abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:16:02 #1
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13937434
Er is de laatste tijd in discussies en de media enorm veel te doen over criminele jongeren. Ik wil hier een discussie starten over hoe we ze het beste kunnen aanpakken en daar geen scheiding (Marokkaan, Antilliaan of Nederlander) in aanbrengen.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat er steeds wordt gewezen naar de samenleving als oorzaak, terwijl er ook jongeren (het meerendeel) zijn die in dezelfde samenleving opgroeien en geen crimineel zijn. Ik denk dat het aan de opvoeding van de ouders ligt, waardoor ze geen of weinig discipline en zelfverantwoording hebben. Daarom pleit ik ook voor (straf)kampen waar deze criminele jongeren onder leiding van het leger 'heropgevoed' moeten worden en discipline en zelfverantwoording moet worden bijgebracht.

Ik zou graag willen weten wat anderen hiervan vinden en of jullie misschien andere oplossingen hebben?

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_13937442
Gewoon een week in de cel gooien, dan leren ze het wel af...
You laugh at me because I'm different. I laugh at you because you're all the same.
pi_13937461
Toen ik je post nog niet geheel gelezen had dacht ik gelijk aan dienstplicht. Strafkampen is een beetje scheef woord, wat betekend het als je in dienst gaat anders dan discipline en dergelijke leren, dat noem je toch ook geen strafkamp?

Maar ja, eerste fout HALT of iets dergelijks, bij veelvuldige herhaling, dienstplicht.

In de cel? Nee we hebben echt geen cellentekort.

pi_13937508
Ze naar het leger doorsturen is op zich een goed plan. Je bent ze dan ten eerste voor een bepaalde tijd kwijt, en ten tweede kunnen ze daar iets van discipline en een vak opdoen. Je zou dan alleen het budget voor defensie dan enigzins moeten verhogen.
pi_13937526
Iedereen van 18+ verplicht de AMO laten doen + 9 maanden een functie vervullen.

Ben je bezig, met een MBO of hogere opleiding, dan alleen verplicht de AMO.

Weet wel zeker dat de criminaliteit een stuk minder zal zijn dan.

pi_13937552
Vind verplichte militaire dienstplicht wel een goeie. Ten eerste voor het afschrik-effect. Wie wil er nou in dienst?
Als ze alsnog erin belanden leren ze wat ze zowieso hadden moeten leren van hun ouders (die volledig gefaald hebben): discipline, geldende normen en respect voor autoriteiten. Daarnaast kunnen ze ook nog eens een vak leren, rijbewijs halen etc. Wie weet gaat een gedeelte er zelfs voor om prof te worden.
En mochten ze nog dwars liggen dan zend je ze lekker uit naar Afghanistan en Irak. Lost het probleem zich vanzelf op

Maar het aller-belangrijkste aan deze maatregel is dat je ze de mogelijkheid ontneemt om ons, de eerlijke doch zwakke, kwetsbare burgerlulletjes die volgens de regels spelen te bestelen, verkrachten en beschadigen. Of het voor hen verder therapeutisch is is op dit moment niet zo belangrijk. Als wij er maar geen last van hebben toch?

Een wijs man zei ooit: "Voorkomen is altijd beter dan genezen, maar dat betekent niet dat je ondertussen niet aan symptoonbestrijding hoeft te doen."

vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:31:27 #7
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_13937630
isoleer cel
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:23:46 #8
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13938575
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:16 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
Ik denk dat het cellentekort de onhaalbaarheid van deze stelling bewijst.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:25:14 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13938600
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:16 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
nee, dat is stoer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_13939020
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:25 schreef Re het volgende:

[..]

nee, dat is stoer

Precies, ze zullen alleen maar in aanzien groeien.
pi_13940418
Eigenlijk moet je ze slaan tot ze niet meer kunnen staan, en daarna schoppen tot ze niet meer bewegen.

Werkkamp lijkt me een goed idee trouwens. 'k heb een keer zoiets op BBC gezien, werkte als een trein. En wil je stoer zijn in dat kamp? Geen probleem, we 'verlengen' je verblijf dan ff. met een paar weken, net zolang als noodzakelijk.

Maar ook dit plan is tot falen gedoemd, tegen de tijd dat het de tweede kamer haalt is het weer getorpedeerd door een of andere geitenwollensok geholpen door buro Daderhulp.

Uitzitten dus, helaas een tijdverschijnsel.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:53:38 #12
3542 Gia
User under construction
pi_13940592
Ik weet niet of een militaire dienstplicht zo'n geweldig idee is. Daar lullen ze zich toch wel onderuit in het kader van 'dat mag niet van mijn geloof'. Gebeurde namelijk ook al toen de dienstplicht nog bestond.

Denk dus dat het dan inderdaad, vergelijkbaar, een soort werkkamp moet worden, zodat er niemand eronderuit kan kruipen.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:56:16 #13
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_13940651
Tegen de muur, en vuur. Snel safe en simpel.
pi_13940689
Ieder in zijn of haar land de cel in laten gaan.........
Dus een nederlander in eigen land de cel in.........
Een marok-turk-antil-joeg-alles wat hier in ons land iets strafbaars heeft gedaan, terug naar eigen land......en laat ze daar maar lekker in de cel zitten..........niet zo luxe als hier hoor!!
Ben er een voorstander van om dit hard keidhard aan te pakken.....dit loopt de spuigaten uit en kost ons.........miljoenen zoniet miljarden.
pi_13945586
Je dacht toch niet dat die lui iets gaven om taakstraf, voorwaardelijke celstraf, of zelfs maar de Nederlandse gevangenis?

Publiekelijk afstraffen op het marktplein. Met lijfstraffen.

Vernederen. Keten ze maar op een zaterdag in de hoofdstraat vast met een groot bord 'ik heb een weerloos oud omaatje beroofd' er bij.

Steeds harder straffen. 3e keer in de fout? Een enkeltje Siberië. Kom over 20 jaar maar terug, als je dan nog leeft. Putin is vast wel bereid wat oud-stalinistische kampen aan ons te verhuren.

Kijk maar naar hun land van herkomst. Daar wagen ze het niet om dat soort geintjes te flikken, want ze worden meteen door de politie afgetuigd en voor een jaar in een donkere smerige cel met 10 soortgenoten gegooid.

* StefanP - die van de harde aanpak

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:46:16 #16
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_13946505
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:14 schreef StefanP het volgende:
Je dacht toch niet dat die lui iets gaven om taakstraf, voorwaardelijke celstraf, of zelfs maar de Nederlandse gevangenis?

Publiekelijk afstraffen op het marktplein. Met lijfstraffen.

Vernederen. Keten ze maar op een zaterdag in de hoofdstraat vast met een groot bord 'ik heb een weerloos oud omaatje beroofd' er bij.

Ja, terug naar de middeleeuwen. Fantastisch plan. Maar kom niet meer janken dat andere culturen achterlijk zijn wanneer er weer iemand gestenigd wordt. Want hard straffen is goed, toch?
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
pi_13947405
[afbeelding]

Zero tolerance werkt averechts, volgens de criminologen in dit krantenartikel.

lollig
pi_13947497
'Three strikes and Out' systeem voor iedere idioot die zich niet kan gedragen.
pi_13947725
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:14 schreef StefanP het volgende:
Ik vindt dit toch wel een hele goeie hoor.

Een soort van moderne schandpaal zal in ieder geval zeker werken.

pi_13947743
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:25 schreef schatje het volgende:
'Three strikes and Out' systeem voor iedere idioot die zich niet kan gedragen.
Heeft dat de criminaliteit in Amerika verlaagd?

Meer recidive ondanks zwaardere straffen

Advocatenblad, mei 2002

WASHINGTON -- Zwaardere straffen, en de bouw van duizenden nieuwe gevangenissen, hebben in de Verenigde Staten niet geleid tot een vermindering van het percentage recidivisten, en misschien in een toename. Van alle misdadigers die in 1994 hun straf hadden uitgezeten, was gemiddeld 67 procent binnen drie jaar voor een vergrijp gearresteerd. Voor ex-gevangenen die tien jaar ervoor vrijkwamen, was dat percentage nog 62 procent.

Dat blijkt uit een groot onderzoek uitgevoerd door het Amerikaanse ministerie van Justitie. De onderzoekers volgden 272 duizend ex-gedetineerden uit gevangenissen verspreid over vijftien Amerikaanse staten.

De oorzaak voor de groei van het aantal recidivisten, menen sommige criminologen, is de bijna volledige afschaffing van pogingen om ex-gevangenen op hun terugkeer in de samenleving voor te bereiden. Naar schatting niet meer dan één op de zeven gedetineerden in de VS neemt deel aan afkick- of reclasserings-programma's.

'De belangrijkste conclusie,' meent de aan de Universiteit van Californië werkende criminologe Joan Petersilia, 'is dat het experiment om grote aantallen gevangenissen te bouwen om misdadigers af te schrikken niet heeft gewerkt.' Tussen 1983 en 1994 verdubbelde het aantal Amerikaanse gevangenissen; ten opzichte van 25 jaar geleden zitten nu vier keer zo veel mensen achter de tralies.

Het begin juni bekendgemaakte rapport, het grootste onderzoek naar recidive in meer dan tien jaar, vond tal van factoren die eraan bij lijken te dragen dat ex-gedetineerden opnieuw in misdaad vervallen.

De kans om opnieuw te worden gearresteerd is in het eerste jaar vier keer zo groot als in de twee erop volgende jaren, zo tonen de cijfers aan -- een bewijs dat de eerste maanden na de vrijlating voor ex-gevangenen kritiek zijn.

Of een gestrafte opnieuw in zijn fouten zal vervallen, blijkt het best te kunnen worden voorspeld door te kijken naar het aantal keren dat hij in zijn leven is aangehouden. Een kerfstok met één arrestatie geeft na drie jaar een kans van 40 procent om opnieuw door de politie in de kraag te worden gegrepen; van degenen met meer dan 15 arrestaties op hun naam was na drie jaar 82 procent opnieuw ingesloten.

Roofovervallers en inbrekers, aldus het rapport, belandden vaker weer achter de tralies dan moordenaars of verkrachters (70-74 procent versus 41-46 procent).

Volgens criminoloog Petersilia zijn de conclusies des te schrijnender omdat het percentage recidivisten sinds de jaren zestig eigenlijk voortdurend gelijk is gebleven, afgezien dan van de lagere cijfers in 1983. Over die periode, stelt Petersilia vast, heeft de benadering van vrijheidsstraffen dramatische veranderingen ondergaan. Waar de gevangenis ooit werd gezien als een mogelijkheid de crimineel herop te voeden, worden strenge straffen inmiddels vooral beschouwd als middel om potentiële misdadigers af te schrikken. Maar die radicale verandering, aldus de criminoloog, lijkt op de misdadigers zelf geen effect te hebben gehad.

© Peter J. Vermij

http://members.verizon.net/~vze2g29e/stuk/recidive.htm

lollig
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:35:55 #21
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_13947745
Wat ingewikkeld allemaal. Er is gewoon een cultuuromslag nodig. Dat het niet meer normaal wordt gevonden dat 14-jarigen op zaterdagavond om 23.00 uur naar de disco gaan en zich daar klemzuipen.

Nee, de jeugd moet maar lekker tot z'n 18e bij pa & ma thuis blijven. Al dat gefeest en pillengeslik is nergens goed voor.

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_13947766
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:46 schreef Zwartkijken het volgende:

[..]

Ja, terug naar de middeleeuwen. Fantastisch plan. Maar kom niet meer janken dat andere culturen achterlijk zijn wanneer er weer iemand gestenigd wordt. Want hard straffen is goed, toch?

Het ging er toen om waarom iemand gestenigd wordt. Vreemdgaan is heel erg fout, maar daarvoor hoef je niet de doodstraf te krijgen.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:37:26 #23
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_13947783
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:35 schreef Sphere het volgende:

[..]

Ik vind dit ook wel een goed plan. En anders verbannen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_13947788
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:35 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Heeft dat de criminaliteit in Amerika verlaagd?

Dat is echter geen reden om het hier maar niet in te voeren.
pi_13947789
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:35 schreef Sphere het volgende:

[..]

Ja, zal werken in het stigmatiseren van criminelen, waardoor er geen mogelijkheid is om na zijn straf een normaal leven op te bouwen. En zich genoodzaakt voelt om crimineel te blijven, om in leven te blijven.
lollig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')