed, waarschijnlijk een blaasontsteking. Verder zorgt de stuwing ook voor aardig wat overlast. Judith heeft vannacht eindelijk meer dan drie uur geslapen zonder voeding; hopelijk zet dit zich door. Ze drinkt aardig veel en gelukkig heeft Grijs ook genoeg te bieden.
Op maandag 27 oktober 2003 09:26 schreef Bright het volgende:
K3, gewoon doorgaan met posten van dat schatje met die donkere ogen!Gelukkig gaat het met Grijs ook goed! Doe'r de groeten/sterkte (Grijs, als je meeleest: de groeten en sterkte met het nachtbraken; hopelijk slaapt ze snel door
)
quote:Nou, in ieder geval een geluk bij een ongeluk dat het met Judith goed gaat
Op maandag 27 oktober 2003 12:23 schreef K3 het volgende:[..]
Het gaat nu weer minder goed met Grijs. Ze ligt met koorts op bed, waarschijnlijk een blaasontsteking. Verder zorgt de stuwing ook voor aardig wat overlast. Judith heeft vannacht eindelijk meer dan drie uur geslapen zonder voeding; hopelijk zet dit zich door. Ze drinkt aardig veel en gelukkig heeft Grijs ook genoeg te bieden.
Grijs ligt nu weer te slapen en ik ga zo boodschappen doen en vanmiddag een plasje wegbrengen om te kijken of de koorts dadwerkelijk van de blaasontsteking is..
edit: K3, waag het niet om Grijs niet te verwennen!! Da's jouw taak hoor!
Ik hoorde net (via mijn tante aan de telefoon... communicatie kan soms vreemd lopen) dat m'n zus vanmorgen bij de gynaecoloog is geweest en dat ze nu 2 cm ontsluiting had, en het dus niet meer al te lang op zich zal laten wachten. Spannend hoor, nu komt 't er dus echt aan
Ik ga ff weer uit de lurkstand...wil even m'n hart luchten...
Mijn 2 nichtjes zijn allebei nogal ziek...ik vind het helemaal niet leuk...
De jongste, Tess (2,5 maand), is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis. Ze spuugt vanaf haar geboorte erg veel (echt alles komt er weer uit) en nadat er vanalles is geprobeerd denken ze nu dat het iets met het maagklepje is...niks aan want dan moet ze dus geopereerd worden. Ze was de laatste drie week ook nie meer gegroeid dus dat was ook niet goed...
Esmee (8,5 maand) is vanaf vrijdag erg ziek. Ze is erg suf en reageert weinig (terwijl ze normaal hyper is en altijd lacht), heeft hoge koorts, en verder de hele reutemeteut van spugen, diarree en noem maar op...
Clauwheee en vriendje zijn verdrietig...
Sorry maar ik moest het even kwijt...het zijn m'n twee oogappeltjes...
[Dit bericht is gewijzigd door clauwheee op 27-10-2003 17:25]
quote:Hè bah, dat is zeker niet leuk nee
Op maandag 27 oktober 2003 17:24 schreef clauwheee het volgende:
Hoi iedereen!Ik ga ff weer uit de lurkstand...wil even m'n hart luchten...
Mijn 2 nichtjes zijn allebei nogal ziek...ik vind het helemaal niet leuk...
De jongste, Tess (2,5 maand), is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis.Ze spuugt vanaf haar geboorte erg veel (echt alles komt er weer uit) en nadat er vanalles is geprobeerd denken ze nu dat het iets met het maagklepje is...niks aan want dan moet ze dus geopereerd worden. Ze was de laatste drie week ook nie meer gegroeid dus dat was ook niet goed...
Esmee (8,5 maand) is vanaf vrijdag erg ziek. Ze is erg suf en reageert weinig (terwijl ze normaal hyper is en altijd lacht), heeft hoge koorts, en verder de hele reutemeteut van spugen, diarree en noem maar op...
Clauwheee en vriendje zijn verdrietig...
Sorry maar ik moest het even kwijt...
Ik hoop dat ze snel weer beter worden!
Clauwheee en vriendje, kop op, laten we er het beste van hopen!
Clauwhee, wat zielig joh van die nichtjes van jouw. Vooral die kleine die in het ziekenhuis ligt. Hopen maar dat het allemaal mee zal vallen alhoewel het niet echt goed klinkt. En esmee moet gewoon maar snel weer beter worden.
Er heerst momenteel een griep, die behoorlijk is. Dus mensen zet je schrap. Dit kwam overwaaien uit australie vandaan. Er schijnen zelfs mensen aan dood te gaan daarzo, de ouderen en zwakken dan he. Ik heb het gelezen in de krant. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij ons het zelfde is maar zorg allemaal goed voor jezelf.
quote:Nou, ik ben dus ziek
Op maandag 27 oktober 2003 19:09 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Er heerst momenteel een griep, die behoorlijk is. Dus mensen zet je schrap. Dit kwam overwaaien uit australie vandaan. Er schijnen zelfs mensen aan dood te gaan daarzo, de ouderen en zwakken dan he. Ik heb het gelezen in de krant. Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij ons het zelfde is maar zorg allemaal goed voor jezelf.
Als ik in bed lig heb ik het gevoel dat de tijd zo gigantisch langzaam gaat, ik zit nu in mijn dekbed achter de pc omdat ik morgen een verslag in moet leveren. Koppijn, keelpijn, last van mijn rug, ogen die gewoon zeer doen.
Ok, ik heb wat weinig slaap gehad de afgelopen tijd, maar daar is het niet alleen van afkomstig
En dan morgen nog twee tentamens
quote:Nou heb ik vandaag het moeilijkste tentamen ehad hoor, dus dat val tmee, maar het is gewoon bijonder vervelend.
Op maandag 27 oktober 2003 19:14 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ouch Troel, dat klinkt niet goed. Paar paracetamollen erin en warme melk met anijs want daar slaap je goed vanEn dan maar hopen dat je je morgen wat beter voelt. Dat lijkt me toch helemaal niks om je te concentreren op een tentamen als je ziek bent. Sterkte ermee
We hebben net gebeld en mn nichtje krijgt morgen en overmorgen allerlei onderzoeken. De ouders mogen er 24 uur per dag bij zijn..das wel fijn
Judith, fijn dat jij er ook bent, een kusje van Thomas!
Ik blijf me erover verwonderen. Dat je zo snel zo vreselijk veel om een klein mensje kan geven!!
Het gevoel dat zo'n kleine je geeft is met geen woorden te omschrijven! Je denkt je hier vooraf een beeld van te kunnen vormen, tijdens je zwangerschap en bij het zien van babies bij anderen. Maar als het eenmaal zover bij jezelf is..........
Het is zo'n krachtige, nieuwe emotie vanaf minuut 1.
Het hele verslag van de bevalling hoop ik op korte termijn eens neer te kunnen zetten. Momenteel kost het me nog veel moeite om zinnen te formuleren en een verhaal te schrijven. Wat zoiets met je geheugen en je concentratie kan doen zeg!
De bevalling is heel zwaar geweest omdat Thomas na eerst een uur en twintig minuten te hebben geperst met de vacuum is gehaald. Normaal gezien proberen ze 2 keer, bij ons hebben ze 5 a 6 keer moeten trekken voordat Thomas geboren werd. Ze moesten wel doorzetten omdat hij al te lang in het geboortekanaal zat. De pijn die dit geeft is werkelijk niet te omschrijven en het is niet iets wat je zomaar vergeet. Door het vele bloedverlies kon ik de eerste dagen mijn bed niet uit en heb ik een bloedtransfusie gehaald. Sinds twee dagen kan ik weer redelijk wat af. Gelukkig hebben we tot en met gisteren een geweldige kraamhulp gehad.
En Thomas, ons mannetje doet het geweldig! Een prachtig jongetje waar we allebei helemaal verliefd op zijn! Overdag slaapt hij als een prinsje. s'Avonds is hij wakker (ook vaak van de krampjes, zo zielig!).
Na de laatste fles rond 11 uur slaapt hij weer tot ongeveer 3 uur , half 4 om daarna pas weer rond 7 uur wakker te worden.
Hij zoekt (zoals elke baby waarschijnlijk) veel geborgenheid. Hij vindt de tummietub geweldig (in het badje gaan vond hij vreselijk, dus mama heeft papa toen snel om zo'n emmer gestuurd), inbakeren vindt hij heerlijk en bij papa op de blote borst liggen.
En wij blijven maar kijken en staren naar dit wondertje........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |