1. Waar is de humor gebleven. Foppe de Haan zei in Studio Voetbal gisteren imo terecht dat de humor en daarmee de relativering tegenwoordig ver te zoeken is. Spreekkkoren zijn prachtig maar waarom zijn ze niet grappiger en ludieker, welke imbeciel zingt er nou dat "je moeder een hoer is". Dan heb je toch geen zelfrespect. Wie zingt er in godsnaam mee, en waarom verzint de rest geen andere spreekkoren?
2. Wat te doen als het uit de hand loopt? Mijn voorstel: veel rigoreuzer optreden. Wedstrijd staken, punten in mindering - allemaal best. Maar nog beter: camera's op de tribune richten en lange en strenge stadionverboden voor degenen die meezingen met kwetsende liederen. En ja, dan ligt de drempel laag: wie zo stoer is om "je moeder is een hoer" te zingen, heeft niet het vereiste niveau om te gast te mogen zijn bij een voetbalclub dus:
Om maar een paar voorbeelden te noemen (ik keur overigens niet de onderstaande liederen goed):
"Louis slaapt alleen!"
"Liever de kanker in mijn bek, dan een matje in mijn nek!"
"[Speler] je moeder is een (kanker)hoer!"
"Hamas, de Joden aan het Gas!"
"Bommen op Rotterdam!"
[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 06-10-2003 11:29]
Een spreekkoor als "Ze gaan Europa uit" is wel leuk en niet direct kwetsend.
Helaas is het voor sommigen nodig om kwetsend te moeten zijn. In het heetst van de strijd kan je best wat roepen, maar na 20 seconden heb je als weldenkend mens toch wel door dat je te ver gaat?
Ik vind spreekkoren leuk zolang ze positief voor je eigen club zijn en als ze tegen de tegenstander zijn, dan moeten ze vooral humoristisch zijn. "Alleen als het gratis is" tegen het uit-publiek van Willem II enz.
Ik krijg zelfs: "en steek die vlag maar in je reet" niet uit mijn strot. Mijn maatstaf is de taal die ik in het dagelijks leven gebruik, waarom ineens een heel ander persoon worden in het stadion?
quote:Discriminatie valt de laatste jaren wel mee imho!
Op maandag 6 oktober 2003 11:27 schreef Neilza het volgende:
Het hele supporters beleid in Nederland nodigt juist uit tot aggressie en discriminatie op de tribunes denk ik...
quote:ach een keertje zeggen dat z'n moeder een hoer is vind ik nog wel kunnen. We schelden tenslotte allemaal wel eens. Dat het zo lang doorgaat is wel schandalig. Ik heb niets van de wedstrijd gezien, wist tot gisteravond laat niet eens dat Kezman een rode kaart had, waardoor ie mogelijk psv - AJAX mist, en weet niet hoe goed het echt hoorbaar was, maar gezien de reacties hier vast vrij goed. En dat moet dan weer niet kunnen, in ieder geval niet voor zo lang
Op maandag 6 oktober 2003 11:18 schreef SCH het volgende:
Om de discussie uit het Kezman-topic te houden hier een spreekkoren topic.....
Er zijn nou eenmaal clubs waar een verhoogde kans is dat dit gebeurt, maar dat het gebeurt bij ADO waar tegen Kezman nog niet (regelmatig iig) heeft gespeeld, geeft ook iets aan over z'n reputatie. Ze pakken er bijv. niet van Bommel uit, terwijl dat toch ook een irritant mannetje is in de ogen van de tegenstander.
quote:Zeg jij nooit tegen je baas dat hij z'n [voorwerp] maar in zijn reet moet steken?
Op maandag 6 oktober 2003 11:30 schreef SCH het volgende:Ik krijg zelfs: "en steek die vlag maar in je reet" niet uit mijn strot. Mijn maatstaf is de taal die ik in het dagelijks leven gebruik, waarom ineens een heel ander persoon worden in het stadion?
quote:Qua spreekkoren wel maar bij mijn club zijn er steeds meer die oerwoudgeluiden laten horen e.d.
Op maandag 6 oktober 2003 11:31 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Discriminatie valt de laatste jaren wel mee imho!
Het hek van PSV staat op ene kier en Gerets is portier
Briljant...
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:32 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Zeg jij nooit tegen je baas dat hij z'n [voorwerp] maar in zijn reet moet steken?
quote:Nou kun je daar natuurlijk meteen het woord emotie bij toevoegen. Ik weet wel dat ik me in een stadion wat meer laat gaan, dat er wel dingen uitkomen die ik misschien buiten het stadion niet zou zeggen. Maar meezingen met Kezman je moeder is een hoer doe ik niet.
Op maandag 6 oktober 2003 11:30 schreef SCH het volgende:
Ik krijg zelfs: "en steek die vlag maar in je reet" niet uit mijn strot. Mijn maatstaf is de taal die ik in het dagelijks leven gebruik, waarom ineens een heel ander persoon worden in het stadion?
Overigens snap ik zijn reactie niet maar goed. Zie Sonck van de week tegen Brugge, werkt veel beter...
quote:Ik weet niet wat SCH zijn baas zou zeggen, maar mijn baas zou zeggen dat ik zou kunnen vertrekken. Terecht.
Op maandag 6 oktober 2003 11:32 schreef FrankyMcG het volgende:
Zeg jij nooit tegen je baas dat hij z'n [voorwerp] maar in zijn reet moet steken?
"Mark van Bommel breek je been!"
quote:Tja, dat zit er in..
Op maandag 6 oktober 2003 11:33 schreef SCH het volgende:![]()
Bij mij wordt dat al snel verkeerd uitgelegd
quote:daar weet Ajax helaas veel te veel van (Kezman die scoort nog wel eens nadat er gejoel over z'n moeder komt van het Ajax publiek)
Nou kun je daar natuurlijk meteen het woord emotie bij toevoegen. Ik weet wel dat ik me in een stadion wat meer laat gaan, dat er wel dingen uitkomen die ik misschien buiten het stadion niet zou zeggen. Maar meezingen met Kezman je moeder is een hoer doe ik niet.
Overigens snap ik zijn reactie niet maar goed. Zie Sonck van de week tegen Brugge, werkt veel beter...
quote:Van mij mag je maar ik blijf het stompzinnig vinden, heb je niks leukers?
Op maandag 6 oktober 2003 11:34 schreef FrankyMcG het volgende:
Maar je mag toch zeker wel fel reageren t.o.v. tegenstanders:"Mark van Bommel breek je been!"
quote:Je kunt ook alles serieus nemen!
Op maandag 6 oktober 2003 11:34 schreef What het volgende:Ik weet niet wat SCH zijn baas zou zeggen, maar mijn baas zou zeggen dat ik zou kunnen vertrekken. Terecht.
het spreekkoor daarover gaat alsvolgt.
Er is maar 1 simon kelder (2x)
Ooit een mooie club
Met z'n oud papier
excelsior is een dame van plezier.
quote:Dus wat doet ie nu dan moeilijk?
Op maandag 6 oktober 2003 11:35 schreef ChAoZ het volgende:[..]
daar weet Ajax helaas veel te veel van (Kezman die scoort nog wel eens nadat er gejoel over z'n moeder komt van het Ajax publiek)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |