abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13684177
Om de discussie uit het Kezman-topic te houden hier een spreekkoren topic.

1. Waar is de humor gebleven. Foppe de Haan zei in Studio Voetbal gisteren imo terecht dat de humor en daarmee de relativering tegenwoordig ver te zoeken is. Spreekkkoren zijn prachtig maar waarom zijn ze niet grappiger en ludieker, welke imbeciel zingt er nou dat "je moeder een hoer is". Dan heb je toch geen zelfrespect. Wie zingt er in godsnaam mee, en waarom verzint de rest geen andere spreekkoren?

2. Wat te doen als het uit de hand loopt? Mijn voorstel: veel rigoreuzer optreden. Wedstrijd staken, punten in mindering - allemaal best. Maar nog beter: camera's op de tribune richten en lange en strenge stadionverboden voor degenen die meezingen met kwetsende liederen. En ja, dan ligt de drempel laag: wie zo stoer is om "je moeder is een hoer" te zingen, heeft niet het vereiste niveau om te gast te mogen zijn bij een voetbalclub dus:

pi_13684321
Eensch!
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:26:56 #3
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_13684384
Waar ligt de grens i.v.m. spreekkoren?

Om maar een paar voorbeelden te noemen (ik keur overigens niet de onderstaande liederen goed):

"Louis slaapt alleen!"

"Liever de kanker in mijn bek, dan een matje in mijn nek!"

"[Speler] je moeder is een (kanker)hoer!"

"Hamas, de Joden aan het Gas!"

"Bommen op Rotterdam!"

[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 06-10-2003 11:29]

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_13684390
Helemaal mee eens. Iemands moeder voor hoer uitmaken of de ziekte van een geliefde tegen iemand gebruiken is misselijkmakend

Een spreekkoor als "Ze gaan Europa uit" is wel leuk en niet direct kwetsend.

Helaas is het voor sommigen nodig om kwetsend te moeten zijn. In het heetst van de strijd kan je best wat roepen, maar na 20 seconden heb je als weldenkend mens toch wel door dat je te ver gaat?

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13684395
Het hele supporters beleid in Nederland is gewoon fucked up! Ik zag zondag weer samenvattingen van de Premier League op RTL5 en daar zitten de uit-supporters gewoon in een vak náást de thuis supporters, zonder hekken of wat, alleen één rijtje stewards (wat eigenlijk nog niet eens nodig bleek).. Het hele supporters beleid in Nederland nodigt juist uit tot aggressie en discriminatie op de tribunes denk ik...
pi_13684460
Ik zing zelfs niet mee met: "en wie springt is voor Cambuur" en ook niet met "Cootje, neem je rotzooi mee".

Ik vind spreekkoren leuk zolang ze positief voor je eigen club zijn en als ze tegen de tegenstander zijn, dan moeten ze vooral humoristisch zijn. "Alleen als het gratis is" tegen het uit-publiek van Willem II enz.

Ik krijg zelfs: "en steek die vlag maar in je reet" niet uit mijn strot. Mijn maatstaf is de taal die ik in het dagelijks leven gebruik, waarom ineens een heel ander persoon worden in het stadion?

maandag 6 oktober 2003 @ 11:31:03 #7
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_13684477
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:27 schreef Neilza het volgende:
Het hele supporters beleid in Nederland nodigt juist uit tot aggressie en discriminatie op de tribunes denk ik...
Discriminatie valt de laatste jaren wel mee imho!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_13684501
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:18 schreef SCH het volgende:
Om de discussie uit het Kezman-topic te houden hier een spreekkoren topic.

....

ach een keertje zeggen dat z'n moeder een hoer is vind ik nog wel kunnen. We schelden tenslotte allemaal wel eens. Dat het zo lang doorgaat is wel schandalig. Ik heb niets van de wedstrijd gezien, wist tot gisteravond laat niet eens dat Kezman een rode kaart had, waardoor ie mogelijk psv - AJAX mist, en weet niet hoe goed het echt hoorbaar was, maar gezien de reacties hier vast vrij goed. En dat moet dan weer niet kunnen, in ieder geval niet voor zo lang

Er zijn nou eenmaal clubs waar een verhoogde kans is dat dit gebeurt, maar dat het gebeurt bij ADO waar tegen Kezman nog niet (regelmatig iig) heeft gespeeld, geeft ook iets aan over z'n reputatie. Ze pakken er bijv. niet van Bommel uit, terwijl dat toch ook een irritant mannetje is in de ogen van de tegenstander.

House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:32:30 #9
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_13684510
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:30 schreef SCH het volgende:

Ik krijg zelfs: "en steek die vlag maar in je reet" niet uit mijn strot. Mijn maatstaf is de taal die ik in het dagelijks leven gebruik, waarom ineens een heel ander persoon worden in het stadion?

Zeg jij nooit tegen je baas dat hij z'n [voorwerp] maar in zijn reet moet steken?
pi_13684517
Ach waar maak je je druk om. Iedereen doet of dit alleen in stadions gebeurt. Maar het begint al op scholen en daarna in het gehele land lees wereld.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:32:52 #11
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_13684520
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:31 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Discriminatie valt de laatste jaren wel mee imho!

Qua spreekkoren wel maar bij mijn club zijn er steeds meer die oerwoudgeluiden laten horen e.d.
pi_13684521
Spreekkoren waar iedere supporter om kan lachen, zijn uitstekend. Twee jaar geleden na het debacle PSV-Kaiserlsautern (toen Gerets supporters terugstuurde) was het Utreg-publiek briljant bezig met een lied over het hek van PSV (op de melodie van De zak van Sinterklaas):

Het hek van PSV staat op ene kier en Gerets is portier

Briljant...

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_13684543
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:32 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Zeg jij nooit tegen je baas dat hij z'n [voorwerp] maar in zijn reet moet steken?

Bij mij wordt dat al snel verkeerd uitgelegd
pi_13684552
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:30 schreef SCH het volgende:
Nou kun je daar natuurlijk meteen het woord emotie bij toevoegen. Ik weet wel dat ik me in een stadion wat meer laat gaan, dat er wel dingen uitkomen die ik misschien buiten het stadion niet zou zeggen. Maar meezingen met Kezman je moeder is een hoer doe ik niet.

Overigens snap ik zijn reactie niet maar goed. Zie Sonck van de week tegen Brugge, werkt veel beter...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:34:11 #15
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_13684555
het zoveelste topic over spreekkoren
pi_13684559
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:32 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik weet niet wat SCH zijn baas zou zeggen, maar mijn baas zou zeggen dat ik zou kunnen vertrekken. Terecht.
pi_13684561
Een spreekkoor is nog tot daaraan toe was ook bij Groningen-Ajax (tegen vd Vaart: Sylvie is een hoer ole ole). Spelersbus in de brand steken of sissende (gas) geluiden te maken als Ajax op bezoek is vind ik minder grappig. Ik moet wel toegeven dat de toespelingen van de Z-side (Groningen) richting de AhJakkes supporters over de bus dan wel weer humor was.
Een spreekkoor moet kunnen alleen geen 20 minuten lang. Verder is de beste manier om een spreekkoor tot stilte te manen het scoren van een doelpunt.
Verder moet je niet vergeten dat de meeste voetbalsupporters IQ loze bavianen zijn en voetbal ook echt als oorlog zien. Ik moet toch altijd wel lachen om die neanderthalers met hun grote mond die meer aandacht voor de "vijand" hebben dan voor het voetbal. Zo gingen gisteren een stuk of 100 hardcore "supporters" voor het eind van de wedstrijd (op 1-2 stand) al uit het stadion om stoer langs de weg te gaan staan waar de supportersbus langskwam
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:34:39 #18
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_13684565
Maar je mag toch zeker wel fel reageren t.o.v. tegenstanders:

"Mark van Bommel breek je been!"

pi_13684574
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:33 schreef SCH het volgende:
Bij mij wordt dat al snel verkeerd uitgelegd
Tja, dat zit er in..
pi_13684580
quote:
Nou kun je daar natuurlijk meteen het woord emotie bij toevoegen. Ik weet wel dat ik me in een stadion wat meer laat gaan, dat er wel dingen uitkomen die ik misschien buiten het stadion niet zou zeggen. Maar meezingen met Kezman je moeder is een hoer doe ik niet.
Overigens snap ik zijn reactie niet maar goed. Zie Sonck van de week tegen Brugge, werkt veel beter...
daar weet Ajax helaas veel te veel van (Kezman die scoort nog wel eens nadat er gejoel over z'n moeder komt van het Ajax publiek)
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_13684621
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:34 schreef FrankyMcG het volgende:
Maar je mag toch zeker wel fel reageren t.o.v. tegenstanders:

"Mark van Bommel breek je been!"

Van mij mag je maar ik blijf het stompzinnig vinden, heb je niks leukers?
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:37:04 #22
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_13684624
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:34 schreef What het volgende:

Ik weet niet wat SCH zijn baas zou zeggen, maar mijn baas zou zeggen dat ik zou kunnen vertrekken. Terecht.

Je kunt ook alles serieus nemen!
pi_13684631
bij sparta zeggen we altijd dat excelsior de hoer van rotterdam is (samenwerking met F te zuid ). en wij hekelen die club ook vanwegen hun voorzitter simon kelder

het spreekkoor daarover gaat alsvolgt.
Er is maar 1 simon kelder (2x)
Ooit een mooie club
Met z'n oud papier
excelsior is een dame van plezier.

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_13684642
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:35 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

daar weet Ajax helaas veel te veel van (Kezman die scoort nog wel eens nadat er gejoel over z'n moeder komt van het Ajax publiek)

Dus wat doet ie nu dan moeilijk?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:37:47 #25
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_13684651
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:32 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Qua spreekkoren wel maar bij mijn club zijn er steeds meer die oerwoudgeluiden laten horen e.d.

de oerwoud geluiden zijn bij Ado tegenwoordig vervangen voor "zoe-ne zoe-ne". Klinkt toch wat virendelijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')