quote:Ik vind dat kraken moeilijker moet worden gemaakt, meer rechten voor de huiseigenaar op het moment dat hij krakers eruit wil zetten omdat hij iets met het pand van plan is, meer plichten voor de krakers om het pand te onderhouden. Maar ik ben niet voor een verbod. Er wordt nu ook weer te makkelijk geschermd met 'buitenlandse criminele organisaties', het woordje terrorist wordt nog net niet gebruikt.
CDA wil kraken verbiedenHet CDA wil het kraken van woningen verbieden. Zo'n verbod moet voorkomen dat buitenlandse criminele organisaties Nederland uitkiezen als vestigingsplaats. Dat heeft het Kamerlid Ten Hoopen gezegd in het radioprogramma 'De andere wereld van zondagmorgen'.
Het huidige gedoogbeleid in Nederland maakt het kraken aantrekkelijk, meent Ten Hoopen. In het buitenland zijn de regels veel strenger.
Vorige week diende de CDA'er al een motie in om het kraken van leegstaande bedrijfspanden te verbieden. Die kreeg steun van een Kamermeerderheid. D66 en GroenLinks steunden die motie niet.
bron: Teletekst
Waar het om gaat is dat panden niet langdurig leeg mogen staan. Het wettelijk aan banden leggen van kraken zou daarom naar mijn mening moeten worden gekoppeld aan meer verplichtingen voor bezitters van panden om te voorkomen dat panden gebruikt worden voor speculatie en langdurig leeg staan.
Een domme wet uit vervlogen tijden die per direct afgeschaft moet worden.
Het moet verboden worden om huizen erg lang leeg te laten staan dan is kraken ook niet meer nodig!!!
quote:Kraken is sowieso niet nodig, gewoon met je tengels van andermans goed afblijven.
Op zondag 12 oktober 2003 11:18 schreef SCH het volgende:Het CDA wordt steeds grappiger. En het krijgt zelfs mensen als Kozzmic al mee
Het CDA draait de boel weer eens om, het gaat om het volgende:Het moet verboden worden om huizen erg lang leeg te laten staan dan is kraken ook niet meer nodig!!!
quote:Is de woningnood in de grote steden opgelost?
Op zondag 12 oktober 2003 11:19 schreef Baklap het volgende:[..]
Kraken is sowieso niet nodig,
quote:Wat een onzin, als ik mijn auto een jaar niet wens te gebruiken geeft dat anderen nog geen toestemming hem zomaar te pakken. Ik zie niet in wat het verschil met een huis is.
Op zondag 12 oktober 2003 11:18 schreef SCH het volgende:
Het moet verboden worden om huizen erg lang leeg te laten staan dan is kraken ook niet meer nodig!!!
quote:daarom ga je maar gewoon ergens inbreken
Op zondag 12 oktober 2003 11:20 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Is de woningnood in de grote steden opgelost?
quote:Neen, Dus dan maar iets van iemand anders pakken?
Op zondag 12 oktober 2003 11:20 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Is de woningnood in de grote steden opgelost?
quote:Auto's zijn er teveel, betaalbare woonruimte te weinig
Op zondag 12 oktober 2003 11:20 schreef Grayburn het volgende:[..]
Wat een onzin, als ik mijn auto een jaar niet wens te gebruiken geeft dat anderen nog geen toestemming hem zomaar te pakken. Ik zie niet in wat het verschil met een huis is.
quote:Directeuren van grote bedrijven hebben ook teveel geld, dus die mag je ongegeneerd beroven daarvan?
Op zondag 12 oktober 2003 11:22 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Auto's zijn er teveel, betaalbare woonruimte te weinig
quote:Wat IK met MIJN bezit doe maak ik ZELF wel uit.
Op zondag 12 oktober 2003 11:18 schreef SCH het volgende:
En als dat leegstaan is, dan doe ik dat.
quote:Mogen wij ook je moeder neuken bij gebrek aan vrouwen?
Op zondag 12 oktober 2003 11:22 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Auto's zijn er teveel, betaalbare woonruimte te weinig
quote:Ten eerste is er geen gebrek aan vrouwen, ten tweede is mijn moeder dood
Op zondag 12 oktober 2003 11:24 schreef Baklap het volgende:[..]
Mogen wij ook je moeder neuken bij gebrek aan vrouwen?
quote:Neej dan houdt t op helaas.
Op zondag 12 oktober 2003 11:25 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Ten eerste is er geen gebrek aan vrouwen, ten tweede is mijn moeder dood
quote:Nee inderdaad, ik steel niet.
Op zondag 12 oktober 2003 11:25 schreef MArten het volgende:
Als ik zo de reacties lees weet de helft van jullie niet eens wat kraken is
quote:Nee dus. Je woont in een land met andere mensen waar je ook mee te maken hebt. Als er woningnood is, doe je maar iets nuttigs met je huis en laat jehet niet tien jaar leeg staan.
Op zondag 12 oktober 2003 11:23 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Wat IK met MIJN bezit doe maak ik ZELF wel uit.
En als dat leegstaan is, dan doe ik dat.
quote:Waarom zou iemand die kraakt lui zijn?
Op zondag 12 oktober 2003 11:27 schreef Baklap het volgende:
Gewoon in de cel met die krakers, hebbe ze ook gratis onderdak.
Stelletje luie linkse sloeberige mietjes!
quote:Als het mijn huis is dan heb ik ervoor betaald en jij niet. Je hebt dan geen recht om bezig te nemen van mijn goed.
Op zondag 12 oktober 2003 11:29 schreef SCH het volgende:[..]
Nee dus. Je woont in een land met andere mensen waar je ook mee te maken hebt. Als er woningnood is, doe je maar iets nuttigs met je huis en laat jehet niet tien jaar leeg staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |