"ok doe maar aangifte, kost u wel 25 euro"
quote:Private bedrijven hebben als primaire doelstelling zoveel mogelijk winst maken.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:27 schreef tvlxd het volgende:
Iedereen en alles heeft wel een of ander negatief commentaar over de de politie, bijvoorbeeld de bezettingsgraad. Is het misschien niet handig om gewoon de politie te privatiseren? Natuurlijk moet er een overkoepelend orgaan voor certificaten zijn en nog wat andere formele dingetjes.
Een gemeente kan dan een politie-bedrijf inhuren als de criminaliteit plpotseling flink stijgt. Het "vraag en aanbod"-principe zou misschien goede dingen kunnen doen. Of toch niet?
quote:u kunt ook kiezen voor een 10 aangifte kaart dat kost u dan 245 euro
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:27 schreef Tokus het volgende:
"hallo, m'n auto is gejat""ok doe maar aangifte, kost u wel 25 euro"
quote:Nou, als de gemeente, ik stel mij hen als opdrachtgevers voor, het niet eens is met de werkwijze van het bedrijf, kiest ze gewoon een ander.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:29 schreef Herostratos het volgende:[..]
Private bedrijven hebben als primaire doelstelling zoveel mogelijk winst maken.
Dat wordt een leuk politiesysteem
OCP is dus een voorstelling van een geprivatiseerd politiebedrijf.
Lijkt me alles behalve ideaal
Weet je precies hoeveel mensen je in kan zetten om te flitsen, fout parkeren ed. En hoeveel voor criminelere zaken.
[Dit bericht is gewijzigd door mhr-zip op 14-10-2003 22:33]
quote:Hoezo niet? Robocop wint toch altijd van de slechterikken?
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:31 schreef Stormer het volgende:
ooit robocop gekeken?OCP is dus een voorstelling van een geprivatiseerd politiebedrijf.
Lijkt me alles behalve ideaal
quote:En dan word het bedrijf net zoals de NS,electriciteitsbedrijven enzo!Nou nee,liever niet
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:27 schreef tvlxd het volgende:
Iedereen en alles heeft wel een of ander negatief commentaar over de de politie, bijvoorbeeld de bezettingsgraad. Is het misschien niet handig om gewoon de politie te privatiseren? Natuurlijk moet er een overkoepelend orgaan voor certificaten zijn en nog wat andere formele dingetjes.
Een gemeente kan dan een politie-bedrijf inhuren als de criminaliteit plpotseling flink stijgt. Het "vraag en aanbod"-principe zou misschien goede dingen kunnen doen. Of toch niet?
Voordelen:
-Veel efficienter
Nadelen:
-De concurrentie kan een negatief effect hebben
Wie noemt er nog een paar?
quote:Anders noem een bedrijf dat wel volledig geprivatiseerd is en op een vrije pluriforme markt opereert.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:39 schreef Corona1972 het volgende:[..]
En dan word het bedrijf net zoals de NS,electriciteitsbedrijven enzo!Nou nee,liever niet
quote:Of net als de supermarkten en andere prive-ondernemingen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:39 schreef Corona1972 het volgende:[..]
En dan word het bedrijf net zoals de NS,electriciteitsbedrijven enzo!Nou nee,liever niet
quote:Het gevangeniswezen is inderdaad veel eenvoudiger te privatiseren. ER komen simpelweg veel minder dingen bij kijken: Hoe persoon x, tijd y vast en doe het een beetje netjes...klaar.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:39 schreef Koos Voos het volgende:
Politie zou ik niet doen.. het gevangeniswezen kan prima !
Laat de reactie" Ja-maar in die serie op rtl5 is ook een gevangenis en dat gaat niet goed...boe!" maar achterwege
quote:TPG post??Daar werk ik,en winst is echt het allerbelangrijkst.vroeger kon je er echt vanopaan dat je post de volgende dag er was.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:41 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Anders noem een bedrijf dat wel volledig geprivatiseerd is en op een vrije pluriforme markt opereert.
quote:Denk zelf eens na voordat je wat neerzet wat je ergens gelezen hebt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:42 schreef seweso het volgende:
Hmm want de privatisering van de NS en van elektriciteits-markt was ook zo'n succes(nog nooit zo veel vertraging, én nog nooit zoveel stroom-uitval, en dan ben ik nog niet begonnen over de doden)
Ik ga het niet voor de 100e keer uitleggen hoe het met de NS en de energiemarkt zit. Zoek maar eens een topic.
quote:Geen pluriforme markt
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:43 schreef Corona1972 het volgende:[..]
TPG post??Daar werk ik,en winst is echt het allerbelangrijkst.vroeger kon je er echt vanopaan dat je post de volgende dag er was.
quote:kpn functioneert vrij goed. Het richt zich op het topsegment van de markt en dat doet het vrij redelijk. Het feit dat haar presteren negatief beinvloed wordt komt voornamelijk door de overheid. Miljarden opstrijken voor het mogen uitzenden van electromagnetische straling en de OPTA hebben een zer sterk effect op de omzet en winst van KPN.
KPN??Hoef ik weinig over te zeggen.
quote:en wat als die er niet is? zie UPC, NS en al die andere meuk
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:45 schreef tvlxd het volgende:
Winst is natuurlijk dan een drijfveer, maar een gemeente zal naar een andere leverancier toestappen als er geen voldoende prestaties worden verricht.
quote:De structuur waar die bedrijven via werken, sluit een vrije-markt, me dunkt, praktisch uit, maar dat hoeft niet zo te zijn op het gebied van veiligheid.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:48 schreef DAMH het volgende:[..]
en wat als die er niet is? zie UPC, NS en al die andere meuk
quote:Pluriforme markt???Volgens mij heb je het een beetje fout.Het enige waar tpg een alleenrecht heeft is op poststukken onder de 100 gram geloof ik.Voor de rest is de markt helemaal open.Deutsche post gaat nu bv de markt betreden in samenwerking met een landelijke folder verspreider.Dus binnenkort zal het ook bij tpg fout gaan.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:47 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Geen pluriforme markt
[..]kpn functioneert vrij goed. Het richt zich op het topsegment van de markt en dat doet het vrij redelijk. Het feit dat haar presteren negatief beinvloed wordt komt voornamelijk door de overheid. Miljarden opstrijken voor het mogen uitzenden van electromagnetische straling en de OPTA hebben een zer sterk effect op de omzet en winst van KPN.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |