abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:40:13 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13808880
Mabel-gate: Wat nu, Balkenende?
Mabel-gate: Wat nu, Balkenende? -deel 2
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 14:38 schreef sjun het volgende:

[..]

De minister van binnenlandse zaken is verantwoordelijk voor de AIVD.

Maar onderzoeken omtrent leden van het Koningshuis zijn de verantwoordelijkheid van JP.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:44:43 #2
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13808942
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 14:38 schreef sjun het volgende:

Hulde aan Balkenende, geen premier heeft zo vaak in zo'n korte periode al in actie moeten komen m.b.t. het koningshuis en hij redde zich er prima mee.

Dan neem ik deze mee naar deel 3.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 15:58:04 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13809943
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 14:44 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Dan neem ik deze mee naar deel 3.

Het lijkt wel of Balkenende de reden is voor al die crisessen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13810231
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 12:10 schreef Jane het volgende:
Ik heb de indruk gekregen dat die hele PR-campagne met Ottolien en die vrienden de laatste wanhoopspoging vanuit het Koningshuis was om het allemaal nog te redden. Ik weet niet waarom, maar ik heb niet het gevoel dat dat van de regering afkwam.
Dat klopt niet, In de Volkskrant, Media katern, van vandaag staat dat de Volkskrant contact heeft gezocht met Ottolien en niet andersom. Een dat er eerst niet vel vor voelde om te bekennen dat ze wat met Bruinsma gehad had. Dat betekent dus dat het geen PR/actie vanuit AIVD of Koninghuis was om haar in te zetten. Misschien wel van Mabel persoonlijk, die er alles voor over had en haar hele netwerk zou inzetten, om haar doel te bereiken. Niet gelukt dus, ik denk dat ze die vrienden nu wel wat heeft uit te leggen, zeker die Ottolien zal pissed off zijn achteraf !
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:35:28 #5
65247 DeSigaar
Een lekkere Cubaanse!
pi_13810615
Willem Alexander trouwt met een vrouw met een foute vader
Friso trouwt met een vrouw die ooit iets had met een gangster
Constantijn trouwt met een lelijk paard

Kunnen ze nou geen van allen een lekker mokkel krijgen zonder foute relaties?

Moet toch niet zo moeilijk zijn als prins

Altijd de Sigaar
  † In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:59:48 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13811912
Natuurlijk wist Bea precies hoe het zat en de RVD ook. En meer dan waarschijnlijk Balkenende en de AIVD ook, anders zijn ze nog incompetenter dan ze nu al lijken.

Het is een bewuste strategie geweest om dit te verzwijgen. Zodra de wet erdoor geweest was of nog verder ze lang en breed getrouwd geweest waren, had je ook een rel gehad, maar niemand had hun dan de titel afgepakt. Beetje draaien, beetje liegen en ach het was immers maar een jeugdzonde.

Het is dus nu zaak voor hen om te voorkomen dat uitlekt hoeveel de RVD, de AIVD en Balkenende werkelijk wisten. Tijdbommetje?

pi_13817123
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:59 schreef NorthernStar het volgende:
Natuurlijk wist Bea precies hoe het zat en de RVD ook. En meer dan waarschijnlijk Balkenende en de AIVD ook, anders zijn ze nog incompetenter dan ze nu al lijken.

Het is een bewuste strategie geweest om dit te verzwijgen. Zodra de wet erdoor geweest was of nog verder ze lang en breed getrouwd geweest waren, had je ook een rel gehad, maar niemand had hun dan de titel afgepakt. Beetje draaien, beetje liegen en ach het was immers maar een jeugdzonde.

Het is dus nu zaak voor hen om te voorkomen dat uitlekt hoeveel de RVD, de AIVD en Balkenende werkelijk wisten. Tijdbommetje?

Ik vermoed weinig interessant genoeg omdat de mensen wat Mabelmoe worden. Doorgaan kan de indruk van platzeikers laten ontstaan. Het lijkt me niet dat politici en presentatoren op dergelijke etiketten zetten te wachten.
salva cum reverentia
pi_13818349
Titel gewijzigd, 'Wat nu, Balkenende?' was niet meer actueel omdat Balkenende de beslissing genomen heeft de toestemmingswet niet in te dienen.

Discussie kan worden toegespitst op de politieke gevolgen van Mabel-gate.

• Heeft Balkenende de juiste beslissingen genomen?
  • Treft de AIVD blaam?
  • Moeten er politieke koppen rollen?
  • pi_13818370
    Er zullen weinig tot geen gevolgen zijn. Het is allemaal onnozel gezeur, dus het zal wel meevallen.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      FOK!fossiel zaterdag 11 oktober 2003 @ 23:52:12 #10
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_13818419
    Ik ben wel benieuwd naar de rol van de AIVD: wisten zij al wat wij nu weten??? Ik krijg een beetje het gevoel dat zij (en daarmee JP) door de recente publicaties verrast zijn. Als dat zo is, heeft de AIVD dus niet echt goed werk geleverd.
    pi_13824585
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 23:48 schreef Kozzmic het volgende:

• Treft de AIVD blaam?

• De beslissing is m.i. de enig juiste, maar hadden ze het niet beter op donderdag middag kunnen plannen, als Balkenende toch al op 3 oktober wist wat hij wilde doen?
    Dan hadden ze P.R. de vries een hoop wind uit de zeilen kunnen nemen.
    Nu ben ik dus alleen nog heel nieuwsgierig welke opdracht J.P. aan de AIVD heeft gegeven... heeft hij het gehad over een grondig onderzoek, of geloofde hij het allemaal wel?
      zondag 12 oktober 2003 @ 13:00:10 #12
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_13825123
    JP must go.
    De opdrachtgever heeft gefaald.
      zondag 12 oktober 2003 @ 13:03:14 #13
    66982 Herostratos
    Aanbevolen door topfokkers
    pi_13825169
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 13:00 schreef Nyrem het volgende:
    JP must go.
    Nyrem as usual. Oneliners zonder onderbouwing.
    "Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
    POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
      zondag 12 oktober 2003 @ 14:33:21 #14
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_13826570
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 13:00 schreef Nyrem het volgende:
    JP must go.
    Alweer zo'n trieste eenlijner zonder onderbouwing. Jij moet ergens een SP-connectie hebben
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_13826618
    De grote regiseur Balkenende heeft zoals gewoonlijk alles weer perfect gedaan. Wat een inzicht, wat een charisma, wat een timing, wat een strateeg is die Balkenende toch.
      zondag 12 oktober 2003 @ 18:17:27 #16
    37401 M.ALTA
    The Truth is Gold
    pi_13830404
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 23:48 schreef Kozzmic het volgende:
    Titel gewijzigd, 'Wat nu, Balkenende?' was niet meer actueel omdat Balkenende de beslissing genomen heeft de toestemmingswet niet in te dienen.

• Dat zal later nog blijken.
    Beatrix wil van Jan-Petertje af.
    quote:
  • Treft de AIVD blaam?

• niet relevant
    quote:

• De Pvda zal samen met D'66 (& stiekum VVD) het kabinet laten vallen.
    Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
    pi_13832686
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 18:17 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Dat zal later nog blijken.
    [..]

niet relevant
    [..]

De Pvda zal samen met D'66 (& stiekum VVD) het kabinet laten vallen.

Ik denk niet dat het zal gebeuren maar het lijkt me wel een leuk scenario .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_13833479
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 14:33 schreef sjun het volgende:

Alweer zo'n trieste eenlijner zonder onderbouwing. Jij moet ergens een SP-connectie hebben

En jouw vriendin is er ooit vandoor gegaan met een SP'er, vermoed ik. .
    If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
    pi_13833680
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 18:17 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Dat zal later nog blijken.

Wie weet... bron?
    quote:
    De Pvda zal samen met D'66 (& stiekum VVD) het kabinet laten vallen.
    Zou leuk zijn, maar van de andere kant niet erg goed voor de continuiteit he? Trouwens, waarom zou de VVd dat doen? Ze zijn immers heel tevreden over de plannen die het kabinet nu maakt.
    Mij lijkt een referendum over het koningshuis veel toepasselijker
      maandag 13 oktober 2003 @ 01:03:01 #20
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_13840736
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2003 20:36 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Wie weet... bron?
    [..]

Zou leuk zijn, maar van de andere kant niet erg goed voor de continuiteit he? Trouwens, waarom zou de VVd dat doen? Ze zijn immers heel tevreden over de plannen die het kabinet nu maakt.
    Mij lijkt een referendum over het koningshuis veel toepasselijker

Een prima zaak, dan zijn we weer voor jaren van het SP en D66 gezanik daaromtrent af.
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      maandag 13 oktober 2003 @ 01:30:26 #21
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_13841183
    Volgens mij heeft de AIVD precies de opdracht uitgevoerd die ze gekregen hadden. Een standaard dossieronderzoek dus. Men wílde gewoon helemaal niet aan Mabel's eigen verhaal twijfelen en waarschijnlijk hebben ze ook niet vermoed dat ze loog. Pas toen er verhalen in de media verschenen, maar eigenlijk pas bij de eerste uitzending van Peter R. de Vries, gingen ze twijfelen of er toch niet iets meer aan de hand was. Maar toen was het al te laat.

Toch wel wrang als je erover nadenkt. Het moment van ontmaskering werd bepaald door het begin van het nieuwe televisieseizoen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
    pi_13841262
    Alleen jammer, dat door alle media aandacht wordt vergeten wat voor goed werk mabel gedaan heeft voor o.a. de VN en warchild. Laat die mensen toch lekker met rust. We kiezen er toch zelf voor om het koningshuis in stand te houden. iedereen smult ervan,maar nieman dzou met ze willen ruilen.
      maandag 13 oktober 2003 @ 02:58:51 #23
    69393 JB80
    Tellende Kraai
    pi_13842019
    quote:
    Alleen jammer, dat door alle media aandacht wordt vergeten wat voor goed werk mabel gedaan heeft voor o.a. de VN
    Bij de VN zijn ze ook erg enthousiast over haar andere ex.
    "We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
      maandag 13 oktober 2003 @ 11:15:05 #24
    9740 Knarf
    Ik hou niet van titels
    pi_13844724
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2003 01:37 schreef ieoor het volgende:
    Alleen jammer, dat door alle media aandacht wordt vergeten wat voor goed werk mabel gedaan heeft voor o.a. de VN en warchild. Laat die mensen toch lekker met rust. We kiezen er toch zelf voor om het koningshuis in stand te houden. iedereen smult ervan,maar nieman dzou met ze willen ruilen.
    Hitler heeft ook veel goede dingen gedaan.
    Wordt het daardoor minder erg?

De kwestie is ook niet dat ze het heeft gedaan. Maar dat ze erover gelogen heeft.
    Plus dat het een echte cariere-n*keris, met 'teveel' verkeerde vriendjes voor Friso.

Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
    No keyboard found, press F1 to continue
    pi_13844832
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2003 11:15 schreef Knarf het volgende:
    Hitler heeft ook veel goede dingen gedaan.
    Wordt het daardoor minder erg?
    Nou nou. Daten met een drugsbaron, de horror!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')